Verktyg Visningsval
2012-04-16, 10:20   #1351

_MmattiasS_

Medlem

_MmattiasS_s avatar

Plats: Hemma

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Micke O Visa inlägg
Alla gånger när man skjuter först, träffar först och - dör först...
Och siktar sämst. Händer mig hela tiden
__________________
| AMD pheno... nej, jag orkar inte |
Hej jag heter Mattias och jag gillar chassin och cola
Stolt byggare och ägare av det 3e fulaste chassit på DHS12
_MmattiasS_ är inte uppkopplad
2012-04-16, 10:36   #1352

Ceogar

Medlem

Ceogars avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2005

Supression.
__________________
What evah! i'll do what i want!
Ceogar är inte uppkopplad
2012-04-16, 10:54   #1353

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Registrerad: jun 2005

Att Dice inte gjorde en skala där man på ena sidan kunde få "run and gun, reflex shooting" och på andra sidan riktigt BF lirande med hela konkarongen.

Commander kunde få ha varit en tickbox valmöjlighet.
Och en bättre karta som visade de olika gruppernas mål/plan
Voip med 3D positionering
Radio mellan gruppledarna och CO
Slumpvisa flaggor på större kartor, ökar spelglädjen på varje karta och inför lite flexibilitet i tänkandet.

Begränsningarna i serverinställningarna
Mandown tid max tio sekunder?!
Sakta ner sprintförmågan
Killzones runt main (baserape/TK skydd)
...
__________________
Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Sweclockers Mumble - Mötesplatsen för gamers | Medlem i Skyttegrav.se

Nyheter: Missa inte vårt nya forum Spelclockers!!
Lannovar är inte uppkopplad
2012-04-16, 14:23   #1354

Nightcrawl

Medlem

Nightcrawls avatar

Plats: Lite överallt

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lannovar Visa inlägg
Att Dice inte gjorde en skala där man på ena sidan kunde få "run and gun, reflex shooting" och på andra sidan riktigt BF lirande med hela konkarongen.

Commander kunde få ha varit en tickbox valmöjlighet.
Och en bättre karta som visade de olika gruppernas mål/plan
Voip med 3D positionering
Radio mellan gruppledarna och CO
Slumpvisa flaggor på större kartor, ökar spelglädjen på varje karta och inför lite flexibilitet i tänkandet.

Begränsningarna i serverinställningarna
Mandown tid max tio sekunder?!
Sakta ner sprintförmågan
Killzones runt main (baserape/TK skydd)
...
Kan inte annat än att hålla med. Det känns som att många små ui/server settings/möjligheter hade kunnat göra ganska mycket. På så vis skulle nog en större del av spelarbasen bli nöjd, då de kan välja servers utifrån vad de faktiskt föredrar.
__________________
Spelar: Planetside 2, Sc2, Quakelir, Eve Online
| Core i7 2600k @4.6ghz | Noctua NH-U9B | Asus P67 Sabertooth Rev B3 | Gigabyte GTX 580 | Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz | Antec Earthwatts 500W |
Nightcrawl är inte uppkopplad
2012-04-16, 14:48   #1355

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl Visa inlägg
Kan inte annat än att hålla med. Det känns som att många små ui/server settings/möjligheter hade kunnat göra ganska mycket. På så vis skulle nog en större del av spelarbasen bli nöjd, då de kan välja servers utifrån vad de faktiskt föredrar.
Precis, vad var deras slogan? "Play as you want" eller något liknande?

Säkert!

Nej, istället begränsar de ner så vi är låsta vid vissa variationsmöjligheter så Frostbite 2 kan lanseras i fler spel utan risk för konkurrens eller intressekonflikt. Max monetär vinst.
__________________
Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Sweclockers Mumble - Mötesplatsen för gamers | Medlem i Skyttegrav.se

Nyheter: Missa inte vårt nya forum Spelclockers!!
Lannovar är inte uppkopplad
2012-04-16, 15:10   #1356

fantomsmurfen

Medlem

Registrerad: apr 2012

Att det verkar vara så många som kör med aimbot och no-recoil.
__________________
Intel i5 2500K @4.5GHz - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 4x4GB - Asus GTX 560 Ti DirectCU II - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 1.5TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Corsair TX 650W - Antec One Hundred
fantomsmurfen är inte uppkopplad
2012-04-16, 15:23   #1357

KRQKAN

Medlem

KRQKANs avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: jan 2008

Tycker det nya hyra server grejset är skit, blir fan bannad hela tiden bara för att jag dödar han som ägen servern (på xbox) blir så förbannnad :/ Slutar med att jag reportar dem för cheat på xbox live ^^
__________________
Acta Non Verba - Stercus accidit sine mora
Citera för svar
Flickr
http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.
KRQKAN är inte uppkopplad
2012-04-16, 15:27   #1358

Ziggy_

Medlem

Ziggy_s avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: mar 2012

jag retar mig mest på att jag aldrig har spelat spelet men tror det skulle vara kul ^^ men min dator för tillfället pallar det inte ಥ_ಥ
__________________
"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci
http://gamercards.playfire.com/_/psn/1611215/0/4.pngPSN Gamercards
Ziggy_ är inte uppkopplad
2012-04-16, 16:22   #1359

Nightcrawl

Medlem

Nightcrawls avatar

Plats: Lite överallt

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lannovar Visa inlägg
Precis, vad var deras slogan? "Play as you want" eller något liknande?

Säkert!

Nej, istället begränsar de ner så vi är låsta vid vissa variationsmöjligheter så Frostbite 2 kan lanseras i fler spel utan risk för konkurrens eller intressekonflikt. Max monetär vinst.
Ja precis. Diskuterade detta nyligen med bekant. Vart har hela modd- och tredjepartscommunityn tagit vägen inom shooter-genren(förutom fusktillverkare då...)? Dessa kreativa själar som hade ett genuint intresse i att göra spelen bättre, bredare eller mer tävlingsinriktade? Nej, allt är låst till utvecklaren, vilket bara blir långsammare, mer generellt och med begränsade utsvävningar.

Riktigt tråkigt, men onlinespel har väl blivit en större kassako de senaste åren helt enkelt.
__________________
Spelar: Planetside 2, Sc2, Quakelir, Eve Online
| Core i7 2600k @4.6ghz | Noctua NH-U9B | Asus P67 Sabertooth Rev B3 | Gigabyte GTX 580 | Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz | Antec Earthwatts 500W |
Nightcrawl är inte uppkopplad
2012-04-16, 18:53   #1360

THEBADGUY

Medlem

THEBADGUYs avatar

Plats: Sölvesborg

Registrerad: aug 2008

Jag retar mig mest på att stridsvagnarna blivit på tok för "klena" eller hur man ska säga det.
Räcker ju nästan med att kasta en sten så sprängs den.

Men jag tycker även att Havoc/viper blivit kraftfullare mot stridsvagnarna. Eller bara något som jag fått för mig?
__________________
Citera för svar!///Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX780 DirectCUII/Samsung 830 128GB/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Corsair Graphite 600T white/Corsair AX850/Kringutrustning: BenQ G2420x3/Ducky G2pro MX Green/M-Audio AV40 MK2/Logitech G700
THEBADGUY är uppkopplad nu
2012-04-16, 19:02   #1361

Spajdah

Medlem

Spajdahs avatar

Plats: Hallstahammar

Registrerad: sep 2011

Man blir beskjuten och får 30% health, sen lägger man sig bakom cover efter 1 sek så dör man, nog det enda jag stör mig på
__________________
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
Spajdah är inte uppkopplad
2012-04-17, 21:13   #1362

Zeo

Medlem

Zeos avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2004

Wake Island, aldrig gillat den mappen. Urtråkig såvida man inte gillar Jet/Heli.
__________________
Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |
Zeo är inte uppkopplad
2012-04-17, 21:54   #1363

Eott

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Åkan Visa inlägg
Eott det är som Esseboy säger det gör inte en soldat på riktigt heller, en soldat måste hela tiden memorera vilket eld-läge man har/hade och antalet magasin/patroner/granater som man har använt under striden. För själva syftet med HC-läget är att ge en spelare en mer realistisk strids upplevelse därför syns de inte i HC, så det är bara att börja träna upp minnet eller överväga att börja spela på de vanliga servrarna, om det är svårt.



Fast så går det ju inte till i verkligheten heller, att du mitt under strid ligger och räknar/tittar hur mycket du har kvar av allt och vilket eld-läge du har. För om man gör det så skulle fienden under den tiden lätt kunna förflyttat sig närmare eller försöka flankera er eller hitta bättre skydd och då när du skall tittar upp igen är de ju inte där längre och då blir du överraskad istället och då kanske de skjuter dig först om du har otur för de har lyckats hitta bättre försvarsställningar. Så nej, det man gör är att man försöker memorera hela tiden hur mycket man kvar av ammunitionen och granaterna för att sen göra en kontroll efter strid och dett gör man alltså när alltså fienden är utslagen och din grupp skall förflytta sig.
Ok, så om du tar skydd bakom en sten, ska du inte kunna kolla på vapnet vilket eld-läge som är inställt?(??) Kan du inte heller kolla efter hur många granater som hänger i västen? Skitsnack
Eott är inte uppkopplad
2012-04-18, 17:46   #1364

Reckie

Medlem

Registrerad: jan 2003

Retar mig på att man nu kan köpa vapenkit för att på så sätt slippa levla sin soldat.
__________________
HP Envy 14 - HP Proliant N40L - HP Touchpad - HP Pre3
Reckie är inte uppkopplad
2012-04-18, 17:53   #1365

Coldfire2143

Medlem

Coldfire2143s avatar

Plats: Exilhälsing i Göteborg

Registrerad: okt 2009

Att man inte kan sätta upp en server gratis om man har en egen server att köra den på.
__________________
"Utrikiska högermänniskor som dras med sitt kolonialistiska arv gör allt så mycket roligare" - Huzzbutt
Svensk Steamgrupp för RTS-intresserade
Varför inte socialism?
Coldfire2143 är inte uppkopplad
2012-04-18, 18:31   #1366

Åkan

Medlem

Plats: Borlänge

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Eott Visa inlägg
Ok, så om du tar skydd bakom en sten, ska du inte kunna kolla på vapnet vilket eld-läge som är inställt?(??) Kan du inte heller kolla efter hur många granater som hänger i västen? Skitsnack
Jo visst skall du kunna det, men om du är en utbildad soldat blir man lärd att kunna sånt utantill, så om du lyssnat på dina befäl skall det enda du behöva göra när du ligger bakom en sten/skydd är att ladda om och kolla vart dina kamrater är för att hålla ihop gruppen och sen kolla förflyttnings vägar och vad finden är utifall du kan rycka fram eller falla tillbaka, det är det ända du hinner. Så det jag vill komma till är att varför HC inte visar antal ammo och eld-läge är för att du skall kunna det utantill och få känna samma känsla/tankar som om du var i en strid eller hur man nu skall förklara det.

Sen vore det ju konstigt om du inte visste hur mycket ammunition och granater du har på dig innan strid eftersom du fyller ofta på dina magasin själv och övrig ammuniton, så då borde man ju veta hur mycket man kan göra sig av med.
Åkan är inte uppkopplad
2012-04-18, 20:31   #1367

Frystpingvin

Medlem

Frystpingvins avatar

Plats: Linköping

Registrerad: mar 2011

M26 som underbarrel på ett vapen med heavy barrel skadar ju inte direkt lite efter patchen..
__________________
Sweclockers Spotifylistor

I5 2500K @ 4.0GHz // P67 Sabertooth // 8GB DDR3 // Asus GTX 680 // 250GB Samsung 840 (Hackintosh) & 40GB OCZ Agility 2 (Windows) // ASUS PB278Q samt en MBA 13" 2009
Frystpingvin är inte uppkopplad
2012-04-18, 22:49   #1368

nojdh

Medlem

nojdhs avatar

Registrerad: mar 2011

Detta http://redd.it/sei42
__________________
ASRock z77 Extreme4 / 3570K @ 4.2 / XFX R9 290 4GB / 2x4GB DDR3 Vengeance / CM 750W-GM
SteelSeries Kana / QPad MK-50 / Corsair Vengeance 2000
Fraktfritt Inet / Alina
nojdh är inte uppkopplad
2012-04-18, 22:53   #1369

iAmKato

Medlem

iAmKatos avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2012

fuskare.
__________________
Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W
iAmKato är inte uppkopplad
2012-04-18, 23:01   #1370

Kebabhyvlarn

Medlem

Kebabhyvlarns avatar

Plats: Svearike

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lannovar Visa inlägg
Att Dice inte gjorde en skala där man på ena sidan kunde få "run and gun, reflex shooting" och på andra sidan riktigt BF lirande med hela konkarongen.

Commander kunde få ha varit en tickbox valmöjlighet.
Och en bättre karta som visade de olika gruppernas mål/plan
Voip med 3D positionering
Radio mellan gruppledarna och CO
Slumpvisa flaggor på större kartor, ökar spelglädjen på varje karta och inför lite flexibilitet i tänkandet.

Begränsningarna i serverinställningarna
Mandown tid max tio sekunder?!
Sakta ner sprintförmågan
Killzones runt main (baserape/TK skydd)
...
Det är därför man skiter i BF3 och börjar lira ARMA 2 istället =)

Skickades från m.sweclockers.com
__________________
ArmA forumsdel
"I min data så har jag en stor hårddisk som rymmer massa dator"
Kebabhyvlarn är inte uppkopplad
2012-04-18, 23:34   #1371

furuliden

Medlem

furulidens avatar

Plats: Västerås

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Åkan Visa inlägg
Jo visst skall du kunna det, men om du är en utbildad soldat blir man lärd att kunna sånt utantill, så om du lyssnat på dina befäl skall det enda du behöva göra när du ligger bakom en sten/skydd är att ladda om och kolla vart dina kamrater är för att hålla ihop gruppen och sen kolla förflyttnings vägar och vad finden är utifall du kan rycka fram eller falla tillbaka, det är det ända du hinner. Så det jag vill komma till är att varför HC inte visar antal ammo och eld-läge är för att du skall kunna det utantill och få känna samma känsla/tankar som om du var i en strid eller hur man nu skall förklara det.

Sen vore det ju konstigt om du inte visste hur mycket ammunition och granater du har på dig innan strid eftersom du fyller ofta på dina magasin själv och övrig ammuniton, så då borde man ju veta hur mycket man kan göra sig av med.
Det är lättare att veta vilket eldläge man använder i verkligheten än i BF3. För i verkligheten så kan man titta på "switchen" om man kör single, burst eller auto. I BF3 så kan man t.om. råka komma åt "V" knappen i stridens hetta och därför ställa in single fire helt omedvetet! Något som är lite svårare att råka göra i verkligheten, och om man råkar det så ser man det ganska enkelt eftersom det bara är att titta ner på vapnet. Det kan man inte göra i BF3.

I Red Orchestra II kan man ta ut magasinet ur vapnet och uppskatta hur mycket skott det är kvar, det skulle vara coolt om mer spel använder sig utav den funktionen. Det skulle passa perfekt i BF3 hardcore.


Senast redigerad av furuliden 2012-04-20 klockan 20:21.
__________________
Jonas - När silvertejp inte räcker till, får man ta till ståltråd och bajs!
furuliden är inte uppkopplad
2012-04-19, 07:26   #1372

MSIOCGenie

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av THEBADGUY Visa inlägg
Jag retar mig mest på att stridsvagnarna blivit på tok för "klena" eller hur man ska säga det.
Räcker ju nästan med att kasta en sten så sprängs den.

Men jag tycker även att Havoc/viper blivit kraftfullare mot stridsvagnarna. Eller bara något som jag fått för mig?
De har snarare blivit nerfade mot tanks efter patchen.
MSIOCGenie är inte uppkopplad
2012-04-21, 22:48   #1373

Tompalainen

Medlem

Tompalainens avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2006

Det jag stör mig mest på är:

1. Supression, hela bilden blir suddig...
2. Solljuset och andra bländande detaljer som konstant stör.
3. Att hela skärmen skakar till så fort det smäller nånstans, spelar man på en bana med mycket närstrider skakar hela bilden konstant.
4. Man fastnar överallt.

BF3 är med andra ord bara en skakig och suddig sörja av bländande ljusskällor och damm. Det är helt omöjligt att få en uppfattning om vad som händer runt omkring en. Man fastnar överallt och varje gång man träffas av en kula rycks man tillbaka på ett väldigt irriterande sätt. Jag tycker spelkänslan suger nåt fruktansvärt. Soldaten känns som en vinglig och klumpig cyborg som försöker ta sig fram bland allt bråte utan att fastna, medans hela skärmen skakar av explosioner. Nej det här går bara inte längre, jag ger upp.

BF3 är det största skitspel nånsin! 1/10
__________________
__________________
Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.
Tompalainen är inte uppkopplad
2012-04-22, 05:12   #1374

Umbrellas

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: maj 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tompalainen Visa inlägg
Det jag stör mig mest på är:

1. Supression, hela bilden blir suddig...
2. Solljuset och andra bländande detaljer som konstant stör.
3. Att hela skärmen skakar till så fort det smäller nånstans, spelar man på en bana med mycket närstrider skakar hela bilden konstant.
4. Man fastnar överallt.

BF3 är med andra ord bara en skakig och suddig sörja av bländande ljusskällor och damm. Det är helt omöjligt att få en uppfattning om vad som händer runt omkring en. Man fastnar överallt och varje gång man träffas av en kula rycks man tillbaka på ett väldigt irriterande sätt. Jag tycker spelkänslan suger nåt fruktansvärt. Soldaten känns som en vinglig och klumpig cyborg som försöker ta sig fram bland allt bråte utan att fastna, medans hela skärmen skakar av explosioner. Nej det här går bara inte längre, jag ger upp.

BF3 är det största skitspel nånsin! 1/10

Ibland måste man bara så skrika ut sin rage i fred. Amen.
Umbrellas är inte uppkopplad
2012-04-22, 10:11   #1375

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: 瑞典

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Åkan Visa inlägg
Jo visst skall du kunna det, men om du är en utbildad soldat blir man lärd att kunna sånt utantill, så om du lyssnat på dina befäl skall det enda du behöva göra när du ligger bakom en sten/skydd är att ladda om och kolla vart dina kamrater är för att hålla ihop gruppen och sen kolla förflyttnings vägar och vad finden är utifall du kan rycka fram eller falla tillbaka, det är det ända du hinner. Så det jag vill komma till är att varför HC inte visar antal ammo och eld-läge är för att du skall kunna det utantill och få känna samma känsla/tankar som om du var i en strid eller hur man nu skall förklara det.

Sen vore det ju konstigt om du inte visste hur mycket ammunition och granater du har på dig innan strid eftersom du fyller ofta på dina magasin själv och övrig ammuniton, så då borde man ju veta hur mycket man kan göra sig av med.
Sen får man också lära sig höra skillnad på om det är några kulor, en javelin eller om det är en granat som spawnar i "fickan" när man kommer i närheten av väskor fulla med all slags ammunition som vissa soldater strör omkring sig.
__________________
After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.
Boss302 är inte uppkopplad
2012-04-24, 12:38   #1376

Jappse

Medlem

Jappses avatar

Plats: Lund

Registrerad: jun 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ceogar Visa inlägg
Supression.
Word, sämsta skiten jag har sett. Speciellt när det är random. Ligger och trycker som support, 150 skott mot en Recon (bakom en mur) som direkt går upp och trycker ett HS på mig. Samma sak händer när jag är recon. Snubben skjuter en gång så blir man suppressed? Varför blev inte han det när jag drog iväg 75% av magasinet?
__________________
Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | Gigabyte GTX 670 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?
Jappse är inte uppkopplad
2012-04-24, 13:58   #1377

rumpnisse

Medlem

rumpnisses avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2006

Att AN-94 "låser" sig när man burstar för snabbt
__________________
Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten.
Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.
rumpnisse är inte uppkopplad
2012-05-07, 01:30   #1378

Subdubwise

Medlem

Subdubwises avatar

Registrerad: apr 2011

  • Suppression
  • Att hastigheten på musen saktas ner om man försöker att vända sig om snabbt när man ligger ner på marken

Annars tycker jag att det är ett riktigt roligt och bra spel.
Subdubwise är inte uppkopplad Folding
2012-05-07, 12:04   #1379

Åkan

Medlem

Plats: Borlänge

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av furuliden Visa inlägg
Det är lättare att veta vilket eldläge man använder i verkligheten än i BF3. För i verkligheten så kan man titta på "switchen" om man kör single, burst eller auto. I BF3 så kan man t.om. råka komma åt "V" knappen i stridens hetta och därför ställa in single fire helt omedvetet! Något som är lite svårare att råka göra i verkligheten, och om man råkar det så ser man det ganska enkelt eftersom det bara är att titta ner på vapnet. Det kan man inte göra i BF3.

I Red Orchestra II kan man ta ut magasinet ur vapnet och uppskatta hur mycket skott det är kvar, det skulle vara coolt om mer spel använder sig utav den funktionen. Det skulle passa perfekt i BF3 hardcore.

Jo, jag håller med att du kan se vilket eldläge du har i verkligheten. Men dit jag vill komma är att en tränad soldat skall kunna det utantill och får inte glömma vilket eldläge man hade för det kan leda till att du/kamrater kan skadas eller dödas, så allt skall skötas på automatik och vara så effektiv som möjligt vilket är a och o i armen, allt skall vara effektivt som möjligt för att få ner förluster, skador och tid.

Så varför DICE gjort att det inte syns är för att, om du är HC spelare skall du komma ihåg och veta sånna här saker utan till. Meningen med HC är att få fram tänket och få känna på hur det är att hålla reda på allt och samtidigt ta ut mål och sen se till att ens kamrater inte dör och en själv.

Men det DICE hade kunnat gjort var att de lagt till säkrat läge så man kan ha ett läge att utgå ifrån eller gå tillbaka till. De kunde också haft så man kunde sätta vissa knappar för eld-läget och löst det på det sättet också. För då vet man vilken knapp som har hand om vad. Egentligen i verkligheten så vet du ju att, drar du eld-läges knappen så långt ner som möjligt med tummen så vet du att där är full auto, sen ett snäpp upp halv-auto och sen säkrat, sen kommer ju burst in där också beronde på vapen. Så det är ju enklare att lägga på minnet i verkligheten än i BF3 dock.
Åkan är inte uppkopplad
2012-05-07, 12:32   #1380

kevve1

Medlem

kevve1s avatar

Registrerad: jul 2011

Jag köpte spelet för någon dag sedan och har väl 3 timmar spelade eller något, så detta är det jag inte gillar till en början sas, det kan ju ändras.

Man blir så ofta skjuten utan att ha en aning om vart fienderna är. Beror kanske en del på att man inte kan mapsen.

Skärmen är suddig istortsett hela tiden, det kanske man lär sig att gilla.

Annars måste jag säga att det är ett rätt roligt spel
kevve1 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb