Ghetto-Server/Rack/LAN Tråden.

Permalänk
Medlem

Ghetto-Server/Rack/LAN Tråden.

Den blivande STORA Ghetto-Server/Rack/LAN Tråden. Förhoppningsvis Vill se MASSOR med Man-Cave´s, Geek-Cave´s, Server-Caves and so on. Alla typer Servers är välkomna, stora som små, ATX Servers som 19" Rack Servers osv

Som rubriken lyder posta era Privata Server/Rack/LAN i hemmet lösningar här Gärna med Server/Rack/LAN Spec´s

Som en del av er kanske minns så fanns "Den STORA Ghetto-Modd tråden" här på SweC forumet för många år sedan, har dock inte hittat den igen men den kanske är borttagen eller försvann vid en Site/Forum uppgradering?

Och i åh med den gamla "Den STORA Ghetto-Modd tråden" så vill jag åter uppliva den fast inte för PC-Mod´s utan för medlemmarna's Server/Rack/LAN lösningar

Med andra ord våra Privata DataCenters/DataHallar

Givetvis får väl jag börja då

###################################################################

Ghetto-Rack lösning.
WDac@SweClockers.com
Anledning: Datarummet är en klädkammare utan fönster, utrymme finns det ej gott om att få upp ATX Chassin på väggen och på höjden löste mitt problem gällande utrymme.

Som ni ser är det inte mycket till utrymme här inne i min Geek-Cave / DataCenter

Ghetto-Server lösning. Tyvärr så står dem staplade på golvet bara, på bilderna är under installation och configuration på köksbordet.
HP ProLiant DL380 G4: Idag sitter det 6x146GB SCSI Diskar i å inte bara 2x146GB SCSI Diskar som på bilden.

Under HP Servern ligger 2st EMC SAN Hostar Max Space per SAN Host: 2TB

###################################################################

Jag tar mig även friheten att publisera Schnasse´s Ghetto-lösning (PM:a mig om du vill ha bort den.)

Schnasse@SweClockers.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Denna tråden känns lite mer för dom mindre påkostade lösningarna

Permalänk
Medlem

Hahaha jevlar, tycker bara det e så kul med "ghetto" lösningar :).

Första jag tänker shit har du bra ventilation där inne? Tänker inte nån höjdare att sitta i "dataluft".
Annars nice lösning att få bort datorn från golvet. Jag har det ej så "ghetto" men jag vill inte ha datorn på golvet och inte uppe brevid mig heller så har det på en hylla brevid srkrivbordet.

En "ghetto" sak har jag. Eller vetifan om det e ghetto lol. Men jag stör mig på skarpt lysande lampor och dioder. Så jag har målartejpbitar på numlock lampan på tangentbordet och på power o hd lampan på mitt chassi. Det ser lite skabbigt ut men jag vill ha dovt indikeringsljus och inte en diod rätt i ögat. Så skarpa lampor hade man aldrig monterat i instrumenteringen på en bil till exempel.
Nu är de ej rätt i ögat men störigt i pereferin också att ha ngt skarpt ljus.

Ser skabbigt ut och shit vad smutsigt tangentbordet är, man skall inte kolla noga på ett tangentbord. Men den är värsta lasern om jag inte har ngt för den.

Sorry om jag postar annat än server prylar.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Denna tråden känns lite mer för dom mindre påkostade lösningarna

Exakt, Ghetto-Modd är ju Ghetto-Modd, inte som i tråden ni posta med snygga lösningar
Minns ni inte "Den STORA Ghetto Modd Tråden" som fanns här förr?
Jag sitter atm å googlar satan efter den på SweC forumet men kan ej finna den. Forumets egen sökmotor suger, lättare å hitta på forumet genom att söka på google

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hahaha jevlar, tycker bara det e så kul med "ghetto" lösningar :).

Första jag tänker shit har du bra ventilation där inne? Tänker inte nån höjdare att sitta i "dataluft".
Annars nice lösning att få bort datorn från golvet. Jag har det ej så "ghetto" men jag vill inte ha datorn på golvet och inte uppe brevid mig heller så har det på en hylla brevid srkrivbordet.

En "ghetto" sak har jag. Eller vetifan om det e ghetto lol. Men jag stör mig på skarpt lysande lampor och dioder. Så jag har målartejpbitar på numlock lampan på tangentbordet och på power o hd lampan på mitt chassi. Det ser lite skabbigt ut men jag vill ha dovt indikeringsljus och inte en diod rätt i ögat. Så skarpa lampor hade man aldrig monterat i instrumenteringen på en bil till exempel.
Nu är de ej rätt i ögat men störigt i pereferin också att ha ngt skarpt ljus.

Ser skabbigt ut och shit vad smutsigt tangentbordet är, man skall inte kolla noga på ett tangentbord. Men den är värsta lasern om jag inte har ngt för den.
http://www.imageupload.co.uk/images/2014/12/17/IMG20141217175...

Sorry om jag postar annat än server prylar.

Nej Ventilationen är ofintligt om man inte ställer en golvfläkt i dörrhålet på sommaren vintertid räcker med att dörren öppen å i värsta fall öppna fönstret i rummet utanför Datarummet. Men det jobbigaste är ljudet, å inte ljudet från dem på väggen, utan från min HP ProLiant server och EMC SAN Host: arna :S

och när man inte har något naturligt ljus in i Datarummet så går tiden fort, helt plötsligt tammar man all uppfattning om tid å rymd. och kan bli rätt förvånad när det är BÄCK mörkt ute "Helt plötsligt"

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

WDac: En fråga, hur klarar du av ljudet som kommer från din DL380? Jag hade nämligen en sådan tidigare och även i en halvt isolerad garderob lät den något fruktansvärt högt, även från ett avstånd på 10m hördes den mycket påtagligt.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om min lösning passar i ghetto eller bland finracken tror min case våning är nå blandning?

Men va väll städat ni har ??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars