(Poll) Sweclockers BF3 server - lösenord?

Permalänk
Moderator
Moderator

(Poll) Sweclockers BF3 server - lösenord?

Tjena folket.

Som ni vet ifrån tidigare trådar driver vi en inofficiell satsning med en BF3 server, en av de frågor som är mest intressanta är "Hur många är villiga att spela på en lösenordskyddad server?" Lösenordet skulle finnas i en tråd här i forumet förstås.

Att lösenordsskydda en server innebär minskad spelarbas men det blir också en viss vinkling på vilka som kommer in. Man slipper slumpfaktorn i att vem som helst ansluter. Självklart kan ju alla som känner till veckans lösenord ansluta. Kan skapa en elitistisk känsla, på både gott och ont.

Att inte lösenordskydda innebär en långt bredare bas med slumpfaktorn i hög grad på vem som ansluter. Att starta servern om kvällarna blir enklare men det blir också svårare att ansluta till den för SweC medlemmar. Det blir också mer variation för alla vem man möter.

OBS!! Denna poll är bara en undersökning, den är inte beslutsfattande.

Väldigt roligt att se intresset!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Jag skulle gärna spela på en server enbart för Sweclockers medlemmar, brukar oftast bli lite serösare och man slipper kanske om man har tur folk med 700+ ping som inte går att döda för dom teleporterar runt.

Permalänk
Medlem

Som han sade ovan, det blir kanske men med hös sannolikhet mer seriösa spelare online då så man slipper fordons campare m.m

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

När ni ändå är igång, 1-2 veckors ban på folk som fuskar/campar/lamar sig allmänt.

Permalänk
Medlem

Ser bara fördelar med lösenordsskydd! Klart det blir mindre folk, men SweC kommer garanterat ha en tillräckligt bred spelarbas för att hålla servern levande den största delen av dygnet

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

När ni ändå är igång, 1-2 veckors ban på folk som fuskar/campar/lamar sig allmänt.

1-2 veckor? Fuskare ska ju självklart ha perm-ban.

Permalänk
Medlem

Tveksam till om folk i början kommer att välja att spela på en orankad SweC server.

Är servern låst med lösenord får den ju inte vara rankad men det säger sig själv ju...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

1-2 veckor? Fuskare ska ju självklart ha perm-ban.

Självklart ska de ha det. Jag glömde dock nämna att jag menade 1-2 veckors ban från BÅDE forumet och servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Självklart ska de ha det. Jag glömde dock nämna att jag menade 1-2 veckors ban från BÅDE forumet och servern.

Sweclockers sidan har inget med själva BF3 servern att göra förutom namnet och att en moderator blir Server Admin.

Skulle spela på den beroende på hur befolkad den blir.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se en SweC server med lösenord då det förmodligen skulle bli bättre teamplay, och det är ju ganska många på SweC som är intresserade av BF3 så servern bör ju kunna fyllas ganska lätt ändå.

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

När ni ändå är igång, 1-2 veckors ban på folk som fuskar/campar/lamar sig allmänt.

Du vill alltså ha alla/de flesta som kör med snipers bannade? "camping" är ibland ett måste för att skydda en bas eller om man kör som sniper då, är liksom lite gjort för att gömma sig i skogen med.

Jag skulle då spela på servern om den var lösenordsskyddad, dryga folk lär det komma in ändå men sånt får man stå ut med.

Problemet med att ha ett lösenord skulle mest vara att det kan bli för dåligt med folk som faktiskt spelar på servern förutom på kvällar/helger.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Bara bra med password då man förhoppningsvist slipper cheaters och annat skit som man inte vill spela med i public.

Nackdelen är la för dom som är ute efter statsen, den blir inte rankad och då blir det ingen K/D / Gold Stars / Accuary and so on..

Det beror på, vill ni ha mycket spelare på servern så att den förhoppningsvist är uppe 24/7 eller ska det vara seriöst med TP? Public spelare är och kommer alltid vara public spelare, tillslut blir det klagomål ang ranked.

Erfarenheter hämtade från " Last Big War - BC2 " så var det tydligt att även på en låst server agerade man i public tänkande iallafall. Så att.. Jag tror att det blir bäst utan password, sedan får ni ha vecko-tävlingar för SweClockers medlemmarna där 64 personer kan vinna " Reserved Slot " som exempel.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Känns som det inte kommer bli så himla mycket folk om man låser servern. Kan ju ha den öppen ett tag i början och se hur allt fortlöper.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Servern kanske kommer vara välfylld i början, men efterhand kommer det nog bli relativt tomt om ni fortsätter med lösen skulle jag faktiskt tro. Men det är ju bara vad jag tror...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Lösenord är ju skitbra i många fall, men blir nog svårt att fylla servern tror jag... Min röst går till "Utan lösenord"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Att lösenordsskydda en server innebär minskad spelarbas men det blir också en viss vinkling på vilka som kommer in. Man slipper slumpfaktorn i att vem som helst ansluter. Självklart kan ju alla som känner till veckans lösenord ansluta. Kan skapa en elitistisk känsla, på både gott och ont.

Helt klart lösenskyddad

Skrivet av Rillepille:

Jag skulle gärna spela på en server enbart för Sweclockers medlemmar, brukar oftast bli lite serösare och man slipper kanske om man har tur folk med 700+ ping som inte går att döda för dom teleporterar runt.

Atans! ^^

(Har dock 100-200 ping så ^^)

Skrivet av TAG9217:

När ni ändå är igång, 1-2 veckors ban på folk som fuskar/campar/lamar sig allmänt.

1-2 veckor? seriöst?!

Skrivet av exroz:

1-2 veckor? Fuskare ska ju självklart ha perm-ban.

Helt klart ! + en donation till servern xD

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tastyandy:

Bara bra med password då man förhoppningsvist slipper cheaters och annat skit som man inte vill spela med i public.

Nackdelen är la för dom som är ute efter statsen, den blir inte rankad och då blir det ingen K/D / Gold Stars / Accuary and so on..

Det beror på, vill ni ha mycket spelare på servern så att den förhoppningsvist är uppe 24/7 eller ska det vara seriöst med TP? Public spelare är och kommer alltid vara public spelare, tillslut blir det klagomål ang ranked.

Erfarenheter hämtade från " Last Big War - BC2 " så var det tydligt att även på en låst server agerade man i public tänkande iallafall. Så att.. Jag tror att det blir bäst utan password, sedan får ni ha vecko-tävlingar för SweClockers medlemmarna där 64 personer kan vinna " Reserved Slot " som exempel.

Ditt resonemang speglar många av de funderingar vi har haft, det är fullt möjligt att det blir en mix, pollen och de första veckorna blir avslöjande. Vi får se hur diskussionerna med SA faller ut.

Tack för god input, sluta inte!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MiLeS:

Känns som det inte kommer bli så himla mycket folk om man låser servern. Kan ju ha den öppen ett tag i början och se hur allt fortlöper.

Skrivet av Rickard11:

Servern kanske kommer vara välfylld i början, men efterhand kommer det nog bli relativt tomt om ni fortsätter med lösen skulle jag faktiskt tro. Men det är ju bara vad jag tror...

Skrivet av Nagel:

Lösenord är ju skitbra i många fall, men blir nog svårt att fylla servern tror jag... Min röst går till "Utan lösenord"

Det är precis fyllnadsgraden som ingen riktigt vet, hur stor är spelarbasen? Det är därför pollen blir avslöjande men inte beslutsfattande - mycket intressant om vi uppnår en "självförsörjande" nivå för lirande 24/7.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tror det blir roligare att endast spela med folk härifrån. Man börjar känna igen folk osv
Och sen ökar såklart chansen att man lyckas komma in på servern.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tycker också bara dem från sweclockers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TAG9217:

Självklart ska de ha det. Jag glömde dock nämna att jag menade 1-2 veckors ban från BÅDE forumet och servern.

Vi kommer inte att koppla de två i avstängningar skulle jag tippa, det är inte diskuterat men av flera skäl tror jag det blir osannolikt.

Däremot är vi ju personer med minne som kommer ihåg hur folk beter sig. Personligen kommer jag att komma ihåg om någon uttrycker tex rasistiska åsikter...min tolerans med sådana dumheter är lika med noll. Och ja, det har hänt på bf2 servers jag ansvarat på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Lösen håller aldrig i längden, inte så länge internet är fritt. Ta bara tjänsten "fri frakt för sweclockers" från Inet. Den länken ligger klistrad i Flashbacks forum. (dom är ansvariga för de mesta).

Tror mer på en öppen server MEN med fler än 2 admins online populära tider.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Verkar trevligt att skapa en liten "gated community" där alla känner alla Hoppas bara det blir nog stor spelarbas så att det finns nog med folk när det inte är prime time.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Om vi hade kunnat "Modda" så hade man kunnat fixa en " Whitelist " så som på Minecraft, man signar upp sig i en tråd som blir skapad och moderatorerna / administratöerna lägger till en i servern. Dock tror jag det blir densamma som att ha den låst, att den inte blir rankad. =P

Annars kan man prova så som någon nämnde, att ha den öppen för att se trycket, jag vet inte vilka fler anledningar en att ha en plats för BF3 spelarna att lira på ni har i och med "skapandet" utav denna BF3 server. Om det bl.a är för att visa upp namnet " SweClockers " så skulle jag säga Go Public 100% då jag kan tänka mig att det blir fler användare om servern är attraktiv. Efter ett tag så är ni som " Gotland " och " TV2 ". Många server och man tänker direkt på det namnet såfort man hör Public.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TAG9217:

När ni ändå är igång, 1-2 veckors ban på folk som fuskar/campar/lamar sig allmänt.

Mer.

Permalänk

de bästa vore ju att ha 2 servrar 1 hardcore ranked med lösenord och en troll utan lösen och hardcore

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag måste säga att jag är för en skyddad server, blir troligen som ni säger mindre fuskare och annat skräp som inte hör hemma här överhuvudtaget.

Sen hur många spelare det blir vet man ju aldrig, i början lär det bli välidgt många är ofta aktiv men det kanske dalar neråt efter nån månad?

Aja Lösenordsskyddad server FTW.

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt det klart för mig, men servern är väl fortfarande rankad - även om den är lösenordsskyddad? Kan den vara rankad ser jag däremot gärna att den är lösenordsskyddad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

När ni ändå är igång, 1-2 veckors ban på folk som fuskar/campar/lamar sig allmänt.

Skrivet av exroz:

1-2 veckor? Fuskare ska ju självklart ha perm-ban.

Skrivet av edasvangen:

Du vill alltså ha alla/de flesta som kör med snipers bannade? "camping" är ibland ett måste för att skydda en bas eller om man kör som sniper då, är liksom lite gjort för att gömma sig i skogen med.

Jag skulle då spela på servern om den var lösenordsskyddad, dryga folk lär det komma in ändå men sånt får man stå ut med.

Problemet med att ha ett lösenord skulle mest vara att det kan bli för dåligt med folk som faktiskt spelar på servern förutom på kvällar/helger.

Skrivet av Lan:

Vi kommer inte att koppla de två i avstängningar skulle jag tippa, det är inte diskuterat men av flera skäl tror jag det blir osannolikt.

Däremot är vi ju personer med minne som kommer ihåg hur folk beter sig. Personligen kommer jag att komma ihåg om någon uttrycker tex rasistiska åsikter...min tolerans med sådana dumheter är lika med noll. Och ja, det har hänt på bf2 servers jag ansvarat på.

Jag måste faktiskt säga att det är bra med tidsbegränsad ban, min kompis som är sjukt grym blir ganska ofta bannad pga. fusk, dock lirar han spelet ifråga (COD 4) på "rysk" nivå och blir därför anklagad för att fuska ibland

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Har inte riktigt det klart för mig, men servern är väl fortfarande rankad - även om den är lösenordsskyddad? Kan den vara rankad ser jag däremot gärna att den är lösenordsskyddad!

BC2 fick inte vara Lösen + Ranked at same time. Samma i BF2.

Lättare att stats-padda om du spelar på en låst - ranked.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14