Hjälp mig med en Minecraft server watchdog!

Permalänk

Hjälp mig med en Minecraft server watchdog!

Alltså en watchdog är när ett .bat program e uppe som startar upp servern igen när den kraschar!

Ett exempel:
@echo off
cls
echo Protecting srcds from crashes...
title TeamFortress 2 Watchdog
:srcds
echo (%date%) (%time%) srcds started.
start /wait C:\GMODS\orangebox\srcds.exe -console -game tf -hostport 27015 +maxplayers 20 +map ctf_2fort +sv_tags PP,PixelPiraterna,PixelServer,Pixel
echo (%date%) (%time%) WARNING: srcds closed or crashed, restarting.
goto srcds

Det är en watchdog.
Gjorde om den lite så att den skulle funka på en bukkit minecraft server.
@echo off
cls
echo Protecting Minecraft Server from crashes...
title PP Privat Server Watchdog
:craftbukkit-1.1-R1-SNAPSHOT.jar
echo (%date%) (%time%) server started.
start /wait C:\Users\Linus\Desktop\MinecraftServer\craftbukkit-1.1-R1-SNAPSHOT.jar java -Xmx3G -Xms3G -jar
echo (%date%) (%time%) WARNING: server closed or crashed, restarting.
goto craftbukkit-1.1-R1-SNAPSHOT.jar
Men när jag startar den så bara kommer det upp "server started, warning server crashed blabla, server started om och om igen spammas liksom i cmd.
OM jag tar bort java -Xmx3G -Xms3G -jar. så kommer servern upp men inte i cmd liksom så jag kan se den den blir en bakgrunds process!

Permalänk
Medlem

pröva att anropa java och jar på rätt sätt. java är programmet, jarfilen är argumentet:

Skrivet av LinusNeuman:

start /wait java -Xmx3G -Xms3G -jar C:\Users\Linus\Desktop\MinecraftServer\craftbukkit-1.1-R1-SNAPSHOT.jar

Permalänk
Skrivet av erifri:

pröva att anropa java och jar på rätt sätt. java är programmet, jarfilen är argumentet:

Tack för hjälpen, men nu står det can't load 32 gb on a 64 gb system, har haft detta problem förut,

Permalänk
Skrivet av erifri:

pröva att anropa java och jar på rätt sätt. java är programmet, jarfilen är argumentet:

hmm. först stod det kan inte ladda 32 bit när systemet e på 64 blabla
men sen startade jag om och nu funkar det, very well.
Tack för hjälpen kamrat