Permalänk

BF4 Bästa bössan

Har lirat till level 11 nu och har svårt att hitta en bra bössa tycker jag. kört med AK5C och upplever att i många duellsituationer så dör jag trots att jag ligger på förhand och träffar målet på kort avstånd. Vad kör ni med och vad är er erfarenhet av olika bössor? Notera dock att jag av religösa skäl vägrar spela sniper.

Permalänk
Medlem

Hört mycket bra om m416, men jag kör mest engineer och support, och jag gillar verkligen AKU 12 som engineer ^^ Brukar även köra den när jag kör recon.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Kniven är bäst!

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

http://symthic.com/bf4-accuracy-plots

Kolla där så ser du hur alla vapen går.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1252924-batt...

Permalänk
Medlem

AK5C är redigt bra enligt min mening. Rätt låg rekyl med de rätta attachments och en schysst skada på ett bra vapen som även kan döda på håll.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Har inte orkat testa så många ännu men har gillar Ak12 väldigt mycket. Men testade Ace igår och det var ju riktigt skön!
Spelar nästan bara medic.

Kanske är någon som har koll på vilket som är bf3s M16 efterträdare. Dvs bästa och mest använda bössan och som snart kommer fylla chatten med motsvarande "m16 noob"...:)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Just nu är det ju "sniper noob" som gäller i chatten:P

Permalänk
Medlem

Håller mig till AK5C, det må finnas bättre vapen i andra klasser men eftersom karbinen är möjlig att använda som allt, så är det ett utmärkt vapen Kan byta klass hur jag vill men ändå ha kvar samma vapen och attachments.

Permalänk
Medlem

Assault närstrid: AEK-971
Assault allt-i-allo: ACE 23
Assault distans: SAR-21

Engineer närstrid: ACW-R
Engineer allt-i-allo: AKU-12
Engineer distans: ACE 52

Stubby + Muzzle funkar på det mesta.

Permalänk
Medlem

jag kör med ACE 21 CQB då jag inte sprayar ett magg mot mina fiender, fördel - 36 skott, bra range och om jag mot förmodan skulle spraya (close combat) så känner jag att jag har relativt bra kontroll över den. det är väl relativt individuellt vilken bössa som passar en bäst och vilken spelstil man har tbh

Permalänk
Medlem

Också hört bra om CQB.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

A-91 någon?, riktigt bra i närstrid enligt mig och även bra på medellångt avstånd om man e bra på att sikta.

Visa signatur

CPU: I5 3570K / GPU: Asus GTX 680 DC2 OC / Motherboard: MSI Z77-GD65 ATX / RAM: Corsair 16GB CL10 1600MHz Vengeance LP / SSD: Intel 320 180GB / Chassi: Cooler Master Black & White / PSU: FSP Aurum 650W 80+ Gold / HDD: WD Green 500GB

Permalänk

Ace är den nya M16. Nästan alla kör den. Den är bra både på lång avstånd , men även närkamp. CQB är riktigt bra vapen då den gör fruktansvärt mycket skada. Tror det ligger på 46 dmg per skott. Jag använde den mest när det är mycket folk eller när man inte rör sig så mycket. Låg fire rate gör också att den är lättare att träffa med på långt håll. Vad det gäller A-91 så har den bästa hipfire av alla vapen. Använder man den med laser är den hur grym som helst. Tycker dock att på långt avstånd är det inte så lätt att kontrollera recoilen, men det kanske är bara jag.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Tycker att alla carbines hittills är väldigt bra faktiskt. A-91 och ACE 52 CQB är favoriterna bland dessa hittills

Permalänk

Ace-52 cqb har vidrig stability

Permalänk
Medlem

M240b kontrollerade burstar tar vem som helst på alla avstånd
Men jag börjar köra M249 mer och mer , den börjar ta tronen som bästa bössan , med 200 plugg så kan man nästan skita i å bursta ,provade MG4 först men m249 kändes mera manlig

Beltfed lmg är dom bästa därmed basta (men nya cookicuttern är nån av ACE varianterna)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Det stabilaste vapnet är nog M416(assault), lättast att hantera, låg rekyl osv.
Men det vapnet jag föredrar är ACE 23. Den är snabb och slår lite mer, men när du vänjer dig vid den är den väldigt bra i närdstrid samt längre avstånd.

Sen finns det många bössor på assault jag gillar... det är lite olika per kartor. Många av dom är faktiskt riktigt bra.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Efter en del tester så måste jag säga att m416 är bäst om man kör med Koyote sikte, Heavy Barrel och Angle grip.

Kan man kontrollera recoilen som tillkommer med HB så är den bäst.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

FAMAS är bäst om man kan hantera rekylen. Ace 23 är enklare att hantera, men dödar istället långsammare.

Bland kabinerna är AK5 bäst, så om du har problem är det nog ditt sikte det är fel på.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av RythmDivine:

Har lirat till level 11 nu och har svårt att hitta en bra bössa tycker jag. kört med AK5C och upplever att i många duellsituationer så dör jag trots att jag ligger på förhand och träffar målet på kort avstånd. Vad kör ni med och vad är er erfarenhet av olika bössor? Notera dock att jag av religösa skäl vägrar spela sniper.

Vilket vapen man gillar bäst är en smaksak, vill du ha ren fakta på vilket vapen som är bäst så läs här: http://symthic.com/
Finns exakt information på alla vapen.

Jag spelar med Ace 32 assult med standard tillbehör. Dvs angled grip, mussle break, laser sight och Kinesiska rds.
Engineer ACW-R.

Det som gör ACE bättre och mer lätthanterlig än tex M146 är att den går rakt medans M416 drar åt höger så man måste kompensera. Tänk dig att du drar en burst på 5-10 skott. I börjar siktar du rätt i bröstet men när de sista skotten går iväg ska du sikta lite till vänster om spelaren.

Kan vara värt att tänka på att eftersom battlefield 4 är så buggat så får man en fördel om man spelar med vapen som har hög rpm jämfört med de som har lågt. Det har med hur spelet hanterar varje skott men summan av kaddemumman är, hög rpm = fler fördelar än låg pga buggig mjukvara.

Skrivet av sadin:

CQB är riktigt bra vapen då den gör fruktansvärt mycket skada. Tror det ligger på 46 dmg per skott.

max damage 25.
http://symthic.com/bf4-weapon-info?w=ACE_21_CQB

Det viktiga är att spela med ett vapen som du tycker är roligt, jag spelar mycket Scar-h eftersom jag gillar den men såfort det är seriösare matcher så är det ace som gäller.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ace är den nya M16. Nästan alla kör den. Den är bra både på lång avstånd , men även närkamp. CQB är riktigt bra vapen då den gör fruktansvärt mycket skada. Tror det ligger på 46 dmg per skott. Jag använde den mest när det är mycket folk eller när man inte rör sig så mycket. Låg fire rate gör också att den är lättare att träffa med på långt håll. Vad det gäller A-91 så har den bästa hipfire av alla vapen. Använder man den med laser är den hur grym som helst. Tycker dock att på långt avstånd är det inte så lätt att kontrollera recoilen, men det kanske är bara jag.

ACE 52 CQB har 34 i max dmg och 20 i min

Permalänk
Skrivet av matte70:

ACE 52 CQB har 34 i max dmg och 20 i min

Jag det stämmer. Jag kollade ingame och där står dmg 45 vilket är fel. Tack för att ni rättar mig.

Såg att en del av er använder muzzlebreak och kompensator. Jag skulle verkligen inte använda de om man inte behöver det.

AEK och Famas är några vapen som msåte ha det pga. recoilen, men m416 och ace behöver verkliugen inte det. Testar ni utan kommer ni även märka att man träffar bättre och det krävs färra skott för att döda någon.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

ACE 52 CQB
MG4
MTAR 21
PDW-R

Inga jävla heavy barrel eftersom jag rör på mig hela tiden.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Med 150+ timmar på spelet kan jag dela lite åsikter kring mina favoritvapen. Jag kör endast normal (icke hardcore), det är förstås en påverkande faktor.

Min mest spelade klass är engineer, och där använder jag mest karbiner. Mitt "allt i allo" vapen där är SG553. På stora öppna banor (Golmud, Silkroad etc) kan jag föredra AKU-12.

Från Assault Rifles är favoriten antagligen L85A2, ACE 23 är förstås ett enkelt och säkert val men jag gillar L85A2 bättre. Behöver man nåt för långa avstånd fungerar SAR-21 + medium scope förvånansvärt bra.

Från snipers är nog SRR-61 mitt första val, men hade även goda resultat med JNG-90. Spelar ganska offensivt och tycker SRR-61 med 8x scope och canted ironsights fungerar riktigt bra på alla avstånd.

Vad gäller maskingevär så kör jag mest MG4 pga av magasinstorlek och hanterlighet, men har även spelat en hel del med QBB-95-1 och gillar den.

Mina mest använda pistoler är 93R och MP443.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RythmDivine:

Har lirat till level 11 nu och har svårt att hitta en bra bössa tycker jag. kört med AK5C och upplever att i många duellsituationer så dör jag trots att jag ligger på förhand och träffar målet på kort avstånd. Vad kör ni med och vad är er erfarenhet av olika bössor? Notera dock att jag av religösa skäl vägrar spela sniper.

Bästa bössan i BF4 är ACE 23, inte så mycket att diskutera här. Eftersom du brukar spela med AK 5C så tvivlar jag på att du kör med assault-klassen särskilt mycket och då har jag två vapen att rekommendera, oavsett vilken klass du väljer.

MTAR-21, en riktig beast och mitt näst mest använda vapnet. Den tar ner allting du möter på kort avstånd innan du ens hinner blinka och den funkar även på medeldistans om man kör med "bursts" på 3-4 skott. Jag skulle rekommendera Angled Grip, Laser Sight och Flash Hider som "attachments". Anledningen till att jag valde Angled Grip är för att MTAR-21 har 2,8 i FSM vilket är alldeles för mycket; nu blir den knappt 1,9 istället. En både positiv och negativ sak är att MTAR-21 är buggad och skadar 18 som lägst. Det positiva är ju ganska solklart, den skadar mycket. Det negativa är att de kommer antagligen att fixa detta; om typ ett år

AKU-12, ultimata noob-pro-vapnet. AKU-12 har i princip ingen recoil, 0,05 till vänster, 0,2 till höger och 0,24 upp. Det är löjligt lätt att kontrollera. Det enda problemet med AKU-12 är RPM vilket är 680 om man skjuter i full-auto. Skulle du däremot skjuta med 3-burst så ligger det istället på 750 RPM. Till detta vapnet skulle jag rekommendera samma "attachments" som för MTAR-21. Du kommer i princip bara att skjuta 3-bursts med AKU-12 och då är Angled Grip tveklöst bäst.

Permalänk
Medlem

M16A4 med compensator och angled grip gärna laser med och ett medium sikte där har ni ett perfekt vapen.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

M16A4 med compensator och angled grip gärna laser med och ett medium sikte där har ni ett perfekt vapen.

Vissa som använder m16a4 är ju helt galna. Jag har testat den lite själv men får inget grepp om den, kan nog behövas en hel del speltid med den eller att man spelat mycket med burstvapen sedan tidigare för att ha takten exakt när man ska skjuta. Tror det var någon stream med punchrulle när han körde med m16a4 och man blev rätt avundsjuk.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vissa som använder m16a4 är ju helt galna. Jag har testat den lite själv men får inget grepp om den, kan nog behövas en hel del speltid med den eller att man spelat mycket med burstvapen sedan tidigare för att ha takten exakt när man ska skjuta. Tror det var någon stream med punchrulle när han körde med m16a4 och man blev rätt avundsjuk.

Det man ska tänka på med m16 är att inte dra för snabba bursts eftersom den gärna vill klättra uppåt då så nån halv sekund eller så mellan varje burst är det som gäller.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Det man ska tänka på med m16 är att inte dra för snabba bursts eftersom den gärna vill klättra uppåt då så nån halv sekund eller så mellan varje burst är det som gäller.

Du behöver trycka av snabba bursts för att få fördel över andra ARs.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vissa som använder m16a4 är ju helt galna. Jag har testat den lite själv men får inget grepp om den, kan nog behövas en hel del speltid med den eller att man spelat mycket med burstvapen sedan tidigare för att ha takten exakt när man ska skjuta. Tror det var någon stream med punchrulle när han körde med m16a4 och man blev rätt avundsjuk.

Alla som har kört BF2 i flera tusen timmar är vana

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!