Vad stör du dig på i WoW?

Permalänk
Inaktiv

Vad stör du dig på i WoW?

Tänkte att detta skulle vara en tråd där du kan släppa ut all rage om spelet.
T.ex om du stör dig på något i communityn eller bara något i spelet som du tycker är dåligt.

Och var snäll och inte svara något som "Att spelet finns","Att folk ens spelar det","WoW är dåligt" då denna tråden är riktad mot folk som spelar WoW eller har spelat WoW.

Jag kan väll börja med vad jag stör mig på.
Det är väll något som har och göra med communityn men jag stör mig som f*n på lvl 85'or som springer efter dig när du försöker levla och skickar en duel request till dig.
Förstår inte riktigt vitsen med detta? Är dom så dåliga i lvl 85 PVP så dom måste jaga efter en lvl 20 för att kunna vinna mot någon?

Permalänk
Medlem

För att det finns inget att göra i WoW just nu vad jag förstår det som.. Har inte spelat på ett par år, och kommer nog inte börja igen för den delen heller.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flingosh:

För att det finns inget att göra i WoW just nu vad jag förstår det som.. Har inte spelat på ett par år, och kommer nog inte börja igen för den delen heller.

Kan hålla med lite där. Har blivit för lätt att t.ex hitta raids så att döda Deathwing är ingen big deal längre. Och efter det så har man ju nåt målet med Cataclysm egentligen.

Permalänk
Medlem

Allting har bara blivit för lätt, men jag fortsätter spela endå!

Permalänk
Medlem

Kostnaden. När jag spelade spelet var ekonomin inte den bästa, så jag gick tillbaka till Cs-spelen

Permalänk
Medlem

Att det är en hotkey mmorpg, att normal mode är rofl mode fast HC mode är en sten vägg, du kan få top tier raid gear i Dungeons, att allt är gear fixerat och inte skill fixerat (standard hotkey mmorpg)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

du kan få top tier raid gear i Dungeons (standard hotkey mmorpg)

Wat? Du får ju bokstavligen skit jämfört med "top tier" (DSHC-gear).

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd

Folk som inte kan spela. Och det finns det gott om.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnnyBabay:

Folk som inte kan spela. Och det finns det gott om.

Du menar alla polacker och P12or? (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Stör mig mest på hur folk rollar i LFR. Needar på allt för att ha något att byta med ifall man inte vinner nästa roll. Eller för att hjälpa sin polare rolla, eller ett andra set för sitt OS.
Annars tycker jag faktiskt att LFR är bra. Som en 5-manna fast med fler folk, och man kan öva lite inför normal mode DS med sitt gille.

Permalänk
Medlem

Det roliga är borta. Känslan av en episk spelvärld är borta. WoW har utvecklats i den riktning det har och det är nog bra för Blizzard men jag vågar påstå att många av oss som följt spelet sen 2004 känner att WoW har förlorat sin viktigaste del - sin själ. Kvar finns bara ett skal - ett avancerat webbgränssnitt utifrån vilket man kan göra nästan allt man behöver och stå där med "top gear". Inte ens spelarna är trevliga längre.

Och det mest nedslående är att folk fortfarande tycker att många saker i spelet är för svåra, tar för lång tid eller helt enkelt är för besvärligt.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wolfclaw:

Det roliga är borta. Känslan av en episk spelvärld är borta. WoW har utvecklats i den riktning det har och det är nog bra för Blizzard men jag vågar påstå att många av oss som följt spelet sen 2004 känner att WoW har förlorat sin viktigaste del - sin själ. Kvar finns bara ett skal - ett avancerat webbgränssnitt utifrån vilket man kan göra nästan allt man behöver och stå där med "top gear". Inte ens spelarna är trevliga längre.

Och det mest nedslående är att folk fortfarande tycker att många saker i spelet är för svåra, tar för lång tid eller helt enkelt är för besvärligt.

Jag började spela lite innan patch 1.11.0 och jag minns hur folk lade ned mycket mer tid på att skaffa gear än vad dom gör idag. Lite lame eftersom du nu kan köpa epic gear för justice points. Minns att jag var den första av mina kompisar som köpte mount i lvl 40 och alla tyckte det var skit coolt ^^
Spelarna har blivit allt mer otrevliga eftersom spelet riktar sig mot att vara spelar vänligt mot vem som helst. I vanilla så var det mycket svårare samt att det tog längre tid så det kanske var lite för hardcore för vissa. Sen så har ju "trolling" blivit en trend i dagens samhälle så jag upplever communityn lite oseriös än förr.

Och det med att den episka spelvärlden är borta håller jag med om. "Opening of ahn'qiraj" Need I say more?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Det roliga är borta. Känslan av en episk spelvärld är borta. WoW har utvecklats i den riktning det har och det är nog bra för Blizzard men jag vågar påstå att många av oss som följt spelet sen 2004 känner att WoW har förlorat sin viktigaste del - sin själ. Kvar finns bara ett skal - ett avancerat webbgränssnitt utifrån vilket man kan göra nästan allt man behöver och stå där med "top gear". Inte ens spelarna är trevliga längre.

Och det mest nedslående är att folk fortfarande tycker att många saker i spelet är för svåra, tar för lång tid eller helt enkelt är för besvärligt.

+1

Mina bästa minnen från WoW är inte från de fetaste Raid fighterna utan från när man sprang runt i the barrens som noob och questade med nån random snubbe.

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dookie95:

+1

Mina bästa minnen från WoW är inte från de fetaste Raid fighterna utan från när man sprang runt i the barrens som noob och questade med nån random snubbe.

Det känns som att folk var trevligare över WoW förr.
Minns att jag bara var 12 år (kan påpeka att jag inte var en p12'a. Jag respekterade min äldre guild mates och även dom yngre) och kom in i en guild med bara svenskar och jag förstod inte förkortningar så som ROFL osv. Killarna i guilden var mest 17+ och var vänliga nog att lära mig vad dom olika förkortningarna stod för samt att dom hjälpte mig med quests,dungeons och gear. Nog den roligaste tiden jag har varit med om i WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Wat? Du får ju bokstavligen skit jämfört med "top tier" (DSHC-gear).

Du får skit gear om du jämför med top 0,01% av raidarna men om du jämför med dom vanliga som som raidar normal så får man typ likadant

Permalänk
Medlem

jag stör mig sjukt mycket på att man inte kan flytta på fönstrena

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

Du får skit gear om du jämför med top 0,01% av raidarna men om du jämför med dom vanliga som som raidar normal så får man typ likadant

Top tier; senaste, bästa gearet ur den senaste raiden på svåraste svårighetsgraden. (fast nu är ju gear samma i 10 och 25, men ja)

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på alla som säger att WoW "är för lätt" när de inte dödat Ragnaros HC prenerf, Spine HC pre nerf eller någon av de tidigare end game bossarna (på heroic!) i det gearet som erbjöds då. Detsamma gäller PvP, om PvP är så enkelt, varför har DU inte 2600+ rating eller liknande? Finns så många troll som tror de är bra när de i själva verket facerollar i LFR och bara kör 2v2 arena för conquest cap. Nu låter jag elitist men om man bara spelar LFR har man missat själva poängen.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att spelet inte har krävt någon som helst hjärna eller några som helst skills sen Vanilla/BC

Permalänk
Medlem

Känslan av en episk värld har försvunnit efter TBC. (Föredrog Vanilla men TBC var helt klart roligt och a "fresh breath of air").
Tilllägga att jag spelat hardcore under ALLA expansioner av WoW och jämt kört top-tier (förutom att jag inte kört DSHC än då jag tog en break direkt efter DS släppet) så jag vet vad jag pratar om ^^.
Dock fick jag en scroll igår och idag ville jag testa min lycka i att få thunderfury (jagat den jäveln i 4år) och fick min andra binding! weehoo! Dock så ville jag ha den under 60/70 mest så känns inte lika häftigt nu =/.

Men jag stör mig på att det är FÖR casual.. spelet var hardcore och borde stannat så. Och som ngn annan sa så klagar folk fortfarande på att det är för svårt :S Det stör jag mig oerhört mkt på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stealthbomb:

Jag stör mig på alla som säger att WoW "är för lätt" när de inte dödat Ragnaros HC prenerf, Spine HC pre nerf eller någon av de tidigare end game bossarna (på heroic!) i det gearet som erbjöds då. Detsamma gäller PvP, om PvP är så enkelt, varför har DU inte 2600+ rating eller liknande? Finns så många troll som tror de är bra när de i själva verket facerollar i LFR och bara kör 2v2 arena för conquest cap. Nu låter jag elitist men om man bara spelar LFR har man missat själva poängen.

This. Jag är 2650 experienced, och kan säga att det är fan inte lätt. Speciellt inte när PvP-balansen är lite som den är, tack vare PvE-balansen.
Dock så kommer det väl alltid vara så, mer eller mindre, då WoW är balanserat runtom PvE mestadels.

Det som verkligen stör mig är faktumet att du sitter på 19MS t.ex, så är det ändå delayen hos _andra_ som avgör om du får in din fakecast, interrupt etc. Värsta är ju dock när man t.ex Deepfreezar någon, och de spinger i DF in bakom en pelare, för att sedan stanna.
(Jag avskyr 2v2, den bracketen borde tas bort - helt jävla sinnesslö)

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Att folk är otrevliga och dåliga. Såna som middlefightar i WSG osv, jag förstår verkligen inte vitsen.
Sen som övriga sagt, det känns inte som en episk och stor värld där vad som helst kan hände. Jag saknar den tiden när man skapade sina egna äventyr med polarna. Kan vara nostalgi också, men känns inte lika äventyrligt längre, utan man blir hållen i handen hela vägen till 85.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Hedersmedlem

Det jag störde mig mest på var spelarnas attityd gentemot andra. Tror inte jag spelade en enda BG i WotLK där det inte var någon som kritiserade andra och samtidigt inte bidrog med något som helst konstruktivt kritik. Nästan likadant i instancer också.

Sen all denna gear-besatthet. Lycka till att hitta folk idag som vill göra något random utan någon som helst belöning i slutändan. Crossroads raids och 2-manna instancer är minnen blott, även fast det nog är bland det roligaste jag någonsin gjort i WoW.

Jag fick tillslut The Untamed Blade efter 7 år av längtan så jag har egentligen inget jag ångrar sen jag slutade spela. Blir nog att prova på nya expansionen också om jag har några polare att spela med.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

Har inte kört wow seriöst sen Woltk men loggar in ibland och kör lite på skoj, orkar inte köra på ens maxlevlade, känns som det inte är mycket att göra när man har bra gear...
Saknar spelkännslan i "Vanilla" och TBC, då var alla trevligare, alla hade roligare, tänk när man körde wow när det hade funnits i 2-3månader sprang runt där med sin lvl 45 orc hunter med ens varg man fångade för ett antal levlar sedan, hihi typ tår i ögat när man tänker tillbaka på den underbara tiden:') Wotlk var såklart också kul men tycker det var roligast på den tiden innan det var fult med guldsäljare, klagande polaker och kaxiga p12or... Nej nu blir det att lira lite WC3 för ha lite kul.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

1, Full epic gear på 1 dag (kommer ihåg i lvl60 när man fick sin första epic i 40man raiding) att få en epic idag betyder ingenting alls "hopp en grej till att enchanta"
2, cross realm - Någon som kommer ihåg hur roligt pvp var innan det kom? premades mot horde/alliance på ens egna server?
3, LFR
4, B O T S
5, Obalanserat pvp, alldeles för mycket CC och 5000 andra saker man inte orkar nämna
6, Folk kräver allting för ingen effort alls. Kommer ihåg när transmog kom och alla lipade över att de inte kunde ha lvl60 pvp gearen som transmog om de inte hade fått rank6+ i vanilla, vafan man kan inte få allt.
7, epic i dungeons - varför?

finns väl 200 punkter till fast varför skriva det, alla vet att wow blir mer och mer casual friendly för varje expansion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephrena:

5, Obalanserat pvp, alldeles för mycket CC och 5000 andra saker man inte orkar nämna

Bara för att det är mycket CC betyder det inte att det är obalanserat. WoW om något har rätt bra balans i småskalig PVP. Just för att arena är fokus kommer det alltid finnas en FOTM som kommer dominera tills nästa säsong börjar.

Men jag håller med dig om att det är för mycket CC. Redan i TBC var det för mycket CC och det var långt ifrån lika hemskt som idag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Tänkte att detta skulle vara en tråd där du kan släppa ut all rage om spelet.
T.ex om du stör dig på något i communityn eller bara något i spelet som du tycker är dåligt.

Och var snäll och inte svara något som "Att spelet finns","Att folk ens spelar det","WoW är dåligt" då denna tråden är riktad mot folk som spelar WoW eller har spelat WoW.

Jag kan väll börja med vad jag stör mig på.
Det är väll något som har och göra med communityn men jag stör mig som f*n på lvl 85'or som springer efter dig när du försöker levla och skickar en duel request till dig.
Förstår inte riktigt vitsen med detta? Är dom så dåliga i lvl 85 PVP så dom måste jaga efter en lvl 20 för att kunna vinna mot någon?

Att det finns så sjukt mycket och göra och att det äter upp all min fritid

Permalänk
Medlem

Spelade i 6 år, varit fri nu 1,5år

Det jag störde mig mest på var att "alla" kunde få lila saker.. epics, och så fort man hade "epics" så var plötsligt ett proff i spelet.
Så det jag störde mig på var att folk med full epics inte kunde pumpa ut den DPS dom skulle göra.

Permalänk
Medlem

Finns flera saker som jag stör mig på i WoW, men tänkte ta upp en punkt som även rör andra spel (om man vill se det så).

Jag vill först innan jag adresserar vad problemet är ta upp ett annat spel från Blizzard, nämligen Diablo 2. I detta spel så var det i princip så jag vill ha det. 'Ist'-runor vad currencyn i detta spel, men bara för det betydde det inte att jag ej kunde byta items mot andra items.

N HOTO O ENIGMA

Men pga hur Blizzard utevecklade WoW så är detta ej möjligt. (Jag ser även problemen Blizzard hade). Men det blir väldigt tråkigt att allt måste gå igenom en guld marknad. Allt har värde, men egentligen har det inget värde förren du har guldet.

Ingen vill byta en bra BoE ring mot en BoE chest även om du inte behöver det, och kan trada det senare för något annat.

Jag tyckte WoW förstörde byteshandeln och jag hoppas att D3 kommer ha D2:s byteshandel kvar!

Permalänk

Det jag stör mig på är att i Mists of Pandaria kommer vi Warlocks att gå runt och kasta regnbågar. Seriöst! Regnbågar, finns det något mer patetiskt? Nu vill de väl snart införa nån liten ponny ras och class för att locka femåringar att köra :/ Jag stör mig också på att det är så sjukt lätt att sola en raid, särskilt sen när MoP kommer så kommer ju varenda lvl 5:a att dra runt då Pureblood Fire Hawk.

Bra initativ med tråden! Skönt att skriva av sig lite!