Var är fartygen och ubåtarna i BF3?

Permalänk
Medlem

Var är fartygen och ubåtarna i BF3?

Varför har man inte lagt till det? Spelet känns inte fulländat.

Permalänk
Medlem

Håller med, saknar havsstrider mellan båtar. Sen om dom kan få det att funka bra är en annan femma tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Tror inte det kommer, ju fler patchar som släpps till BF3 desto mer liknar spelet MW3...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Tror nog att vi får vänta till ARMA 3.

Dock vet jag inte om ubåtarna kommer gå att köra eller inte D:

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dumpade dom inte det där efter BF1942?

I vilket fall saknar jag det med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Dem dumpade båtar/ubåtar för länge sedan så ser inte vitsen om att gnälla över det nu, det är lite sent...

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

Har inte tänkt på det men skulle vara roligt med det! + så borde banorna vara större tycker jag :/ Caspian border men fast större!

Men båtarna kommer ju vara värsta über bra säkert mot landfordon m.m om de ska ha en stor kanon längst fram :/

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

På vilket sätt liknar bf3 mw3 efter patcharna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

På vilket sätt liknar bf3 mw3 efter patcharna?

Skickades från m.sweclockers.com

Man har ett vapen och man skjuter dom andra!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wack0:

På vilket sätt liknar bf3 mw3 efter patcharna?

Skickades från m.sweclockers.com

360c med en sniper och får HS! 90% av spelarna har SKS eller M98!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Större maps och havsslag ja!!
Saknar't och det skulle vara så jäkla skoj.

Älskade att skjuta kanoner mot andra skepp och sänka skepp, hörr hörr.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

360c med en sniper och får HS! 90% av spelarna har SKS eller M98!

Va? Lyckas man göra "360c HS!!" med en sniper i bf3 har man riktigt tur, och så har man inte riktigt förstått vad spelet går ut på. Och sks och M98 är ju två helt olika snipers, jag förstår inte varför du tog med dem. Tycker du att de är op? Ingen av dem oneshottar om man inte får headshot, och på range så tar det fyra skott med sks för att döda. Sen är det konstigt med procent i bf3. 90% kör sniper, 50% campar i spawnet med mortar och 90% till kör usas12 frag. Hur många procent finns det?

Skillnaden mellan CoD är att banorna är större, vapnen har realistisk rekyl, spread och bulletdrop så att en smg inte kan döda folk på 100m avstånd, fordon, destruction, osv. Jag säger som en annan redan har gjort, den ända likheten är att man har ett vapen och skjuter folk.

EDIT: Till er som vill ha havsslag och skepp, håll tummarna för 2143

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

HAhahaha! jag fnissar inombords, tänk att styra upp en ubåt mot en borttappad LAV ute i vattnet, och sedan spränga upp skiten utan att någon märker det. Oj, vilket gameplay, tar typ 100år att vrida en ubåt. So hardcore :3 Samma gäller de feta hangarfartygen, jeez

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Dom kanske lägger till skepp i Close Quarters banorna

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av T-quix:

Dom kanske lägger till skepp i Close Quarters banorna

Exakt, den spawnar i badkaret på andra våningen.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kresimir:

Varför har man inte lagt till det? Spelet känns inte fulländat.

Jadu, det hade varit den natruliga valet av DICE, att utveckla serien med att lägga till saker och göra gamla saker bättre. Dessväre har DICE lagt all kraft på göra spelet så p12-vänligt som möjligt. Resultat är ju som vi alla kan se en COD-wannabe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

360c med en sniper och får HS! 90% av spelarna har SKS eller M98!

Aldrig sett en 360 i BF3. Näst intill omöjligt då skottet går åt helvete vid den situationen.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-quix:

Dom kanske lägger till skepp i Close Quarters banorna

LoL!

Kanske är det skeppet som är banan, för det är ju trångt i skepp...

Permalänk
Hedersmedlem

Om ingen märkt det tidigare har man försökt göra ett spel där alla vapenslagen kan interagera med varandra, en infanterist kan skjuta på en helikopter som kan skjuta på en stridsvagn osv.
Hur väl skulle pansarkryssare och ubåtar passa in i den ekvationen?
Folk vill ha med så mycket konstiga saker bara för att det fanns förr, inte för att det nödvändigtvis skulle göra spelet bättre.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

BF1942, Prince of Wales på Iwo Jima.. våldta vulkanen Suribachi med 9 st 360mm kanoner.. Det var grejjer det!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

LoL!

Kanske är det skeppet som är banan, för det är ju trångt i skepp...

Den chansen är nog tyvärr liten

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Om jag nu spelar eller köper, vilket jag tror att jag inte kommer att göra för jag lär lira GW2, så ser jag fram emot att se hur Armor DLCn kommer att se ut.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag hoppas vi får ut och kriga på haven i End Game! Oavsett om vi får köra båtarna eller inte.
Typ något sånt här:

Och kom inte och säg något annat än att ni är avundsjuka på mina Paint skillz!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Jag hoppas vi får ut och kriga på haven i End Game! Oavsett om vi får köra båtarna eller inte.
Typ något sånt här:
http://dl.dropbox.com/u/40711553/B%C3%A5tbana.png

Och kom inte och säg något annat än att ni är avundsjuka på mina Paint skillz!

Båtarna på den banan ska vara av samma typ vi ser idag. Fast man ska kunna gå in i alla rum och kriga också.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Och sks och M98 är ju två helt olika snipers, jag förstår inte varför du tog med dem. Tycker du att de är op? Ingen av dem oneshottar om man inte får headshot, och på range så tar det fyra skott med sks för att döda.

vapnen har realistisk rekyl, spread och bulletdrop så att en smg inte kan döda folk på 100m avstånd, fordon, destruction, osv. Jag säger som en annan redan har gjort, den ända likheten är att man har ett vapen och skjuter folk.

Har du kört HC? Men det är många som kör med de vapnen och M98:an dödar dig på ett skott och sks två i HC. Så jag tycker du skall köra lite HC så kommer du snart känna som han skrev.

Sen "vapnen har realistisk rekyl, spread och bulletdrop så att en smg inte kan döda folk på 100m avstånd" vad får du det ifrån, rekylen är för liten fortfrande vilket inte är realistiskt och spreaden är fortfrande för kompakt så du träffar en fiende ändå inom 15-150 meter med full auto är ju häller inte så realistiskt och sen bullet droppen, i vissa fall, stämmer inte häller, skottet faller ibland för snabbt på en del vapen. Sen en del smgs effektiva räckvidd sträcker sig upp till 200 meter, men för att nå 100-200meter så lär du nog ha burst eller halvautomat för att kunna träffa något. Så jag håller inte med dig när det kommer till att vapnen är realistiska.

Permalänk

Håller med om att bf3 är för likt mw3, man har inte samma feeling som i battlefield bad company 2, älskade det spelet
I bad company 2 var de lite strategiskt spelande och inte som nu där man bara antingen sätter sig i ett hörn och campar eller springer fram med en rpg och spränger motståndarlaget i småbitar. Det är för jävligt och jag är riktigt besviken över DICE.

Permalänk
Medlem

Jag tror många har en tendens att älska det förgångna mer och ha en nostalgisk känsla som gör att man blir mer anti mot nya saker.

När Battlefield4 släpps så kommer många börja sakna saker i bf3 istället. Men saker och ting utvecklas och ändras.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Jag vet att det inte passar in i BF3 men jag hade verkligen önskat ett hederligt propellerflygplan att susa omkring i.

Permalänk
Skrivet av TankarN:

Jag vet att det inte passar in i BF3 men jag hade verkligen önskat ett hederligt propellerflygplan att susa omkring i.

Detsamma, jetplanen är så jobbiga att flyga och köra dogfights med!
Saknar Messerschmitts..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Jag tror många har en tendens att älska det förgångna mer och ha en nostalgisk känsla som gör att man blir mer anti mot nya saker.

När Battlefield4 släpps så kommer många börja sakna saker i bf3 istället. Men saker och ting utvecklas och ändras.

Jo det är klart man är lite konservativ men de behöver ju inte ta bort några av de grejer som batllefield alltid varit kända för.
Det blir som att ta bort Master chief ur Halo WTF det gör man bara inte.

(ursäkta för den dåliga liknelsen men ni fattar)