Battlefield 3 på svenska.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 på svenska.

Hej, jag tänker snart köpa battlefield 3 och jag undrade om man kan moda eller om DICE ska släppa något extra-pack där man kan ha det på svenska. Har battlefield 2 och där vet jag att man kan ställa in det på svenska. Jag är tacksam för alla svar och ha det bra tills vidare

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinforel:

Hej, jag tänker snart köpa battlefield 3 och jag undrade om man kan moda eller om DICE ska släppa något extra-pack där man kan ha det på svenska. Har battlefield 2 och där vet jag att man kan ställa in det på svenska. Jag är tacksam för alla svar och ha det bra tills vidare

Får man fråga varför du skulle vilja ha det på Svenska?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Får man fråga varför du skulle vilja ha det på Svenska?

Varför inte? Vi talar ju svenska och spelet är svenskutvecklat

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Varför inte? Vi talar ju svenska och spelet är svenskutvecklat

...och det blir extremt konstigt med svenska...

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

...och det blir extremt konstigt med svenska...

Själv tyckte jag BF2 blev rätt charmigt på Svenska.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Kommer gilla när dom brukar säga "We are russians for fuck sake we cant lose" blir ju "Vi är ju förfan ryssar vi får inte förlora". Kommer fan låta epic!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

...och det blir extremt konstigt med svenska...

Du pratar ju Svenska, varför är det konstigt? Och tydligen kunde man ställa in BF2 till Svenska...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

hade man spelat som svensk soldat så visst men nu spelar man ju faktiskt som ryss eller amerikan
även om ryssarna också pratar engelska ibland
men tror ändå att det inte skulle funka så bra på svenska
som sagt ovan skulle det bara låta konstigt och fel

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Själv tyckte jag BF2 blev rätt charmigt på Svenska.

Skrivet av xpanterx:

Du pratar ju Svenska, varför är det konstigt? Och tydligen kunde man ställa in BF2 till Svenska...

Okay killar. vad vill ni ska vara på svenska? Rösterna? Det skulle kunna funka, faktiskt, om de gör så att laget blir Sverige också, så man inte är ryss och de skriker på svenska. Texterna? Språk på Rus/Eng och så står det "Objekt B attackeras, kom och försvara" på skärmen. DET blir extremt konstigt.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Okay killar. vad vill ni ska vara på svenska? Rösterna? Det skulle kunna funka, faktiskt, om de gör så att laget blir Sverige också, så man inte är ryss och de skriker på svenska. Texterna? Språk på Rus/Eng och så står det "Objekt B attackeras, kom och försvara" på skärmen. DET blir extremt konstigt.

Vad är det för konstigt med det?

Spelet finns textat på flera olika språk. Då kan det väl även vara textat på svenska.

Bara det att ni är ovana med svensk text och tal i "vuxna" spel.

Permalänk
Medlem

Nej inget måste, men tyckte det skulle vara lite roligt att ha det på svenska när finns så många andra språk att välja på.

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem

Ush nej, varför skulle man vilja ha på svenska?

Permalänk
Medlem

Självklart vore Svenska mycket bra

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Entusiast

Fyfan vad grymt om de skulle skrika "AJ FAN!!!" om man blev träffad

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinforel:

Hej, jag tänker snart köpa battlefield 3 och jag undrade om man kan moda eller om DICE ska släppa något extra-pack där man kan ha det på svenska. Har battlefield 2 och där vet jag att man kan ställa in det på svenska. Jag är tacksam för alla svar och ha det bra tills vidare

För att faktiskt svara på frågan (första i tråden?) så nej jag tror inte du kan ställa in det på Svenska. Minns att det gick i BF2

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Okay killar. vad vill ni ska vara på svenska? Rösterna? Det skulle kunna funka, faktiskt, om de gör så att laget blir Sverige också, så man inte är ryss och de skriker på svenska. Texterna? Språk på Rus/Eng och så står det "Objekt B attackeras, kom och försvara" på skärmen. DET blir extremt konstigt.

Texterna, såklart. Bra Svenska röstskådisar växer tyvärr inte på träd.

Förresten hade det väl räckt om det stod "Position B attackeras" .

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Inaktiv

Bättre att träna på engelskan.. för det lär inte bli mindre av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Vad är det för konstigt med det?

Spelet finns textat på flera olika språk. Då kan det väl även vara textat på svenska.

Bara det att ni är ovana med svensk text och tal i "vuxna" spel.

För att svenska är EXTREMT b och riktigt awkward. Allting inom popculture / media är alltid skit på svenska. Jag kan inte förklara varför. Allt jag vet är att det går inte att utrycka känsla, seriöshet och "taggning" på svenska utan att det låter super-konstigt. Svensk musik är skit, svensk film är skit, svenska i datorspel är skit. Dialoger låter också konstigt och på något sätt uppgjort/onaturligt på svenska.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Avstängd

Svenska är awesome! Vill ha Starcraft 2 på svenska.

Permalänk
Medlem

Om man slänger LAV-AD, LAV-25 och M1 abrams åt helvete och byter det till CV9040C, Lvkv90 och strv 122 så är jag på. Samt byta cammo etc.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Det han menar är nog att få menyerna på svenska, inte talet...

Battlefield 2 hade inte svenskt tal om man hade det på svenska.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

För att svenska är EXTREMT b och riktigt awkward. Allting inom popculture / media är alltid skit på svenska. Jag kan inte förklara varför. Allt jag vet är att det går inte att utrycka känsla, seriöshet och "taggning" på svenska utan att det låter super-konstigt. Svensk musik är skit, svensk film är skit, svenska i datorspel är skit. Dialoger låter också konstigt och på något sätt uppgjort/onaturligt på svenska.

hahaha, åsså sur då...
Hade du varit vaken på svenska lektionerna så hade fått uppleva alla svenska poeter, diktare m.m som finns och fanns i sverige...de e kultur det.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

Skulle vara RIKTIGT kul! Titta bara här!
http://www.youtube.com/watch?v=lWUGqy61iqE

NEVER FORGET.

Permalänk
Entusiast

Kom ihåg folk, att fråga om en personlig åsikt är okej, men inte att ifrågasätta den
Själv tycker jag att svenska i spel och filmer blir sjukt konstigt. Medan det som språk har en del awesome features, särskilt om man blandar in engelska ord mitt i meningarna. Möjligheten att göra verb av i princip vad som helst är underbart

Fast svenska röster i bf3 hade kunnat bli riktigt kul, som MSIOCGenie sa, om ens gubbe skriker "AJ FAN" när han blir träffad hade jag flabbat så att jag inte kunde andas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Okay killar. vad vill ni ska vara på svenska? Rösterna? Det skulle kunna funka, faktiskt, om de gör så att laget blir Sverige också, så man inte är ryss och de skriker på svenska. Texterna? Språk på Rus/Eng och så står det "Objekt B attackeras, kom och försvara" på skärmen. DET blir extremt konstigt.

Har aldrig testat spelet, reagerade bara på att folk tycker Svenska är konstig i ett krigsspel (utvecklat av Svenskar dessutom)...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

jag skulle gärna se fler spel överlag med möjlighet att spela på svenska inte för att jag har bekymmer med engelskan men jag vill gärna slå ett slag för modersmålet!

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med ett "Sverige-mod", (Svenska specialstyrkan kommer ju vara med i den nya MoH )
Ganska konstigt om man spelar som ryss och skriker på svenska :-/

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

hahaha, åsså sur då...
Hade du varit vaken på svenska lektionerna så hade fått uppleva alla svenska poeter, diktare m.m som finns och fanns i sverige...de e kultur det.

haha är inte det minsta sur, säger bara som det är. Och visst dikter osv kan jag nog hålla med om är okej på Svenska, men inte i filmer / musik / spel.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Skrivet av MaloW:

För att svenska är EXTREMT b och riktigt awkward. Allting inom popculture / media är alltid skit på svenska. Jag kan inte förklara varför. Allt jag vet är att det går inte att utrycka känsla, seriöshet och "taggning" på svenska utan att det låter super-konstigt. Svensk musik är skit, svensk film är skit, svenska i datorspel är skit. Dialoger låter också konstigt och på något sätt uppgjort/onaturligt på svenska.

Jag vill nog påstå motsatsen, det finns många bra svenska sångare, som sjunger på svenska och med känsla. Såvida du nu inte hängt upp dig på just "taggning".

I filmvärlden är jag mån att hålla med dig till viss del. Men det är knappast så konstigt, tror ju inte direkt att svenska filmskapare har någon vidare större budget och annat i jämförelse med amerikanska. Dessutom är det lätt att skena i väg och tro att våra skådespelare är dåliga om man jämför med amerikanska. Men glöm inte att vi inte har engelska som modersmål. Så att för oss riktigt förstå nyanser i språket blir inte alls lika lätt som på vårt eget språk. I teorin innebär det att vi kan uppfatta ett annat lands filmer som mer seriösa och bra än våra egna för att vi så lätt hör när det låter tillgjort på vårt eget språk men inte på ett språk som vi inte är vana vid på samma sätt. Nu påstår jag inte att du inte hör skillnaden på sådant i filmer med engelska som språk då vi trots allt är invanda med engelska som språk nu för tiden.

I övrigt tycker jag du ska ta och leta upp Asterix och Britterna, och ta det lugnt. Glöm inte att njuta av den underbara dubbningen med!

Permalänk
Medlem

Sitter och lirar CS:GO som är 100% svensktextat. Inga problem alls, känns hur naturligt som helst. Det är nån jävla modern glorifiering vid engelskan, alla actionfilmer är engelska, alla spel är engelska, klart som fan folk tycker att engelska är "rätt" språk isf. Svenskan är fantastiskt stämningsfull och melodisk på ett sätt som engelskan aldrig ens kan komma i närheten av.