Permalänk
Avstängd

Under 16 ??

En kompis till min son skulle installera battlefield 3 och skrev sitt riktiga personnr fast han bara är 15 och nu kan han inte spela det. Kan man lösa det på nått sätt ? Om man köper spelet online för nedladdning får man en ny nyckel då för den han har är ju redan använd, han behöver ju inte ladda ner spelet. nån som kan hjälpa oss ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoner09:

En kompis till min son skulle installera battlefield 3 och skrev sitt riktiga personnr fast han bara är 15 och nu kan han inte spela det. Kan man lösa det på nått sätt ? Om man köper spelet online för nedladdning får man en ny nyckel då för den han har är ju redan använd, han behöver ju inte ladda ner spelet. nån som kan hjälpa oss ...

Testa att ladda ned/installera igen fast uppge ett annat födelsedatum?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Hmm, testa att skapa ett nytt acc och regga där annars är det bara att ringa origins support och förklara att du/han ''råkat'' trycka in fel personnr.

Permalänk
Avstängd

vilket nr har supporten ? han kan inte installera om det på ett nytt konto för nyckeln är redan använd står det...

Permalänk
Medlem

Om du nu är hans far vet jag inte varför du vill att han ska spela BF3 vid 15 års ålder.

Men om du redan registerat nyckeln till hans Origin account så är nycket låst till det, enda möjliga alterntativet jag kan se är att köpa ett nytt BF3 för det är inte så dyrt.
Supporten kanske kan vara villig att ändra på det, men jag har lite tvivel om det

Permalänk
Medlem

Känner en som fick exakt samma problem. Han lämnade bara tillbaks spelet i affären han köpte det och fick pengarna tillbakas.
Tror det är det bästa han kan göra om affären godtar det.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Försök kontakta supporten, och säg att du skrev in fel födelsedatum som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om du nu är hans far vet jag inte varför du vill att han ska spela BF3 vid 15 års ålder.

Men om du redan registerat nyckeln till hans Origin account så är nycket låst till det, enda möjliga alterntativet jag kan se är att köpa ett nytt BF3 för det är inte så dyrt.
Supporten kanske kan vara villig att ändra på det, men jag har lite tvivel om det

Åldersgränserna är bara rekommendationer, jag spelade battlefield 2 för första gången när jag var 12år och bf 1942 ännu tidigare.
Sedan personligen har jag svårt att se hur spel kan påverka en negativt när man är yngre förutom om man blir beroende, men då spelar det ändå ingen roll hur gammal man är. Vad finns i bf3 som en 15:åring inte får se? man går ju i högstadiet då och kan då också skilja på spel och verklighet om man inte är psykiskt sjuk eller något.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Avstängd

jag är inte hans far , men dom löste det på ea supporten. Fick en ny nyckel så får hoppas det fungerar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Åldersgränserna är bara rekommendationer, jag spelade battlefield 2 för första gången när jag var 12år och bf 1942 ännu tidigare.
Sedan personligen har jag svårt att se hur spel kan påverka en negativt när man är yngre förutom om man blir beroende, men då spelar det ändå ingen roll hur gammal man är. Vad finns i bf3 som en 15:åring inte får se? man går ju i högstadiet då och kan då också skilja på spel och verklighet om man inte är psykiskt sjuk eller något.

Om man är ung och blir beroende så kan skolan påverkas, vilket senare påverkar resten av ditt liv. Däremot om man är äldre och börjar spela så har man mer insikt på vad framtiden kommer att vara och därför kan spela på en nivå som man vet att man klarar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om man är ung och blir beroende så kan skolan påverkas, vilket senare påverkar resten av ditt liv. Däremot om man är äldre och börjar spela så har man mer insikt på vad framtiden kommer att vara och därför kan spela på en nivå som man vet att man klarar

Snälla, agera inte moralkärring. Låt killen uppfostra sin son själv.

Permalänk
Medlem

Det är bara ringa EAs support och säga att du vill flytta spelet till ett annat konto så fixar dom det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Var vänlig och agera inte moralkärring, låt killen uppfostra sin son själv.

Om du läser mitt tidigare inlägg ser du att jag gav en kommentar på åldern men sen gav vad jag ansåg skulle kunna hjälpa, som enligt mig betyder (mellan raderna) att fadern får uppfostra sin son själv (även om inte TS är fadern till 15 åringen som har problemet)

Sen var det jag skrev ett svar till en helt annars person där jag ville ge min åsikt på saken. Så jag vet faktiskt inte varför du vill kalla mig moralkärring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om du nu är hans far vet jag inte varför du vill att han ska spela BF3 vid 15 års ålder.

Skrivet av Reyintaz:

Om man är ung och blir beroende så kan skolan påverkas, vilket senare påverkar resten av ditt liv. Däremot om man är äldre och börjar spela så har man mer insikt på vad framtiden kommer att vara och därför kan spela på en nivå som man vet att man klarar

BF3 vid 15 års ålder låter inte alls farligt. Fick min första dator när jag var 11-12 kanske, och har spelat spel redan innan det. Jag lanade första gången när jag gick i sexan, och vi drack bara jolt på det lanet. Alla som jag spelade med då (och fortfarande spelar med) kom in på den linjen dom ville komma in på. Med föräldrar som ger en hyffsade riktlinjer och som sätter gränser så blir man inte totalt beroende. Hade man ett svårt prov så pluggade man på det istället för att spela oavsett hur tråkigt det än var. Skulle helllre ha ett barn som spelade vid 12 års ålder än ett som började röka vid 13 års ålder, men det kanske bara är jag.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

BF3 vid 15 års ålder låter inte alls farligt. Fick min första dator när jag var 11-12 kanske, och har spelat spel redan innan det. Jag lanade första gången när jag gick i sexan, och vi drack bara jolt på det lanet. Alla som jag spelade med då (och fortfarande spelar med) kom in på den linjen dom ville komma in på. Med föräldrar som ger en hyffsade riktlinjer och som sätter gränser så blir man inte totalt beroende. Hade man ett svårt prov så pluggade man på det istället för att spela oavsett hur tråkigt det än var. Skulle helllre ha ett barn som spelade vid 12 års ålder än ett som började röka vid 13 års ålder, men det kanske bara är jag.

Jag var i samma ålder också, jag har samma historia. Mitt spelande satte stopp för det jag ville plugga, även mitt andrahandsval. Men efter komma in på rätt linje bakvägen så pluggar jag det jag vill plugga nu.

Det jag säger och anser är helt enkelt efter egna erfarenheter.

Sen håller jag med att man föredrar att ha ett barn som spelar än röker/snusar/festar.

Men sen finns ju det ultimata, inget av de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om man är ung och blir beroende så kan skolan påverkas, vilket senare påverkar resten av ditt liv. Däremot om man är äldre och börjar spela så har man mer insikt på vad framtiden kommer att vara och därför kan spela på en nivå som man vet att man klarar

Jag började spela diverse shooterspel vid cirka 10 års ålder, och är nu 17 och går utbildning till automationstekniker efter att ha fått i princip bara MVGn under hela min skoltid trots att jag var "spelberoende" vilket tydligen alla blir i denna ålder enligt dig. Jag kunde när jag var yngre sitta tiotals timmar med spel vissa dagar, men visste ändå att skola alltid gick före spel så jag gjorde alla uppgifter etc. innan jag började spela.

Om betygen börjar lida får väl föräldrarna helt enkelt säga nej till spel då? Det är en väldigt liten andel av spelare som faktiskt blir beroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag började spela diverse shooterspel vid cirka 10 års ålder, och är nu 17 och går utbildning till automationstekniker efter att ha fått i princip bara MVGn under hela min skoltid trots att jag var "spelberoende" vilket tydligen alla blir i denna ålder enligt dig.

Om betygen börjar lida får väl föräldrarna helt enkelt säga nej till spel då? Det är en väldigt liten andel av spelare som faktiskt blir beroende.

Självklart så finns de dem som spelar och får kanonbetyg! Jag säger inte att det endast går åt ett håll

Gällande att föräldrarna ska gripa än, det är svårt när man är väldigt bra att dölja saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Gällande att föräldrarna ska gripa än, det är svårt när man är väldigt bra att dölja saker

Förhoppningsvis har man utvecklingssamtal med föräldrar under åtminstone sina yngre år, och då kommer det oftast fram om betyg lider tror jag. Det är nog också ganska lätt att "upptäcka" att sitt barn sitter med dator hela tiden på sin fritid, och då kolla upp om att t.ex. läxor är gjorda före man får spela mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om man är ung och blir beroende så kan skolan påverkas, vilket senare påverkar resten av ditt liv. Däremot om man är äldre och börjar spela så har man mer insikt på vad framtiden kommer att vara och därför kan spela på en nivå som man vet att man klarar

Ja men då borde det vara 18+ på alla spel! Iaf minst 16 då skolplikten har försvunnit då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Förhoppningsvis har man utvecklingssamtal med föräldrar under åtminstone sina yngre år, och då kommer det oftast fram om betyg lider tror jag. Det är nog också ganska lätt att "upptäcka" att sitt barn sitter med dator hela tiden på sin fritid, och då kolla upp om att t.ex. läxor är gjorda före man får spela mer.

Självklart, men det går alltid att ljuga!

Men nu tycker jag vi har kapat tråden tillräckligt mycket, så om ni fortfarande känner att ni behöver argumentera mot mig kan ni väl se att ni har vunnit mot mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Förhoppningsvis har man utvecklingssamtal med föräldrar under åtminstone sina yngre år, och då kommer det oftast fram om betyg lider tror jag. Det är nog också ganska lätt att "upptäcka" att sitt barn sitter med dator hela tiden på sin fritid, och då kolla upp om att t.ex. läxor är gjorda före man får spela mer.

Utvecklingssamtalen är väl det som avslöjar mest, du anar nog inte hur lätt det kan vara att dölja läxor och prov. "Har du något prov den här veckan? - Nää."
Om jag ska vara helt ärlig så hade jag väldigt tur att jag kom in på det jag ville, men hur lätt man kan dölja saker beror väl på hur strikta föräldrar man har. Mina var inte det...

Men man kan inte dölja någonting på utvecklingssamtalen.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Sötast

Även om vissa inte håller med om Reyintaz sätt att uttrycka sig om spelberoende så behöver vi inte blunda för faktumet att han endast försöker hjälpa andra från att fastna i den positionen han har varit i.

Det är helt rätt att flera fastnar i diverse beroenden, och den naturliga saken man vill göra efter att man lyckats ta sig ur det är att hjälpa andra antingen i förväg eller i efterhand.

Han har mycket rätt i det han säger, men kanske uttrycker det lite dåligt, något jag kan relatera till själv då jag är en total apa när det kommer till att yttrycka mig.

Permalänk
Medlem

Jag började typ spela när jag var 6 år gammal. Kan garantera att man inte blir ett mördarmonster som dom flesta idioterna tror.

PS, går sjukt bra i skolan!

Permalänk
Skrivet av Stoner09:

En kompis till min son skulle installera battlefield 3 och skrev sitt riktiga personnr fast han bara är 15 och nu kan han inte spela det. Kan man lösa det på nått sätt ? Om man köper spelet online för nedladdning får man en ny nyckel då för den han har är ju redan använd, han behöver ju inte ladda ner spelet. nån som kan hjälpa oss ...

Tjenare, gjorde samma fel! Kontaktade EA och frågade vad det handlade om, så sa den snälla tanten att jag råkat ange att jag är under 16 och fick därmed en ny CD key i utbyte mot min gamla. Lycka tilL!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd

Regga på far din så löser det sig ska du se

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja men då borde det vara 18+ på alla spel! Iaf minst 16 då skolplikten har försvunnit då.

Observera dock att den som går i gymnasiet även är skyldig att närvara där.

Permalänk
Medlem

Därför man alltid hela livet reggat sig som 1990 ( är 95a... )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoner09:

En kompis till min son skulle installera battlefield 3 och skrev sitt riktiga personnr fast han bara är 15 och nu kan han inte spela det. Kan man lösa det på nått sätt ? Om man köper spelet online för nedladdning får man en ny nyckel då för den han har är ju redan använd, han behöver ju inte ladda ner spelet. nån som kan hjälpa oss ...

Tyvärr så lär du nog inte få en ny nyckel utan får nog köpa ett nytt spel igen. Sedan för det andra är han 15 år och ska inte spela spel som är till 18 år och uppåt. Har själv en grabb på 11 år och han kom hem en dag och frågade var Call of Duty är för spel ,för det var klasskompisar till honom som spelade det ... !!! HALLÅ vansinne eller ?! Kanske jag som är för "gammaldags" vad vet jag På min tid vid den åldern var det MARIO på nintendo 8 bit som gällde

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk

Hej, EA vill naturligtvis att du kan ta ansvar för det kontrakt som du ingår i och med att du godkänner EULAN osv.
Det ska även gå att ringa in till EA som förälder för sina barns räkning och det ska stå detaljerat på terms.ea.com/sv hur du går till väga osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Observera dock att den som går i gymnasiet även är skyldig att närvara där.

Aaa, om man inte av någon anledning bestämmer sig för att hoppa av

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM