Permalänk
Medlem

NINJA!!!!

Ja så brukar det låta i tjatten när man needar på något ibland..
Hur ser ni på NEED eller NINJA ?

Tex.
Jag lirar 50% tank och 50% dps med min dk..
Om det kommer en loot som uppgraderar något som jag har, antingen dps eller tank item så självklart NEEDAR jag på det. oavsett om jag för tillfälet inte har just den rollen i gruppen

Om det däremot droppar något som jag INTE KAN använda så greedar jag..

OM någon NEEDAR på något dom INTE KAN använda då tycker jag att dom NINJAR..
(Oftast på Bve items som kan säljas på Ah)
Tror inte det går att needa på sånt man inta kan använda efter någon patch tillbaka..

Hände mig senast igår, Jag joinade en random dungeon som Dps och det droppade en tank trinket som jag needade på för att den va bra mycket bättre än den jag hade i mitt tank gear..
Då började tanken att skriva NINJA NINJA WOTE KICK osv.

Det tycker jag är så jävla fel.. okej om man gör upp innan att en viss loot ska ges till en speciell spelare om det är något en spelare "farmar" efter.
Annars är det Need if you Need och inget annat!

Resonerar jag fel eller?
Isåfall hur och varför....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Tex.
Om det kommer en loot som uppgraderar något som jag har, antingen dps eller tank item så självklart NEEDAR jag på det. oavsett om jag för tillfälet inte har just den rollen i gruppen

Tror inte det går att needa på sånt man inta kan använda efter någon patch tillbaka..

Hände mig senast igår, Jag joinade en random dungeon som Dps och det droppade en tank trinket som jag needade på för att den va bra mycket bättre än den jag hade i mitt tank gear..

Det tycker jag är så jävla fel.. okej om man gör upp innan att en viss loot ska ges till en speciell spelare om det är något en spelare "farmar" efter.

Resonerar jag fel eller?

saker är mina. att köra raid med mig som ML är väldigt dumt dvs

Permalänk
Medlem

Problemet är att det finns så många som needar på allt dom kan. Det är sjukt irriterande, speciellt om man behöver själv och inte vinner skiten för att någon annan idiot needat på det. Tex om ett tank item droppar och nån dps needar, fast jag som tank behöver det.
Det bästa är att säga innan "Look, I want to need if something drops for my tank gear, is that ok?"
Säger de att det är ok, bra. Men det anses INTE schysst att needa på OS items utan att ens fråga.
Visst, om alla greedar, och det är en upgrade för dig i din andra spec, fråga om det är ok.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

saker är mina. att köra raid med mig som ML är väldigt dumt dvs

Moget inlägg....

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Du ska bara needa på den roll du spelar i gruppen. Skulle alla göra som du skulle ju alla Needa på exakt allt.

Lirar du DPS i gruppen så needar du på DPS och inget annat om nu ingen annan vill ha saken då kan du needa för offspec.

Tur att man slutat spela mmo, sådana som dig förstör verkligen trivselfaktorn i grupper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Du ska bara needa på den roll du spelar i gruppen. Skulle alla göra som du skulle ju alla Needa på exakt allt.

Lirar du DPS i gruppen så needar du på DPS och inget annat om nu ingen annan vill ha saken då kan du needa för offspec.

Tur att man slutat spela mmo, sådana som dig förstör verkligen trivselfaktorn i grupper.

"Skulle alla göra som du skulle ju alla Needa på exakt allt."
Nja en tex. en priest ska ju inte needa på plate eller ett svärd med str. gör dom det så kan jag hålla med om att trivselfaktorn i gruppen är rätt paj..

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

"Skulle alla göra som du skulle ju alla Needa på exakt allt."
Nja en tex. en priest ska ju inte needa på plate eller ett svärd med str. gör dom det så kan jag hålla med om att trivselfaktorn i gruppen är rätt paj..

Suck, du fattar verkligen inte vad det handlar om.

Du SKA inte ta saker för andra spelar när du spelar en roll där föremålet inte passar till så är det bara. Varför skapar du ens en tråd och frågar om du gör fel eller inte när du inte vill ta åt dig när folk säger att du gör fel?

Permalänk
Medlem

Jag kör alltid på regeln "Mainspecc prio". Det är oftast vad folk i randoms förväntar sig och brukar bli ett j*vla liv annars.
Att spela som Plate dps user är helt värdelöst då Tanks kommer och plockar all plate dps för mig och enligt mig är det fel.

Kommer alltid finnas girigt folk som tar delar till offspec osv och därför kör jag endast med Irl-grupper numer.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk

Jag tycker de är sjukt dålig stil att göra de som du säger, Varför?
Jag spelade priest som healer i wow och körde bara olika talents för PVP/PVE, söker någon till en grupp som dps och börjar needa på mina healing saker känns det förjävligt eftersom jag vill inte ha något annat, Det är ok om han frågar "Can I Need on theese".
Behöver jag dom så säger jag nej annars ta dom de är dina.
Iaf jag tycker de är dålig stil needa på det du kör som eller säg till och rolla om det är ok för de andra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

1: Du kan bara needa på item´s som är avsett för din klass.
2: Du kör need ifall...
... det är item´s som är bättre än de du har.
... det matchar din roll som du kör. (MS)
... Pug rnd dng så är alla BOE need klassade (salu pris), men för att detta ska funka så måste alla trycka greed då inte alla klasser kan använda sig av need. DOCK!!! ifall nån i grupp har verkligen behov av denna item så går de till han/hon -PUNKT-
3: Greed: Allt som har penga stämpeln över sig helt enkelt, eller OS å du är inte säker på ifall du får needa.
4: Det går alltid å ge bort nåt som man nyligt har fått, så "råkar" du vara för snabb med å trycka need, var lika snabb med å be om ursäkt å ge denna item till rätt person.

Jag har träffat på otaligt antal personer som ser saker som du.
Jag springer en specifik dungeon för just den item (ex. trinket)
Drar pug för å inte belasta guild/vänner med skitsaker.
Här kommer då en shadow-priest som drar need på den där healing trinketen... vinner loot å *zapp* hoppa ur party.
Att du fått "NINJA" stämpeln över dig är helt berättigat å.
Samlar du gear till en offspec så får du göra som alla andra. Hoppas att ingen annan behöver eller sadla om å qua för din offspec.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Givetvis needar man inte på OS om det inte är uttalat att det är OK.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

+1

Håller med dig till 100%, asså man blir bara så förbannad. Spelar inte Wow längre av många skäl, detta är ett av dem.

Skrivet av netbuddy:

Problemet är att det finns så många som needar på allt dom kan. Det är sjukt irriterande, speciellt om man behöver själv och inte vinner skiten för att någon annan idiot needat på det. Tex om ett tank item droppar och nån dps needar, fast jag som tank behöver det.
Det bästa är att säga innan "Look, I want to need if something drops for my tank gear, is that ok?"
Säger de att det är ok, bra. Men det anses INTE schysst att needa på OS items utan att ens fråga.
Visst, om alla greedar, och det är en upgrade för dig i din andra spec, fråga om det är ok.

Lättast är ju att vänta till Tanken har rollat o ser man att han väljer Greed är det ju fritt fram i Needa för offspecc

Permalänk
Medlem

Jag spelar tank och healer.

Oftast brukar fråga om jag får rolla som off-spec. Dock så sker det undantag om gruppen inte kan uppföra sig på samma sätt.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Avstängd

"Jag lirar 50% tank och 50% dps med min dk..
Om det kommer en loot som uppgraderar något som jag har, antingen dps eller tank item så självklart NEEDAR jag på det. oavsett om jag för tillfälet inte har just den rollen i gruppen"

Med andra ord du ninjar hela tiden ? blir så jävla förbannad på folk som joinar tex som healer sen börjar ta grejer med hit bara för dom har offspecc dps etc, det är en sak om man säger "Yo anyone need this item? " och alla säger ja då kan du ta det, men att signa tex som tank och ta dps grejer är ju bara dålig stil, signa som dps om du vill ha dps grejer.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

Med andra ord du ninjar hela tiden ? blir så jävla förbannad på folk som joinar tex som healer sen börjar ta grejer med hit bara för dom har offspecc dps etc, det är en sak om man säger "Yo anyone need this item? " och alla säger ja då kan du ta det, men att signa tex som tank och ta dps grejer är ju bara dålig stil, signa som dps om du vill ha dps grejer.

Folk som gör så bryr sig inte, folk i wow är själviska och otrevliga i de flesta fall verkar det som. De föredrar nog att joina som Tank o farma dps gear om de kan för att slippa vänta ca 40min i kö om de inte har färdig grupp.

Permalänk
Medlem

Hoppas TS har fattat vinken nu... Det är INTE okej att needa för OS om man inte FRÅGAR först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man needar enbart på den speccen man kommer som så här tidigt in i en expansion. Fråga först.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

+1
Håller med dig till 100%, asså man blir bara så förbannad. Spelar inte Wow längre av många skäl, detta är ett av dem.

Lättast är ju att vänta till Tanken har rollat o ser man att han väljer Greed är det ju fritt fram i Needa för offspecc

Nopp inte riktigt, tank kanske valde greed för de var en offspec för han med.
Han kanske är osäker på hur bra denna item är å ifall han vinner kolla upp detta.
osv. visserligen lite vaga punkter, men för att vara säker så ska du ALLTID fråga om de är ok.
För att inte en pug ska ta 10år så väntar du bara högst 15sec efter fråga, har person inte sagt nått innan dess så var de inte aktuellt eller så är personen allmänt slö å lat

Skrivet av mini-ryttge:

Man needar enbart på den speccen man kommer som så här tidigt in i en expansion. Fråga först.

Haha denna expansion är redan vid sitt slut. Bara vänta 1år nu.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Folk som gör så bryr sig inte, folk i wow är själviska och otrevliga i de flesta fall verkar det som. De föredrar nog att joina som Tank o farma dps gear om de kan för att slippa vänta ca 40min i kö om de inte har färdig grupp.

^^
Jag brukar snacka med dom andra i gruppen, pma dungeonleader be han säga i chatten att han får en chans sen kickar man, då kommer QQande om att man inte kan kicka han på 40min och är allmänt uppkäftig etc.

Känns jävligt underbart och använda sig av buggen då man ger dungeonleader till den du vill kicka så kan man vota han direkt istället för och vänta XX min, när man skriver vad man ska göra i chatten "now its time for kick" får man bara svar "hahahaha".. älskar och se "xxxxx has been removed from the group"

Jävlar nu hamna ja nog lite OT skitsamma

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Avstängd

Själv anser jag att NEED är för mainspecc och det använder man om itemet är en uppgradering, vill man ha till OS så frågar man snällt eller förklarar att man tar itemet om ingen annan Needar på det.

Nu i slutet av wotlk så kom nya dungeon systemet där alla needar på allt så ta det med en nypa salt när du kör med randoms att de kan ta dina items men det är bara HC items som ändå ska bytas ut när du börjat raida/pvpa etc.

Det bästa är egentligen att göra en egen grupp med folk från din server, kommer förmodligen gå 2-3 gg snabbare att göra instansen+ att de förmodligen inte ninjar.

Permalänk
Medlem

Hmm då skulle man alltså kunna vota bort den som konkurerar om en loot då?
Eller är den personen med och rollar även efter kick?
Om jag väntar med att needa tills jag votat bort den som needat mot mig då borde jag få loten?.. Fast det kanske inte går att vote kicka medans en loot roll pågår?

Edit: Lika bra att editera och fylla i att det är ett skämt ifall ni inte fattat det innan...

Ska fråga innan jag needar nästa gång om det är ok. Verkar trotts allt vettigast....

Permalänk
Medlem

Du kan inte vote kicka medan looten pågår, eller åtminstone var det så innan.
Men visst förekommer det att man blir vote kickad från gruppen när man konkurrear on looten. En gång innan cata med min paladin i pit of saron, blev jag kickad precis innan vi skulle in i tunnel, för sista bosses droppar 2h axe, och det var någon dk med i gruppen i alla fall.

Permalänk
Medlem

Needa alltid bara på main specc. Vill du needa off specc måste du fråga gruppen först.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Tex.

Resonerar jag fel eller?

Tjena,

Jag skulle klassa dig som en ninja, jag tycker att man bara needar på sånt som man har joinat gruppen som, så om du joinat som dps så needar du på dps. Fan, man skulle ju aldrig få nån gear ifall alla needa till sin ms/os/framtida speccs osv. helt enkelt, det du kör som needar du på, det andra låter du bli såvida han som tankar inte vill ha det.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag needar ytterst sällan och bara på det spec jag kör just i den instansen. Jag fick ett svärd av misstag (tryckte need istället för greed) i Stonecore som passade bättre till en palla och eftersom vi hade en pallatank så ville jag trada det med honom men han garvade och skrev att hans nuvarande svärd var bättre. Han tackade dock glatt för erbjudandet

Jag kör dock nästan bara tankspec på min warrior även om jag har dual. Jag kör tom protection i BG. Jag gillar det bättre för dom har ett litet helvete att få ner mig ;). På min DK har jag bara frost DPS spec så där är det bara den typ av gear som passar som jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Jag brukar fråga först om det går bra att needa ett item som jag vill ha till OS. Om man behöver ett OS item så vill man ju needa så inte någon annan i gruppen får grejen eller kanske vinner en disenchant. För jag tycker att OS borde gå före greed eller disenchant, men MS går så klart först.

Permalänk
Medlem

Självklart ska man bara needa på saker som är ms till det du spelar just i den instansen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är kristallklart att man ska needa på mainspec items och inte OS. Jag kör ju inte healadin bara för att se palatanks sno all min healing gear som de kanske kommer använda nån gång. Dock är det okej att man frågar innan om det är okej att needa till OS (dvs fråga först, rolla sen). Har faktiskt byggt upp en del OS gear genom att fråga först. Visst...det går lite långsammare än att sno allt men åtminstone sover jag bättre på nätterna efter att ha frågat på ett trevligt sätt istället för att ninja (vilket är exakt vad det är). Icc10 tiden var ju hemsk när folk snodde grejjer hit och dit hela tiden, fyfan!

Mao håller jag inte med dig för fem öre, Hygglo.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och redigerad*
Tänk på att hålla samtalsnivån lite högre i fortsättningen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Om du needar för både MS och OS när andra behöver gör du givetvis fel, det kanske kan kallas en oskriven regel eller dyl. Spelar du dock med randoms så hade jag inte brytt mig, i en randomgrupp får man räkna med idioter i ett spel som Wow.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra