Permalänk

Batttlefield 2

Hade tänkt köpa Battlefield 2 Tills jag har skaffat ny dator. men Jag undrar om det fortfarande finns folk som spelar...Så det finns servers och sånt.Hade tänkt köpa denna http://cdon.se/spel/battlefield_2%3a_complete_collection-7122...

39kr inte mycket de!
Så den stora frågan...Finns det Servers uppe 24/7??
Är det rätt Spel som jag länkade?Så det inte bara är Expencions packs
Och kommer ett Nvidia Geforce 8600Gt klara av det?den klarar Åtmintone Mw2 på high. med en 1440x900 skärm. så inte 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Hade tänkt köpa Battlefield 2 Tills jag har skaffat ny dator. men Jag undrar om det fortfarande finns folk som spelar...Så det finns servers och sånt.Hade tänkt köpa denna http://cdon.se/spel/battlefield_2%3a_complete_collection-7122...

39kr inte mycket de!
Så den stora frågan...Finns det Servers uppe 24/7??
Är det rätt Spel som jag länkade?Så det inte bara är Expencions packs
Och kommer ett Nvidia Geforce 8600Gt klara av det?den klarar Åtmintone Mw2 på high. med en 1440x900 skärm. så inte 1080p

Det finns fortfarande servers igång, inga problem.
Det är rätt spel och ett 8600GT klarar det utan problem.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

Lirar lite ibland, hade varit trevligt med en SC-grupp att lira public med.

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Det finns fortfarande servers igång, inga problem.
Det är rätt spel och ett 8600GT klarar det utan problem.

Ah tackar :)Blir att beställa det snart då :)!Så man slipper sitta o deppa framför MW2...

Permalänk
Medlem

Det finns servrar uppe. lirar alla bf spel till och från och jag skulle chansa på att det finns väll 10-15 fulla servrar och några med mindre folk på som bäst

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Det finns servrar uppe. lirar alla bf spel till och från och jag skulle chansa på att det finns väll 10-15 fulla servrar och några med mindre folk på som bäst

Låter bra de!Beställde för en halftime sen ;)Nu är det bara att vänta i 2-3 dagar

Permalänk
Medlem

glöm inte pröva PR till bf2 också
http://www.realitymod.com/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hade köpt det ändå även om folk inte spelade, kul att skjuta ner bottar med helikoptern bara Och 39kr är det lätt värt.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Haha tack för tipset, blev en beställning där

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

glöm inte pröva PR till bf2 också
http://www.realitymod.com/

Kräver det mer av grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Hejsan Snubbenistubben,

Skrivet av Snubbenistubben:

Hade tänkt köpa Battlefield 2 Tills jag har skaffat ny dator. men Jag undrar om det fortfarande finns folk som spelar...Så det finns servers och sånt.Hade tänkt köpa denna http://cdon.se/spel/battlefield_2%3a_complete_collection-7122...

39kr inte mycket de!
Så den stora frågan...Finns det Servers uppe 24/7??
Är det rätt Spel som jag länkade?Så det inte bara är Expencions packs
Och kommer ett Nvidia Geforce 8600Gt klara av det?den klarar Åtmintone Mw2 på high. med en 1440x900 skärm. så inte 1080p

Självklart skall du köpa BF2!
En av de bättre servrarna jag känner till är "2F4Y.com - Karkand & Vehicles!!".
Sök på "Gotland" så hittar du en annan bra server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Kräver det mer av grafikkortet?

hmm bra fråga, det är ju ifs större områden men det borde gå fint att lira om du klarar att lira bf2

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Battlefield 2 : Nade wars!

Permalänk
Medlem

Lirar fortfarande BF2 av och till, men huvudsaken för luftstrider. Även en hel del moddar PR, FH2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Kräver det mer av grafikkortet?

Vanilla BF2 flöt på hyffsat på mitt gamla 6600 GT, så jag tror att ditt 8600 borde klara sig ganska bra även med mods.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ABEIDO:

Lirar fortfarande BF2 av och till, men huvudsaken för luftstrider. Även en hel del moddar PR, FH2.

PR tål att nämnas både en och två ggr även om jag inte är så förtjust i Vietnam releasen, blev sådär men kanske inte spelat nog mycket ännu.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Beställde igår Så det borde komma imorn ellr på torsdag ;)!känns lite efter att sitta o vänta på ett nästan 10år gammalt spel ;)!!
Jag harförmig att någon har nämnt att man kunde Skjuta/köra Hangarfartyg eller vafasiken de heter

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Snubbenistubben:

Beställde igår Så det borde komma imorn ellr på torsdag ;)!känns lite efter att sitta o vänta på ett nästan 10år gammalt spel ;)!!
Jag harförmig att någon har nämnt att man kunde Skjuta/köra Hangarfartyg eller vafasiken de heter

Njae, skepp fanns i BF1942, inte i BF2 (de finns som mainbase men går inte att köra). Tyvärr!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Jag har Battlefield 2 sen tidigare. Men är denna utgåva att föredra på något sätt (förutom expansionspaketen)?
Måste man som tidigare manuellt ladda ned och installera patchar?
Fungerar det bra på windows 7/modern dator?

Det tillkommer väl fraktkostnad på de där 39 kr om man inte är studerande.

Permalänk

Jag brukar också spela BF2 ibland, lite då och då. Det är fortfarande lika kul. Angående huruvida det fungerar på windows 7 så kan jag säga att det fungerar ypperligt till skillnad från vissa lite nyare spel *host* BF3 *host* Jag lirade precis Karkand, det var ett tag sen. Karkand är alltid lika rolig

Permalänk

Vill du kan du få en nyckel av mig gratis

Har också BF2 ifall någon här på SC vill spela!

Som tidigare sagt så skulle vi haft en community.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Vill du kan du få en nyckel av mig gratis

Har också BF2 ifall någon här på SC vill spela!

Som tidigare sagt så skulle vi haft en community.

Jag skulle gärna ta emot en key om du har nån kvar. Tröttnat en del på run'n'sprayfield 3 och nåt mer taktiskt som PR skulle verkligen passa fint nu när man har en dator som pallar BF2.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av phreec:

Jag skulle gärna ta emot en key om du har nån kvar. Tröttnat en del på run'n'sprayfield 3 och nåt mer taktiskt som PR skulle verkligen passa fint nu när man har en dator som pallar BF2.

Var mest riktat mot TS, men jag lade ut en annons på skänkes

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Cav.:

Lirar lite ibland, hade varit trevligt med en SC-grupp att lira public med.

Skrivet av Elghinnarisa:

glöm inte pröva PR till bf2 också
http://www.realitymod.com/

Skrivet av xfmimd:

...

Som tidigare sagt så skulle vi haft en community.

Ni är välkomna till vår Mumble om ni vill lira tillsammans, även om vi primärt spelar BF3 så är det helt ok att lira BF2 också. Det är bara på event kvällarna vi kanske får trångt om utrymme (100 slots) och ber om alla platser på mumble till BF3.

Så knyt ihop ett gäng att lira med och kom in, vi finns där (se sig).

Kan för övrigt säga att just BF2 Project Reality kommer jag alltid att stödja (donerar, varit staff officer i tre turneringar, fortfarande aktiv inom klan).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Hehe låter bra de!Kanske blir så man skaffar nya hörlurar då också:)!Bf2 borde komma idag om någon timme. O sen ska man ju in till "New york city" som man också kan kalla det när man bor mitt ute i skogen!Ska köpa ny mus o sen är det bara o njuta av resten av kvällen

Permalänk
Medlem

Några saker som ni kan tänka på direkt är att NVIDIA display driver 275.33 är att föredra till bf2 för att slippa CTD (Crash To Desktop). Har man en ssd så kan man ladda baner snabbare än servern vilket ofta resulterar till disconnect vid banbyte.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Hehe då börjar kvällen!vart så jag köpte en Logitech G400, då mediamarkt inte hade så mycket bättre för 300kr Måste ju dock säga att det är lite komplicerat att joina multiplayer hehe

Permalänk

Undrar också om jag MÅSTE updatera Bf2?håller på men inte fal händer det något... har stått "Var god vänta "i typ 30min nu. bara att vänta eller behövs det inte för att köra multiplayer??Och kan jag joina online servers i Bf2 eller måste jag göra det via en Hemside.

Ursäkta om jag är halft efterbliven. men Bf2 är lite "Stenålder"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Undrar också om jag MÅSTE updatera Bf2?håller på men inte fal händer det något... har stått "Var god vänta "i typ 30min nu. bara att vänta eller behövs det inte för att köra multiplayer??Och kan jag joina online servers i Bf2 eller måste jag göra det via en Hemside.

Ursäkta om jag är halft efterbliven. men Bf2 är lite "Stenålder"

Kollat så att du inte har en brandvägg som blockerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Hade tänkt köpa Battlefield 2 Tills jag har skaffat ny dator. men Jag undrar om det fortfarande finns folk som spelar...Så det finns servers och sånt.Hade tänkt köpa denna http://cdon.se/spel/battlefield_2%3a_complete_collection-7122...

39kr inte mycket de!
Så den stora frågan...Finns det Servers uppe 24/7??
Är det rätt Spel som jag länkade?Så det inte bara är Expencions packs
Och kommer ett Nvidia Geforce 8600Gt klara av det?den klarar Åtmintone Mw2 på high. med en 1440x900 skärm. så inte 1080p

Du får ju standardspelet + 3 expansioner på det du köpte nu.
Battlefield 2
Battlefield 2: Special Forces
Battlefield 2: Euro Force
Battlefield 2: Armored Fury

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.