Hur mycket irl pengar har ni lagt ut på wow?

Permalänk
Medlem

Hur mycket irl pengar har ni lagt ut på wow?

Jag började lira -05 efter det har jag:
transfererat 17 ggr sammanlagt ally till horde och horde till ally 2 ggr samt flyttat 9 st chars till ett annat konto.
Och flyttat gubbar mellan olika realmer 4 ggr.
Har för mig varje transfer kostade ca : 180:- = 3060

Köpt guld för 12000:-

Total Månadskostnad konto 1 ca: 12900:-
Total Månadskostnad konto 2 ca: 4000:-
Total Månadskostnad konto 3 ca: 2000:-

Summa: 33960:- Så här i efterhand känns det ju helt åt helvette.
Fast å andra sidan.. skulle jag gått på krogen en gång i veckan i 9 år vad hade det kostat?

Någon av er som räknat på vad ni lagt ut?

Permalänk
Avstängd

Vill inte veta....

Permalänk
Medlem

58 månader har jag betalat för på mitt nuvarande konto, så det blir väl ca 6380kr, + ca 600 för Cata och Mists och kanske 200 för Battlechest. Så strax över 7k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Köpt guld för 12000:-

o.O

Det där var ju lite väl.. strax under 4000 per år om man slår ut på Hygglo på 9år.
Visst tjänar man bra, eller har inte direkt har någon annan hobby som kostar så är det väl kanske inte så hemskt.. men tycker ändå det är mycket för ett dataspel.

Gick ju att tjäna pengar i spelet.. visst lite tidskrävande kanske.. men har aldrig köpt guld.
Var med ett antal år så vill inte veta vad det kostade, men hade iaf bara ett konto.

Permalänk
Medlem

Sist jag kollade, mitt offgamers konto samt en inte helt exakt gametime, transfers, race change, factionchange addering kom jag upp i 24,500kr. Mycket pengar.. Har dock spelat sen 2005, så 2750kr~ per år för så många timmars underhållning är inte så farligt, trots att summan är häpnadsväckande..

Värt att nämna är väl även att jag tjänat en bra slant på spelet, genom att sälja boosts för guld och sedan sälja guldet/tcg mounts. I slutändan har jag nog knappt lagt ner en 1/5 av det jag spenderat.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Jag antar att det i förlorad arbetsinkomst rör sig om flera hundra tusen kronor för er som sitter med skiten. Ni gör ju inget annat än att spela.

Permalänk
Medlem

Spelat sedan 2006, men har haft några mindre uppehåll på några månader emellanåt. Skulle väl tro att man har lagt ut runt 10-15 K totalt. Ganska precis nästan gratis, tycker jag.

Brukar jämföra WoW med andra hobbys, som egentligen är ganska skapligt mycket dyrare än cirkus 100 spänn i månaden. (Utan extratjänster då.) T.ex. Warhammer eller vissa sporter, där man behöver köpa utrustning. 1200 per år är inte så farligt ur det perspektivet.

La ut mer per år när jag spelade innebandy, t.ex. Hade dock inte i närheten av lika roligt med innebandy.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk

Oj fyfan, vågar man kolla? Nae.

Men gissar på 10k +

Visa signatur

Gaming-dator: | i5 4670K | GTX 760 | 8GB 1600MHz |
Animedator: | Sempron 2650 | Radeon R3 Series | 4GB 1600MHz |
Telefon: | Asus Zenfone 4 | Pioneer SE-MJ531 (Hörlurar)

Permalänk
Avstängd

Jag sålde guld för totalt över 20 000:-, så jag gick plus på spelet.

Permalänk
Medlem

1200:-~
Sålt guld för att betala speltid/migs. Farma en dag för att betala en månads speltid

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

Räknade ut för ett tag sen att jag hade lagt ut ungefär 20 000:- på spelet.
Nu i efterhand så inser man hur jävla mycket man lagt ut på skiten, men värt har det varit ^^

Permalänk

samma argument skulle ju kunna gå för en ny bil som man köpt för 290.000 och haft i 5år :/

12k kronor på guld? woot

Förstår inte meningen med tråden, no hate.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Krogen en gång i veckan i nio år, då hade det blivit dyrt. Behandlingshem och hela baletten...
Brukar själv dra den parallellen, fast å andra sidan, är det rimligt att slänga pengar i toan bara för att man inte går på krogen? Då kunde man ju ha investerat dessa i någon aktie, eller köpt obligationer tex. lånat ut pengarna till staten med 34 chanser på en miljon varje år.
Jag ångrar varje krona som jag har lagt på spel (efter köp,) även om summan är försvinnande liten i sammanhanget.

Permalänk
Medlem

Räknade löst på det för något år sen, tror jag kom fram till runt 12k.
Spelat till och från sen release så känns ändå överkomligt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

16000 på subs och säkert en 40 - 50000 på powerleveling och guld.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoilBleed:

Krogen en gång i veckan i nio år, då hade det blivit dyrt. Behandlingshem och hela baletten...

Newsflash: Det är väldigt många som går på krogen en gång i veckan utan att behöva behandlingshem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snorlena:

16000 på subs och säkert en 40 - 50000 på powerleveling och guld.

oh fy fan! Det var inte lite det ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morpiha:

oh fy fan! Det var inte lite det ^^

Och troligtvis inte sant heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Newsflash: Det är väldigt många som går på krogen en gång i veckan utan att behöva behandlingshem.

eller de tror sig ej behöva behandlingshem för det ska gå bra långt innan man själv inser att man har ett problem!

0 kr i wow och glad för det!

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Newsflash: Det är väldigt många som går på krogen en gång i veckan utan att behöva behandlingshem.

sjukligt intag av alkohol startar ju nånstans. sen blir det lilllördag & helgen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Newsflash: Det är väldigt många som går på krogen en gång i veckan utan att behöva behandlingshem.

Då blir det inte speciellt dyrt men du kanske bara tål en öl, vi är alla olika.

Permalänk
Medlem

Jag hade ingen aning om att folk betalade dessa summor för att spela WoW. Wow...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoilBleed:

Då blir det inte speciellt dyrt men du kanske bara tål en öl, vi är alla olika.

När blir det inte speciellt dyrt? Och vad har min tolerans att göra med att det är många som går på krogen en gång i veckan? Vet du ens själv vad du försöker säga?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

sjukligt intag av alkohol startar ju nånstans. sen blir det lilllördag & helgen

Din logik:

Brutna ben behöver gipsas, och brutna ben är ju hela innan de blir brutna.
Slutsats: Gipsa hela ben.

Permalänk
Medlem

WoW... kanske 10k. Spelat sen wotlk med pauser men köpt mounts and shit.

LoL... 20k+

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

När blir det inte speciellt dyrt? Och vad har min tolerans att göra med att det är många som går på krogen en gång i veckan? Vet du ens själv vad du försöker säga?

När man köper en öl, så blir det inte speciellt dyrt. Din tolerans har med att göra om du köper en bira eller femton, en skillnad på 700 spänn (mer än ett fullpris spel.) Att dricka en kola och prata med vänner är inte vad som avses när man säger "gå på krogen".
Hoppas att det klarnade för dig.

Skrivet av nackskägg:

Din logik:

Brutna ben behöver gipsas, och brutna ben är ju hela innan de blir brutna.
Slutsats: Gipsa hela ben.

Det där var helt ologiskt.
Newsflash: Det finns en beroendesjukdom och det är så det fungerar. Alla får den förr eller senare beroende på genetik. Men vi kan ta den debatten på ett beroendeforum istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoilBleed:

När man köper en öl, så blir det inte speciellt dyrt. Din tolerans har med att göra om du köper en bira eller femton, en skillnad på 700 spänn (mer än ett fullpris spel.) Att dricka en kola och prata med vänner är inte vad som avses när man säger "gå på krogen".
Hoppas att det klarnade för dig.

Min tolerans har ingenting att göra med att det är många som går på krogen varje vecka.

Permalänk

Om det finns någon räknare som summerar spelad tid per konto/gubbe kan ni istället räkna ut kostad per timme. Hade nog varit intressant, och billigt, att se...

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Medlem

Ca 3000 kr om man kollar på infon på Battle.net. Aldrig köpt guld eller lvls.

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Min tolerans har ingenting att göra med att det är många som går på krogen varje vecka.

Nej iofs. Vi lämnar det där.