Citat:
Ursprungligen inskrivet av
hobs0n
Hm ok, att det är helt passivt är ju heltklart intressant

Kan vara värt att lägga dom extra hundralapparna då men tycker ju att det borde finnas billigare nätagg som är passiva lr ha fläktar som knappt låter.
Ok då lär det ju som du säger, följa med gummiringar. Mjo tror jag har lite koll på kablar å luftflöde, det var dock i ett mkt större chassi jag gjorde det sist men det borde la funka

Hoppas att dom fläktar som följer med chassit inte låter mkt lr att det räcker med passiva kylningen på mammabordet

Japp, det enda billigare som finns ( som jag har hittat, och jag har letat) är de som inte sätter igång fläkten förrän efter x % belastning.
Tror nog att det räcker med de medföljande till Fusion, det är ju inte så att den kommer gå i load 24/7.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
zeem
Hej!
Angående ditt OS så tycker jag du skall titta på Amahi, bygger på Feodora14. Ett enkelt och smidigt sätt att komma igång med. I min signatur är det en länk till där jag håller på med min server. Det jag helst vill ha är att allt bygger på Ubuntu men amahi fungerar riktigt bra så jag har inte orkat bry mig med att byta.
En nackdel är att det kostar lite pengar för att få igång några funktioner. Tex torrent. Men för 10 dollar så har du ett komplett system som fungerar riktigt smidigt. Vill man kan man skapa sina egna program men varför när det är så billigt. Vad det gäller ftp så funkar det genom ssh.
Ta det lugnt så kommer allt gå bra!
Angående Amahi så testade jag det på min server i början, gillade grejen med linux, Add-ins osv. Men jag tröttnade ganska fort eftersom det var flera "omogna" delar av mjukvaran. Detta har enkelt sin förklaring i att den fortfarande känns att vara i beta. Dessutom var de allra flesta add-ins som hade en vettig funktion iaf för några få månader sen också i beta och gick inte och ladda ner.
Men det kan ha hänt mycket så kolla in det iaf.
Jag gick över till WHS 11 som tyvärr är Microsoft, men det har fungerar över förväntan faktiskt, enkelt att dela ut, skapa backup.
Det är en hel del snack om begränsningar i mjukvaran i den nya versionen och diskpool osv. Men jag tycker det fungerar bra.
Köpte en licens för en 400 kr, och det fungerar bra.
Malcolm
: i5 3570k
: Gigabyte GA-Z77-D3H
: Samsung 830 256 GB
:Vengeance 2x4 GB LP
: Blu-ray brännare
Server: FD Array R2
: PicoPSU
: Asus E35M1-I Deluxe
: Corsair 2x2 GB
: WD Scorpio Blue 160GB
: 4 x WD/Seagate 2 TB Green