Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-06-18, 15:55   #1

fantomsmurfen

Medlem

Registrerad: apr 2012

One hit kill?

Jag börjar bli trött på att förlora dueller trots att jag skjuter och träffar först. I många fall tror jag att detta beror på att man möter spelare med aimbot som träffar med varje skott eller som helt enkelt alltid får ett head shot. Det finns för fasen över 10 000 påkomna fuskare på PC och troligen minst 10 000 till som inte ännu påträffats. Eftersom EA/Dice inte tycks göra något åt fusket trots att fuskarna påträffas så tycker jag att man borde införa en game mode med one hit kills så att alla vapen skulle döda fienden på första träffen. Detta skulle iaf göra att fuskarna skulle bli mindre over powered jmf med icke fuskarna.
2012-06-18, 16:05   #2

Xenoz

Medlem

Xenozs avatar

Plats: Bor inte ..är fast >:|

Registrerad: okt 2011

10k..ha du får tänka några steg längre

Ja det kan ha mycket och göra med connection också vad har du upp och ner?
2012-06-18, 16:05   #3

C4B12

Medlem

C4B12s avatar

Plats: Hammarstrand

Registrerad: jun 2007

Instagib. Bring back such memories!

Kolla in Swemods.se för moddningsrelaterade guider och nyheter!
Kika gärna in på min facebook-sida för bilder och info om mina byggen.
C4B12 är inte uppkopplad Folding
2012-06-18, 16:10   #4

LinusNeuman

Medlem

LinusNeumans avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: jun 2011

Om det är något jag är trött på så är det att man har ihjäl varandra hela tiden. Ni vet, jag dödar han, han dödar mig. Samtidigt. Det var ännu värre i Bad Company 2, det hände hela tiden. Nästan var tredje kill jag hade i BC2 så dödade någon mig samtidigt som jag dödade han. Sådan konstig företeelse.. Är det bara mig btw som detta händer? Helt sjukt jobbigt.
2012-06-18, 16:14   #5

kvicksilv3r

Medlem

kvicksilv3rs avatar

Registrerad: dec 2011

Skaffa bättre internet/aim/vapen. Tror inte att du endast möter hackers, tror det mesta beror på lagg,skill och det vanliga BS:et i BF3. Jag är lvl 30nånting och har träffat på EN hacker totallt. Tror inte att det är så många som hackar, dock så har jag träffat på sjuka mängder BS. Typ att man sprayar ett halvt magg i ryggen på någon som sedan vänder sig om för att typ "oneshotta" en. Det är väl bara något fel med servern eller spelet. Inget att haka upp sig på. Det är ett spel, man spelar för att ha kul. Så byt spel om det nu är så många hackers som förstör glädjen
kvicksilv3r är inte uppkopplad
2012-06-18, 17:03   #6

fantomsmurfen

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kvicksilv3r Visa inlägg
Skaffa bättre internet/aim/vapen. Tror inte att du endast möter hackers, tror det mesta beror på lagg,skill och det vanliga BS:et i BF3. Jag är lvl 30nånting och har träffat på EN hacker totallt. Tror inte att det är så många som hackar, dock så har jag träffat på sjuka mängder BS. Typ att man sprayar ett halvt magg i ryggen på någon som sedan vänder sig om för att typ "oneshotta" en. Det är väl bara något fel med servern eller spelet. Inget att haka upp sig på. Det är ett spel, man spelar för att ha kul. Så byt spel om det nu är så många hackers som förstör glädjen
Det finns många fler fuskare än du tror. Många fuskare har övermänskliga stas som en jag mötte här om dagen, som hade en SPM på 1500+ och en K/D ratio på 5 och som tydligen drog en head shot så fort man befann sig inom synhåll oberoende av avstånd. Det finns även smygfuskare som har icke anmärkningsvärda stats såsom SPM på 200 och en K/D ratio på 1. PBBans har en lista på alla påkomna fuskare och just nu innehåller listan 11 000+ spelare men om man jämför med BFBC2 som nästan innehåller 20 000 namn så kan man anta att det finns många fuskare som inte påträffats av PBBans. Det enda som händer när EA/DICE får kännedom om en uppenbar fuskare är att deras stats nollställs. Jag har bara påträffat ett 20 tal uppenbara fuskare som har typ en K/D på 72/4 och som t.ex. knivar folk på fler 100 meters avstånd. Det finns i nulägget 610 spelare med en SPM på 2000+ vilket torde vara så gott som omöjligt att få utan uppenbart fusk.

http://www.pbbans.com/master-ban-index.html
2012-06-18, 17:38   #7

Devil May Cry

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2005

Citat:
Njaa, i BF är det snarare dom med högre ping som får fördelen då fördröjningskompensationen fungerar så.
|Intel i5 750@3.8GHz| |MSI P55-GD65| |Corsair 4GB DDR3 XMS3 CL8 1600MHz| |MSI GTX 570 Twin Frozr III@950MHz| |OCZ Vertex 2 E 120GB| |WD Caviar Black 1TB| |WD GREEN 3TB| |Corsair TX 650W| |Fractal Design Define R3|
Devil May Cry är inte uppkopplad
2012-06-18, 18:41   #8

zajkeN

Medlem

zajkeNs avatar

Plats: Stockholm

Jag vet inte om det bara är jag men. Väldigt sällan jag stöter på cheaters. Kanske för att jag oftast väljer att tro att folk är bra ist för att skrika cheater så fort jag dör av att nån drar ett reflexskott i pannan på mig och där ligger jag sen förvånad över hur fan jag kunde förlora duellen när jag borde ha vunnit den. Cheata han så cheata han. Kan inte bevisa ett skit hur som. Bara och ta sig i kragen och respawna eller byta server.
zajkeN är inte uppkopplad
2012-06-18, 18:47   #9

kvicksilv3r

Medlem

kvicksilv3rs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fantomsmurfen Visa inlägg
Det finns många fler fuskare än du tror. Många fuskare har övermänskliga stas som en jag mötte här om dagen, som hade en SPM på 1500+ och en K/D ratio på 5 och som tydligen drog en head shot så fort man befann sig inom synhåll oberoende av avstånd. Det finns även smygfuskare som har icke anmärkningsvärda stats såsom SPM på 200 och en K/D ratio på 1. PBBans har en lista på alla påkomna fuskare och just nu innehåller listan 11 000+ spelare men om man jämför med BFBC2 som nästan innehåller 20 000 namn så kan man anta att det finns många fuskare som inte påträffats av PBBans. Det enda som händer när EA/DICE får kännedom om en uppenbar fuskare är att deras stats nollställs. Jag har bara påträffat ett 20 tal uppenbara fuskare som har typ en K/D på 72/4 och som t.ex. knivar folk på fler 100 meters avstånd. Det finns i nulägget 610 spelare med en SPM på 2000+ vilket torde vara så gott som omöjligt att få utan uppenbart fusk.

Ja, en SPM på över 500 kräver nog fusk. Jag ligger dock på 420 och 1.05 K/D utan fusk. Så har man 200 MED fusk så är man verkligen usel som spelare och har usla fusk. Kanske finns flest fuskare i rush eller conquest, har ingen aning om det är mycket fuskare då jag nästan bara spelar TDM. Tycker hur som helst att alla med fusk borde få en permanent ban och jag fattar inte varför man skulle vilja fuska. Det förstör bara för ALLA.
2012-06-18, 18:50   #10

qhrizz

Medlem

qhrizzs avatar

Registrerad: nov 2008

Citat:

du kan resetta statsen nu - en spm på över 2k är ingen omöjlighet

Min klankompis som har resettat statsen http://battlelog.battlefield.com/bf3...ats/355227495/ ( vi spelar ESL tillsammans och pub)

Jag ligger själv på 1028 utan att ha resettat än efter 200+ h playtime.

Lär dig sikta PUNKT
Citera! :) Stationära: Chassi: FD R4| CPU: 2600K @ 4.5 | Kylare: Noctua NH-D14 | MB: ASRock P67 Extreme 4 Gen 3 | Grafikkort: GTX580 SLI | RAM: Corsair Vengeance LP 16 GB | OS:Disk: Intel G2 SSD 160 | PSU: OCZ 1000W | Ljudkort: Creative X-fi champion series
Laptop: MSi GX660 + Crucial C300 64 GB
Server i330,8gb, 500gb raid5
qhrizz är uppkopplad nu
2012-06-18, 19:00   #11

Wulf92

Medlem

Plats: Norrtälje

Registrerad: jun 2012

http://battlelog.battlefield.com/bf3...ats/353045777/
Du kanske har så låg Spm pga du kör tdm?
2012-06-18, 19:01   #12

phreec

Medlem

phreecs avatar

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ja, en SPM på över 500 kräver nog fusk. Jag ligger dock på 420 och 1.05 K/D utan fusk. Så har man 200 MED fusk så är man verkligen usel som spelare och har usla fusk. Kanske finns flest fuskare i rush eller conquest, har ingen aning om det är mycket fuskare då jag nästan bara spelar TDM. Tycker hur som helst att alla med fusk borde få en permanent ban och jag fattar inte varför man skulle vilja fuska. Det förstör bara för ALLA.
Sitter själv på 800 så antar att jag nästan har dubbla fusk igång?

Hög SPM och KDR avslöjar främst bara självklara fuskare som enkelt blir bannade från servrar med aktiva admins. Det är just sånna 200 SPM smygfuskare som är svåra att fälla bara genom att titta på deras stats så man blir ju glad av att se fler såna på PBBans MBi.

Sen är SPM en väldigt lätt påverkad stat beroendes på hur du lirar. Om du bara nötar Noshar TDM eller Metro CQ 64p spamfest så har man naturligtvist högre SPM än folk som lirar BF3 som Battlefield. Ännu mer lättrubbat nu när dom infört allslags 'dubbel xp weekends' o skit.
» Skrytlådan: W7 64 | i7 860 @ 3Ghz | 5850 1GB | 4GB RAM | Corsair F80A SSD | 3xHDD @ 1.2TB | Chieftec Super 850W | CM 690 | SteelSeries XAI Laser | Logitech G11 | Corsair Vengeance 1500 (skräp) | LG Flatron 22" 16:10 Master Race
» Youtube: http://www.youtube.com/Phreec1337
phreec är uppkopplad nu
2012-06-18, 19:07   #13

kvicksilv3r

Medlem

kvicksilv3rs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av phreec Visa inlägg
Sitter själv på 800 så antar att jag nästan har dubbla fusk igång?

Hög SPM och KDR avslöjar främst bara självklara fuskare som enkelt blir bannade från servrar med aktiva admins. Det är just sånna 200 SPM smygfuskare som är svåra att fälla bara genom att titta på deras stats så man blir ju glad av att se fler såna på PBBans MBi.
Varför fuskar man om man ändå får pisk av vanliga spelare? Man har väl fusk för att man vill vinna och vara bäst? Förresten, hur kan du ha 800 SPM? Spelat mkt TDM? Skulle vara kul med Battlelog länk
2012-06-18, 19:09   #14

Aphex

Hedersmedlem

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LinusNeuman Visa inlägg
Om det är något jag är trött på så är det att man har ihjäl varandra hela tiden. Ni vet, jag dödar han, han dödar mig. Samtidigt. Det var ännu värre i Bad Company 2, det hände hela tiden. Nästan var tredje kill jag hade i BC2 så dödade någon mig samtidigt som jag dödade han. Sådan konstig företeelse.. Är det bara mig btw som detta händer? Helt sjukt jobbigt.
Är det för liten tidsskillnad kan servern inte säkert avgöra vem som sköt först och vem som borde dö, så istället för att den som har lägst ping alltid vinner eller att det blir helt random, låter den båda dö i de situationerna, vilket blir mer rättvist. Det som TS klagar på beror säkert också det på laggkompensationen, som är "väldigt bra" i BF3, eventuellt lite för bra ibland.
2012-06-18, 19:11   #15

To33e

Moderator

To33es avatar

Plats: Kristianstad

Registrerad: jun 2005

det beror mycket på vad för sorts gameplay man kör, kör man mycket Team DM, Squad DM, Rush, Conquest Domination osv så är det inte speciellt svårt att få en spm på över 1000 numera.. op metro är inte heller svårt o samla in massa poäng på då det bara är spray & pray bana... men om man köra stora banor så som Caspian border osv då är det mycket svårare att komma upp i dom spm:en då du träffar inte på fienden lika ofta som du gör på dom andra så som op metro. jag har en spm på 436 och en k/d på 1.91, på op metro efter några rundor så är det inte så svårt o få en stats så som 49-2.. då alla är medic typ
To33e är inte uppkopplad Folding
2012-06-18, 19:27   #16

phreec

Medlem

phreecs avatar

Registrerad: jun 2010

Citat:
Varför fuskar man om man ändå får pisk av vanliga spelare? Man har väl fusk för att man vill vinna och vara bäst? Förresten, hur kan du ha 800 SPM? Spelat mkt TDM? Skulle vara kul med Battlelog länk
Tänk hur mycket pisk dom måste tåla utan fusk.

Även om jag gillar variera så är jag inte ett stort fan av TDM eller resten av gamemodesen förutom Conquest. För att få hög SPM i Conquest gäller det bara att hela tiden spela objektivet och istället för att slösa tickets på överskyddade flaggor så flankar man bara runt och tar över dom oskyddade flaggorna så man kan attackera från flera håll. Det är just det som jag tycker saknas i andra gamemodes, hur man taktiskt kan 'styra' fienden hur man själv vill. I TDM eller skitmapsen som Metro så är det bara konstant pang i mitten och alla spawnar var som helst.

http://battlelog.battlefield.com/bf3...ats/232772876/
» Skrytlådan: W7 64 | i7 860 @ 3Ghz | 5850 1GB | 4GB RAM | Corsair F80A SSD | 3xHDD @ 1.2TB | Chieftec Super 850W | CM 690 | SteelSeries XAI Laser | Logitech G11 | Corsair Vengeance 1500 (skräp) | LG Flatron 22" 16:10 Master Race
» Youtube: http://www.youtube.com/Phreec1337
phreec är uppkopplad nu
2012-06-18, 19:44   #17

Or0s

Medlem

Registrerad: maj 2011

Citat:
SPM över 500 är enkelt, medaljer och ribbons höjer din SPM något otroligt, cappa flaggor, döda fienden och reviva dina teammates. 691 ligger jag på nu utan att grinda Metro.

http://battlelog.battlefield.com/bf3...ats/256227728/
Fractal Design Arc | MSI 870A-G54 | AMD Phenom 955 @ 4ghz | Corsair H60 GT 1850 PnP | Cosair XMS3 1600Mhz | ASUS Radeon HD 6870 | XFX Core Edidion 550W | ASUS Xonar DX | Intel 520 120GB, WD Black 1TB & WD Green 2TB | Windows 7 Ultimate 64-bit | BenQ G2420HDBE | Sennheiser PC360 G4ME | Razer Deathadder Respawn | Steelseries QcK Heavy | CM Storm Quickfire Rapid Red
Or0s är inte uppkopplad
2012-06-18, 20:07   #18

Reine w

Medlem

Registrerad: okt 2011

Jag tror det finns fler än man tror som fuskar, men de kanske inte gör det så uppenbart utan ligger på en KDR som ser rimlig ut ut utan att
väcka allt för mycket uppmärksamhet. Men jag lirade lite igår och då blev minst 10 bannade av PB för aimbot. Ser i regel ett par st per runda bli bannade för lite allt möjligt bla aimbot och gamehack.
Reine w är inte uppkopplad
2012-06-18, 20:10   #19

LinusNeuman

Medlem

LinusNeumans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aphex Visa inlägg
Är det för liten tidsskillnad kan servern inte säkert avgöra vem som sköt först och vem som borde dö, så istället för att den som har lägst ping alltid vinner eller att det blir helt random, låter den båda dö i de situationerna, vilket blir mer rättvist. Det som TS klagar på beror säkert också det på laggkompensationen, som är "väldigt bra" i BF3, eventuellt lite för bra ibland.
Ok, men det är sjukt jobbigt, hah!

Förresten, jag som har väldigt låg ping, är det en fördel att vara först aatt skjuta på nån i en duell då elr? Rent logiskt så innebär det att servern tar emot mina ha ihjäl meddelanden först?
2012-06-18, 20:16   #20

Noobenu

Medlem

Registrerad: jul 2009

Du steppar nog som en galning. Säkert mer än 90% av alla spelarna gör det, då kan man skjuta innan de har gått fram.
Noobenu är inte uppkopplad
2012-06-18, 20:18   #21

juckeyy

Medlem

Registrerad: okt 2010

Dice får in ca 6000 anmälningar om fuskare per vecka
Chassi: Antec P280 Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 500gb WD Blue, 2TB WD Black CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: Gigabyte 6850 CF PSU: Corsair TX650W Brännare: Samsung 22X Surfplatta: iPad 16gb Wifi Mobil: iPhone 4 16gb
P280 Crossfire Citera för svar
juckeyy är uppkopplad nu
2012-06-18, 20:19   #22

Demonoidz

Medlem

Demonoidzs avatar

Plats: Chernobyl

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ok, men det är sjukt jobbigt, hah!

Förresten, jag som har väldigt låg ping, är det en fördel att vara först aatt skjuta på nån i en duell då elr? Rent logiskt så innebär det att servern tar emot mina ha ihjäl meddelanden först?
Fast det är clientside. Det är hans registration som flippar tillbaka på servern, om kulorna träffade.
Demonoidz är inte uppkopplad
2012-06-18, 20:20   #23

Sacrum

Medlem

Sacrums avatar

Registrerad: jan 2012

Jag har 90 timmars playtime i Battlefield och har aldrig mött en fuskare, är jag ensam om det?
Sacrum är inte uppkopplad
2012-06-18, 20:24   #24

Demonoidz

Medlem

Demonoidzs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sacrum Visa inlägg
Jag har 90 timmars playtime i Battlefield och har aldrig mött en fuskare, är jag ensam om det?
Har väl 130+ iallafall, och har mött kanske.. 10 uppenbara samt 100+ som man tänker; hur i helvete.. Tror dock mer på att det är hitdetection som är lite off ^.- (lagcompensation och sådant).
2012-06-18, 20:28   #25

Laggzor

Medlem

Plats: Eskilstuna

Citat:

så när jag körde Bf3 hade jag en Kd ratio på 2.nånting 40% av kills var headshots som "close combat sniper"

fuskar jag enligt dig?
inte för att vara elak men snälla lär dig spela eller inse att det finns folk som är bättre än dig, dom måste inte fuska.
angående 1 hit kill, finns det inte sånt till spel såsom quake och sånt?
2012-06-18, 20:36   #26

Herr Kantarell

Medlem

Herr Kantarells avatar

Registrerad: aug 2007

Citat:
Jag börjar bli trött på att förlora dueller trots att jag skjuter och träffar först. I många fall tror jag att detta beror på att man möter spelare med aimbot som träffar med varje skott eller som helt enkelt alltid får ett head shot. Det finns för fasen över 10 000 påkomna fuskare på PC och troligen minst 10 000 till som inte ännu påträffats. Eftersom EA/Dice inte tycks göra något åt fusket trots att fuskarna påträffas så tycker jag att man borde införa en game mode med one hit kills så att alla vapen skulle döda fienden på första träffen. Detta skulle iaf göra att fuskarna skulle bli mindre over powered jmf med icke fuskarna.
Det finns olika typer av fusk. Finns radar så man kan se var spelare är. Finns damage multiplier som gör att vapnen gör mer skada. Finns andra saker som ändrar rate of fire, bullet drop m.m.
Bästa Laptops för spel upp till 15000kr ESD for dummies Har haft: Tseng ET6000, Matrox M3D, Voodoo 1-3, Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460, GTX580, GTX670 Radeon 9800, 4850, 6870 CF, 7850 CF
Herr Kantarell är inte uppkopplad
2012-06-18, 20:36   #27

LinusNeuman

Medlem

LinusNeumans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Demonoidz Visa inlägg
Fast det är clientside. Det är hans registration som flippar tillbaka på servern, om kulorna träffade.
Aha! Så ifall han har hög ping så kommer han ha stora fördelar?! Fyfan, in that case så hjälper jag bara mig själv att bli ägd av andra genom att ha hög ping?
2012-06-18, 20:37   #28

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

Nu är det inte så att jag fuskar men det är ett spel som jag brukade spela ganska ofta (shooter) och jag har försökt göra mods till det. Lyckades med att skapa mina egna fusk. Ni förstår, det finns mer än bara Aimbot, wallhack och så. I detta spel så gjorde jag vapnen starkare och med mindre recoil. Det gör det sjukt mycket enklare i spel och skulle inte förvåna mig om det är många som gör liknande saker till spel som BF3.
Fuskare finns överallt. Sök bara på Google efter fusk sidor så ser ni. Såg en gång på en hemsida med fusk till alla möjliga spel och det var tusentals downloads för 1 fusk till 1 enda spel.
Waowt är inte uppkopplad
2012-06-18, 20:41   #29

Demonoidz

Medlem

Demonoidzs avatar

Citat:
Aha! Så ifall han har hög ping så kommer han ha stora fördelar?! Fyfan, in that case så hjälper jag bara mig själv att bli ägd av andra genom att ha hög ping?
Jopp. Fast inte för hög, men var gränsen går.. Det vetefan alltså.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Waowt Visa inlägg
Nu är det inte så att jag fuskar men det är ett spel som jag brukade spela ganska ofta (shooter) och jag har försökt göra mods till det. Lyckades med att skapa mina egna fusk. Ni förstår, det finns mer än bara Aimbot, wallhack och så. I detta spel så gjorde jag vapnen starkare och med mindre recoil. Det gör det sjukt mycket enklare i spel och skulle inte förvåna mig om det är många som gör liknande saker till spel som BF3.
Fuskare finns överallt. Sök bara på Google efter fusk sidor så ser ni. Såg en gång på en hemsida med fusk till alla möjliga spel och det var tusentals downloads för 1 fusk till 1 enda spel.
Vet en som fick tvärspel på BF3fuskare, skaffade ett själv.. Var norecoil och wallhack tror jag. Han sade; hur fan orkar folk lira med detta? Bunt lösdrivare lolol.

Såg lagom meh ut. "Sprayade" med supportvapnen. Gick spikrakt, även fast han sprang runt.
2012-06-18, 20:50   #30

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Demonoidz Visa inlägg
Vet en som fick tvärspel på BF3fuskare, skaffade ett själv.. Var norecoil och wallhack tror jag. Han sade; hur fan orkar folk lira med detta? Bunt lösdrivare lolol.

Såg lagom meh ut. "Sprayade" med supportvapnen. Gick spikrakt, även fast han sprang runt.
Jag har testat olika så kallade "Trainers" Wallhacks, speedhack mm. Det är väldigt tråkigt. Jag vill spela rent spel, jag spelar inte för score.
Förresten kunde jag även modda pistoler så att man kunde skjuta på väldigt väldigt långa avstånd och ändå döda med 1 kula om du bara sköt i foten eller benet.

Som du sa så är det folk som börjar fuska för att andra gör det. Känner skitmånga som försöker skaffa fusk för att dom tycker det är så jobbigt med fuskare .
Waowt är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb