Warlords of Draenor - Ny expansion

Permalänk
Medlem

Warlords of Draenor - Ny expansion

Ska bli intressant att se hur detta kommer att bli!

- lvl cap 100
- Nya karaktärsmodeller för Orcarna och Dvärgarna, kanske för fler men inte säker ännu.
- Nya raider och dungeons, självklart.
- 7 Nya zones
- Detta är Draenor innan det delades upp, m.a.o. pre-outland.
- Garrosh flyr genom att gå tillbaks i tiden med hjälp av en "ny kompis" och det är i.a.f. bekräftat att han INTE är slut bossen av denna expansionen, igen.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Jag är ett stort lore fan och tyvärr tycker jag att det är synd att World of Warcraft och hela Warcraft storyn har blivit mer, Horde and Alliance VS Orcs. Väldigt tråkigt för att vara ärlig.

Dags för mig att sluta spela World of Quecraft igen antar jag. Nu ska vi säkerligen döda Grom Hellscream också, varför inte bara ta bort Orcs helt och hållet?

Vem sätter förövrigt the leader of the WEAKEST troll tribe samt ett troll utan någon RIKTIG war experience som WARCHIEF? Inte tillräckligt med att döda majoriteten av alla orcs i nutid. Nu måste vi döda dem i dåtid också!

Någon annan som reagera på att de nya character modellerna endast såg ut att vara HD textures och inte någon rework på skellettet av modellerna? Vad i helvete tog dem så lång tid isåfall?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Jag är ett stort lore fan och tyvärr tycker jag att det är synd att World of Warcraft och hela Warcraft storyn har blivit mer, Horde and Alliance VS Orcs. Väldigt tråkigt för att vara ärlig.

Dags för mig att sluta spela World of Quecraft igen antar jag. Nu ska vi säkerligen döda Grom Hellscream också, varför inte bara ta bort Orcs helt och hållet?

Vem sätter förövrigt the leader of the WEAKEST troll tribe samt ett troll utan någon RIKTIG war experience som WARCHIEF? Inte tillräckligt med att döda majoriteten av alla orcs i nutid. Nu måste vi döda dem i dåtid också!

Någon annan som reagera på att de nya character modellerna endast såg ut att vara HD textures och inte någon rework på skellettet av modellerna? Vad i helvete tog dem så lång tid isåfall?

De har uppat polycount, samt lagt till skelett i ansiktet, samt enskilda fingrar :/ det känns snarare som att de har två pers som suttit och hållt på med detta ett år... det skulle till och med jag klara.. det som begränsat dem är at de inte vill förändra för mycket.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Jag är ett stort lore fan och tyvärr tycker jag att det är synd att World of Warcraft och hela Warcraft storyn har blivit mer, Horde and Alliance VS Orcs. Väldigt tråkigt för att vara ärlig.

Dags för mig att sluta spela World of Quecraft igen antar jag. Nu ska vi säkerligen döda Grom Hellscream också, varför inte bara ta bort Orcs helt och hållet?

Vem sätter förövrigt the leader of the WEAKEST troll tribe samt ett troll utan någon RIKTIG war experience som WARCHIEF? Inte tillräckligt med att döda majoriteten av alla orcs i nutid. Nu måste vi döda dem i dåtid också!

Någon annan som reagera på att de nya character modellerna endast såg ut att vara HD textures och inte någon rework på skellettet av modellerna? Vad i helvete tog dem så lång tid isåfall?

du kan ju knappast lore om wow, har du spelat warcraft 1 2 3?

sen om "hd-textures" så är wow motorn runt 10år gammal och det är ganska svårt att anpassa den utan att fix 1 thing break 10 händer

sen så vill de ju inte ändra för mycket då 7.7m spelare antagligen har sina raser de gillar osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Kan bli bra

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Ska bli intressant att se hur detta kommer att bli!

- lvl cap 100
- Nya karaktärsmodeller för Orcarna och Dvärgarna, kanske för fler men inte säker ännu.
- Nya raider och dungeons, självklart.

Vad jag har "Hört" så börjar dom göra om modelsen till alla dom gubbarna som fanns med i Vanilla och vid ett senare tillfälle fortsätter med resten. Men bara ett rykte.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Vad jag har "Hört" så börjar dom göra om modelsen till alla dom gubbarna som fanns med i Vanilla och vid ett senare tillfälle fortsätter med resten. Men bara ett rykte.

Såg på expansions sidan : http://eu.battle.net/wow/en/warlords-of-draenor/ att det står "Coming Soon" på alla raser, så antar att det kommer göra om modellerna för alla.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Tack för din meningsfulla kommentar.

OT:

Tycker det ser lite spännande ut, Outlands innan det blev Outlands

Permalänk
Medlem

HYPE HYPE HYPE! Har sjukt svårt att släppa streamen ens, jag som tänkt spela BF4 hela kvällen och så kommer Blizzard och får igång mig med en ny expansion, ermahgurd

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Hoppas bara de drar tillbaks svårhetsgraden till TBC nivå med. Där var ju till och med heroics lite smått krävande i.a.f.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Blev besviken att det inte blev Emerald dream man längtat efter men dom kanske gör nån content för de så ska inte va för säker . Men lvl 100 verkar va nice och det verkar som att Sargeras eller Kil jaiden ska va endboss patch 6.3

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Hoppas bara de drar tillbaks svårhetsgraden till TBC nivå med. Där var ju till och med heroics lite smått krävande i.a.f.

De provade det i Cataclysm och folk klagade som tusan och skippade heroics så de gick tillbaka till att göra lättare dungeons.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Verkar som demon hunter kommer bli ny klass, eller det ryktas om det.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt, man har väl sagt att Outland var en bit som sprängdes bort av Draenor? Men vafan Draenor och Outland är nästan identiska.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

du kan ju knappast lore om wow, har du spelat warcraft 1 2 3?

Prove me fucking wrong. Vad hade Vol'jin varit utan Orcs? Kan du jämföra Vol'jin med Thrall, Saurfang, Eitrigg, Garrosh? Han är en traitorous backstabbing scumbag som endast gillas av snorungar som tycker weed är coolt.

Pot'jin yaman.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Ser fortfarande inte supersnyggt ut...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Det här verkar vara den nya klassen

Timewalker

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Nej, men för att vara ett nästan 10 år gammalt MMO så ser det förbaskat bra ut.
Jämför med Everquest II som kom ut samma år...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Hoppas bara de drar tillbaks svårhetsgraden till TBC nivå med. Där var ju till och med heroics lite smått krävande i.a.f.

Skrivet av TiasE:

De provade det i Cataclysm och folk klagade som tusan och skippade heroics så de gick tillbaka till att göra lättare dungeons.

Som lösning på detta kommer en 3e svårighets grad, kallas mystic eller mythic. Kommer inte ihåg exakt. kan bli väldigt intressant förutsatt att taktiker inte är akta elden och skjut.

Skrivet av blue eyed devil:

Verkar som demon hunter kommer bli ny klass, eller det ryktas om det.

Jag har med hört/läst på ryktesvägen att det va DH som skulle komma som ny klass men inte enligt bilden under! Intressant som fan, hade GÄRNA sett en ranged class ist för en 3e melee.

Skrivet av blue eyed devil:

Det här verkar vara den nya klassen http://i.imgur.com/z84vN07.jpg
Timewalker

Är den melee eller ranged? ser ut som melee vilket vore katastrof, det e dags för ranged nu!!!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Som lösning på detta kommer en 3e svårighets grad, kallas mystic eller mythic. Kommer inte ihåg exakt. kan bli väldigt intressant förutsatt att taktiker inte är akta elden och skjut.

Jag har med hört/läst på ryktesvägen att det va DH som skulle komma som ny klass men inte enligt bilden under! Intressant som fan, hade GÄRNA sett en ranged class ist för en 3e melee.

Är den melee eller ranged? ser ut som melee vilket vore katastrof, det e dags för ranged nu!!!

Blizzard har inte annonserat någon ny klass eller ras för expansionen, inte ännu iaf så detta är inte sant. Kan inte tänka mig att detta är sant heller då det är självklart att sådant bör annonseras och speciellt vara med som en feature i expansionstrailern vilket det inte heller var.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

20manna mythical kommer bli bra

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Verkar vara en udda expansion. Kommer dock vänta ett tag till innan jag bestämmer mig för att spela vidare eller inte. Kanske går över helt till pvp istället. Lägger till massa skumma grejer. Tex vad ska vi med en Garrison till???

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Blizzard har inte annonserat någon ny klass eller ras för expansionen, inte ännu iaf så detta är inte sant. Kan inte tänka mig att detta är sant heller då det är självklart att sådant bör annonseras och speciellt vara med som en feature i expansionstrailern vilket det inte heller var.

Hmmm.. okej. Hoppas dock det kommer en ny klass... En ranged dps.. helst caster med nytt tema.

Något jag skulle älska att dom implementera i PvE igen för att göra det mer unique igen är... schools(vissa bossar har mer resistens till fire än annat t.e.x och liknande som förr) samt resistanse, (typ tanks måste ha shadow resistance gear farmat/craftat för en viss boss etc). Det ger mer effort och fanns ju i vanilla Riktigt kul med sådant.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Verkar vara en udda expansion. Kommer dock vänta ett tag till innan jag bestämmer mig för att spela vidare eller inte. Kanske går över helt till pvp istället. Lägger till massa skumma grejer. Tex vad ska vi med en Garrison till???

Vad är det som verkar konstigt med expansionen? Tycker den verkar rätt standard.
"Ny" kontinent, grafikuppdateringar, nya raids och dungeons, ny PvP osvosv. Det enda som inte är standard är väl att det inte utannonserats någon ny ras/klass.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Prove me fucking wrong. Vad hade Vol'jin varit utan Orcs? Kan du jämföra Vol'jin med Thrall, Saurfang, Eitrigg, Garrosh? Han är en traitorous backstabbing scumbag som endast gillas av snorungar som tycker weed är coolt.

Pot'jin yaman.

läs på lore.

edit: hur är vol'jin en backstabber? och utan orcs, jadu bra mycket bättre. sen tror jag nog du är 16 och tycker garosh är "coolingen i stan" så tagga ner behöver inte bli frustrerad och arg över att du har fel

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Blir ingen ny klass eller ras sa dom på blizzcon. Kanske bättre då dom fokuserar på content's kvalité

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd

Dom nya high-polygon gubbarna får mig att vilja spela WoW, något jag aldrig har gjort sedan det först släpptes. Är det fortfarande svårt för en casual att spela det eller?

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Det här verkar vara den nya klassen http://i.imgur.com/z84vN07.jpg
Timewalker

fake. folk har ju tillgång till blizzards datorer osv på blizzcon atm och då skulle det redan varit "big news"

finns folk som har linkat talents för alla classer (pre-talents) från Blizzcon så kan nog garantera att det är fake.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Dom nya high-polygon gubbarna får mig att vilja spela WoW, något jag aldrig har gjort sedan det först släpptes. Är det fortfarande svårt för en casual att spela det eller?

hela wow är casual...därför folk slutar^^

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W