Verktyg Visningsval
2012-06-15, 13:41   #1

Jacke3

Medlem

Registrerad: jan 2012

hjälp med bf3

som vanligt så har jag som så många andra med bf3
mitt problem är att när jag joinar en server börjar spelet ladda men sedan står det " game disconnected: no reply from server" eller något om
"game disconnected: client closed down program" eller något liknande (vet ej exakt eftersom det problemet inte händer längre vilket det gjorde för 15 min sedan)

spelet har fungerat innan men jag har varit tvungen att gå in på services.msc och stänga av UPnP device host och ssdp discovery för annnars stängde spelet av sig själv efter 5 min spelande för att jag förlorar connection, men annars har det fungerat bra

Jag undrar nu då om någon skulle kunna hjälpa mig lösa detta problem
Tack i förväg
Jacke3 är uppkopplad nu
2012-06-15, 14:17   #2

Jappse

Medlem

Jappses avatar

Plats: Lund

Registrerad: jun 2007

Kolla så du har senaste Punkbuster installerat och uppgraderat. Det har flippat för mig ett antal gånger tidigare.

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?
Jappse är inte uppkopplad
2012-06-15, 14:25   #3

alex5555

Medlem

alex5555s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2009

Om du har en router, stäng av UPnP i den också. Sen borde göra som Jappse sa, uppdatera Punkbuster manuellt.
alex5555 är inte uppkopplad
2012-06-15, 14:26   #4

Karlzooon

Medlem

Karlzooons avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: nov 2008

Då jag försökte ansluta till servern så stod det loggin in och initializing i rutan, sedan så stängdes rutan ner. Tryck på den där pilen åt höger nere i verktygsfältet, där dolda program körs. Kan du trycka på Origin? I mitt fall kunde inte jag ens få upp origin, det verkade som om det hade hängt sig helt och hållet. Det jag gjorde nu var att öppna aktivitetshanteraren och trycka på processer och där i leta reda på Origin.32x eller nåt. Stäng av denna processen, logga in igen på battlelog och prova därefter att ansluta till en server igen.

Jag hoppas att det här löser sig för dig.

Kill Origin.32x in the taskmanager.
Relog on to battlelog
Join a server

Ett problem som uppstått för mig på bf3 är när jag joinade en helt tom server för att hamna i 10e plats i kön. :I Tror nog Origin behöver fixa till lite saker och kanske ytterligare en patch behövs. Jag gillar inte att multiplayer är beroende av webbläsaren.... hatar det. Vill ha de som i bf2, där du söker på servrarna i spelet. Skönare tycker jag och ja, jag är konservativ!
Karlzooon är uppkopplad nu
2012-06-15, 17:25   #5

Jacke3

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jappse Visa inlägg
Kolla så du har senaste Punkbuster installerat och uppgraderat. Det har flippat för mig ett antal gånger tidigare.
hur uppdaterar jag punkbuster manuellt då?
Jacke3 är uppkopplad nu
2012-06-15, 21:41   #6

Jacke3

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av alex5555 Visa inlägg
Om du har en router, stäng av UPnP i den också. Sen borde göra som Jappse sa, uppdatera Punkbuster manuellt.
nu hittade jag vad det stog innan "game disconnected: client closed down connection"
det verkar som om något stänger av connectionen av sig själv men jag vet inte anledningen
kan det ha och göra med punkbuster?
Jacke3 är uppkopplad nu
2012-07-17, 12:18   #7

Karlzooon

Medlem

Karlzooons avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: nov 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PCnörden Visa inlägg
nu hittade jag vad det stog innan "game disconnected: client closed down connection"
det verkar som om något stänger av connectionen av sig själv men jag vet inte anledningen
kan det ha och göra med punkbuster?
Du provade aldrig mitt förslag?

Hur går det, har du fortfarande problem?
Karlzooon är uppkopplad nu
2012-07-18, 03:46   #8

swillzskillz

Medlem

swillzskillzs avatar

Plats: östergötland

Registrerad: maj 2012

Har ett nästan likadant problem när jag spelar så disconnectar jag minst 2 gångr varje match fattar inte problemet?

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb