Fuskas det med att få fordonen snabbast vid spawning?

Permalänk
Medlem

Fuskas det med att få fordonen snabbast vid spawning?

På en del servrar finns det vissa specifika spelare som får ex helikoptern vid spawning 99% av gångerna? Det spelar ingen roll om man står på plats, eller hamrar på kartan i väntan på vehicle-spawn, de spelarna har sjukt högt "vinst-ratio" på att få fordonen när de re-spawnas? Fuskar dom eller använder de någon särskild teknik?

Förtydligat rubrik
Permalänk
Medlem

dom har väl kanske bara lägre ping än du vilket gör att dom snabbare kan kontakta servern

Permalänk
Medlem

Menar du direkt vid nystart av banan eller efter varje spawn?
För jag är till 99% alltid först in och ta ett fordon vid nystartad bana.
Misstänker att 100mb lina och SSD ger en fördel i laddtider gentemot andra.
Däremot vid vanlig spawn så är det ju alltid ett lotteri vem som får fordonen.
Dock så kanske jag har större chans att se ett fordon spawna då jag oftast har bättre ping men den skillnaden är nog försumbar.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Tror inte pingen är boven. Sitter med segt
Adsl och har minimum ping på runt 50. Oftast runt 65 och får oxå alltid det jag vill ha vid banstart...

Permalänk
Medlem

gör ett macro som spammar space

sen är det bara klicka på fordonet som du vill ha och sen aktivera macrot

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Entusiast

Ibland när jag vet att det inte är långt tid kvar till spawn av ett visst fordon brukar jag sitta o spamma på musknappen och 95 gånger av 100 så får man den ju. Säkert hamnat i strid med nån annan likasinnad de gånger man torskat

Vid mapstarten så får jag det fordon jag vill ha i 99 fall av 100, kan t.o.m. sitta och välja klass i lugn och ro först. Vad som gör att man aldrig torskar den "fighten" vet jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Menar du direkt vid nystart av banan eller efter varje spawn?
För jag är till 99% alltid först in och ta ett fordon vid nystartad bana.
Misstänker att 100mb lina och SSD ger en fördel i laddtider gentemot andra.
Däremot vid vanlig spawn så är det ju alltid ett lotteri vem som får fordonen.
Dock så kanske jag har större chans att se ett fordon spawna då jag oftast har bättre ping men den skillnaden är nog försumbar.

Jag menar efter varje typ chopper spawn, vissa har en grymt bra success rate.
Kan ha att göra med deras ping, men även att de står på exakt optimalt ställe på kartan när fordonet spawnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ibland när jag vet att det inte är långt tid kvar till spawn av ett visst fordon brukar jag sitta o spamma på musknappen och 95 gånger av 100 så får man den ju.

Precis, men tänk dig då att motspelaren gör det samma, eller står fysiskt på kartan, och lyckas få fordonet 9/10 gånger. Frustrerande.

Permalänk
Medlem

Låg ping och så sitter de och spammar sönder space eller mouse 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Låg ping och så sitter de och spammar sönder space eller mouse 1

Sanningen är den att det går snabbare att få fordon genom att stå på spawn-platsen, än att försöka spawna på dom genom kartan.

Permalänk
Medlem

Är ni som säger att mindre ping verkligen ger en fördel med att man har större chans att hinna ta fordonen, seriösa i det? :/ 5ms vs 50ms gör väl inte den stora skillnaden. Ni kanske bara har skojat med varandra men det är fan svårt att säga alltså.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är ni som säger att mindre ping verkligen ger en fördel med att man har större chans att hinna ta fordonen, seriösa i det? :/ 5ms vs 50ms gör väl inte den stora skillnaden. Ni kanske bara har skojat med varandra men det är fan svårt att säga alltså.

Tror det är marginellt i sammanhanget, tror mer på att vara placerad fysiskt intill fordonen på optimal plats precis vid spawn. Platsen är a och o har jag märkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flq:

Sanningen är den att det går snabbare att få fordon genom att stå på spawn-platsen, än att försöka spawna på dom genom kartan.

Och vad baserar du den gissningen på? Känns ju mer effektivt att klicka på kartan så fort symbolen för fordonet tänds, än att stå ute på marken och vara tvungen att stå i exakt rätt position (lätt att göra lite fel) plus att tajma spawnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Och vad baserar du den gissningen på? Känns ju mer effektivt att klicka på kartan så fort symbolen för fordonet tänds, än att stå ute på marken och vara tvungen att stå i exakt rätt position (lätt att göra lite fel) plus att tajma spawnen.

Det kan inte vara så att den kommer upp på kartan lite efter att den blir synlig i spawn? Vet inte, men kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Och vad baserar du den gissningen på? Känns ju mer effektivt att klicka på kartan så fort symbolen för fordonet tänds, än att stå ute på marken och vara tvungen att stå i exakt rätt position (lätt att göra lite fel) plus att tajma spawnen.

Ingen gissning alls, pröva själv så får du se. Men ja, det är svårt att stå rätt, du måste lära dig rätt position på respektive karta.
Sen behöver du inte tajma spawningen, det finns smartare sätt än så

Permalänk
Medlem

Det värsta är ju alla idioter som tror att de äger attack-helin. Vet inte hur många ggr. man får ett "get out" i chatten. Vägrar man så crashar de idioterna medvetet.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Förtydligade rubriken, det går även bra att ändra i efterhand.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det värsta är ju alla idioter som tror att de äger attack-helin. Vet inte hur många ggr. man får ett "get out" i chatten. Vägrar man så crashar de idioterna medvetet.

Finns ju regler på vissa servrar där helikoptrar inte får skjuta ner varandra också, det får mig att lol:a lite....och gå sönder inombords.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ett par i klanenfår heliga om dom vill...men sen så sitter dom med timer och har koll på sekunden när heliga spawnar...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Eller så gör de som jag å min pilot gör, tar tid, å spammar helikoptern när tiden börjar gå ut. Har nog absolut inget med pingen att göra. Bara veta hur lång spawntid allt har.

Edit; så gör vi speciellt med RCBn, tar en varsin och håller kusterna I en järnring. Bästa va när vi hade tre, motståndarlaget hade ingen chans! Ligga vid stränderna och rensa medan resten av laget tar flaggorna

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det värsta är ju alla idioter som tror att de äger attack-helin. Vet inte hur många ggr. man får ett "get out" i chatten. Vägrar man så crashar de idioterna medvetet.

Nu kör ju jag inte attack helikopter eller någon annan helikopter heller, men jag kan säga att för mig som kör tank så finns det väldigt få saker som stör mig lika mycket som att ha en gunner med ärthjärna med sig.

De är ofta assault eller sniper de hoppar in och skjuter konstant. Stenar, husväggar, lagets egna fordon you name it - they shoot it.
Inte nog med att det är jobbigt att sitta och lyssna på machine gunnen som går konstant, det visar fienden exakt vart man är hela tiden.

Du kan inte smyga dig upp bakom någon för varenda kotte som vet vart mini-mapen är på skärmen och vet att röd tank på kartan är fiende kommer att börja skjuta på dig direkt. Detta leder till att man blir skjuten såpass så tanken inte går att köra och man behöver någon som reppar, kommer gunnern göra det? Knappast, eftersom att han inte är smart nog att vara engineer även fast han bestämt ska åka med i fordon.
Så du som kör lyckas döda alla som skjöt på dig, du hoppar ur och sätter igång och ska reppa och ser att ärthjärnan sätter sig i tanken som driver och börjar köra iväg medans du står och lagar och vägrar flytta på sig när du är klar eller så kör dom mot en säker död inom 30 sekunder.

Gunners med ärthjärnor skjuter också på jets och helikoptrar som är så långt bort så dom knappt syns, dom kanske lyckas få in 2-3 träffar (vilket gör ytterst lite skada, så lite så att det har oftast hunnit gå tillbaka till 100% innan dom attackerar) och det gör att helikoptern som var på väg åt ett annat håll först vänder och attackerar tanken instället.

Jag vet inte hur många gånger det har hänt, det är så oerhört drygt när det händer så jag sitter i spawn och skriver att dom ska hoppa ut jag med. Gör dom inte det så väntar jag någon minut sen lämnar jag skiten, för jag vet att 30 sekunder efter att jag lämnat spawn så kommer jag dö pga av den där blådåren - då lämnar jag den och väntar 2 minuter tills den spawnar igen, om han nu inte använder den som taxi och lämnar den vid hans favorit sniper ställe och ger den till fiende laget. (Händer på tok för ofta.)

Jag har spelat så lite BF4 i.o.m att det kraschat osv sedan release men laddade ner senaste patchen nu i natt och satte mig och lirade och tyvärr så var det samma erfarenhet även idag. Jag bryr mig dock inte så mycket längre, eftersom att jag tycker att BF4 är för mycket lekstuga rent generellt. Jag kan inte ta det minsta lilla seriöst, i BF3 var det ju klan spel och matcher 2-3 dagar i veckan.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethL:

Håller med dig till 100%, jag är inte bra på BF4 men alla andra är fan så mycket sämre ändå :/
Rush tex går ju inte ens att spela bara för att alla är så jävla dåliga

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethL:

Nu kör ju jag inte attack helikopter eller någon annan helikopter heller, men jag kan säga att för mig som kör tank så finns det väldigt få saker som stör mig lika mycket som att ha en gunner med ärthjärna med sig.

Varför lägger du dig då inte bara i en egen squad så slipper du få folk som spawnar på din tank. Det är sällan som gunners hoppar in i tanks mitt på banan tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flq:

Varför lägger du dig då inte bara i en egen squad så slipper du få folk som spawnar på din tank. Det är sällan som gunners hoppar in i tanks mitt på banan tycker jag.

Ja det gör jag ju alltid, det finns inte en endaste gång jag är med i en squad om jag ska köra tank.
Men - om du vet hur BF4 fungerar så vet du att:
1) Autobalance switchar de som inte är med i en squad/kör ensam i sin squad
2) När fordon spawnar så hinner ibland andra hoppa in
3) När ett fordon behöver lagas står man still, och då kommer det folk springandes
4) När man tar en flagga i conquest så står man relativt still och folk försöker hoppa in i tanken.

Det är tyvärr väldigt ofta folk hoppar in mitt i banan, jag ser alltid till att köra så långt bort från närmaste team mate om det går när jag ska laga tanken osv.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethL:

Nu kör ju jag inte attack helikopter eller någon annan helikopter heller, men jag kan säga att för mig som kör tank så finns det väldigt få saker som stör mig lika mycket som att ha en gunner med ärthjärna med sig.

De är ofta assault eller sniper de hoppar in och skjuter konstant. Stenar, husväggar, lagets egna fordon you name it - they shoot it.
Inte nog med att det är jobbigt att sitta och lyssna på machine gunnen som går konstant, det visar fienden exakt vart man är hela tiden.

Du kan inte smyga dig upp bakom någon för varenda kotte som vet vart mini-mapen är på skärmen och vet att röd tank på kartan är fiende kommer att börja skjuta på dig direkt. Detta leder till att man blir skjuten såpass så tanken inte går att köra och man behöver någon som reppar, kommer gunnern göra det? Knappast, eftersom att han inte är smart nog att vara engineer även fast han bestämt ska åka med i fordon.
Så du som kör lyckas döda alla som skjöt på dig, du hoppar ur och sätter igång och ska reppa och ser att ärthjärnan sätter sig i tanken som driver och börjar köra iväg medans du står och lagar och vägrar flytta på sig när du är klar eller så kör dom mot en säker död inom 30 sekunder.

Gunners med ärthjärnor skjuter också på jets och helikoptrar som är så långt bort så dom knappt syns, dom kanske lyckas få in 2-3 träffar (vilket gör ytterst lite skada, så lite så att det har oftast hunnit gå tillbaka till 100% innan dom attackerar) och det gör att helikoptern som var på väg åt ett annat håll först vänder och attackerar tanken instället.

Jag vet inte hur många gånger det har hänt, det är så oerhört drygt när det händer så jag sitter i spawn och skriver att dom ska hoppa ut jag med. Gör dom inte det så väntar jag någon minut sen lämnar jag skiten, för jag vet att 30 sekunder efter att jag lämnat spawn så kommer jag dö pga av den där blådåren - då lämnar jag den och väntar 2 minuter tills den spawnar igen, om han nu inte använder den som taxi och lämnar den vid hans favorit sniper ställe och ger den till fiende laget. (Händer på tok för ofta.)

Jag har spelat så lite BF4 i.o.m att det kraschat osv sedan release men laddade ner senaste patchen nu i natt och satte mig och lirade och tyvärr så var det samma erfarenhet även idag. Jag bryr mig dock inte så mycket längre, eftersom att jag tycker att BF4 är för mycket lekstuga rent generellt. Jag kan inte ta det minsta lilla seriöst, i BF3 var det ju klan spel och matcher 2-3 dagar i veckan.

+1 på allt. Du och jag borde köra tank tillsammans

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Tänk även på att man lättare får ett fordon genom att faktiskt stå bredvid det och hoppa in därifrån, jämfört med att spawna direkt i från kartan när man är död.