Har folket på Sweclockers gett upp BF4?

Permalänk
Medlem

Har folket på Sweclockers gett upp BF4?

Forumet är i stort sett dött numera och såvitt jag kan minnas var det inte såhär i bf3. Har alla gett upp spelet och gått vidare eller ser ni ingen mening att diskutera spelet längre? Det var detta som hände i CoD forumet, från att gå från någorlunda aktivt till i princip dött och samtidigt försvann spelarna ifrån spelet också. Det finns ju fortfarande en rätt stor del spelare, 20,997 just nu men jag tycker på något sätt att det känns rätt lite för att vara battlefield trots att klockan bara är 13.00.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Här spelas det fortfarande lite då och då i alla fall

Visa signatur

A computer once beat me...

Permalänk

Själv har jag börjat spelat bf4 igen efter att jag byggde en dator som klarade av spelet

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Spelar bara bf4 men orkar inte direkt kolla forumsdelen.
Känns som det mest blir gnäll om vad som inte funkar som det borde.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Geeks Gaming

Sitter alltid minst 4 varje dag på SweCs mumble varje dag.. och ännu fler som är på servern och spelar

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

absolut inte, snarare så spelar jag mer då allting funkar nu!! Nu ligger focus på att få titanfall att funka...

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk

Har börjat spela bf4 mer o mer nu, hade ett bugg innan då jag inte fick någon XP så det blev segt o spela men det är fixat nu då jag snackade med EA support o de fixade de åt mig

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

För mig - ja. Spelglädjen dog väldigt snabbt i BF4. Detsamma gäller i princip alla jag spelat med. Tidigare battlefield-spel har varit annorlunda. Även fast de själva inte var världens bästa spel så fanns det någonting som gjorde att man ändå fortsatte att spela.. det var skoj helt enkelt. Jag känner verkligen inte samma sak i BF4. Kan inte riktigt sätta fingret på specifikt vad det är. Är nog en kombination av ett halvtrasigt spel, halvtråkiga kartor och en stor "meh"-känsla över det. Hela spelet känns segt och eftersläpande när man spelar. Och har man inget intresse av spelet så är det svårt att motivera sig att läsa nyheter och följa sub-forum om det.

Permalänk
Medlem

Intresset dör snabbt när man inte köper de nya expansionerna och jag tänker inte köpa dlc när spelet var trasigt i flera månader. Förtroendet för dice är förbrukat.

Permalänk
99:e percentilen

Jag har BF4 Premium men känner ingen lockelse att spela det. Lirar mycket hellre BF3, som jag tycker mer om. BF4 känns för mycket konsol, med menyer som skalas för att alltid täcka hela skärmen oavsett upplösning osv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag har BF4 Premium men känner ingen lockelse att spela det. Lirar mycket hellre BF3, som jag tycker mer om. BF4 känns för mycket konsol, med menyer som skalas för att alltid täcka hela skärmen oavsett upplösning osv.

Håller med. Köpte det igår och jag föredrar fortfarande BF3. Dock så vill jag testa på det ett tag innan jag säger för mycket.

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande både BF3 och BF4.

Permalänk
Medlem

Lirade ett par timmar då jag fick spelet i julas. Gav upp i mitten av Januari då jag kände att det inte var min grej.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag rage-quittar nästan varje gång jag har spelat efter typ 30min. Tycker all glädje försvinner helt när det inte finns någon balansering alls. Jag som är nybörjare och sämst tycker det är lagom skoj när alla one-shottar mig medans jag tömmer ett mag i dom och de dör givetvis inte.

Jag förstår givetvis att jag har kass aim och de bättre, samt att de antagligen har några tillbehör som hjälper. Oavsett är det tråkigt och jag har aldrig varit med om att det varit så otroligt orättvist någonsin tidigare i ett FPS-spel. Sen har väl SC enbart två stycken HC-servrar? Finns ju så många andra spellägen och alla kanske inte vill spela HC? Jag gillar HC, men helt meningslöst när jag spelat för lite för att kunna kartorna och springer vilse stup i kvarten.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag gav upp spelet en vecka efter att det släppts. Helt klart förra årets största besvikelse.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

För mig - ja. Spelglädjen dog väldigt snabbt i BF4. Detsamma gäller i princip alla jag spelat med. Tidigare battlefield-spel har varit annorlunda. Även fast de själva inte var världens bästa spel så fanns det någonting som gjorde att man ändå fortsatte att spela.. det var skoj helt enkelt. Jag känner verkligen inte samma sak i BF4. Kan inte riktigt sätta fingret på specifikt vad det är. Är nog en kombination av ett halvtrasigt spel, halvtråkiga kartor och en stor "meh"-känsla över det. Hela spelet känns segt och eftersläpande när man spelar. Och har man inget intresse av spelet så är det svårt att motivera sig att läsa nyheter och följa sub-forum om det.

Exakt så är det.

Permalänk
Medlem

Om ni köpt Premium och därigenom fått DLCerna Second Assault och Naval Strike, borde ni prova igen. Mycket bra DLCer och jag har nästan inga buggar alls kvar.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Kört lite till och från och försökt låsa upp alla vapen vilket är lättare sagt än gjort när det buggar. Kan t ex inte få tag på vapnet man får när man inte gör något val i slutet på Campaign.

Sen är netcode rätt jobbigt, vet inte om det är löst nu dock. Funderar starkt på att avinstallera det i förmån för andra, bättre spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag spelar så fort jag får chansen.. men det är alldeles för sällan! Måste antingen få dator, tangentbord & mus dödstysta (och mörkerhuva över huvud - skärm) eller flytta ut datorn från sovrummet och ställa det på balkongen.. Borde gå nu när det börjar bli lite varmare på kvällarna! Frun hon dissar min gejmingtid för hon är trött och vill sova/eller nått annat socialt. *suck!*

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Om ni köpt Premium och därigenom fått DLCerna Second Assault och Naval Strike, borde ni prova igen. Mycket bra DLCer och jag har nästan inga buggar alls kvar.

//Lasse

Inte en till krona får EA av mig när det kommer till BF4. Riktigt uselt spel jämfört med sina föregångare.

Permalänk
Medlem

Jag spelar BF4 för fullt, riktigt skoj! Däremot har jag tröttnat på gnäll och "det var bättre förr"-trådar.

Permalänk
Medlem

Jag och grabbarna spelar en hel del faktiskt. Jag kan tipsa om klanen Quantum Satis, vi är ett gäng på 50 pers som aktivt spelar ihop - åldringar så väl som unga, kvinnor och män i alla åldrar. Vi brukar alltid ha åtminstone tio pers per kväll som sitter inne på mumble ihop och lirar tillsammans på vår server, riktigt trevlig stämning faktiskt!

Dessutom söker vi ständigt nytt folk som gärna spelar för att ha skoj, och inte är jättesugna på att spela till 100% för att vara bäst - vi lirar för nöjets skull helt enkelt! Kolla gärna i notisen under mitt namn : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag rage-quittar nästan varje gång jag har spelat efter typ 30min. Tycker all glädje försvinner helt när det inte finns någon balansering alls. Jag som är nybörjare och sämst tycker det är lagom skoj när alla one-shottar mig medans jag tömmer ett mag i dom och de dör givetvis inte.

Jag förstår givetvis att jag har kass aim och de bättre, samt att de antagligen har några tillbehör som hjälper. Oavsett är det tråkigt och jag har aldrig varit med om att det varit så otroligt orättvist någonsin tidigare i ett FPS-spel. Sen har väl SC enbart två stycken HC-servrar? Finns ju så många andra spellägen och alla kanske inte vill spela HC? Jag gillar HC, men helt meningslöst när jag spelat för lite för att kunna kartorna och springer vilse stup i kvarten.

Sätt Network smothing factor till 0 så kommer du inte bli one-shotad lika ofta. Fläska inte heller på med för hög grafik då det gör att du ser sämre och således hamnar i underläge.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Spelar en del. Men finns inte så mycket att diskutera längre då de flesta stora buggarna är fixade.
Därför spelar man istället.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Inte en till krona får EA av mig när det kommer till BF4. Riktigt uselt spel jämfört med sina föregångare.

Kan tyvärr inte hålla med dig överhuvudtaget. BF3 var även det en mycket trasig historia och dessutom väldigt felbalanserat samt innehöll flera kartor som alltid slutade med låsta strider i mitten. BF3 är det sämsta de släppt i min mening och jag tror att problemet är att även BF4 led av samma problem som 3:a vilket gjort att spelare tröttnat. Hade 3:an inte varit heltrasig tror jag fler skulle haft större tålamod med 4:an. 4:an har för mig fungerat bättre än 3:an och dess rubberbanding så jag spelar mycket hellre 4:an.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Köpte spelet och premium vid release, har inte spelat sedan December (kanske startade det en runda i Januari, minns inte). Känner mig inte så taggad att spela av någon anledning, ska dock sägas att jag fortfarande ibland startar upp origin och patchar spelet så att om jag får för mig att spela... så skulle det gå smidigt.

Permalänk
Avstängd

installerade BF2 igen för 2 dagar sedan...Huuuuu vad jävla bra det fortfarande är!!!!!

Permalänk
Avstängd

Lirar på PS4..det enda jag spelar på PS4 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag rage-quittar nästan varje gång jag har spelat efter typ 30min. Tycker all glädje försvinner helt när det inte finns någon balansering alls. Jag som är nybörjare och sämst tycker det är lagom skoj när alla one-shottar mig medans jag tömmer ett mag i dom och de dör givetvis inte.

Jag förstår givetvis att jag har kass aim och de bättre, samt att de antagligen har några tillbehör som hjälper. Oavsett är det tråkigt och jag har aldrig varit med om att det varit så otroligt orättvist någonsin tidigare i ett FPS-spel. Sen har väl SC enbart två stycken HC-servrar? Finns ju så många andra spellägen och alla kanske inte vill spela HC? Jag gillar HC, men helt meningslöst när jag spelat för lite för att kunna kartorna och springer vilse stup i kvarten.

Buggar finns det absolut, men detta spelet när det kommer till vapenbalansering är generellt sett som det bästa BF spelet.
Det enda jag inte gillar och tycker är obalanserat i spelet är LMGs accuracy vs snipers. väldigt jobbigt att försöka HSa något på 400 meters håll som sitter med ett 3.4x sikte och bipod och suppressar galet mycket.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Sätt Network smothing factor till 0 så kommer du inte bli one-shotad lika ofta. Fläska inte heller på med för hög grafik då det gör att du ser sämre och således hamnar i underläge.

Okey, jag antar att det är ett konsollkommando? Vilka inställningar är rekommenderade för att det ska se bra ut grafiskt men ändå så man enkelt kan se andra personer osv?:P

Skrivet av OskarW90:

Buggar finns det absolut, men detta spelet när det kommer till vapenbalansering är generellt sett som det bästa BF spelet.
Det enda jag inte gillar och tycker är obalanserat i spelet är LMGs accuracy vs snipers. väldigt jobbigt att försöka HSa något på 400 meters håll som sitter med ett 3.4x sikte och bipod och suppressar galet mycket.

Jag har så otroligt många gånger haft siktet inställt rakt på dom, skjutit ett skott i taget och det är typ omöjligt att träffa medans personer jag skjuter på använder något annat assualt-vapen och kan skjuta mig som om han eller hon hade ett snipervapen utan problem. Jag syftade kanske mer till att det skiljer så gravt i erfarenhet. Jämför jag med andra fps-spel jag spelat tidigare så hade ju givetvis någon med 200-speltimmar ett klart övertag, men någon som spelat 10h hade fortfarande en chans medans det känns typ helt kört i detta spel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2