WoD. Smidigaste släppet hittills från Blizzard! (Lite ironi)

Permalänk
Medlem

WoD. Smidigaste släppet hittills från Blizzard! (Lite ironi)

Den underbara känslan av att trycka på spells och hinna lira en halv match i FM2015 under tiden spellen triggas iväg. För att inte tala om hur underbart Garrison fungerar. Alla omstarter av server mm..................

Seriöst. Extremt tråkigt med så mycket problem. Tycker Cata och Pandariasläppet löpte på rätt smidigt.

Värsta just nu är att jag gillar det jag sett av WoD riktigt mycket så här långt. Vet att allt kommer fixa sig så småningom men vill lira problemfritt nu.

En sak jag sprang på idag som jag inte upplevt förut, kan vara vad som helst som ligger bakom det men när servern jag lirade på gick ner tänkte jag testa gamla servern som var köad. Tröttnade på kön och avbröt och valde en annan server som inte var full. "logging in to game server" i evigheter. Fick stänga ner wow och när jag startade igen så kom jag in på vald server. Kunde inte låta bli att testa. Byter jag mellan ickefulla servrar går det bra men om jag avbryter köandet och väljer annan server så skiter det sig. Avbryter jag "logging in to..." och väljer annan server blir det likadant ändå tills jag får stänga ner wow.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Förutom köerna så funkar det bra nu iaf, inte ett uns av lagg ens på Stormscale nu under peak.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Wildhammer var ett h-e under eftermiddagen. Hörde att Twilights Hammer inte var för rolig heller emellanåt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Tyvärr är spelet helt ospelbart på dom servrar jag är på. Jag kom in en kort stund igår och förrgår på Khadgar där jag har mina allys. Nu är det helt kört att spela där.

Nu är det mycket nära att jag skiter i wow. Jag ska försöka nå 100 på min main men sen är det slut. Tack och hej bliz och skit på er

Permalänk
Medlem

Står ju nu i kö på plats 2000 och 800 minuter väntetid på alliance frostmane! WoD är bra populärt!!

Permalänk
Medlem

började på plats 4000, nu efter 30min är jag på 3730 på Argent Dawn nä inte alls kul, tycker Blizzard ska börja kompensera spelare med typ en veckas speltid. först får man vänta hur länge som helst och sen funkar inte saker som Garrison och att när man questar så buggar det ur osv.

Permalänk
Entusiast

MoP hade en lika kass release som denna på min server, jag köpte WoD för månader sedan men har inte försökt lira än då jag vet hur det blir så väntar en vecka.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Hehe ja det är samma sak varje gång, jag ska testa spelet nästa vecka... total överbelastning på servrarna nu som vanligt

Men varför har dom inte lärt sig sen 2004 ? Eller blir det för dyrt att öka serverstorlekarna bara inför ett spelsläpp ?

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Idag har det fungerat smidigt på Wildhammer och på Twilights Hammer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Köat till Ragnaros sen klockan 11.00 idag med en disconnect i mellan. Plats 1069 så några timmar till innan jag kan spela.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Inaktiv

Nu tycker jag att det är lite överdrivet mycket wine på er, alla som spelade på vanilla kommer nog ihåg de gigantiska köer som fanns vid AQ-släppet, man var i stort sett tvungen att vara online 24 timmar innan själva släppet kom... och då kunde man hamna lite varsomhelst med båtar och zeppelinare.
Men hursom, vänta en vecka eller två så får ni se att allt stagnerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Hehe ja det är samma sak varje gång, jag ska testa spelet nästa vecka... total överbelastning på servrarna nu som vanligt

Men varför har dom inte lärt sig sen 2004 ? Eller blir det för dyrt att öka serverstorlekarna bara inför ett spelsläpp ?

Ingen xpac har gjort det WoD gjorde med servrarna. Detta är ett nytt rekord med tanke på att servrarna nu har dubbel kapacitet i spelare och det fortfarande är köer vilket betyder att MÅNGA spelar.

Permalänk
Medlem

Har varit lyckligt lottad från det mesta! Att garrisons inte fungerade de första 2 dagarna gjorde att man fick springa mellan zonerna medans man levlade! Det jobbigaste var (och fortfarande är) att FP inte alltid fungerar! Men dom har nog större problem känns det som!
Efter maintenenace i lördags morse har jag knappt haft några problem alls! Tycker Blizzard har jobbat jävligt snabbt med tanke på hur mycket strul det faktiskt var/är.

Har förstått att det fortfarande är queues på många high servrar även efter maintenencen, och då blir man ju väldigt nyfiken på vad siffrorna kommer säga för Q4 om jag minns rätt så var det 10m spelare när MoP släpptes och det var ju inte ens i närheten av detta! Dock så var inte alla spelare samlade på en och samma plats då, men man kan ju inte låta bli att undra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helgens spelande var felfritt för mig förutom ett quest som inte triggades igång men löstes med att logga ut och in. FP har lite konstiga paths där man flyger in i berget men det är allt. Garrisons fungerade fint för mig.

En grym feature hade varit att man kunnat administrera Garrisons från WoW appen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Efter extrem lagg och ospelbara Garrisons under fredag och lördag, så fick Blizzard ordning på sina grejer och under söndagen fungerade allt perfekt, åtminstone för oss på Moonglade.

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del igår och nu fungerar allt rätt ok (förutom lite konstiga buggar) men garnision får vänta lite för där blir det tvärstopp när jag försöker gå in. Jag har lyckats några gånger och komma in där iofs men det är en hel del buggar där. Det blir säkert bättre framöver men hur blizzard kan faila så här är för mig helt obegripligt...

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Wow växte en hel del nu i början av Warlords, det var ett "större" Hopp än väntat. Med tanke på hur bra expansionen är, när den fungerar, så kanske fler också stannar än vad de gjorde i MoP. Jag gissar på att Blizzard blev överrumplade av antalet människor som ville logga in och spela.

http://www.mmo-champion.com/content/4526-WoW-Up-to-10-Million...

Det ligger nu på 10 000 000 spelare igen, upp med 2.4 miljoner. Ganska bra för ett "döende" spel.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync