BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Inaktiv

BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

http://feber.se/spel/art/234662/battlefield_3hacking_r_fortfa...

http://bf3blog.com/2012/01/battlefield-3-hacking-problems-esc...

Kanske old news för vissa, men tydligen fuskas det som aldrig förr och även en moderator har åkt dit...

Gick in i denna tråden för att kolla läget lite och tycker det är oroväckande många censurerade poster:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Någon som vet om det verkligen händer något för att lösa detta problemet?

Permalänk

de roligaste e ju att artificial aiming har ordnat så ed själva kan banna vem som helst, man kan säga att de finns ett säkerhetshål i punkbuster höhö...

edit:

här e länk från deras egna forum

http://www.artificialaiming.net/forum/general-discussions/560...

tror itne de görs speciellt mkt åt de hela som de ser ut iaf

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Vad tänker fuskarna? Vad gör spelet kul med aimbots? Jag begriper det inte, permanent ban av nyckeln.tycker jag, alla fuskare vet att dem gör.fel.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vad tänker fuskarna? Vad gör spelet kul med aimbots? Jag begriper det inte, permanent ban av nyckeln.tycker jag, alla fuskare vet att dem gör.fel.

De är ute efter att trolla. Fuskare får folk att bli arga. Ju argare de blir, ju mer har fuskarna att skratta åt.

Det finns dessutom vissa fusksidor som erbjuder en ny cdkey om man skulle bli bannad av punkbuster.

Trist att folk inte bara kan spela och ha roligt..

Permalänk

hade kunnat tänka mig o fuska de sista ja gör innan ja aldrig mer spelar spelet mest för the luls att förstöra andras dag. folk tar ju allt på så stort allvar oavsett vad de pysslar med.

själv byter ja bara server om nån hackar eller så spawnar ja inte.

de ja däremot bryr mig om är att de finns ett hack för att få legit spelare bannade.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Jag tror att speltillverkarna inte direkt gör sitt yttersta för att motverka fuskare med tanke på hur mycket pengar dom tjänar på alla små barn som måste köpa ett nytt konto efter att dom åkt dit för fusk.
Det bästa för dom är nog att ligga på en lagom nivå med fuskare.

Ibland börjar man ju iallafall fundera över saken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vakz:

De är ute efter att trolla. Fuskare får folk att bli arga. Ju argare de blir, ju mer har fuskarna att skratta åt.

Det finns dessutom vissa fusksidor som erbjuder en ny cdkey om man skulle bli bannad av punkbuster.

Trist att folk inte bara kan spela och ha roligt..

Mina tankar går inte mot jätte fuskarna som är självklara att dem fuskar utan dem som fuskar diskret och verkar bara vara väldigt duktiga spelare, vad får dem ut av spelet? Bra rank för vännerna, vad driver dem?
Det är det jag inte förestår, hur kul är det att sitta och titta på skärmen utan att spela på riktigt?

Sen ni som är mer haj på spelet än mig, jag tittar lite i leaderboards på PS3 och undrar hur dem som ligger etta i score kan ha 1300+ spm? Hur är det möjligt?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samots:

Jag tror att speltillverkarna inte direkt gör sitt yttersta för att motverka fuskare med tanke på hur mycket pengar dom tjänar på alla små barn som måste köpa ett nytt konto efter att dom åkt dit för fusk.
Det bästa för dom är nog att ligga på en lagom nivå med fuskare.

Ibland börjar man ju iallafall fundera över saken...

Det här påståendet är ju falskt. Hur kan dom tjäna pengar på fuskare som köper nya konton om dom aldrig spärrar kontona?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Mina tankar går inte mot jätte fuskarna som är självklara att dem fuskar utan dem som fuskar diskret och verkar bara vara väldigt duktiga spelare, vad får dem ut av spelet? Bra rank för vännerna, vad driver dem?
Det är det jag inte förestår, hur kul är det att sitta och titta på skärmen utan att spela på riktigt?

Sen ni som är mer haj på spelet än mig, jag tittar lite i leaderboards på PS3 och undrar hur dem som ligger etta i score kan ha 1300+ spm? Hur är det möjligt?

Ptjah, det kan man väl få.

Men kolla på leader boarden för bästa K/D ratio, nummer åtta: http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/user/ammoboxkille...

Kul namn också då det finns ett fusk som gör att man dödar alla med ammobox.

Han har spelat i 3h och redan fått colonel service star 2

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Någon som känner till huruvida en av EA/DICE påkommen fuskare drabbats av något strängare än ett nollat konto?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag bara haft tur, men jag har ~60h playtime och aldrig misstänkt någon för fusk. Är jag ensam om detta?
Känns inte som att det är så vanligt som man tror när man läser trådar som denna.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Jag vet inte om jag bara haft tur, men jag har ~60h playtime och aldrig misstänkt någon för fusk. Är jag ensam om detta?
Känns inte som att det är så vanligt som man tror när man läser trådar som denna.

Samma här...

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

http://feber.se/spel/art/234662/battlefield_3hacking_r_fortfa...

http://bf3blog.com/2012/01/battlefield-3-hacking-problems-esc...

Kanske old news för vissa, men tydligen fuskas det som aldrig förr och även en moderator har åkt dit...

Gick in i denna tråden för att kolla läget lite och tycker det är oroväckande många censurerade poster:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Någon som vet om det verkligen händer något för att lösa detta problemet?

Har spelat 40 timmar på ungefär en vecka på xbox 360, har inte mött en enda fuskare! Är fortfarande lite förvånad över hur bra Bf3 faktiskt är på konsol. Trodde att det skulle vara mycket mer fuskande på konsol än vad det är, dock så verkar "boostandet" vara riktigt populärt på konsol, vet inte hur det är på PC. Har inte mött något direkt fel med battlefiled 3, varken på xboxet eller betan på pc som många hade problem med.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Har spelat 200+ timmar och tror inte jag mött en fuskare, visst skillat folk men tror inte att någon har fuskat iaf.. Det jag blir förbannad på är folk på varenda jävla server ska anklaga mig eller den som ligger först på en map. Har man lite flyt så är det OMÖJLIGT !! Man är automatiskt cheater.. därför hyrde jag en egen server så man kan kicka alla jävla whiners

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk

Vad hände med vote-kick? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Ptjah, det kan man väl få.

Men kolla på leader boarden för bästa K/D ratio, nummer åtta: http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/user/ammoboxkille...

Kul namn också då det finns ett fusk som gör att man dödar alla med ammobox.

Han har spelat i 3h och redan fått colonel service star 2

Verkar som herr ammoboxkilled blivit utpekad fuskare...

Kolla in ledaren på PS3 så...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Xxcobra-KSAxX/st...

9803spm... Någon jävla måtta får det väl allt vara!!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Samma sak i COD MW3 jävlar vad folk har aimbots när man ser deras "killcam" så trist...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Har spelat 40 timmar på ungefär en vecka på xbox 360, har inte mött en enda fuskare! Är fortfarande lite förvånad över hur bra Bf3 faktiskt är på konsol. Trodde att det skulle vara mycket mer fuskande på konsol än vad det är, dock så verkar "boostandet" vara riktigt populärt på konsol, vet inte hur det är på PC. Har inte mött något direkt fel med battlefiled 3, varken på xboxet eller betan på pc som många hade problem med.

Det borde väl inte ens gå att fuska på Xbox 360? Alla program som körs måste ju vara signerade av Microsoft, du kan inte köra egna program mao.
Personligen har jag inget problem med boostande då jag skiter i vad andra har för rank och vill dom förstöra sig spelupplevelse får dom väl göra det.

Jag har själv aldrig stött på någon uppenbar fuskare, ingen med 200-0 i alla fall. Jag har bara spelat drygt 15 timmar och spelar bara på svenska servrar där fuskandet kanske inte är lika utbrett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Verkar som herr ammoboxkilled blivit utpekad fuskare...

Kolla in ledaren på PS3 så...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Xxcobra-KSAxX/st...

9803spm... Någon jävla måtta får det väl allt vara!!

Sjukt trode inte det gick att fuska på PS3, men där ser man :/ Att dem inte blir bannade förstår jag inte när det är så uppenbart?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Dom bannar folk som inte fuskar -.-
Blev tydligen bannad 24/1 för lite av varje. dom vägrar ta bort bannen.
Det enda jag har gjort är kanske att skriva noob och dylikt.

EA Live Chat
25/1
Pooja:
I have checked and found that your online access for battlefield 3 has been banned due to some misconduct.

Pooja:
Your account has been banned due to punk buster issue.

Pooja:
I am escalating your issue to our development team. They will review your issue and you will be contacted through email.

26/1
Neha:
David, I would like to inform you that your game access has been banned

Neha:
this was a BAN from the Studios, and we are unable to overturn the
BAN.

Neha:
I am sorry we don't have any information about this.

Neha:
I can understand that but it is banned by Dice team so we are not able to make any changes to your account.

Neha:
Yes, this is a temporary issue and it will be fixed as soon as possible.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat över 200 timmar och aldrig sett en fuskare. Själv så har jag blivit bannad från ett tiotal servers för "cheat", fast jag spelar 100% ärligt.

Permalänk
Medlem

lirat i ca 12 timmar och på pc är det allt för ofta någon som ligger på 40.0 kill.death. jag har kanske valt fel server

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistard:

Det här påståendet är ju falskt. Hur kan dom tjäna pengar på fuskare som köper nya konton om dom aldrig spärrar kontona?

Falskt vet jag inte, men visst jag generaliserar lite. Jag sa att jag tror att det kan vara så ibland, inte att det är så.

Permalänk
Avstängd

BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

inte ett skit eller?
är det nån som vet exakt vad dom gör?

jag har inte spelat BF3 på flera veckor tack vare allt fusk.
har dårarna slutat med aimbot eller är dom kvar på ex webbhallens servrar?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

dödsstraff irl på folk som fuskar i kompetitiv multipalyer. om jag fick bestämma.

det är riktigt elakt mot medspelare att fuska på det viset.
med det sagt så är det dock ytterst sällan jag märker att någon fuskar i t.ex BF3.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

man blir säkert bannad om man skriver "noob" i chatten....

ingen rök utan eld.....

Permalänk
Medlem

Har känslan av att detta blivit mycket värre senaste veckan/veckorna.
Och jag stör mig mer och mer på att EA/DICE inte riktigt verkar bry sig ens när man rapporterar.
Alla matcher där någon kommer över t.ex. 50 i K/D borde granskas automatiskt.

Permalänk
Medlem

http://www.dice.se/hiring.asp
Med tanke på att Dice nu öppet söker efter en "anti cheat administrator" så får man väl anta att dom uppmärksammat problemet och är villiga att göra något åt det. Synd att dom inte kom på det tidigare, men är det inte så att fusk i onlinespel blivit värre än någonsin? Det har alltid funnits såklart, men varit enkelt att både undvika och upptäcka. Jag har själv inte upplevt det som ett problem, någonsin genom mina 20 år som onlinespelare förrän i BF3.

Permalänk
Skrivet av h82lose:

man blir säkert bannad om man skriver "noob" i chatten....

ingen rök utan eld.....

Men tydligen eld utan rök. Ser du inte alla som fuskar som idioter och inte blir bannade? Hur blind får man va

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navve:

Dom bannar folk som inte fuskar -.-
Blev tydligen bannad 24/1 för lite av varje. dom vägrar ta bort bannen.
Det enda jag har gjort är kanske att skriva noob och dylikt.

Fan vad rätt. Folk som ska skriva noob och retard till höger och vänster hela tiden är 10år mentalt och 100 gånger värre än fuskare.