Naval Strike försenat (släppt 31/3)

Permalänk
Medlem

Naval Strike försenat (släppt 31/3)

"We have delayed the PC version of Naval Strike because we are concerned that the combination of the pack and planned PC updates would increase performance issues on mid-range to high-end PCs. We are working hard to resolve that issue now. Additionally, we have decided to delay the Xbox One version of Naval Strike because we want to address issues in the animation system that hinder players from engaging targets in set circumstances using popular weapon configurations.

We know that many Battlefield 4 Premium owners wanted to play Naval Strike today. However, we didn’t want to release the new content until we believed it was quality content.

We are trying to resolve these problems as quickly as possible and hope to release the update in early April for Xbox One and PC. We also want to remind Xbox One and PC owners of Battlefield 4 Premium that they will have two weeks early access for Naval Strike once it’s released. Thanks for your continued patience and passion for our games."

http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/take-the-fight...

Man får ju ge dem cred när de väl väljer att skjuta upp en release istället för att släppa något de vet är buggigt, men jag hade ändå sett fram emot de nya banorna igår (för oss med Premium). Så det känns ju synd. Ser fram emot roadkills med den nya svävaren och att testa de gamla kanonerna.

Permalänk

Vad jag förstår försenas släppet pga att det finns en bugg med commander på tablet.
Vilket ingen i hela världen bryr sig om.

Rapporter gör gällande att den plattform som fått Naval Strike innehåller en massa buggar iallafall.

Så deras skitsnack angående "quality is important" är just skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Vad jag förstår försenas släppet pga att det finns en bugg med commander på tablet.
Vilket ingen i hela världen bryr sig om.

Rapporter gör gällande att den plattform som fått Naval Strike innehåller en massa buggar iallafall.

Så deras skitsnack angående "quality is important" är just skitsnack.

Men är det inte just det det ÄR om dom dröjer release för att inte släppa NS med en bugg? Just att "Quality is important". Vill ni hellre att dom släpper det med buggen och sedan klagar på det?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Vad jag förstår försenas släppet pga att det finns en bugg med commander på tablet.
Vilket ingen i hela världen bryr sig om.

Rapporter gör gällande att den plattform som fått Naval Strike innehåller en massa buggar iallafall.

Så deras skitsnack angående "quality is important" är just skitsnack.

Errr..jag spelar på tablet och det är juh canon så jag gärna vill att det ska funka där också, glöm inte att tablet och pc fusion är nästa steg i cross platform utveckling så detta är viktig i slutändan.

Skrivet av P-son78:

Men är det inte just det det ÄR om dom dröjer release för att inte släppa NS med en bugg? Just att "Quality is important". Vill ni hellre att dom släpper det med buggen och sedan klagar på det?

Instämmer med dig!
Mkt klagande men när de väl bryr sig om kvalite så är det klagamål på försening.

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB

Permalänk
Skrivet av P-son78:

Men är det inte just det det ÄR om dom dröjer release för att inte släppa NS med en bugg? Just att "Quality is important". Vill ni hellre att dom släpper det med buggen och sedan klagar på det?

Det är ju en bugg som 99% av spelarna skiter i.

De släpper hela tiden patchar med tusenfalt mer irriterande buggar som de uppenbarligen skiter i.
Dvs "Quality is not fucking important".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Det är ju en bugg som 99% av spelarna skiter i.

De släpper hela tiden patchar med tusenfalt mer irriterande buggar som de uppenbarligen skiter i.
Dvs "Quality is not fucking important".

Dom kanske hittat någon större bugg. Det känns iaf för mig som att antingen 1) dom har hittat något jättestort som någon bugg inom kontosäkerheten. 2) dom har insett att spelarna hellre tar en fungerande dlc/patch än en som failar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

En vecka hit eller dit. Sak samma...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Folk blir griniga för att man är sugen på att spela

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Hoppas de lägger ner den tid det behövs på det , känner inte något behov av fyra nya kartor ändå i nuläget. De skulle gärna kunnat vänta helt med den här expansionen och ta tag i själva "grundspelet" och laga det , exempelvis netcoden som är katastrofalt dålig enligt mig.

Permalänk

Ja fast enligt mig så är EA grunden till alla problem i spel. Så vitt jag vet så hade alla dlc-paket i battlefield varit gratis om inte EA hade samarbetat med Dice

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwedishPotato:

Ja fast enligt mig så är EA grunden till alla problem i spel. Så vitt jag vet så hade alla dlc-paket i battlefield varit gratis om inte EA hade samarbetat med Dice

Det är nog lite mer än samarbete, dice är väl ägt utav EA

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så verkar dom haft problem med rubberbanding på de nya kartorna !

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

Något släpps för tidigt och har buggar, folk gråter.
Något skjuts upp för att fixa buggar, folk gråter.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheSwedishPotato:

Ja fast enligt mig så är EA grunden till alla problem i spel. Så vitt jag vet så hade alla dlc-paket i battlefield varit gratis om inte EA hade samarbetat med Dice

Givetvis. Även Battlefield 2, 3 och 4 hade ju varit gratis om man ägde 1942. De hade även suttit på en miljardbudget och galant löst utvecklingskostnader, reklam, serverpark och allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Något släpps för tidigt och har buggar, folk gråter.
Något skjuts upp för att fixa buggar, folk gråter.

Du missar de tredje altenativet:
Släppa en färdig produkt på de datum de själva har satt = Självklart att ett så stort bolag som DICE borde klara av det.

Jag fattar inte hur man kan resonera så att antingen är spelet fullt av buggar eller så släpps det senare än det datum utvecklaren själv utlovat till kunden.

Om man skulle dra en parallel till hur oftast fungerar mellan leverantör och kund:

Exempel 1 (Så här brukar det gå till)
Måndag
Leverantören: Vi levererar våran produkt på onsdag.
Kunden: Ok

Onsdag
Leverantören levererar sin färdiga produkt.
Kunden blir nöjd.

Exempel 2 (Så här går det tyvärr väldigt ofta till när stora spelutvecklare ska släppa sin produkt och är försenade till sin egen tidsplan)

Måndag
Leverantören: Vi levererar vår produkt på onsdag.
Kunden: Ok

Onsdag
Här är två scenarion väldigt vanliga.
Senario 1:
Leverantören levererar en produkt som inte är färdig och levererar på onsdagen.
Varpå kunden undrar vad för skit den har fått. Ibland är produkten så dålig att den inte ens går att använda. Borde kunden acceptera det? Vad tycker ni?

Scenario 2: (fortfarande onsdag)
Leverantören inser att det inte hinner leverera inom den tidsplan de själva har satt. Varpå de informerar kunden att produkten inte är färdig och att de levererar den sen nån gång.
Borde kunden som har planerat efter tidsplanen som leverantören satt vara tvungen att vänta? Tycker ni att det är acceptabelt?

Om ni tex. beställer en produkt från komplett.se och de säger att de kan leverera inom 2 dagar. Skulle ni då tycka att det är okej om ni får det om 2 veckor? Eller kanske 3 månader? 5 år? Var går gränsen?

Fattar inte att den här jävla skojarbranchen kan fortsätta att lura kunderna och att kunderna accepterar att bli lurade gång på gång.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av pi:

En vecka hit eller dit. Sak samma...

Förseningen i sig är irrelevant, det är den påstådda anledningen (Kvalité är prio 1) som går att jämställa med att PISSA kunderna i ansiktet.

Permalänk
Medlem

Det kommer idag! Min nedladdning är på 9%.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Geeks Gaming

Håller på att ladda ner nu.
533 mb patch till spelet och 4.96GB DLC

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Håller på att ladda ner nu.
533 mb patch till spelet och 4.96GB DLC

Min patch verkar klar men dlcn tankar inte överhuvudtaget. Men nu är det på G iaf.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Ja, men det är skillnad på att leverera en produkt för nyttjande, och en produkt för nöje.

Har inga problem med att de skjuter upp leveransen av spel, böcker eller musik för det är nöjesgrejer och något jag brukar hemma. Inte en tjänst eller vara som måste vara levererad vid ett visst datum.

På vilket sätt blir kunderna "lurade", produktens lanseringsdatum skjuts upp, du har fortfarande valet att INTE köpa varan om den nu är för "gammal" pga. två veckors uppskjutning.

Permalänk
Medlem

Yep, NS kom visst lite tidigare än "början av april". Känns som de drog till med ett rejält försenat datum för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Yep, NS kom visst lite tidigare än "början av april". Känns som de drog till med ett rejält försenat datum för att vara på den säkra sidan.

Nu hoppas vi bara att det blir kul och inte massa krångel som dom haft för vana att införa i patchar

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Yep, NS kom visst lite tidigare än "början av april". Känns som de drog till med ett rejält försenat datum för att vara på den säkra sidan.

Kan man väl ge EA och DICE en liten eloge för..

Får väl se om själva expansionen funkar ok eller om den är buggig..

Laddar själv ner just nu

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Yep, NS kom visst lite tidigare än "början av april". Känns som de drog till med ett rejält försenat datum för att vara på den säkra sidan.

Nu är det ju dock upp till bevis om det funkar funkar eller om traditionen håller i sig (få lite buggar på köpet menar jag då)

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Jag tankar det nu också, äntligen!

Visa signatur

i9 9900K 5.0GHz. Asus RTX 2080Ti Dual OC. MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON. Corsair ax 850w gold. Corsair Vengeance Lpx
32GB 3200MHz DDR4 . Samsung 960 EVO M.2 1TB. Cooler Master 690 II.

Permalänk
Medlem

"UPDATE 3/31: Battlefield 4 Naval Strike is starting to roll out for Premium members on PC today. We look forward to seeing you on the Battlefield!"

Twitter för en halvtimme sen: https://twitter.com/Battlefield
"Battlelog is currently experiencing extended downtime. We apologize for the inconvenience and will keep you updated."

Jag räknar kallt med kvarvarande buggar tyvärr. Battlefield är en grymt rolig serie men det är lika bra att ha realistiska förväntningar. Sen är det ju oftast inte spelförstörande buggar utan mer irritationsmoment, t.ex. att killcam visar fel sen förra patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

"UPDATE 3/31: Battlefield 4 Naval Strike is starting to roll out for Premium members on PC today. We look forward to seeing you on the Battlefield!"

Twitter för en halvtimme sen: https://twitter.com/Battlefield
"Battlelog is currently experiencing extended downtime. We apologize for the inconvenience and will keep you updated."

Jag räknar kallt med kvarvarande buggar tyvärr. Battlefield är en grymt rolig serie men det är lika bra att ha realistiska förväntningar. Sen är det ju oftast inte spelförstörande buggar utan mer irritationsmoment, t.ex. att killcam visar fel sen förra patchen.

Hade nästan det på känn. Jobbigt nu när dlcn nästan är nedtankad så faller det på något sånt. Men har vi väntat såhär länge skulle väl inte ett par timmar till spela någon större roll.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Då var Battlelog och Naval Strike uppe. 1 server med 1 st spelare online så långt.

Hmm...
ERROR
Could not join this server: game and server version mismatch.

Edit: Funkar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Ja, men det är skillnad på att leverera en produkt för nyttjande, och en produkt för nöje.

Har inga problem med att de skjuter upp leveransen av spel, böcker eller musik för det är nöjesgrejer och något jag brukar hemma. Inte en tjänst eller vara som måste vara levererad vid ett visst datum.

Va? Vad menar du? En produkt för nyttjande eller en produkt för nöje? Ska man inte nyttja en produkt för nöje? Så saker som du brukar hemma behöver inte komma på det datum leverantören har satt? Varför skulle det vara så? Om en man sätter ett datum så ska man väl leverera då eller? Tex så beställde jag ett kök från IKEA och de kunde leverera på det datum de sagt, samt så beställde jag ett grafikkort från inet och det blev levererat inom tidsintervallet som inet hade sagt. Inte 2 veckor efter eller 3 månader efter, 2 dagar efter, 5 år efter. Utan inom ramarna för deras åtagande. DICE har åtagit sig att leverera deras produkt Naval Strike den 25 mars 2014, så varför kan de inte hålla sina åtaganden? Du menar att det spelar ingen roll när företag levererar eller kanske inte ens om de levererar?

Skrivet av FelixJ:

På vilket sätt blir kunderna "lurade", produktens lanseringsdatum skjuts upp, du har fortfarande valet att INTE köpa varan om den nu är för "gammal" pga. två veckors uppskjutning.

Alla som har köpt premium har ju köpt naval strike med leveransdatum 25 mars 2014 enligt DICE! Så berätta för mig varför ska jag vänta 2 veckor extra bara för att DICE inte kan hålla leveransdatum!? Det tycker jag är att lura kunderna! Varför satt de inte bara ett leveransdatum som de kunde leverera till?

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

"UPDATE 3/31: Battlefield 4 Naval Strike is starting to roll out for Premium members on PC today. We look forward to seeing you on the Battlefield!"

Twitter för en halvtimme sen: https://twitter.com/Battlefield
"Battlelog is currently experiencing extended downtime. We apologize for the inconvenience and will keep you updated."

Jag räknar kallt med kvarvarande buggar tyvärr. Battlefield är en grymt rolig serie men det är lika bra att ha realistiska förväntningar. Sen är det ju oftast inte spelförstörande buggar utan mer irritationsmoment, t.ex. att killcam visar fel sen förra patchen.

Just detta ställer ju frågan ifall de har någon slags QA innan de släpper patchar? ganska svårt att missa sådana buggar, räcker ju med att man spelat 1-2 minuter.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."