Vart och vad ska jag börja med?

Permalänk
Medlem

Vart och vad ska jag börja med?

Tjena! Igår frågade jag vilken spec som var bäst att lira som Mage och efter det bestämde jag mig för att köra Fire, nu har jag suttit hela förmiddagen med att lära mig rätt rotation och känner väl att jag behärskar det ganska bra. Men nu till svårigheten haha vart ska jag börja? Jag känner mig som en vilsen liten nyfödd Orc i Orgrimmar. Ska jag köra raid finder och försöka lvla upp min Ilvl eller finns det några andra sätt som är bättre? vilket område ska jag vara i? Ja egentligen allt för att komma tillbaka så snabbt som möjligt. Jag är ute efter att lira PvE sen, inte på någon monster nivå men endå så man kan lira igenom alla raids innan det nya kommer i November

Min Ilvl nu är 473

Tackar för svar alla!

Permalänk
Avstängd

www.noxxic.com där kan du kolla hur du ska prioritera dina stats, hur en optimal rotation ska se ut och vilken spec som gäller för PVE.

Sen är det bara köra raid finder tills du har bra gear

EDIT: Frost har bäst DPS, sedan arcane och sist Fire. Så byt till Frost till att börja med

Permalänk

Kanske ta dig till timeless isle

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nöt Timeless Isle medans du väntar på LFR köerna.
När du nåt 480 ilvl kan du köra Throne of Thunder, och vid 496 så öppnas Siege of Orgrimmar.

Permalänk
Medlem

Tack för svar alla på min gear nu så står det på vissa items upgradelvl 0/2 eller 0/1, vart kan jag uppgradera dessa och är det någon idé eller är det bara nöta på för att få bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanjo:

Tack för svar alla på min gear nu så står det på vissa items upgradelvl 0/2 eller 0/1, vart kan jag uppgradera dessa och är det någon idé eller är det bara nöta på för att få bättre?

Bara nöt.
De kan upg. i dina större städer, typ Ogrimmar och Stormwind.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

ta dig till timeless isle och hitta kistor, sedan rf ^^ uppgradera bara gear från seige of orgimmar eftersom det droppas 522 typ

För rotation och spells, http://www.noxxic.com/ funkar bra

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Upgrade level försvinner i nästa patch. Så satsa på att ta dig till Timeless Isle och få gratis ilevel 496 gear. Du kommer hitta ett fullt set inom 1 timme. Du kommer även hitta Burden of Eternity som kan göra det till ilevel 535.

Här är en guide på Wowhead med allt du behöver veta.

EDIT: Icy veins är betydligt bättre än noxxic. Så gå dit. Askmrrobot hjälper dig med ditt gear. För att min-maxa statsen. Här är guiden till Frost Mage(fire är för närvarande den sämsta specen).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

tackar, vart får jag questen som ger mig portal dit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanjo:

tackar, vart får jag questen som ger mig portal dit?

Du borde få ett automatiskt i din shrine. Du ska tala med Chromie.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro