Någon som kör med SweetFX i battlefield 4?

Permalänk
Medlem

Någon som kör med SweetFX i battlefield 4?

Hej! Är det någon här som kör med SweetFX och skulle vilja dela med sig? Min engelska är inte tillräckligt på topp för att få det att funka. Skulle någon vilja dra en step by step på svenska så skulle det uppskattas! Använder Windows 8.1 x64

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Vad är det för något?

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Avstängd

Räknas det inte som fusk? Men du kanske inte spelar online.

Jag har iofs ingen aning ifall det skulle räknas som fusk men gjorde det inte de till BF3?

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk

Det räknas inte som fusk.
Det är najs å köra med.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Räknas det inte som fusk? Men du kanske inte spelar online.

Jag har iofs ingen aning ifall det skulle räknas som fusk men gjorde det inte de till BF3?

Ingen blev bannad i bf3 och ingen har blivit bannad i bf4 än. Jag antar att det ses som okej. Jag spelar online och har sett ett par poster på forum med folk som tycker det är skitbra. Ville testa men blir fel med guiderna jag följt på engelska.

Skrivet av Ytbehandlad:

Det räknas inte som fusk.
Det är najs å köra med.

Skulle du vilja dra en step by step? ;>

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Ingen blev bannad i bf3 och ingen har blivit bannad i bf4 än. Jag antar att det ses som okej. Jag spelar online och har sett ett par poster på forum med folk som tycker det är skitbra. Ville testa men blir fel med guiderna jag följt på engelska.

Okej kanske värt att testa isf

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Har du provat den som finns omnämd i följande tråd?
http://www.cmwgaming.com/topic/3432-sweetfx-for-windows-81-fi...
Den skall enligt trådskaparen fungera med Win 8.1 x64 annars är väl SweetFX känd för att vara problematisk ihop med Win 8.1 x64 just nu.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Har du provat den som finns omnämd i följande tråd?
http://www.cmwgaming.com/topic/3432-sweetfx-for-windows-81-fi...
Den skall enligt trådskaparen fungera med Win 8.1 x64 annars är väl SweetFX känd för att vara problematisk ihop med Win 8.1 x64 just nu.

TACK! Det där verkade ju jättesimpelt att bara klistra in. Vet inte vad det varit för konstiga guider jag funnit tidigare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det ser ju skitfräckt ut. Ska testa.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det ser ju skitfräckt ut. Ska testa.

Gör det! Blev riktigt färglatt även om jag kör med lightboost så får man väl inte riktigt den där fina färgen som är möjligt med sweetfx. Grafiken känns bättre utan påverkan på fps
Att man ser folk lättare på vissa maps som tex paracel storm kan man ju tycka vad man vill om men det är samtidigt något alla kan använda.
Finner någon mer profiler så är det mycket välkommet att länka i tråden

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Bara jag som tycker det ser förjävligt ut? Påminner om Borderlands...

Permalänk
Medlem

SweetFX förstör färgerna, skar i mina ögon direkt jag såg resultatet av programmet.
Visst, du kan få det att se bra ut på EN av kartorna, men sen ser det åt helvete ut på andra kartor som har andra färger.
Det finns en anledning till att DICE valt att inte ha så skarpa färger.

Som jag sa i en annan tråd; Genom att ändra färger skapar du en placebo effekt av att det blir snyggare, tillslut förstör man känslan av originalspelet.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag testade igår och det var ju helt klart annorlunda och rätt snyggt ibland. Men jag kommer nog ta bort det då det var svårare att spela med det. Ett problem är att mörka partier på kartorna blir nästan kolsvarta. Sen flöt allt sämre med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ja att köra i standard inställningar gör det mest bara svårt men lägger man lite tid på att ställa in så blir det riktigt bra. Nackdelen dock att det för tillfället åtminstone inte funkar med mantle !

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

SweetFX förstör färgerna, skar i mina ögon direkt jag såg resultatet av programmet.
Visst, du kan få det att se bra ut på EN av kartorna, men sen ser det åt helvete ut på andra kartor som har andra färger.
Det finns en anledning till att DICE valt att inte ha så skarpa färger.

Som jag sa i en annan tråd; Genom att ändra färger skapar du en placebo effekt av att det blir snyggare, tillslut förstör man känslan av originalspelet.

Håller inte riktigt med då vissa banor kan ex vara mörkare, som att ett mörkt filter ligger på en annars ljus tropisk djungel vid vattnet=orelistiskt. Drar man upp ljuset lite så blir det snyggare imo. Men det är väl en smaksak också. Bra att ha i åtanke är att man får dra upp färgerna en smula om man gör spelet ljusare för annars upplevs det lätt för blekt.
Tycker själv även om lite mer skärpa vilket ger lite mer realistisk känsla som i verkligheten.
kolla denna ex, betydligt fräshare look http://sfx.thelazy.net/games/screenshot/7106/

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande säkert att köra med Sweetfx? Funderar på att testa, men har läst på forum att folk har blivit bannade pga av detta...

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gwaniiz:

Är det fortfarande säkert att köra med Sweetfx? Funderar på att testa, men har läst på forum att folk har blivit bannade pga av detta...

Still going strong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Still going strong.

Ok!

Använder du Sweetfx configurator?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gwaniiz:

Ok!

Använder du Sweetfx configurator?

Nej jag vet inte hur man får det funka med den utan la in massa filer i mappen bara gjort för 8.1