Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-07-13, 18:20 | #1 |
HakzMedlem Plats: Göteborg Registrerad: nov 2008 |
Ansluta till filservern från internet
Hej,
Har slitit ett par dagar med att försöka få min server tillsammans med övriga datorer att fungera som önskat. Setupen är följande: - Windows Server 2008 - Windows 7 (Stationär) - Windows 7 (Laptop) - WNDR3700v2 med OpenWRT Har lyckats så långt att jag kan använda antingen lokal eller extern IP för att nå Servern från valfri dator. Problemet är att jag inte kan nå varken FTP- eller HTTP-filserver från Internet. Har Forwardat och Redirectat både standardportar (80 & 21) samt testat 8080 & 2121. ![]() Fullsizebild! Förklara gärna hur jag ska göra eller om de e nån princip jag inte fattat. Jag bor i studentlägenhet och det kan vara så att FTP är blockerat, men HTTP-filservern borde väl fungera isf? Tack på förhand // Hakz Senast redigerad av Hakz 2012-07-13 klockan 18:27.
| 2012-07-13, 20:46 | #7 |
HakzMedlem Plats: Göteborg Registrerad: nov 2008 |
Citat:
| 2012-07-23, 07:43 | #8 |
JZ0NiCMedlem Plats: Närmaste router Registrerad: jul 2001 |
Om du inte vill köra stock FW så har du ju DD-WRT. Enklare hantering än open-wrt, du anger bara destinations-ip och port.
http://dd-wrt.com
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes