"I'm a hacker, and I have some information for the community."

Permalänk
Medlem

"I'm a hacker, and I have some information for the community."

MYCKET interesant läsning: http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/t7201/im_a_hack...

till alla ni som säger "det finns nästan inga fuskare, - du suger" in your face säger jag bara

"I'm a hacker, and I have some information for the community. AMA. (self.battlefield3)

submitted 1 day ago by Hackertrash

Throwaway, for obvious reasons.

Hi, I'm a BF3 Player. One who 'hacks'. Some background :

When I'm legitimate (not hacking) I'm a ~400 SPM player, an active member of the reddit forums, and everything I'm about to write is absolutely true.

We've all met hackers in game. However, an IRL friend I know plays online games only to hack them. He introduced me to a relatively cheap, fairly well known and undetectable BF3 hack.

I noted it's existence, but didn't use it, or think much about it - until one day a few months ago.

I was on caspian, and a opposing sniper was clearly hacking. On a short ticket server he was 100-4 or so and was able to kill me across the map with impossible shots.

I was infuriated, and in a bad mood. I cracked. I went to the hack website my friend had shown me, bought the hack, and over the course of a few days learned to use it.

Here's the information I think the community at large ought to know.

The hack works by injecting some code into the game as it launches. As such, no files on your computer are altered in any way. I don't have a mass of technical knowledge, but I know this keeps PB and DICE/EA from being able to detect it. The executable for the hack doesn't even exist on your computer: You use a java applet to log in, and it loads it directly into memory and you launch the game afterwards.

The hack's capabilities are immense, and highly configurable. There are so many options. The most notable ones are:

I can see the entire enemy team on the map, spotted, with ranges - all the time.


I can see who is aiming at me at any time, and the QUALITY of that aiming. (Remember this, I'll get to it's importance later)


I can set the hack to aim-bot on the push of a button, or all the time - or none. I can also set it to fire for me - but only when my crosshair is over a space that will result in a kill.


I can set the hack key-binds, to toggle any option In the hack.


I can choose head, body, foot, or variable shots, as well as no spread.


I can set the hack so that ANY amount of damage kills a player (no matter where the bullet hits)


I can set the hack to spot all members of the enemy team every so often, for the benefit of my entire team (spothacking).


Finally, I can kill the entire other team with a touch of a button.

They update the hack constantly. It only takes hours between a patch and a new injectible updated version.

The aim-bot specifically is extremely customizable: It can be set to only force aim at slow or fast or any speed in between on button press: It can snap to the closest enemy, or the one I have closest to my crosshair.

There are many more options, including being able to FULLY customize the weapons (including vehicles) and others. Also - you can customize it so that all this information is invisible. None of this shows up on the PB screenshots.

So after I got my hack all set up, I found the hacker, and went into his server, and began killing the shit out of him.

At first, I just murdered everyone on my way to him, but once I became more skilled with the hack, I just used the 3-d and 2-d radars, along with the feature that showed me who was looking in my direction, to avoid the enemy team, and just kill the hacker.

He rage-quit pretty quick. This lead to my next finding, as I turned on the hack when I suspected someone of hacking.

There are many, many more people using some feature or form of this hack(or a similar one) on almost every server than I thought possible.

What I mean by that Is I found that on nearly every 64 man server, during the course of a two round span, it's almost a certainty that someone is hacking - and most times more.

Here's how I was able to know (not surmise) that people were hacking.

The hack can be set so that when you aim near someone (whether you have line of sight or not), it will show you how close they are aiming to you - in a percentage.

100% means that they are aiming at you, perfectly. Running around, watching people, I could instantly see some issues.

As you would imagine, holding a 100% aim on a moving target is nearly impossible. But I found people, time and again, who, once they 'took notice' of me - Could hold that 100% as long as they wanted.

In other words, they were seeing me (in many cases across the map from spawn, through buildings and the like) as soon as I spawned - and they had me dialed in, even as I ran, and changed directions.

They were using their own hack to hold an aim on my head, as they got into range/line of sight.

But furthermore, I started to notice something with lots of the vehicles and aircraft: plenty of those would be flying around, but as soon as they got anywhere near me, the aim percentage would go from 0% straight to 100% - and not release until they had fired all their rockets/guns/etc.

This also revealed very excellent players in some cases being accused of hacking, weren't hacking. You could detect in the aim if it was 'human' or not. These cases, while fairly rare, did exist.

Another clear way to tell is if someone was using the hack, is if I could sneak up on someone. Amazing players can be surprised, if you have the advantage of knowing where their entire team is, and what direction they are running and looking, at least some of the time. Hackers using the radar functions cannot be surprised. It was a dead giveaway

I did this for a month, before I removed my subscription to the hack, worrying that I would be stat-wiped, or banned.

But during the month, I did a lot of looking into the profiles and statistics of the people I found to be hacking beyond a shadow of a doubt, and I reported a boatload of profiles (to nearly no avail) .

Here's what I've found- (and mind you , this is a month of playing, I found maybe 100 people that were clearly and undeniably hacking for the above stated reasons). Take this with a grain of salt, sample sizes and unscientific record keeping means these numbers could be 10-20% (maybe even more?) off.

* If you are over 700 SPM, you are probably (50-60% of the time) hacking.

* If you are over 900 SPM, the number is even higher- perhaps as high as 70%.

Due to comments and discussion I think this is a more appropriate way of quantifying this: * my anecdotal evidence is that between 1 in 30 to 1 in 60 players on big ticket servers are hacking. Also, many high SPM players (over 700-900) with low time on bases etc. are often hacking imo.

The vast majority of hackers aren't using most features of their respective hacks, the most popular hack I saw was the 'radar' or spothack. Aimbots are the second most popular - especially among snipers and engineers.


Moreover, almost all hackers are 'closet' hackers. They aren't obvious. Also, I would call these people out, and almost universally they would turn it off instantly. (example, I find a hacker, call him one over chat, and he would call me a noob, or insult me. But after that, the hack in most cases would be disengaged - and often the person would leave the next round.)


Most people using hacks, once they turn them off, are no good. In fact, a reasonably good person (250~ spm or above) , given this hack, is absolutely unstoppable. I could easily go into a 64 man server, and have a KDR of 20-1 or more in that round, against even insanely good players.


Metro is a massive hotbed for hackers, as well as 64 man instant vehicle servers.

I'm doing this because I want to convey to all of you the scope of the issue we face.

Ask me anything about the hack/hackers in question. I'm not going to release the website , unless it's to a EA / DICE related person over PM - I don't want the hacks to spread any more than they do.

EDIT: Formatting.

EDIT 2: Post blew up. I promised I would give some screenshots tonight if it did, and it has. But I'm still at work. I've not forgotten about you all, but my responses may be spotty because I'm working.

EDIT 3: Yes, I am aware that I'm not actually any sort of a hacker, and I agree with your designations of script kiddie / cheater / etc. I used this designation in the post to help the BF3 community at large understand what I was talking about. I'd like to think I'm not a piece of shit as many have suggested, I felt like what I was doing was in the interest of helping legit players and understanding the other cheaters/hackers/script kiddies.

EDIT 4: For those asking for screenshots: http://imgur.com/a/dy3JQ#5 That's 15 quid outta my pocket, I hope you guys know how much I love you.

**EDIT 5. So yeah, threats against me, white hats messaging me to have me come help them so they can see the hack try and learn to dev antihacks, some guy with the hack's website asking me to join IRC and making cryptic statements, I'm done. I just wanted to raise awareness about the prevalence of hacks in BF3, and I feel I've done that. I pondered turning the threats over to authorities, but i would rather just drop it all.

To the black hats: I'm not joining IRC. Sorry. I fear retaliation. To the white hats: As much as I want to help, I'm not willing to get myself involved. I have a real life to care about, seems like people are mad. To the people making not so subtle threats: Fuck you. To reddit: Keep doing whatchu doing. See you in game, and i'll probably get my face owned."

Permalänk
Sötast

Reklam för ett fusk till ett spel, vad ska diskuteras?

Permalänk
Medlem

Online... suck, en stor orsak till att jag bara kör singleplayer (multi endast med real life-kompisar).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

And you post this bullshit so we'll have more hackers and cheaters?

Thanks for ruining the game just abit more.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant idd. Är dock inte alls speciellt förvånad över antalet fuskare.. tycker dock att det är ganska sällan jag reagerar på att folk är "för" bra..

Minns själv när jag spelade CS, och det var pisslätt att spotta alla som använda aimbot eftersom jag själv testat och kände igen mönstrena för hur den aimade..

Tyvärr verkar BF3-koden vara ganska knasig eftersom "träffar" verkar räknas ut på klientsidan vilket gör det möjligt att döda folk utan att ens ha siktet åt rätt håll..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Har sett youtube vids om denna hack. Att de finns så många av dem var lite förvånande - dock inte överraskande.

Frågan är vad Dice tänkt göra?
Om en enda människa kan hitta över 100 stycken direkt, så bör en liten grupp med anti-cheats banna en hel del på några veckor.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Om man bortser från de klart flagranta fuskarna (instakill över hela kartan osv) så innebär detta att de flesta hackare tydligen ändå åker på snickardäng trots sina uppenbara fördelar.

Jag baserar min kommentar på att jag ytterst sällan (kanske en match av 200) noterat att någon fuskar och de resterande rundorna är det ingen som sticker ut på ett onaturligt sätt och som dessutom blir plockad ett antal gånger.

Sedan tycker jag inte att hans SPM-baserade "bevis" stämmer det minsta.

Permalänk
Medlem

problemet är att det inte finns något fungerande anti-cheat, som jag förstår det så gör inte dice/evenbalance som blizzard där dom övervakar datan i arbetsminnet, en checksum skulle räcka? Jag tycker då i varje fall at dice bör göra ett ut talande och anlita några meriterade experter på ämnet.

btw i texten jag både citerat och länkat till så nämns det aldrig hur man får tag på något fusk så var snälla och upför er. PM:a göra spydiga komentarer direct till mig istället så kan jag svara på ett mer passande vis.

Permalänk
Medlem

Det här visste jag redan. Min clan mötte en hacker clan i national electronic sports league. I bf3 nightcups för riktiga pengar. dom kallar sig för first klass assasins (wKa). dom live streamade matchen, där dom pratade om fusk, snackade skit om esl adminen som såg på livestreamen. i början sket dom totalt i våra positioner på grand bazaar och på något vis completely spawntrappade oss, drog oss alla i huvudet genom rök. En clanmedlem som ej spelade med oss såg hela livestreamen och såg att dom hade no spread och gjorde mkt prefire. Dessutom, flera av dom hade inte på esl anti cheat "esl wire" som var ett krav. Och jag har fått höra att 15 av deras 20 spelare hade hack. Från det jag fick uppleva den matchen var att dom hade, no spread och spot hack.

Permalänk
Medlem

Ja, tänker Dice göra något? Eller får dom ingen budget av EA för att ta itu med det? (företaget som räknas till årets värsta företag, och inte bryr sig).

Tråkigt för Dice, men jag tänker bojkotta EA.

Edit: Vad folk är otrevliga mot the messenger?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Hacker lag i esport, jag som såg fram imot esport :/

Permalänk

Det där hacket är från ****** vad jag vet så går det inte att detecta det, väldigt skumt.

Citat:

Inlägg redigerat av Söderbäck: Namn på fusksite borttaget.

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

Dice får väl fan köpa hacket och förstå och förstöra det om dom inte fixar det på ett annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Tyvärr verkar BF3-koden vara ganska knasig eftersom "träffar" verkar räknas ut på klientsidan vilket gör det möjligt att döda folk utan att ens ha siktet åt rätt håll..

Dom gjorde det så för att även folk med hög ping ska ha en chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Dom gjorde det så för att även folk med hög ping ska ha en chans

I see, så det är därför jag kan spela ordentligt med mitt amerikan/kanadensiske bf3 lag utan ping lagg på ping nivåer runt 160

Permalänk
Medlem

Onekligen intressant läsning. Lite allmänbildning sätter aldrig fel!

Permalänk
Inaktiv

Sedan gnäller folk på att blizzard vill ha diablo 3 på server-side.

Permalänk
Medlem

Men vafan man spelar för det är kul! Fattar inta nöjet med att fuska? Var är det roliga i det :/ Dom måste njuta av att jävlas med folk, så det är därför dom gör det..

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant läsning, tackar!
Men då är ju frågan, kan Dice ens göra något åt det dessa hacks?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Om man bortser från de klart flagranta fuskarna (instakill över hela kartan osv) så innebär detta att de flesta hackare tydligen ändå åker på snickardäng trots sina uppenbara fördelar.

Jag baserar min kommentar på att jag ytterst sällan (kanske en match av 200) noterat att någon fuskar och de resterande rundorna är det ingen som sticker ut på ett onaturligt sätt och som dessutom blir plockad ett antal gånger.

Sedan tycker jag inte att hans SPM-baserade "bevis" stämmer det minsta.

Han presenterade inte något SPM bevis. Han presenterade statisktisk data för frekvensen utav hög SPM fuskarna han kollade upp hade. Hur han gjorde det utan att (iallafall visa upp) nån undersökning utav icke-fuskare förblir dock ett mysterium och gör hans slutsatts tveksam.

Detta förklarar ju alla suspekta deaths man fått. Framförallt detta med alla möjligheter. Spelade 64-spelar TD's och det var väldigt ofta jag reagerad på att jag dog för fort mot för klena vapen (givet jag fick spö mot dessa personer men jag fick mer spö än vad jag ansåg rimligt. Hoppas DICE fixar detta)

I.ö. känner man sig ju bättre att man oftast vinner trots att det finns så många som fuskar.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Solding:

Men vafan man spelar för det är kul! Fattar inta nöjet med att fuska? Var är det roliga i det :/ Dom måste njuta av att jävlas med folk, så det är därför dom gör det..

Samma med glada fyllon på stan som råkar förstöra en tom flaska med alkohol/öl så att det ligger glassplitter på trottoaren bara för att i fyllan är allting okej. Eller inte men det händer varje helg ändå.
En liten del människor kommer alltid att förstöra för andra och andra får kämpa för att tillrättavisa dom samtidigt som man får skit för det.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Intressant läsning. Tycker faktiskt det saknas en motsvarighet till killcam eller theater mode i BF3, dels för att man måste många gånger dör och tänker "Va fan hände?", men också för att lättare kunna avgöra om man tror att någon är en fuskare, då man faktiskt kan se hur många skott de sköt när de dödade en (för att kunna märka om de boostat sin dmg på vapnen eller liknande).

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tcntad:

And you post this bullshit so we'll have more hackers and cheaters?

Thanks for ruining the game just abit more.

På vilket sätt skulle det han skrivit få fler människor att fuska?

Tycker det är bra information och bekräftade mina misstankar om att många använder lite mer "sneaky" fusk som inte är uppenbara men som ändå ger spelaren i fråga en stor bonus.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Med fusket i hand, borde det inte går att göra en 'reverse engineering' på EA/Dice sida? Hugget ur luften, men det känns logiskt.

Permalänk
Medlem

Ja tacka DICE för client sidig hitreg vetja....

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av KKay:

Väldigt intressant läsning, tackar!
Men då är ju frågan, kan Dice ens göra något åt det dessa hacks?

Han här nedan beskriver hur man bör göra.

Skrivet av tomten51:

problemet är att det inte finns något fungerande anti-cheat, som jag förstår det så gör inte dice/evenbalance som blizzard där dom övervakar datan i arbetsminnet, en checksum skulle räcka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Men vafan man spelar för det är kul! Fattar inta nöjet med att fuska? Var är det roliga i det :/ Dom måste njuta av att jävlas med folk, så det är därför dom gör det..

Min teori är att stats spelar stor roll. Tänk dig ett kompisgäng som lirar mycket tillsammans och en av dom har dåliga stats. Då kanske han börjar fuska för att kunna vinna respekt den vägen.

Jag spelar för att ha kul och inte för att kolla när min dator dödar allt på banan!

Permalänk
Avstängd

Seriöst? Vem är så naiv att man tror att det INTE finns hackare i BF3?

Skrivet av tomten51:

problemet är att det inte finns något fungerande anti-cheat, som jag förstår det så gör inte dice/evenbalance som blizzard där dom övervakar datan i arbetsminnet, en checksum skulle räcka? Jag tycker då i varje fall at dice bör göra ett ut talande och anlita några meriterade experter på ämnet.

btw i texten jag både citerat och länkat till så nämns det aldrig hur man får tag på något fusk så var snälla och upför er. PM:a göra spydiga komentarer direct till mig istället så kan jag svara på ett mer passande vis.

Problemet är att så fort man kommer med något nytt så är fusken uppdaterade max en halvtimme efteråt. Utan att totalt göra om anticheatet (som sedan kommer att hackas ändå) så finns det inget att göra.

Skrivet av kyre:

Ja, tänker Dice göra något? Eller får dom ingen budget av EA för att ta itu med det? (företaget som räknas till årets värsta företag, och inte bryr sig).

Tråkigt för Dice, men jag tänker bojkotta EA.

Edit: Vad folk är otrevliga mot the messenger?

Vad kan de göra? De har ett anticheat inplanterat i spelet. Problemet är att kodskaparna för populära fusk (privata) oftast är ett eller två snäpp före.

Skrivet av Solding:

Men vafan man spelar för det är kul! Fattar inta nöjet med att fuska? Var är det roliga i det :/ Dom måste njuta av att jävlas med folk, så det är därför dom gör det..

Troll? Eller patetiska snorungar som vill känna att de är "Bra" på något?

Skrivet av Segas:

Med fusket i hand, borde det inte går att göra en 'reverse engineering' på EA/Dice sida? Hugget ur luften, men det känns logiskt.

Nej. Koden är oftast krypterad och kan enbart köras från ett speciellt IP och med en speciell .exe fil.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ni ska ju inte vara förvånade iallafall, BF3 är inte direkt ett bra spel, det är ett casual mp spel, inget mer.

DICE gör inget för att lyfta spelet, tog dom ett halvår för att släppa spelet på riktigt efter release, vi har ännu inte fått något E-Sport stöd även fast dom i princip lovade det innan spelet hade släppts, även nu känns det lite som en Beta fortfarande, självklart så för dom in nya buggar också såsom M26 Mass buggen som förstörde spelet totalt, det bröt hela multiplayer.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Sedan gnäller folk på att blizzard vill ha diablo 3 på server-side.

(antagligen faller jag för ditt trollattempt nu...menmen kan inte hjälpas..)
Oh no.. you did not...
Är det konstigt att man vill ha möjligheten att spela Diablo 3 single player utan att vara uppkopplad mot nätet? Vet att det är många med mig som gärna skulle spela Diablo 3 när vi besöker de platser på jorden som har dålig/ingen tillgång till Internet (eller att det är för dyrt, typ utomlands...).

Det är väl ingen (eller iaf få) som argumenterar mot att Diablo 3s onlinetjänst ska hållas "isolerad" (och därmed server-side).

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.