Ett macro, flera target?

Permalänk
Medlem

Ett macro, flera target?

Känner mig osäker på om det är möjligt, men frågar ändå. Kan jag ha en castsequence där första klicket med musen kastar en spell på ett target som heter X och andra klicket på samma knapp kastar en spell på ett annat target som heter Y?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

är X och Y alltid samma target?
Annars kan du testa att Y är de du markerar först och X är Focus target..

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

castsequence med olika targets i vet jag inte, men du knan använda modifikationstangenterna för att ändra target, dvs Alt, Shift eller Control. Har det inte i minnet hur koden ser ut.

Möjligen:
/cast [@X] Spell
/cast [@Y,mod:shift] Spell

Permalänk

Även om det är möjligt så kommer du ju inte kunna kasta spell'sen sammtidigt. Så då måste det vara en spell som har cooldown. Annars kommer du alltid att casta spell#1 på target#1.
Och antigen så måste alltid X o Y vara samma targets (dvs namn) eller X vara target o Y vara focus typ X=target, Y=focus är ju vanligt att använda i macros

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Även om det är möjligt så kommer du ju inte kunna kasta spell'sen sammtidigt. Så då måste det vara en spell som har cooldown. Annars kommer du alltid att casta spell#1 på target#1.
Och antigen så måste alltid X o Y vara samma targets (dvs namn) eller X vara target o Y vara focus typ X=target, Y=focus är ju vanligt att använda i macros

Castsequence castar spells som du lägger in dom, t.ex: X, Y, Z, eller X, X, Y, så länge spellen inte är på cooldown redan. Men det går nog inte att göra så som TS vill.

Permalänk
Hedersmedlem

Är denna helt utdaterad?
http://www.wowwiki.com/Making_a_macro#Sequencing_spells_and_i...

/castsequence gjorde i alla fall tidigare precis det som TS vill. Antingen kan man lägga in namnen om man tex vill casta först på MT och sedan OT i sekvens, eller kan man ju använda Target och Focus.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Castsequence castar spells som du lägger in dom, t.ex: X, Y, Z, eller X, X, Y, så länge spellen inte är på cooldown redan. Men det går nog inte att göra så som TS vill.

Det jag tänkte vara att det inte går att kombinera castsequence o byta target. Var otydlig med detta när jag skriv, ber om ursäkt
Dock har jag ingen expert på macros osv

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod