Verktyg Visningsval
2012-04-14, 23:31   #151

Goldfinger

Medlem

Goldfingers avatar

Plats: Storstaden

Registrerad: jan 2002

Bra fuskare märker man knappt! De ställer ner aimbot 90 grader och vet hur man döljer det snyggt.
Goldfinger är inte uppkopplad
2012-04-14, 23:42   #152

HankyP

Medlem

Plats: Reftele

Registrerad: nov 2010

Jag förstår verkligen inte vad allt detta tjat om fuskare handlar om, jag möter sällan några fuskare när jag lirar. Visst, det händer då och då men då blir de banade från servern ganska omgående.
2012-04-15, 21:03   #153

nsky|sct

Medlem

nsky|scts avatar

Plats: Tellus

Registrerad: apr 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av milo_ Visa inlägg
Ibland bevittnar man en spelare som tar sig fram med endast huvudet över marken, som om det vore i vatten, för att stunden senare poppa upp och springa som vanligt. Dessutom rör de sig mycket snabbare på det sättet. Upplever det oftast under TDM. Någon som vet om det är en bugg eller möjligtvis ett fusk?
Sådant har jag också sett. Har även sett gubbar som ligger ner eller sitter på knä som rör sig fram jätte snabbt.

Gör BB code av din inet kundvagn
nsky|sct är inte uppkopplad
2012-04-16, 03:16   #154

Sallander87

Medlem

Plats: Hudiksvall

Registrerad: feb 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Thewiruz Visa inlägg
Någon som tycker det här ser skumt ut? Titta riktigt noga!
Sen att det inte går att söka efter killen är ännu skummare!.
Fick vänta matchen ut för att kunna se profilen

http://i39.tinypic.com/2lv03gh.jpg
haha fränt den där matchen lirade jag med. Tyckte det var något skumt där med.
Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2
Sallander87 är inte uppkopplad
2012-04-16, 03:26   #155

Lagom

Medlem

Lagoms avatar

Plats: Lund

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av milo_ Visa inlägg
Ibland bevittnar man en spelare som tar sig fram med endast huvudet över marken, som om det vore i vatten, för att stunden senare poppa upp och springa som vanligt. Dessutom rör de sig mycket snabbare på det sättet. Upplever det oftast under TDM. Någon som vet om det är en bugg eller möjligtvis ett fusk?
Det är en bugg
Lagom är inte uppkopplad
2012-04-16, 04:30   #156

phreec

Medlem

phreecs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2010

Citat:

http://i39.tinypic.com/2lv03gh.jpg
Ser inget skumt med hans stats förutom hur han bara orkat lira Recon...
(Dessutom är L'et i hans nick ett stort "i".)

Killen verkar kunna sin grej som sniper och håller sig till det. Man kan finna HS/K ration på hans sniper lite misstänksam men om nu nissen lagt ner 370+ timmar på den så skulle det nog vara konstigare om han inte bemästrat den än.
phreec är inte uppkopplad
2012-04-16, 05:27   #157

OLIMOPA

Medlem

Plats: Sundsvall

Registrerad: sep 2007

Hmm, från början när BF 3 Kom ut så var det inte alls många som fuskar, men efter uppdateringen som förstörde rekylen IR siktet och mycket mer. Så märkte man en stor jävla skillnad att fusk började bli mycket mer populärt.
Personligen så sakna jag hehe gamla BF 3 stilen mer än nu pga folk kunde faktiskt njuta av spelet då.
Vette fan om jag är så insatt med att allt ska vara så realistiskt men att det ska vara roligt att spela helt enkelt.
Fan folk campar bara nu och står uppe på en kulle och campar en hel jäkla karta hehe och naturligtvis, folk har blivit less på spelet och har börjat fuskat.
Varför ska man annars börja fuska om inte är less på spelet?
Battlefield 3 kommer förmodligen i min åsikt dö ut tidigt, hoppas DICE/EA kan åtgärda detta och göra spelet/Fusk/hackers whatever... lite roligare.
OLIMOPA är inte uppkopplad
2012-04-17, 11:32   #158

Blackie

Medlem

Blackies avatar

Registrerad: jan 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av eXim Visa inlägg
jo ser ju rätt upenbart att han fuskar 98% accuracy finns ingen som klarar.
Man kan bl.a. få över 200% har jag sett och det har inte alltid med fusk att göra.
Om du skjuter med ett hagelgevär och du träffar 4 spelare på 2 skott, då räknar det ut att du får mer än 100% i träffsäkerhet. Lite buggigt kan man tycka, men att man har en träffsäkerhet på över 100% i BF3 är inget ovanligt.
Chassi: Silverstone Fortress FT02B PSU: OCZ ZX Series 1000W 80+ Gold Moderkort: Asus Sabertooth Z77 Processor: 3770K Kylare: Corsair Hydro Series™ H80i Minnen: Kingston HyperX Predator 16GB DDR3 2400MHz Grafikkort: 2 st. EVGA GeForce GTX 780 SC (SLi) Ljudkort: SB X-Fi HD Hårddiskar: Samsung EVO 250GB, EVO 500GB Skärm: Samsung S27A950D Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Mionix 8200
Blackie är inte uppkopplad
2012-04-17, 11:57   #159

SteveK

Medlem

Registrerad: mar 2011

Citat:
Med tanke på att kontot BARA kört sniper, så är det nog inte hans första konto. Efter 600 timmar som sniper (plus x antal timmar på andra konton), så har jag inte så svårt att tro att han kan sätta 37 headshots under en runda, och med marksman bonus poängen så behöver han bara ett medelsnittsavstånd på ~330 meter för att nå upp till den poängen. Efter att ha tränat så extremt mycket så ser jag det som tänkbart.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blackie Visa inlägg
Man kan bl.a. få över 200% har jag sett och det har inte alltid med fusk att göra.
Om du skjuter med ett hagelgevär och du träffar 4 spelare på 2 skott, då räknar det ut att du får mer än 100% i träffsäkerhet. Lite buggigt kan man tycka, men att man har en träffsäkerhet på över 100% i BF3 är inget ovanligt.
Det, eller om du använder någon typ av explosiva vapen, och det finns det ju gott om. Handgranater, RPGs, granatkastare, massor av olika fordonsvapen, hagelgevär (speciellt med den explosiva hagel typen) osv.
Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL
SteveK är uppkopplad nu
2012-04-17, 12:31   #160

joss

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av eXim Visa inlägg
jo ser ju rätt upenbart att han fuskar 98% accuracy finns ingen som klarar.
Du är medveten om att personen som "fuskar" har 4-7 i stats? Han fuskar garanterat.
Macbook Pro Retina 13.3" 256GB SSD
joss är inte uppkopplad
2012-04-21, 11:18   #161

fantomsmurfen

Medlem

Registrerad: apr 2012

Går ju knappt att spela BF3 längre, det vimlar ju av folk som kör med aimbot/no spread/no recoil. I samma ögonblick man ser vissa spelare så är man död, de siktar på en halv sekund och missar inte ett enda skott.
Intel i5 2500K @4.5GHz - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 4x4GB - Asus GTX 560 Ti DirectCU II - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 1.5TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Corsair TX 650W - Antec One Hundred
fantomsmurfen är inte uppkopplad
2012-04-22, 08:56   #162

Chourou

Medlem

Plats: Småland

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fantomsmurfen Visa inlägg
Går ju knappt att spela BF3 längre, det vimlar ju av folk som kör med aimbot/no spread/no recoil. I samma ögonblick man ser vissa spelare så är man död, de siktar på en halv sekund och missar inte ett enda skott.
Det kan kännas så ibland.

Beroende på karta. I stads miljöer och med recon och sensor kan det bli att man kan se vart fienden är på mini kartan sånt måste man också ha förståelse på.
Chourou är inte uppkopplad
2012-04-22, 09:07   #163

phreec

Medlem

phreecs avatar

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fantomsmurfen Visa inlägg
Behöver inte va fusk bara för det. Kan va att du var spotted, möter bra spelare eller BF3's nätkod som spökar. Testa dra 'Network Smoothing' slidern så långt vänster det går i options, fiendernas positionering brukar bli mer rapp och korrekt synkat men kan leda till hackigare animationer, speciellt när man knivar så brukar det se ut som ett bildspel.
» Skrytlådan: W7 64 | i7 860 @ 3Ghz | 5850 1GB | 4GB RAM | Corsair F80A SSD | 3xHDD @ 1.2TB | Chieftec Super 850W | CM 690 | SteelSeries XAI Laser | Logitech G11 | Corsair Vengeance 1500 (skräp) | BenQ GW2250HM (VA panel)
» Youtube: http://www.youtube.com/Phreec1337
phreec är inte uppkopplad
2012-04-22, 09:15   #164

GLoNkA

Medlem

Plats: Gävle

Registrerad: nov 2011

Råkade ut för en här killen , jag anmälde han , inte ett skit har hänt fast ja la med en film slutade filma när han hade 252-0 i kills http://www.youtube.com/watch?v=EPJGM...ature=youtu.be byt till bättre kvalite ,jag brukar inte gnälla på sk, fuskare för dom flesta är skillade och inte fuskar. även om man kan tro det, det gnälls som fan på servrarna och chaters men dom är inte så många som tur är.
GLoNkA är inte uppkopplad
2012-04-22, 09:22   #165

nsky|sct

Medlem

nsky|scts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GLoNkA Visa inlägg
Råkade ut för en här killen , jag anmälde han , inte ett skit har hänt fast ja la med en film slutade filma när han hade 252-0 i kills http://www.youtube.com/watch?v=EPJGM...ature=youtu.be byt till bättre kvalite ,jag brukar inte gnälla på sk, fuskare för dom flesta är skillade och inte fuskar. även om man kan tro det, det gnälls som fan på servrarna och chaters men dom är inte så många som tur är.
Skön baserape, där hade man inte spawnat igen..

2012-04-22, 12:21   #166

mr rulle

SpelClockers

Registrerad: okt 2004

Det räcker med offtopics nu.
mr rulle är uppkopplad nu
2012-04-24, 21:25   #167

TheBeast

Medlem

TheBeasts avatar

Plats: Skrivbordet

Registrerad: mar 2012

hur kan man tycka att det är roligt att spela om man är en fuskare spelet blir ju så lätt om man använder t.ex. aimbot. det finns många spel som jag har slutat spela på grund av att dom är förstörda av hackers. jag saknar spel som CoD 4 som är omöjligt att spela på grund av hackers det är tråkigt att dom ska förstöra en massa bra spel.
NZXT phantom 410 || ASUS M5A78L-M LX V2 || AMD fx 6100 6 core @ 3.3GHz || XFX Radeon hd 6870 1gb || Corsair Vengeance 8gb 1600MHz || Windows 7 ultimate 64bit || Cooler Master GX Lite 600W || Iphone 5 16GB

Citera för svar!
TheBeast är inte uppkopplad Folding
2012-04-25, 13:27   #168

Bakwetu

Medlem

Bakwetus avatar

Plats: Lund

Registrerad: maj 2002

Kan ni inte ta er diskussion om era irl-vapen i ett pm i stället, det har inget med denna tråden att göra?
2012-04-25, 14:45   #169

nsky|sct

Medlem

nsky|scts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lannovar Visa inlägg
Det räcker med offtopic, starta en egen tråd så flyttar jag era inlägg dit om ni måste fortsätta er ammunitionsdebatt. Det är inte denna trådens ämne.
Det är uppfattat.

Ontopic: Tror inte att det går att skydda sig mot fuskare och det har nog också DICE insett. Det bäst är nog att spela på servrar med aktiva admins. Det DICE skulle kunna göra är någon att lägga till spectator camera så att admins lättare kan granska misstänkta spelare.

2012-04-25, 14:51   #170

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nsky|sct Visa inlägg
Det är uppfattat.

Ontopic: Tror inte att det går att skydda sig mot fuskare och det har nog också DICE insett. Det bäst är nog att spela på servrar med aktiva admins. Det DICE skulle kunna göra är någon att lägga till spectator camera så att admins lättare kan granska misstänkta spelare.
En fungerande Punkbuster, ie screenshot lösning vore inte dumt. Lite bättre weapon kill codes till Procon. Avatar koordinater och mapgrids skulle också hjälpa för att fånga omöjliga kills. Eller porta baserapers.

Nyheter: Missa inte vårt nya forum Spelclockers!!
Lannovar är uppkopplad nu
2012-04-25, 17:12   #171

nsky|sct

Medlem

nsky|scts avatar

En fungerande Punkbuster är nog tyvärr en dröm, funka inte i bf2. Problemet med pb är väl att den bara känner av kända fusk program? Borde de inte göra tvärt om att bara godkända att kända program får köras samtidigt som bf3 körs. Hittar pb ett program som inte finns med i deras vita lista så ber pb att man stänger av det innan man kan fortsätta lira bf3.

2012-04-25, 17:27   #172

Blesk

Medlem

Blesks avatar

Registrerad: mar 2005

Vad de skulle kunna göra ganska enkelt med nått script? eller liknande är att en spelare som dödar 10-15 pers på 15 sekunder automatiskt blir kickad eller "flaggad" för utredning eller motsvarande. Jag vet inte vad fusket kallas men minst 4 gånger har det kommit in nån på servern jag spelat på som bara står i uncap och dödar en motståndare automatiskt en gång i sekunden.

Roger Lannovar.

Edit:
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zibbit Visa inlägg
.
Vi ska sluta med offtopic om det här nu. Men avslutningsvis då så har jag åkt med skytte på I19 och P4. Tillhör I19. Men känner en hel del på Träng/P4.
NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD
Blesk är inte uppkopplad
2012-04-25, 18:20   #173

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blesk Visa inlägg
Vad de skulle kunna göra ganska enkelt med nått script? eller liknande är att en spelare som dödar 10-15 pers på 15 sekunder automatiskt blir kickad eller "flaggad" för utredning eller motsvarande. Jag vet inte vad fusket kallas men minst 4 gånger har det kommit in nån på servern jag spelat på som bara står i uncap och dödar en motståndare automatiskt en gång i sekunden.

Roger Lannovar.

Edit:

Vi ska sluta med offtopic om det här nu. Men avslutningsvis då så har jag åkt med skytte på I19 och P4. Tillhör I19. Men känner en hel del på Träng/P4.
Det finns scripts som mäter KDR, typ av kill och med vilket vapen men det är upp till serverägaren att installera sådana och konfigurera dem bra (det är rätt lätt att ställa dem för hårt). Vi har flera fall på forumet där folk blivit "Banned by admin" då det i själva verket är någon server som har kört en statistical analyser lite för hårt. Det är inte helt lätt att ställa upp gränsvärdena för en sådan kan jag lova!

Här är ett sådant script: http://www.phogue.net/forumvb/showth...%28beta-BF3%29

Det är alltså Insane Limits, man får själv konfigurera upp vad som ska mätas och vilka gränsvärden, till exempel (nr 38): http://www.phogue.net/forumvb/showth...imits-Examples

Tyvärr talar inte BF3 om ingame koordinat för Procon som kör scripten, då skulle man kunna kicka/banna för baserape/spawnkills/uncap kills etc.

Angående er offtopic, kanske tog i lite men ni får gärna fortsätta det spåret i en ny tråd så lyfter jag alla inlägg dit.

2012-04-25, 21:13   #174

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rosenknopp Visa inlägg
OM man påstår att man kan mycket om vapen för att man varit där så är det inte så sannolikt, man blir ingen vapenexpert för att man tjänstgjort i FM vilket många tror.

Jag har själv gjort lumpen som jägare och spanare på I22 i Kiruna på 80-talet och skjutit med en ganska många vapen inom FM, dock inte .338 som inte finns inom FM och jag har träffat många som tjänstgjort utomlands och ingen har resonerat som någon i denna tråd.
Jag har lärt mig känna igen äkta vara och wannabees.

Tiil topic, jag tror inte att det finns fuskare för att många dödar mig mer än jag dödar dom vilket verkar vara en vanlig orsak till att anklaga någon, däremot så är det så att många fuskar om man kan göra det utan att åka fast för att så fungerar det på åänga håll i världen och även i Sverige för den delen.
Ha ha ha detta är nästan skratt retande! Du/ni ger er inte om frågan om irl-vapen fast det är off topic! Ni rättfärdigar det till ----> Tiil topic sen kommer ni till trådämnet!

Starta en en tråd om ämnet som Lannovar uppmanade er till istället och ta det där! Fattar inte varför ni ska ta det här?

Forumvett är att inte sabba trådar om oftopic! Då många går in här får att läsa om exakt det tråden handlar om....

Ja jag vet om att jag inte tillför tråden om ämnet själv, men jag gick in här för att läsa om ämnet! Och möter detta Därav mitt sura citat.
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][Sigma AF 70-300 4-5,6 DG OS. 35/1,8.
skog1s är inte uppkopplad
2012-04-25, 21:42   #175

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

*tråd rensad - igen*

Tog bort offtopic spåret.

2012-04-26, 07:00   #176

Asken

Medlem

Askens avatar

Registrerad: okt 2003

Jag har inte spelat BF3 men bannas inte Origin-kontot för de som fuskar?
Det är väl "vad EA/Dice gör" mot fuskare. Vad kan de göra annars?
De kan ju kanske skapa cheater-only servers där de kan gå in och hållas kanske.. Lite som en skola för speciella barn :-)
2012-04-26, 12:57   #177

highspeed

Medlem

Registrerad: sep 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asken Visa inlägg
De kan ju kanske skapa cheater-only servers där de kan gå in och hållas kanske.. Lite som en skola för speciella barn :-)
Vad jag vet resetas bara deras stats så dem kan spela och fuska igen, rätt meningslöst. Dem verkar inte bryr sig om när man reportar heller. Har reportad en kille 5-6 gånger, första gången för 2 månader sen och han spelar och fuskar som det inte finns någon morgondag.
highspeed är inte uppkopplad
2012-04-26, 13:27   #178

Tjodd

Medlem

Tjodds avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nsky|sct Visa inlägg
En fungerande Punkbuster är nog tyvärr en dröm, funka inte i bf2. Problemet med pb är väl att den bara känner av kända fusk program? Borde de inte göra tvärt om att bara godkända att kända program får köras samtidigt som bf3 körs. Hittar pb ett program som inte finns med i deras vita lista så ber pb att man stänger av det innan man kan fortsätta lira bf3.
Det är väl så man hade önskat att det skulle fungera, men problemet är att det förmodligen skulle gå att dölja sitt fuskprogram bakom ett godkänt. Eller om man är riktigt seriös så blir det en ganska stor grej att köra med signerad kod och utkräva detta från alla programmakar. Tänk vid uppdateringar vilket strul, och kanske även prestandaförlust. För att inte tala om den eventuella integritetskränkande aspekten med ett program som bestämmer vad du får använda och inte, och vad det gör för att kontrollera det. Historik, databas..?

Anledningen att folk inte bannas och tas bort i den utsträckningen som kanske skulle behövas är väl dels fegheten och nedprioritering av den frågan, men kanske mest att det är svårt att bevisa att det försigkommer fusk. Jag skulle gissa att hundratals personer anmäls dagligen och det kräver säkert en längre utredning för att man skall kunna ta ett slutgiltigt beslut om att det inte bara är gnäll från dåliga förlorare.
Men ja, PB är uppenbarligen helt verkningslöst och någon förändring av antifusk måste göras.
2012-04-28, 10:25   #179

Rixxz

Medlem

Rixxzs avatar

Plats: Kalmar & Malmö

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asken Visa inlägg
Lite konstigt att dom inte har ett system likt Valves VAC. Blir du VAC bannad kan du enbart köra på servrar som inte är anti-fusk skyddade, det vill säga servrar fullkomligt fyllda av fuskare. Lite som en särskola, ja. De skulle ju kunna göra så att du blir bannad från servrar skyddade av PunkBuster, och enbart kan spela på dem utan det.

Core 2 Quad Q6600 | 4GB Corsair XMS2 | XFX HD 6870 | Asus P5G41C-M
Rixxz är uppkopplad nu
2012-04-28, 12:53   #180

highspeed

Medlem

Registrerad: sep 2002

Dem kanske skulle fixa view cam.. fanns i quake för ja 10 år sedan? lol .....

kan dem inte fixa så dem läser av mouse inputen och jämför med rörelse ingame också.
highspeed är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb