Svamlar Battlefield om nysläppta requirements för BF4?

Permalänk
Avstängd

Svamlar Battlefield om nysläppta requirements för BF4?

Minimum och rekommenderade requirements för BF4 har precis släppts via Battlefields facebooksida.

Dock verkar inte rekommendationerna stämma så bra överens med varandra. Exempelvis rekommenderas AMD Radeon HD 7870 eller GTX 660 för bästa spelupplevelse, samtidigt rekommenderas grafikminnet vara 3GB på raden under. Men båda grafikkorten är bara 2GB. Varför rekommenderas dessa grafikkort för bästa spelprestanda om det samtidigt är undermåligt till det grafikminne de rekommenderar för bästa spelprestanda?

Dessutom rekommenderas Windows 8, vilken skillnad skulle det egentligen göra jämfört med Windows 7 64 bit?

Permalänk
Medlem

Inga större överraskningar förutom att de rekommenderar 3 GB i grafikminne?! Är detta på grund av samspelet med AMD för att jävlas med Nvidia måtro?

Permalänk
Medlem

Windows 8 har väl exklusiva funktioner i DirectX som BF4 använder?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Exempelvis rekommenderas AMD Radeon HD 7870 eller GTX 660 för bästa spelupplevelse, samtidigt rekommenderas grafikminnet vara 3GB på raden under. Men båda grafikkorten är bara 2GB. Varför rekommenderas dessa grafikkort för bästa spelprestanda om det samtidigt är undermåligt till det grafikminne de rekommenderar för bästa spelprestanda?

Jag håller med.

HD 7870 finns inte ens i en version med högre minne, och GTX 660 verkar endast finnas i en väldigt sällsynt version som har 3GB minne (såvida det inte är felskrivet på prisjakt).

Permalänk
Medlem

jag fyller kraven då.. synd att tycker såna spel är så fruktansvärt trista. Crysis 3 är nog det enda rena FPS jag gillat på länge

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Inga större överraskningar förutom att de rekommenderar 3 GB i grafikminne?! Är detta på grund av samspelet med AMD för att jävlas med Nvidia måtro?

Lite min teori också.
Med tanke på AMDs reklam filmer så tror jag detta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kommer nog att funka galant ändå med kort som har 2GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Inga större överraskningar förutom att de rekommenderar 3 GB i grafikminne?! Är detta på grund av samspelet med AMD för att jävlas med Nvidia måtro?

Kan nvidia jävla ha

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Inga större överraskningar förutom att de rekommenderar 3 GB i grafikminne?! Är detta på grund av samspelet med AMD för att jävlas med Nvidia måtro?

Antagligen. Det ryktas ju om att den kommande grafikkortsserien från AMD har minimum 3 GB, och högst 4 GB, grafikminne.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hur tänker folk som säger att detta är bra för Radeon??? Av de två korten är det ju somsagt 660 som finns i version med 3GB minne :S

Permalänk
Medlem

Mycket svammel. En AMD 6-kärnig CPU? Finns väll ingen sedan Phenom II, och då lär väll ändå en FX-8350 vara bättre.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

riktlinje på hårdvara.

annars: alla andra kort än de de inte nämner går inte att använda.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som jag kan skjuta upp Win8 längre. Grrr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Mycket svammel. En AMD 6-kärnig CPU? Finns väll ingen sedan Phenom II, och då lär väll ändå en FX-8350 vara bättre.

Finns visst sedan Phenom2.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Känns bra att man precis beställt en ny dator med MSI GTX 770 2gb... Får väl slänga in ett till om det blir för dålig prestanda

Permalänk
Medlem

Gissar på DX 11.2 för Windows 8.1?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Gissar på DX 11.2 för Windows 8.1?

Tror också att vi kommer få Dx11.2 till windows 8.1 - förmodligen så finns det en del godis och kanske prestandaskjutsar i denna update.
Skulle inte MS nya texture tile algoritm vara med i nästa DX? (Glömt bort namnet)'

TILED RESOURCES heter det!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Tycker de rekommenderade kraven är rätt vettiga, inget överraskande heller. Skulle inte själv vilja rekommendera mindre än 7870 för BF3, och BF4 är antagligen tyngre. Rekommenderad setup behöver dock inte betyda 60 fps på maxade inställningar, om det gjorde det hade i princip alla rekommendationer varit felaktiga. Ska man ha 60 fps i 1080 med mycket ögonsnacks tycker jag det låter vettigt med 3GB grafikkort.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Minsta kraven är ju typ samma för bf3 som bf4. Kanske kan jag spela bf4 också

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Mycket svammel. En AMD 6-kärnig CPU? Finns väll ingen sedan Phenom II, och då lär väll ändå en FX-8350 vara bättre.

Finns väl både FX-6100 och FX-6300?

För övrigt tror jag 3GB minne är en överdrift, Skulle inte förvåna mig om det flyter precis lika bra med gtx 680/770 som HD7970

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Ungefär som jag förväntat mig. Enda överraskningen är att minimikravet förblir detsamma som i BF3.

Tycker inte heller det är så konstigt att så mycket grafikminne rekommenderas, det är bara att PCn har hållits tillbaka av konsolerna fram tills nu.

Synd bara att Windows 8 krävs för DX11.1, blir inget nytt OS för min del förrän MS överger sin nya idé.

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Mycket svammel. En AMD 6-kärnig CPU? Finns väll ingen sedan Phenom II, och då lär väll ändå en FX-8350 vara bättre.

fx 6000 serien

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Finns väl både FX-6100 och FX-6300?

För övrigt tror jag 3GB minne är en överdrift, Skulle inte förvåna mig om det flyter precis lika bra med gtx 680/770 som HD7970

Skrivet av WonderPlatoon:

fx 6000 serien

Ursäkta mig. Trodde FX-serien endast var 4 och 8 kärnig. FX serierna och deras nummer är svåra att hålla reda på.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hej! jag är inte sådär super hajj på datorer och så, men jag kör en intel i7 2600k 3.4 klockad till 4.2 GHz 8gb ram geforce gtx760 2gb(överklockat) och windows 7, kommer jag kunna köra allt på ultra och maxade inställningar samt 1080p med bra fps? jag får 6085 poäng i firestrike om det har någon betydelse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rob84:

Hej! jag är inte sådär super hajj på datorer och så, men jag kör en intel i7 2600k 3.4 klockad till 4.2 GHz 8gb ram geforce gtx760 2gb(överklockat) och windows 7, kommer jag kunna köra allt på ultra och maxade inställningar samt 1080p med bra fps? jag får 6085 poäng i firestrike om det har någon betydelse

Troligtvis inte över 60 fps hela tiden, om jag får gissa.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Inaktiv

Kul att min dator uppfyller kraven. när den har typ 40 FPS på BF3 på low..

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Troligtvis inte över 60 fps hela tiden, om jag får gissa.

Jag är nöjd om jag kommer över 40 när det går som tuffast, har märkt att det brukar vara när springer runt bland rök i bf3 när det blir att lagga lite

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Hur tänker folk som säger att detta är bra för Radeon??? Av de två korten är det ju somsagt 660 som finns i version med 3GB minne :S

Gå och köp ett grafikkort med minst 3gb minne idag. Har du inte råd med ett 780 så har Nvidia inget vettigt alternativ.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Rekommended är inte att du kan köra Ultra 4x AA. Det är snarare att du kan köra Medium med Bra FPS. Jag överdriver inte heller

Permalänk
Medlem

Vad tror vi då, kommer BF4 komma upp i 3GB VRAM? Tror ju absolut inte att det kommer att använda 8GB RAM, så varför skulle det använda allt VRAM som står?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.