Feta fps drops i den vandrande skuggan i paoquan hollows

Permalänk

Feta fps drops i den vandrande skuggan i paoquan hollows

Hej ! När jag ställer mig i "den vandrande skuggan" i Paoquan hollows så droppar fpsen ner till 24 på mitt system med 980sli det kan väl ändå inte vara normalt ?
Powertargeten gick även upp t på ena kortet till 101% i afterburner fast det är satt till 100% har en 5930k cpu @ 4,2 Ghz upplösningen körs i 2560x1440p kännt problem eller något annat strul?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet om är inte SLI det bästa på WoW (Dåligt optimerat för nyare datorer.)
Fungerar korten bra i andra spel?

Permalänk
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Vad jag vet om är inte SLI det bästa på WoW (Dåligt optimerat för nyare datorer.)
Fungerar korten bra i andra spel?

Ja absolut , inga problem i andra titlar
Mvh
Lars J Mandel

Permalänk
Medlem

Avaktivera SLI, jag får bättre FPS med en kärna aktiverad på mina 690 än 2/3/4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Hej ! När jag ställer mig i "den vandrande skuggan" i Paoquan hollows så droppar fpsen ner till 24 på mitt system med 980sli det kan väl ändå inte vara normalt ?
Powertargeten gick även upp t på ena kortet till 101% i afterburner fast det är satt till 100% har en 5930k cpu @ 4,2 Ghz upplösningen körs i 2560x1440p kännt problem eller något annat strul?

Stäng av SLI när du kör wow. Det ger ingen som helst FPS boost (kan snarare dra ner FPSen). Sen är det också helt normalt att få låg FPS även med bra hårdvara då wow är extremt dåligt optimerat

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Stäng av SLI när du kör wow. Det ger ingen som helst FPS boost (kan snarare dra ner FPSen). Sen är det också helt normalt att få låg FPS även med bra hårdvara då wow är extremt dåligt optimerat

Kommer det bli bättre med expansionen? Har jävligt svårt att bestämma mig om jag ska börja med wow igen eller inte. Inte för att det är något direkt avgörande men det blir ju mer tyngd på den ena eller andra vågskålen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Kommer det bli bättre med expansionen? Har jävligt svårt att bestämma mig om jag ska börja med wow igen eller inte. Inte för att det är något direkt avgörande men det blir ju mer tyngd på den ena eller andra vågskålen.

Nya grafiken är redan i spelet.
Allt som kommer i WoD är nya zoner och levels.

Nu är spelet helt trasigt, fast är ju sånt man förväntar sig när Blizzard släpper en update.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Nya grafiken är redan i spelet.
Allt som kommer i WoD är nya zoner och levels.

Nu är spelet helt trasigt, fast är ju sånt man förväntar sig när Blizzard släpper en update.

Då blev det ett minus alltså. Tackar för svar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag har redan testat det där med/utan SLI vid skuggmolnet och det gör ingen skillnad. Vet inte varför den vandrande skuggan finns där om jag skall vara helt ärlig men det är ett moln av partiklar och gissningsvis hanterar inte WoW partiklar så bra (alla andra dimmor jag sett är inte partikelbaserade utan gissningsvis texturer eller sprites) vilket gör att det blir supertufft för grafikkortet att hantera det. Partiklar i allmänhet är väl lite tufft för grafikkort, se bara BF4 om man kastar rökgranat plus flare så kan FPSen dyka.

Sen om spelet stödjer SLI eller inte går isär. nVidia säger att WoW stödjer SLI medan Blizzard säger att SLI inte stöds officiellt men borde funka. Jag håller med alla som skriver att SLI inte boostar FPSen nämnvärt, faktum är att den ibland blir sämre av SLI. Jag har själv kört single GPU ett tag nu men bytte till SLI igår bara för att testa lite mer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Situationen för snabba datorer har blivit betydligt bättre med 6.0 patchen.
Mycket av jobbet har flyttats över på GPU så CPU'n hinner med bättre.
Så även i tuffa raider så orkar en bra dator cappa 60 fps numera medans i <5.x så dippade även den snabbaste datorn till <30 fps i vissa fall.
Däremot så kan många gamla addons ställa till det rejält med FPS'en.
Lösningen är att radera allt och börja om från början

Kan nämna att jag har noll FPS drops i Paoquan Hollow, allt på max såklart utom "ground clutter" som jag ökat på till långt över vad "ultra ger".
Med ett 780TI.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag har redan testat det där med/utan SLI vid skuggmolnet och det gör ingen skillnad. Vet inte varför den vandrande skuggan finns där om jag skall vara helt ärlig men det är ett moln av partiklar och gissningsvis hanterar inte WoW partiklar så bra (alla andra dimmor jag sett är inte partikelbaserade utan gissningsvis texturer eller sprites) vilket gör att det blir supertufft för grafikkortet att hantera det. Partiklar i allmänhet är väl lite tufft för grafikkort, se bara BF4 om man kastar rökgranat plus flare så kan FPSen dyka.

Sen om spelet stödjer SLI eller inte går isär. nVidia säger att WoW stödjer SLI medan Blizzard säger att SLI inte stöds officiellt men borde funka. Jag håller med alla som skriver att SLI inte boostar FPSen nämnvärt, faktum är att den ibland blir sämre av SLI. Jag har själv kört single GPU ett tag nu men bytte till SLI igår bara för att testa lite mer.

Kanon ! Tack för att du kollade upp det där med molnet , då är det ingen mening med att stänga utav sli heller utan köra på som vanligt . Lite trist bara att dom inte fixat flickeringen på sky/water texturerna men det kommer nog .

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Då blev det ett minus alltså. Tackar för svar.

Spelet flyter på kanon annars , det var bara det där molnet jag undrade över . Kul att spela lite wow igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Kanon ! Tack för att du kollade upp det där med molnet , då är det ingen mening med att stänga utav sli heller utan köra på som vanligt . Lite trist bara att dom inte fixat flickeringen på sky/water texturerna men det kommer nog .

Det var vid ett tillfälle som jag tyckte att SLI gav sämre FPS (Jade Forest) men när jag körde i förrgår märkte jag inte av något speciellt. Körde iofs bara någon kvart, HH runs

Flickering sky/water? Det har jag nog aldrig varit med om. Säker på att du uppdaterat drivisarna och kör SLI - Nvidia Rekommenderar? Idag kom en ny uppdatering, testa köra "Ren installation" för att vara på den säkra sidan (alla profiler/inställningar försvinner).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett 980 kort och ligger på 100ish fps när jag står i storstäder och där är mycket folk ^^
Spelar rome total war 2 på ultra med samma fps. lol xd

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance