Hejsan Stoner09,
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Stoner09
En kompis till min son skulle installera battlefield 3 och skrev sitt riktiga personnr fast han bara är 15 och nu kan han inte spela det. Kan man lösa det på nått sätt ? Om man köper spelet online för nedladdning får man en ny nyckel då för den han har är ju redan använd, han behöver ju inte ladda ner spelet. nån som kan hjälpa oss ...
Jag är oxå förälder och ser det lite som min skyldighet att se till att mina barn får spela klassiska spel (HL2, XvT, AoE, MoM, Battlefront etc).
Jag tycker att de flesta onlinemiljöer (Steam, Origin, BattleNet, Skype etc) har fullständigt undermåliga lösningar för minderåriga barn.
BattleNet verkade ha en smart lösning för de ville att ett annat konto skulle blandas in men jag fick aldrig det att fungera (för Diablo 3 betan).
Hur svårt kan det vara? Det är bara att lägga till funktionalitet i kontohanteringen där man kopplar konton till varandra så att alla köp / installationer av spel med högre åldersgrupp måste godkännas av ett föräldrakonto innan man kan gå vidare.
Har föräldern inget konto är det bara att skapa ett, jag har redan konto på de flesta.
Det är ju förälderns ansvar att se till ens barn spelar det man anser lämpligt, på samma sätt som det gör för att se på film och TV.
Det är lustigt att de inte tänkt på detta för det breddar ju faktiskt antalet potentiella köpare, och ger dem möjlighet att skylla på föräldrarna...