Wow inte lika roligt som förr

Permalänk

Wow inte lika roligt som förr

Är jag ensam om att tappa avsmak från wow nu för tiden?

Ibland känner jag att jag vill spela wow Loggar in och ser min gubbe och loggar ut för jag känner inte lika mkt glädje som var när cataclysm kom.

Tror ni de tänker fixa till det på något sätt?

Jag är lite som en ensamvarg som vill levla upp min gubbe från scratch men inte ens det känns roligt längre sen de översvämmade den mesta delen av världen.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calle_p40:

Är jag ensam om att tappa avsmak från wow nu för tiden?

Ibland känner jag att jag vill spela wow Loggar in och ser min gubbe och loggar ut för jag känner inte lika mkt glädje som var när cataclysm kom.

Tror ni de tänker fixa till det på något sätt?

Jag är lite som en ensamvarg som vill levla upp min gubbe från scratch men inte ens det känns roligt längre sen de översvämmade den mesta delen av världen.

Wow dog för mig när det nya talentsystemet introducerades. Ingen karaktär känns som en karaktär man levlar, möjligheterna är så löjligt fördummade att spelet förtjänar att dö ut helt. Inte heller finns det någon vettig efterträdare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du har helt rätt.. Ska nog låsa betalningen nu.. Har fan betalat på det i 3 månader utan att spela när jag tänker efter.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Entusiast

Det är 10 år gammalt, go figure
Fast jag har dock fortfarande kul med WoW, så länge man har polare som spelar så är det okej men det har ju varit uppehåll då och då för min del.

Warlords of Draenor verkar dock bli ganska bra faktiskt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Du är garanterat inte ensam... Samma sak hände dock för mig för kanske 3 år sedan eller något. Precis som för alla mina kompisar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Slutade spela strax efter wotlk släpptes, Har testat det några gånger sedan dess men fastnar inte

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Dags att kolla in andra MMORPGs ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Jag avskydde när pandorna kom in i bilden. Är medveten om att dessa löjliga varelser finns med i "lore", men att knyta en hel expansion kring blomplockande, euforiska buddistmunkar fick mig att vilja kräkas.

Säkert urgilligt tycker majoriteten (som är långt under byxmyndiga) men det platsar verkligen inte alls i en saga om kriget mellan människor och orcer. Undead, elves och liknande har alltid funnits med i historien, men pandorna...nej fy fan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med dig TS. Tyvärr tror jag inte dom kommer "fixa" det, men jag tror WoD blir bättre än nuvarande expansion. MoP har varit det sämsta hittils enligt mig.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det är 10 år gammalt, go figure

Vad har ålder på spel med underhållningen att göra?
Sitter fortfarande och lirar NES & SNES här hemma, bra mycket mer spelglädje för mig än dagens spel

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Toivo83:

Vad har ålder på spel med underhållningen att göra?
Sitter fortfarande och lirar NES & SNES här hemma, bra mycket mer spelglädje för mig än dagens spel

Mjo, men man brukar bli trött på spel efter 10 års existens, likaså 3, 4, 5 år men såklart finns det undantag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

WoW har inte varit kul sen TBC.

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag avskydde när pandorna kom in i bilden. Är medveten om att dessa löjliga varelser finns med i "lore", men att knyta en hel expansion kring blomplockande, euforiska buddistmunkar fick mig att vilja kräkas.

Säkert urgilligt tycker majoriteten (som är långt under byxmyndiga) men det platsar verkligen inte alls i en saga om kriget mellan människor och orcer. Undead, elves och liknande har alltid funnits med i historien, men pandorna...nej fy fan.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan misstänka att pandorna kom till för att locka den dryga miljarden kineser som finns att börja spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det är 10 år gammalt, go figure
Fast jag har dock fortfarande kul med WoW, så länge man har polare som spelar så är det okej men det har ju varit uppehåll då och då för min del.

Warlords of Draenor verkar dock bli ganska bra faktiskt.

hur kan WD verka bli bra? :S finns ju knappt någon logik bakom loren efter WLK, speciellt inte att garrosh flyr och åker tillbaka i tiden och förhindrar att orkerna invaderar Azeroth. Då borde väl inte ens karaktärer finns kvar, för orkerna aldrig var där från första början?

Skrivet av Knassen:

WoW har inte varit kul sen TBC.

Jag tycker att WLK också var jäkligt skoj, men vanilla/BC var ju definitivt bäst. Nästan så att jag vill köra på en private server bara för att kunna spela WoW "ordentligt"

Permalänk

Har spela wow sedan det kom ut, men efter jag har testa planetside 2 har jag inte rört wow, så kolla in planetside 2.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det är 10 år gammalt, go figure
Fast jag har dock fortfarande kul med WoW, så länge man har polare som spelar så är det okej men det har ju varit uppehåll då och då för min del.

Warlords of Draenor verkar dock bli ganska bra faktiskt.

Fattar inte varför folk säger att det är 10 år gammalt. Varje expansion är som ett nytt spel. För mig är vanilla WoW (som knappt finns kvar) 10 år gammalt. WoW: MoP är 2 år gammalt.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Wow är inte lika Wow numera helt enkelt

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Är jag ensam om att tappa avsmak från wow nu för tiden?

Avsmak betyder att du äcklas av något. Om din avsmak minskar, så måste det betyda att du avskyr WoW mindre?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Avstängd

Wotlk var snudd på bättre än releasen. Iof när man tämjde en leopard i betan man köpte för 50 kr hos game var oslagbart eller när man förvandlade sig till cat form som druid, cooooolt. Nä men wotlk var underbart iom icecrown. Fina fighter

Permalänk

Problemet är att dom har gjort spelet för enkelt. Det är inte roligt med ett enkelt spel. Man kan ju gå in med pvp gear i en pve raid och rensa alla på en dag om man vill det. Det enda du behöver göra är att klara en raid för att komma till nästa. För att inte tala om PvP, som är helt åt skogen med botarna.

Permalänk
Medlem

Som många redan har sagt så är det för enkelt. Man har liksom bara attacker att välja mellan i Talents trädet.. Var ju roligt förr är noobs satte i allt på toppen av trädet så man kunde total äga dem i pvp. Nu fixar det sig princip automatiskt och det har ingen betydelse vilken patch det är.

Även botarna sabbar hela pvp upplevelsen. Alla botar kör på samma program och springer i en fet klunga, och det är ju inte bara en eller två.. Dessutom så kan vissa botar vara förbannat bra, det som är det värsta. Man vet liksom att det bara är någons dator som står på tomgång och kör bg efter bg efter bg och så kan de förgöra dig med täta mellanrum. Främst för de har kapacitet att spela 24/7 och få honor ger riktigt snabbt. Fusk på högsta nivå.

Pandorna var dåligt också. Hatar den nya världen Pandaria! Så grymt tråkig! Dessutom att pandorna nu är så OP så det är sjukt, gör ju inte saken särskilt mycket bättre..

Men men, har slutat och spela nu och tycker det känns bra. Finns bättre saker att göra än att spela wow

Permalänk
Medlem

Wow var som roligast i betan och vanilla. Minns när jag sprang runt i us-beta, hade inte läst på nånting innan, första mmot nånsin.

Kunde knappt greppa konceptet, det fanns en mystik, man hade ingen aning om nånting. Skills? Talets? Hur fan funkar saker? När jag första gången tagit mig till crossroads så var det "shit hur stort är detta?". Drömmen om att hinna få en mount innan det tog slut såg omöjlig ut... Det fanns inge thottbot, inget wowhead, inga "builds", inga botar. Inget Whine. Det var ett vänligt ställe där man hjälptes åt och hade kul. Inbitna gamers.

Spelet har idag evolverats bortom allt detta och det enda jag gör nu är att köpa vid exp och levla till max för att få se dom nya miljöerna.
Jag läste nått om att man kan köpa ut en lvl 90 direkt nu? Wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Fattar inte varför folk säger att det är 10 år gammalt. Varje expansion är som ett nytt spel. För mig är vanilla WoW (som knappt finns kvar) 10 år gammalt. WoW: MoP är 2 år gammalt.

Konceptet är fortfarande detsamma. Det är samma spel. Bara för att man fixar en ny stereo till en 10 år gammal bil så blir inte bilen ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sork01:

Konceptet är fortfarande detsamma. Det är samma spel. Bara för att man fixar en ny stereo till en 10 år gammal bil så blir inte bilen ny.

Skulle knappast jämföra ändringarna wow har haft dom senaste 10 åren med att byta stereo.
Snarare byta bil, det är fortfarande en bil, men en helt ny bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sork01:

Konceptet är fortfarande detsamma. Det är samma spel. Bara för att man fixar en ny stereo till en 10 år gammal bil så blir inte bilen ny.

Konceptet är långt ifrån samma. Att spela vanilla WoW är som att spela ett helt annat spel.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Är jag ensam om att tappa avsmak från wow nu för tiden?

Ibland känner jag att jag vill spela wow Loggar in och ser min gubbe och loggar ut för jag känner inte lika mkt glädje som var när cataclysm kom.

Tror ni de tänker fixa till det på något sätt?

Jag är lite som en ensamvarg som vill levla upp min gubbe från scratch men inte ens det känns roligt längre sen de översvämmade den mesta delen av världen.

Fixa vadå? Så att du vill spela spelet igen?

Har en känsla av att många som tröttnat på spelet men inte riktigt vill ge upp, lever i en nostalgisk tillvaro vilket är helt meningslöst. Acceptera att spelet förändrats eller byt spel, för din egen skull menar jag. Onödigt att slösa pengar och tid på ett spel man inte gillar. Efter att ha levelat ett antal gubbar till maxlevel så välkomnade jag, och säkert många med mig, förändringarna som gjordes i Cata. Förstår ej varför det skulle vara problematiskt att level bara för att världen är "översvämmad", många av zonerna är betydligt roligare att besöka.

Jag vill inte vara dryg nu men för framtida bruk bör du även ta och kolla upp ordet avsmak (synonymt med äckel, avsky). Att du tappar avsmak borde ju i så fall betyda motsatsen till titeln på tråden!

mvh

EDIT:

Skrivet av HeavenOnEarth:

Problemet är att dom har gjort spelet för enkelt. Det är inte roligt med ett enkelt spel. Man kan ju gå in med pvp gear i en pve raid och rensa alla på en dag om man vill det. Det enda du behöver göra är att klara en raid för att komma till nästa. För att inte tala om PvP, som är helt åt skogen med botarna.

Lust att länka till armory? Visa gärna HC achievement så att man kan ta dig på allvar. Om du menar att det är enkelt för att fler personer kan göra raids med hjälp av LFR så varför är det en dålig sak? Det hindrar inte dig från att gå med i ett guild och göra HC versionen av raiden. Faktum att du talar om botar i PvP så antar jag att du syftar på random BGs. Random BGs är inte svåra, och det är nog inte mening heller.

Permalänk

Bara att läsa denna tråden får mig att skratta lite

Kolla den här videon så förstår ni

Stämmer in ganska bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har spela wow sedan det kom ut, men efter jag har testa planetside 2 har jag inte rört wow, så kolla in planetside 2.

Jag har hört att det är p2w, är det sant?

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem

Du är då inte ensam. Jag började tröttna på wow strax innan Cata släpptes. Men sen när det släpptes så fick jag värsta suget att spela WoW, så gick o skaffade Cata, levlade min gubbe till 85. Loggade ut, stängde ner wow, avinstallerade.

Har försökt spela lite MoP har en level 90 tror jag men det så förbannat tråkigt. Saknar 3.3.5 tiden precis när ToC kom ut. Älskade den instancen, ingen aning varför. Är nog för att den är så annorlunda :3

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuzu:

Jag har hört att det är p2w, är det sant?

P2w? DÅ KAN ALLA BLI BRA PÅ SPELET !! :3

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |