Ominstallerade windows, origin vill att jag laddar ner spelen igen.

Permalänk
Medlem

Ominstallerade windows, origin vill att jag laddar ner spelen igen.

Hej, jo jag ominstallerade windows för någon dag sedan och nu ville jag spela bf4. Jag förde över bf4 mappen och origin games mappen till min hdd innan jag ominstallerade windows och förde sedan tillbaka det när det var klart till min ssd. Nu vill Origin att jag ska ladda ner spelet igen?... Hur gör jag för att bara installera om spelet på min ssd?

Permalänk
Medlem

Installationer i windows fungerar inte så. Formaterar du om din dator måste du köra om installationerna av alla program för att windows ska hitta dem.

EDIT: För att installera på SSDn så väljer du helt enkelt den hårddisken när du installerar spelet. Säg att din HDD är C: så väljer du helt enkelt platsen på t.ex D: (eller vad din SSD heter) och klickar dig fram till mappen du vill ha den installerad på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

Hej, jo jag ominstallerade windows för någon dag sedan och nu ville jag spela bf4. Jag förde över bf4 mappen och origin games mappen till min hdd innan jag ominstallerade windows och förde sedan tillbaka det när det var klart till min ssd. Nu vill Origin att jag ska ladda ner spelet igen?... Hur gör jag för att bara installera om spelet på min ssd?

Om du har lagt det på exakt samma ställe som det låg innan du ominstallerade, dvs
C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4 eller liknande, kör då igång nedladdningen av spelet i Origin så kommer Origin att hitta spelet och installera det.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

Hej, jo jag ominstallerade windows för någon dag sedan och nu ville jag spela bf4. Jag förde över bf4 mappen och origin games mappen till min hdd innan jag ominstallerade windows och förde sedan tillbaka det när det var klart till min ssd. Nu vill Origin att jag ska ladda ner spelet igen?... Hur gör jag för att bara installera om spelet på min ssd?

Så gjorde jag med BF3 och det gick bra,
Jag tror du måste ställa in rätt mapp i Origin.
Sen kanske det "ser ut" som den laddar hem det men det går på någon minut..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Det vet jag, men hur? vill inte behöva ladda ner 30gb igen... eftersom mitt origin är en riktig pina och pausar sig självt var andra minut eller kraschar.. så får sitta och trycka på fortsätt nedladdning ca 300ggr innan det har laddat ner... och starta om origin ca 50 ggr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFunc:

Installationer i windows fungerar inte så. Formaterar du om din dator måste du köra om installationerna av alla program för att windows ska hitta dem.

EDIT: För att installera på SSDn så väljer du helt enkelt den hårddisken när du installerar spelet. Säg att din HDD är C: så väljer du helt enkelt platsen på t.ex D: (eller vad din SSD heter) och klickar dig fram till mappen du vill ha den installerad på.

Sant, men för spel på Steam funkar det utmärkt att bara kopiera SteamApps mappen och starta steam för att sedan kunna spela spelen. Ingen aning om liknande funkar för Origin spelen dock.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

just det att jag inte har tillräckligt med utrymme för att nedladdningen ska starta xD behöver 1gb...

Permalänk
Medlem

Fick det att fungera nu'!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

Fick det att fungera nu'!

Brukar funka att installera Origin på din nyformaterade dator och sen starta Origin. Starta sen nerladdningen. Låt det gå nån minut då har Origin skapat en mapp i Origin games mappen samt alla nödvändiga kopplingar i registret. Avbryt sen och kopiera sen in de gamla filerna (som du säkerhetskopierat innan. Då bör Origin hitta spelet efter den gjort en check. Hoppas det var förståeligt. Peace out

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hejsan lånar tråden lite. Man kan ju välja var ens spel ska installeras men man kan också välja "spelinstallationprogram" är det (stora) temporära filer och nånting man bör undvika att ha på SSD:n för att spara på skrivningar?

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4