BF4 skjuter av sig självt...

Permalänk
Medlem

BF4 skjuter av sig självt...

Tjena,

Sen en vecka tillbaka skjuter BF4 av sig självt flera ggr per match. Mest irriterande är det när man smygit sig bakom och skotten röjer ens position.
Har testat att avinstallerat musprogrammet, bytt mus, kör reparation av BF4 samt återställt win8.1 till ett datum innan detta började, men icke, felet finns kvar fortfarande...

Nån som har någon idé vad det kan vara?

//Lasse

Permalänk

Buggyfield 4. Välkommen till klubben.

Permalänk
Inaktiv

Aldrig varit med om detta.

Eftersom du nytt musen lär det ju inte vara den som är fel. Har du något fancy tangentbord? Prova att byta det

Permalänk
Medlem

Haft samma sak när jag hade joystick inkopplat. Testa koppla ur den om du har en. Har du bytt t-bord eller mus nyligen?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSGS:

Haft samma sak när jag hade joystick inkopplat. Testa koppla ur den om du har en. Har du bytt t-bord eller mus nyligen?

Nix jag har inte gjort något mer än att uppdaterat Win8.1, men som sagt så har jag återställt den till en tidigare punkt och felet kvarstår.

Tangentbordet är ett gammalt beprövat och jag har kollat så ingen tangent är mappad till "fire". Musen är som sagt bytt till en ny Corsair M65, men felet kvarstår.

Vad kan det vara? Låter skumt att det skulle vara en BF4 bugg, då jag inte kunnat hitta någon med samma fel.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Gamepad, joystick eller ratt inkopplad? För mig har det hänt att avfyrningsknappen på min gamepad legat löst mot en kant och du har jag haft samma problem.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Gamepad, joystick eller ratt inkopplad? För mig har det hänt att avfyrningsknappen på min gamepad legat löst mot en kant och du har jag haft samma problem.

Nix, inget mer än mus och keyboard.

Permalänk
Medlem

Huset hemsökt av ett dött troll? Låter troligast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

Huset hemsökt av ett dött troll? Låter troligast.

Snarare påskkärring, så här års...

Seriöst.

Permalänk
Avstängd

Har samma problem dock väldigt sällan och få skått. Du är inte ensam!

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Har samma problem dock väldigt sällan och få skått. Du är inte ensam!

Skönt att man inte är ensam.

När fick du den buggen? När Naval Strike släpptes till alla spelare?
Tror att det började då, även om jag trodde att det var musen det var fel på först.

//Lasse

Permalänk
99:e percentilen

Prova att ställa dig någonstans där du inte blir dödad och gör ingenting. Släpp allt och bara låt gubben stå. (Rör bara musen då och då så du inte blir kickad för idle.) Blir det likadant då?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Prova att ställa dig någonstans där du inte blir dödad och gör ingenting. Släpp allt och bara låt gubben stå. (Rör bara musen då och då så du inte blir kickad för idle.) Blir det likadant då?

Min mus har detta problem om jag slår den lite för hårt tillbaka i musmattan efter att ha lyft den. Knapparna aktiveras. G600.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

När jag ser sådana här trådar kan jag inte låta bli att tänka: BF3 är ju fortfarande kvar i beta-stadie, vad förväntar man sig då av BF4?

Permalänk
Medlem

Klaga inte! Inbyggt triggerbot! Nej men gör som HurMycket föreslår och kom tillbaka med resultat!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Första jag tänkte när jag såg rubriken var typ: "Jaha, är inte spel idag tillräckligt lätta redan?"

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse468:

Skönt att man inte är ensam.

När fick du den buggen? När Naval Strike släpptes till alla spelare?
Tror att det började då, även om jag trodde att det var musen det var fel på först.

//Lasse

Fick det själv så fort jag installerade bf4:a t.o.m innan jag skaffade premium och naval strike.

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

Huset hemsökt av ett dött troll? Låter troligast.

Skrivet av Lasse468:

Snarare påskkärring, så här års...

Seriöst.

Hah herregud gubbar, krösa-maja är ju anti-skrock jämfört med er.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

När jag ser sådana här trådar kan jag inte låta bli att tänka: BF3 är ju fortfarande kvar i beta-stadie, vad förväntar man sig då av BF4?

Alpha.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Låter inte som det är fel på spelet. Har aldrig hört detta tidigare, och jag sitter mycket på BF forumet.
Jag har haft ett liknande fel. Hade en gång råkat aktivera min macroinspelningsknappen på tangentbordet och bindat skjutknappen på något konstigt sätt, så det aktiverade vid specifika knapptryck.
En annan gång var det min mus som glappade i högerklick, jag trodde då, som alla andra här, också att det var battlefields fel.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Prova att ställa dig någonstans där du inte blir dödad och gör ingenting. Släpp allt och bara låt gubben stå. (Rör bara musen då och då så du inte blir kickad för idle.) Blir det likadant då?

Bra idé, och då skulle man kunna dra ur keyboardet samtidigt, så att man kanske kan utesluta det också.

Funderar annars på att radera spelet och installera om, men jag är osäker på om man tappar något då? Inställningar eller dyligt. Reparation har jag kört och den klagade inte på nåt..

//Lasse

Permalänk
Medlem

hmm
Känns som mus mjukvaru problem eller glapp i mus kabeln.
Som Hur mycket skrev tidigare.
fast denna gång slit ut mus och tangentbord. För att dubbelkolla om det är något som triggar externt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Ge mig ett skjut sa gubben som pillade på musen. Nä skämt o sido.:)

Har du(pillat på) testat en annan mus då. Ååhh nu blev det tokigt igen.

Förlåt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

hmm
Känns som mus mjukvaru problem eller glapp i mus kabeln.
Som Hur mycket skrev tidigare.
fast denna gång slit ut mus och tangentbord. För att dubbelkolla om det är något som triggar externt.

Skrivet av Gunner357:

Ge mig ett skjut sa gubben som pillade på musen. Nä skämt o sido.:)

Har du(pillat på) testat en annan mus då. Ååhh nu blev det tokig igen.

Förlåt.

Japp, jag köpte en Corsair M65:a med samma fel Ska gå in i "testrangen" och ställa mej ett tag utan att röra musen. Får pilla på någon annan mus så länge...

//Lasse

Permalänk
Medlem

Verkar vara keyboardet eller möjligen USB porten. Bytt port nu och inget fel hittills.

Permalänk
Medlem

Det var tangentbordet, så idag gjorde jag lite grundlig research och åkte och köpte ett Corsair K65 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1974428). Tusan vad nostalgiskt det låter med slamret (är röda Cherry brytare). Låter som en gammal skrivmaskin......

Hur som är felet borta och man har börjat få positiv K/D igen. Den dåliga trenden är bryten.

Får se om jag behåller tangentbordet, det slamrar och har ingen taktil, dvs gupp i trycket

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Det var tangentbordet, så idag gjorde jag lite grundlig research och åkte och köpte ett Corsair K65 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1974428). Tusan vad nostalgiskt det låter med slamret (är röda Cherry brytare). Låter som en gammal skrivmaskin......

Hur som är felet borta och man har börjat få positiv K/D igen. Den dåliga trenden är bryten.

Får se om jag behåller tangentbordet, det slamrar och har ingen taktil, dvs gupp i trycket

//Lasse

prova logitech g710+ jag är grymmt nöjd iaf, bruna switchar (taktila) och dämpade med oringar som standard.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

prova logitech g710+ jag är grymmt nöjd iaf, bruna switchar (taktila) och dämpade med oringar som standard.

Bra tips. Har kollat även på det, men funderar på om det tar för mycket plats. Cherry Röd switcharna på den här T65:a låter dock lite för mycket... Är de bruna tystare?

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Bra tips. Har kollat även på det, men funderar på om det tar för mycket plats. Cherry Röd switcharna på den här T65:a låter dock lite för mycket... Är de bruna tystare?

//Lasse

mina låter bara när man släpper, dvs du får inget botenslagsklonk. Provade röda hos en kompis å jag tyckte de va hemska, kändes som knapparna var trasiga, jag tryckte hårdare och ibland kändes det som jag tryckte genom att bara vila fingrarna på wsad. Åter till bruna på g710 så låter det ganska jämbördig Rubber Dome. Ja köp dig en tkl med bruna switchar å köp sen till öringar om du känner att det behövs

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Tack Anders. Provar det jag har hemma nu lite till, men jag byter nog till ett med bruna sw. då det slamrar så mycket och ger dålig feedback.

//Lasse