Permalänk
Medlem

Punkbuster fel!! BF3

Verkar som många får detta felet, Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'WneX' (for 2 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES) #9006,

Någon som kan förklara vad F*n detta är??

Har uppdaterat PB och allt dock hittar jag inte PB med 64-bit

/S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Verkar som många får detta felet, Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'WneX' (for 2 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES) #9006,

Någon som kan förklara vad F*n detta är??

Har uppdaterat PB och allt dock hittar jag inte PB med 64-bit

/S

updaterade du manuellt eller med PBupdate ?

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

updaterade du manuellt eller med PBupdate ?

hur updaterar man manuellt ? :S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Är de inte router/brandvägg som filtrerar bort en del av PB-trafiken och därför så kickar PB?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Är de inte router/brandvägg som filtrerar bort en del av PB-trafiken och därför så kickar PB?

har inte haft de problemet innan de kom i morse ? :S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Skrivet av 3xTra:

hur updaterar man manuellt ? :S

Välj "For All Windows Games" i länken http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php och plocka ner installationsfilen. Starta och lägg till Battlefield 3 och sedan välj att uppdatera så ska du se att du inte längre blir sparkad i backen av dem.

Permalänk
Medlem

Känns väl som en standard va gäller PB. Scanningen stötte på problem och var rvungen att avslutas. Intressant är dock att ingen förstått än att de är PnkB är den tjänsten som skapar lagg (så var de iallafall i RtCW när ET quakewars kom å punkbuster lade till den funktionen).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Välj "For All Windows Games" i länken http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php och plocka ner installationsfilen. Starta och lägg till Battlefield 3 och sedan välj att uppdatera så ska du se att du inte längre blir sparkad i backen av dem.

de är så jag gjort hela tiden men blir kickad iaf, dock u fick jag D/C

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Skrivet av 3xTra:

de är så jag gjort hela tiden men blir kickad iaf, dock u fick jag D/C

Har du testat att avinstallera och ominstallera Punkbuster korrekt? Först avinstallera Punkbuster som vanligt. Sedan plocka bort mappen "pb" inne i Battlefield 3 mappen som du har i Origin Games. Och sedan visa dolda filer och göra samma sak på "Ditt namn -> AppData -> Local - > PunkBuster - >BF3 > pb". Sedan går du tillbaka till din Battlefield 3 mapp i Origin Games och går in i "_Installer", väljer "punkbuster" och sedan "redist" och kopiera filen "pbsvc" tillbaka till början av Battlefield 3 mappen och kopiera över den redan existerande och installera om. Sedan kör du manuell uppdatering igen som jag visade ovan. Hoppas du förstår va jag skriver : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Känns väl som en standard va gäller PB. Scanningen stötte på problem och var rvungen att avslutas. Intressant är dock att ingen förstått än att de är PnkB är den tjänsten som skapar lagg (så var de iallafall i RtCW när ET quakewars kom å punkbuster lade till den funktionen).

Och APB. Dom var tvungna att stänga av PB i två veckor. Totalt var pb igång en vecka innan dom la ner spelet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Och APB. Dom var tvungna att stänga av PB i två veckor. Totalt var pb igång en vecka innan dom la ner spelet.

Ah så var de nog, lira bara Betan

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Har du testat att avinstallera och ominstallera Punkbuster korrekt? Först avinstallera Punkbuster som vanligt. Sedan plocka bort mappen "pb" inne i Battlefield 3 mappen som du har i Origin Games. Och sedan visa dolda filer och göra samma sak på "Ditt namn -> AppData -> Local - > PunkBuster - >BF3 > pb". Sedan går du tillbaka till din Battlefield 3 mapp i Origin Games och går in i "_Installer", väljer "punkbuster" och sedan "redist" och kopiera filen "pbsvc" tillbaka till början av Battlefield 3 mappen och kopiera över den redan existerande och installera om. Sedan kör du manuell uppdatering igen som jag visade ovan. Hoppas du förstår va jag skriver : )

nu verkar de funka tack för hjälpen

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Skrivet av 3xTra:

nu verkar de funka tack för hjälpen

Härligt : )

Permalänk
Medlem

Dock funkar det inte för mig

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,83 - Gigabyte EP45-DS3 - 4GB ram, ATI Radeon HD 4870x2, Vista Ultimate 64-bit..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ska testa det och återkommer snart.

Edit: Nepp, nu dock ett annat "fel" som jag fick precis efter det patchat spelet.

Game disconnected: you were kicked from the game.

Permalänk

Hm, fick också detta problem idag. Konstiga är att det har funkat hur perfekt som helst innan detta problem uppstog. Har det kommit ut någon patch de senaste dagarna?

Edit:
Det hjälpte med att öppna portar.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Asså jag slänger snart datorn genom fönstret o dödar katten så jävla arg jag är..

Det jag testat:

-öppnat alla portar i routern (bf3 och pb)
-uppgraderat drivrutinger till grafikkortet
-ominstallerat både bf3,origin och webplugin
-flyttat PnkBstrA och B till System 32 mappen, godkänt dom av Firewall
-Stängt av Firewall och installerat om allt
-Självklart uppdaterat både manuellt och vanligt me PB
-Reparerat Bf3
-Hmm säkert glömt något, har gjort dessa grejer flertal gånger utan något resultat.

Ibland får jag "punkbuster have kicked you from game, bla bla bla" Men mest får jag "game disconnecter: You where kicked from game"

Asså måste ju finnas NÅGOT annat att göra? nästa steg är att köpa helt ny dator och bara kasta skiten åt helvete. Köpa MW3 och kötta det istället.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,83 - Gigabyte EP45-DS3 - 4GB ram, ATI Radeon HD 4870x2, Vista Ultimate 64-bit..

Permalänk
Skrivet av Mathemoto:

Välj "For All Windows Games" i länken http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php och plocka ner installationsfilen. Starta och lägg till Battlefield 3 och sedan välj att uppdatera så ska du se att du inte längre blir sparkad i backen av dem.

Jo visst blir kickad iallafall.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Klangy:

Asså jag slänger snart datorn genom fönstret o dödar katten så jävla arg jag är..

Det jag testat:

-öppnat alla portar i routern (bf3 och pb)
-uppgraderat drivrutinger till grafikkortet
-ominstallerat både bf3,origin och webplugin
-flyttat PnkBstrA och B till System 32 mappen, godkänt dom av Firewall
-Stängt av Firewall och installerat om allt
-Självklart uppdaterat både manuellt och vanligt me PB
-Reparerat Bf3
-Hmm säkert glömt något, har gjort dessa grejer flertal gånger utan något resultat.

Ibland får jag "punkbuster have kicked you from game, bla bla bla" Men mest får jag "game disconnecter: You where kicked from game"

Asså måste ju finnas NÅGOT annat att göra? nästa steg är att köpa helt ny dator och bara kasta skiten åt helvete. Köpa MW3 och kötta det istället.

Har du fått nått att du har DC pga lost a key från PB det brukar jag få jäkla Fxxkbuster

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Klangy:

Dock funkar det inte för mig

Har du testat att spela med din brandvägg/virusprogram avaktiverat? Utifall den skulle blockera Punkbuster? Hittar du PnkBstrA och B inne på tjänsten i aktivitetshanteraren? PnkBstrB bör vara stoppad.

Skrivet av tcntad:

Ska testa det och återkommer snart.

Edit: Nepp, nu dock ett annat "fel" som jag fick precis efter det patchat spelet.

Game disconnected: you were kicked from the game.

Har du testat olika servrar? Detta är också ett problem folk fick efter patchen som kom.

Skrivet av Gunner357:

Jo visst blir kickad iallafall.

Läst mina andra eventuella lösningar? Och om du har förlorat en cdnyckel pga. Punkbuster. Varför inte maila deras support?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mathemoto:

Har du testat att spela med din brandvägg/virusprogram avaktiverat? Utifall den skulle blockera Punkbuster? Hittar du PnkBstrA och B inne på tjänsten i aktivitetshanteraren? PnkBstrB bör vara stoppad.

Har du testat olika servrar? Detta är också ett problem folk fick efter patchen som kom.

Läst mina andra eventuella lösningar? Och om du har förlorat en cdnyckel pga. Punkbuster. Varför inte maila deras support?

Självklart testat olika servrar, även webbläsare (Chrome och IE)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Självklart testat olika servrar, även webbläsare (Chrome och IE)

Kör du router? Jag använder själv inte router men det finns eventuella lösningar här på forumet från folk som kör via router, inställningar du kan göra. Du kan inte testa köra direkt in i väggen sett till att du kör fiber och inte ADSL. För om det inte står att det är Punkbuster som kickar dig så har jag svårt att tro att de är boven. Inget din brandvägg blockerar som har med Origin eller pluginen för Battlelog eller BF3 att göra? Sedan rekommenderar faktiskt EA support Firefox för Battlelog när jag en gång pratade med dem. Jag kör Chrome själv.

Permalänk
Medlem

Samma problem här, får detta felmeddelande:
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Eirike93' (for 5 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES) #9006

Punkbuster uppdaterat manuellt med länken som nämndes här i tråden, har också testat olika servrar!
Så, om någon har en fix så hojta till!

Visa signatur

Burken | 4770K | Corsair H70 | MSI Z87 MPOWER | MSI GTX780ti | 16gb RAM | 120+256gb SSD | ZXR

NAS | E6700@2.0, 0.93v | 3tb WD RED

[Dell U2713HM] [Dell U2412M porträtt] [DALI Zensor 3] [Logitech G19] [Xbox 360]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mathemoto:

Kör du router? Jag använder själv inte router men det finns eventuella lösningar här på forumet från folk som kör via router, inställningar du kan göra. Du kan inte testa köra direkt in i väggen sett till att du kör fiber och inte ADSL. För om det inte står att det är Punkbuster som kickar dig så har jag svårt att tro att de är boven. Inget din brandvägg blockerar som har med Origin eller pluginen för Battlelog eller BF3 att göra? Sedan rekommenderar faktiskt EA support Firefox för Battlelog när jag en gång pratade med dem. Jag kör Chrome själv.

Jo en WRT54GL med upnp avstängt(!)
Har ju comhem så visst ett modem finns men då kan ingen annan använda sina datorer vilket blir lite jobbigt

Just nu fick jag inte det felet men fick det tidigare innan jag avinstallerade och testade din variant antar jag det var.
Kör windows egna brandvägg tillsammans med MSE, det skumma är ju att det fungerade innan BF3 patchades för nån vecka eller två sedan men inte nu.. Kan som sagt spela ett tag för att sedan kickas.

Kan alltid pröva FF men varför ska jag tvingas köra en annan webbläsare bara för att ett spel "föredrar" det.. eller för att EA vill att man gör det.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jo en WRT54GL med upnp avstängt(!)
Har ju comhem så visst ett modem finns men då kan ingen annan använda sina datorer vilket blir lite jobbigt

Just nu fick jag inte det felet men fick det tidigare innan jag avinstallerade och testade din variant antar jag det var.
Kör windows egna brandvägg tillsammans med MSE, det skumma är ju att det fungerade innan BF3 patchades för nån vecka eller två sedan men inte nu.. Kan som sagt spela ett tag för att sedan kickas.

Kan alltid pröva FF men varför ska jag tvingas köra en annan webbläsare bara för att ett spel "föredrar" det.. eller för att EA vill att man gör det.

DICE är fullt medvetna om problemen patchen skapat. Allt ifrån förlust i prestanda, krascher och DC problem. Så vi får hoppas det åtgärdas inom en snar framtid. Testa även att rensa din temp mapp.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mathemoto:

DICE är fullt medvetna om problemen patchen skapat. Allt ifrån förlust i prestanda, krascher och DC problem. Så vi får hoppas det åtgärdas inom en snar framtid. Testa även att rensa din temp mapp.

Kört ccleaner och rensat manuellt så gott jag kan
Jo, får hoppas på att problemen löses asap. Håller just nu på att ominstallera det iaf.

Permalänk
Medlem

http://www.evenbalance.com/downloads/pbsvc/pbsvc.exe länkt till att spara ner pb uppdaterare. Det är inte samma som tidigare i tråden att du måste lägga till nått spel, Har löst problem för mig när jag har haft strul med pb iaf. "kicked" osv

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

samma problem här, olika dc's hela tiden.... helt sjukt dåligt av EA och Dice. Deras support ville att jag skulle öppna 47 miljoner olika portar och ominstallera PB, då skulle det fungera, men han lurade i mig att starta om datorn vilket betyder att han försvann och inget fungerade.

Visa signatur

|| Intel Core 2 QUAD Q6600 @ 2.4GHz|| GeForce 8800 GTS 640Mb || 3 Gb RAM || 1,5 Tb HDD || Fatal1ty X-Fi || Windows XP Professional || MSI P6N PLATINUM || Razer Deathadder || Razer Tarantula@Battlelight || Steelseries qcK Middle || Logitech X-530 || Steelseries Siberia White || ASUS EEEPC 701 ||

Permalänk

Nu funkar det bättre för mig. Har gått från mobilt bredband till bredband via telejacket
På 30mbit. Kan få dc från Eaonline ibland när jag går in på en server. Men jag blir aldrig kickad när jag har kommit in på en server o spelar. Jag får spela så länge jag vill:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player '*****' (for 2 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES)#9006

Nu börjar skiten igen..

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |