Är BF4 fortfarande uselt?

Permalänk
Avstängd

Är BF4 fortfarande uselt?

När man läste recensioner om BF4 för 2 månader sedan så skrevs det fortfarande mycket om ständiga krascher i spelet och allmänt om hur uselt spelet är, att knappt något åtgärdats sedan det släpptes i november.

Hur ser det ut nu i slutet av juni? Har det mesta åtgärdats, och går det att spela utan ständiga krascher och buggar?

Eller bör jag strunta i att köpa BF4, och hålla mig till BF3 istället?

EDIT: Vad är bättre och vad är sämre med BF4 jämfört med BF3? Bör jag spela det ena eller det andra om jag föredrar infantry eller fordon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

När man läste recensioner om BF4 för 2 månader sedan så skrevs det fortfarande mycket om ständiga krascher i spelet och allmänt om hur uselt spelet är, att knappt något åtgärdats sedan det släpptes i november.

Hur ser det ut nu i slutet av juni? Har det mesta åtgärdats, och går det att spela utan ständiga krascher och buggar?

Eller bör jag strunta i att köpa BF4, och hålla mig till BF3 istället?

Det fungerar helt OK nu. Köp och lira lite

Har inte kraschat för mig på ett bra tag.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Tycker att det fungerar bra nu. Har inte haft en enda krasch på väldigt länge (och jag hade det rätt ofta innan) och har inte heller haft problem att gå in på servrar som tidigare. Tycker att det har fungerat felfritt sedan i Januari eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

När man läste recensioner om BF4 för 2 månader sedan så skrevs det fortfarande mycket om ständiga krascher i spelet och allmänt om hur uselt spelet är, att knappt något åtgärdats sedan det släpptes i november.

Hur ser det ut nu i slutet av juni? Har det mesta åtgärdats, och går det att spela utan ständiga krascher och buggar?

Eller bör jag strunta i att köpa BF4, och hålla mig till BF3 istället?

EDIT: Vad är bättre och vad är sämre med BF4 jämfört med BF3? Bör jag spela det ena eller det andra om jag föredrar infantry eller fordon?

Dold text

Jag tycker att ALLT är bättre i BF4 än i BF3! Mina vänner som jag spelar med gick tillbaka till trean med motiveringen att 'känslan är borta i det nya spelet'. Vad det innebär vet jag inte Men som sagt har jag inte upplevt några buggar längre. Spelet känns mycket mer polerat än trean och personligen tycker jag bättre om alla banor.

Angående det du skrev om fordon/inf. Jag tycker båda är roligare i fyran. I fordon får du nu bättre feedback på om du träffar andra fordon genom 1xp/procent du skadar vilket är mycket trevligt. Jag har mycket roligare som infanteri nu än i det förra spelet. Jag kan faktiskt inte svara på vad det beror på, men möjligtvis är det banorna som är bättre utformade nu. Vi kan hur som helst inte svara på om du gillar det eller ej, du får helt enkelt skaffa dig en egen uppfattning!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zache_:
Dold text

Jag tycker att ALLT är bättre i BF4 än i BF3! Mina vänner som jag spelar med gick tillbaka till trean med motiveringen att 'känslan är borta i det nya spelet'. Vad det innebär vet jag inte Men som sagt har jag inte upplevt några buggar längre. Spelet känns mycket mer polerat än trean och personligen tycker jag bättre om alla banor.

Jag gillar din avatar, så jag litar på dig

Permalänk
Inaktiv

Spelet är underbart sedan de uppgraderade nätkoden.

Permalänk
Medlem

Upplever fortfarande problem med nätkoden.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Ingen ide att köpa det. Det är exakt samma enformiga spelupplevelse som BF3 med skillnaden att det är ACE som dödar allt på 2 skott

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Behind900:

Ingen ide att köpa det. Det är exakt samma enformiga spelupplevelse som BF3 med skillnaden att det är ACE som dödar allt på 2 skott

ACE?

Permalänk
Medlem

jättekul spel som fungerar bra, älskar krigsatmosfären, ger en helt annan känsla än andra shooters. har inte haft några problem med krascher eller liknande, köpte det dock ganska sent. helt klart de 199 kronorna jag betalade.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Emmet45:

ACE 23 och ACE 52 QCB. Troligen menar han att de har ersatt M16A3 som "den OP assault riflen som alla använder".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

ACE 23 som många säger är den nya M16a3 är sjukt långt ifrån hur bra m16a3 är i Battlefiled 3. Vet i fan om det är någon youtuber som sagt detta eller något men det skulle inte förvåna mig. Säger tillräckligt många det tillslut så blir det en sanning, även om den är felaktig.

Angående krascher så är det många som klagar på det nu sedan origin updaten. Det brukar dock lösas genom att inaktivera origin i spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag upplever fortfarande korta "hack" ibland men aldrig några krascher längre.

HC FTW!!!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Inte uselt men fortfarande inte felfritt. Ganska långt från. Spelbart nu för tiden i alla fall.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Ingen ide att köpa det. Det är exakt samma enformiga spelupplevelse som BF3 med skillnaden att det är ACE som dödar allt på 2 skott

Öhm, nej.
http://symthic.com/bf4-multi-comparison?p=ttk_btk&w1=ACE_23&w...

Du tror att Ace är bäst för att det är det vapnet många kör med. och många kör med det för att det blir dödade av det.

Länken är bara ett litet urval av populära vapen och som du ser så handlar det om millisekunders skillnad i time to kill. och alla vapen presterar olika på olika range. Det handlar bara om att välja sina strider och inte sitta och köra i en full Conquest 64 spelars server utan taktiker.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Hittar du det billigt är det lätt värt pengarna. I början när det släpptes kraschade jag var 15min. Nu har jag inte kraschat på två månader typ. BF3 och 4 är ungefär lika roliga enligt mitt tycke. Anledningen till att skaffa 4:an är man får variation och nya saker att testa.

Skulle jag betygsätta spelen skulle dom få lika betyg. Det enda jag saknar i 4:an är Close Quarters DLC av den anledningen att jag gillar "gunmaster" eller va det heter när man börjar med picka och jobbar sig uppåt med kills. Det gav ytterligare variation till spelet.
Kommer alltid till en punkt när man lirat spelet så mycket att man tröttnar. Oftast brukar det inte vara allt för långt till nästa del i serien då dock !

Permalänk
Medlem

Har i olika omgångar provat att spela spelet med har varje gång redan efter 30 minuters försök gett upp. Har även provat efter ominstallation av windows osv men det finns konstanta problem med browser plugin och annat smått som gör att man tappar suget.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

ACE 23 och ACE 52 QCB. Troligen menar han att de har ersatt M16A3 som "den OP assault riflen som alla använder".

Exakt. Och detta gör spelet jättetorrt

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Exakt. Och detta gör spelet jättetorrt

Pfft.. Läs det andra inlägget där uppe, ju fler som använder ju fler ggr ser du det och tror att det är badass.

Om du fortfarande menar att det är OP, använd det själv ett tag? Om du vinner konstant med samma vapen så är du bättre än andra och har en poäng, om du kör samma uppsättning men fortsättar att dö så är du bara mindre bra:/

Själv tycker jag att det är skitkul, men endast med vänner när man larvar sig^^, tröttnade snabbt på att köra själv när man sliter för att få hög k/d (tdm) när någon okänd jeppe sitter med 5/27..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hattifnatten:

Upplever fortfarande problem med nätkoden.

Har du spelat Battlefield tidigare eller vad är det du jämför med? Det som utvecklats genom spelserien är först och främst Frostbite med bland annat den förbättrade grafiken, miljön, all förstörelse, fordon och väder som det möjliggör. Nätkoden har aldrig varit särskilt prioriterad. Trots det så är nätkoden bättre i BF4 än i någon av spelseriens tidigare titlar men ändå så fortsätter detta ändlösa tjat om hur dåligt spelet är (för döva öron).

Det går helt enkelt inte att jämföra Battlefield 4 med exempelvis CS:GO (hur mycket har hänt med det spelet på >10 år?) och CoD (spelmotorn från Quake III Arena med nya gamla texturer varje år). Så ta hänsyn till att det i 64-spelarläget i Battlefield 4 pågår så otroligt mycket mer än vad som sker i CS:GO, CoD, Halo eller vad det nu är folk jämför med när de tycker BF4 har dålig nätkod.

Skrivet av Behind900:

Exakt. Och detta gör spelet jättetorrt

Jag hoppas detta inte kommer som en chock för dig... Det går att döda folk precis lika lätt/svårt med andra vapen i spelet som med ACE. Allt beror på hur bra man själv är som spelare, vapnet spelar mindre roll än din musmatta.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Dom har fortfarande inte fixat så att man kan plocka upp de specialvapen som spawnar på träpallarna. Så jävla dåligt utav Dice, clowner.

Permalänk
Medlem

Känslan ÄR bättre i BF3, dock är det en hel del saker som BF4 är bättre på.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Har du spelat Battlefield tidigare eller vad är det du jämför med? Det som utvecklats genom spelserien är först och främst Frostbite med bland annat den förbättrade grafiken, miljön, all förstörelse, fordon och väder som det möjliggör. Nätkoden har aldrig varit särskilt prioriterad. Trots det så är nätkoden bättre i BF4 än i någon av spelseriens tidigare titlar men ändå så fortsätter detta ändlösa tjat om hur dåligt spelet är (för döva öron).

Det går helt enkelt inte att jämföra Battlefield 4 med exempelvis CS:GO (hur mycket har hänt med det spelet på >10 år?) och CoD (spelmotorn från Quake III Arena med nya gamla texturer varje år). Så ta hänsyn till att det i 64-spelarläget i Battlefield 4 pågår så otroligt mycket mer än vad som sker i CS:GO, CoD, Halo eller vad det nu är folk jämför med när de tycker BF4 har dålig nätkod.

Men det finns ju även servrar med mindre folk, där mapsen är mindre och det inte händer lika mycket på, och där är det också katastrofalt dåligt till och från.
I BF3 kan man känna när det är dags att släppa avtryckaren, i 8/10 fall funkar muskelminnet där. I BF4 är det mycket ojämnare och i perioder dör folk otroligt snabbt och det känns som varenda kula räknas medans man kan sluta skjuta 3 gånger för personen borde dött efter att magasinet nästan är tomt. Skotten träffar ju eftersom man får hitmarkers men att dom registreras som skada eller inte är väldigt random.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PointMan:

Känslan ÄR bättre i BF3, dock är det en hel del saker som BF4 är bättre på.

Beror på vilken hårdvara man sitter på.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kevve1:

ACE 23 som många säger är den nya M16a3 är sjukt långt ifrån hur bra m16a3 var i Battlefiled 3.

Fixed that for you, den blev väldigt nerfad för länge sedan.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Emmet45:

Jag gillar din avatar, så jag litar på dig

Han har rätt, allt är bättre i BF4, förutom de grundläggande sakerna, som spelkänsla t.ex, går man tillbaka till BF3 känner man direkt hur mycket mer responsivt det känns, något som är märkligt att säga med tanke på hur segt jag tyckte BF3 kändes i början.

Saker som visual recoil, att karaktärer automatiskt flinchar när man träffar dem, typ automatiskt duckar, vilket gör follow-up shots svårare, att hitboxen inte sitter som den ska när folk rör sig, utan ligger lite efter, att fordon fortfarande känns som om de är av frigolit och är extremt laggiga när man krockar med något, för att inte nämna "nätkoden" som trott förbättringen i senaste uppdateringen fortfarande lämnar mycket att önska.

Bortser man från det grundläggande är det ett utmärkt spel, men iof hade BF3 också många grundläggande fel, bara inte lika många

Skrivet av Isse00:

Beror på vilken hårdvara man sitter på.

Tror inte riktigt han syftade på preformance i spelet nu...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Isse00:

Jag hoppas detta inte kommer som en chock för dig... Det går att döda folk precis lika lätt/svårt med andra vapen i spelet som med ACE. Allt beror på hur bra man själv är som spelare, vapnet spelar mindre roll än din musmatta.

Snälla förklara hur det är lika lätt att använda ett vapen med mycket recoil och låg accuracy som ett vapen med i princip ingen recoil alls och väldigt hög accuracy/low spread?

Hur är det lika lätt att behöva kompensera för t.ex lika mycket side-to-side för båda sidor, som då blir väldigt oförutsägbar jämfört med någon som har en låg rekyl som i princip bara drar åt ett håll?

Jag säger inte att ACE-23 är det bästa vapnet för det är det inte, tycker själv att AEK är bättre, detsamma gäller M416, men ACE-23 är ett väldigt potent vapen, som är extremt lätt att hantera, precis som M416.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

När man läste recensioner om BF4 för 2 månader sedan så skrevs det fortfarande mycket om ständiga krascher i spelet och allmänt om hur uselt spelet är, att knappt något åtgärdats sedan det släpptes i november.

Hur ser det ut nu i slutet av juni? Har det mesta åtgärdats, och går det att spela utan ständiga krascher och buggar?

Eller bör jag strunta i att köpa BF4, och hålla mig till BF3 istället?

EDIT: Vad är bättre och vad är sämre med BF4 jämfört med BF3? Bör jag spela det ena eller det andra om jag föredrar infantry eller fordon?

Köp det, gunplay är liite sämre än bf3 (vapnen känns lättare) men nästan allt har förbaättrats till bf4, det är mycket lättare att köra helikopter och flygplan

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Alla riktigt bra spelare jag känner slutade spela BF4 ganska snabbt och gick tillbaka. Jag känner samma sak för BF3 gentemot BC2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Snälla förklara hur det är lika lätt att använda ett vapen med mycket recoil och låg accuracy som ett vapen med i princip ingen recoil alls och väldigt hög accuracy/low spread?

Hur är det lika lätt att behöva kompensera för t.ex lika mycket side-to-side för båda sidor, som då blir väldigt oförutsägbar jämfört med någon som har en låg rekyl som i princip bara drar åt ett håll?

Jag säger inte att ACE-23 är det bästa vapnet för det är det inte, tycker själv att AEK är bättre, detsamma gäller M416, men ACE-23 är ett väldigt potent vapen, som är extremt lätt att hantera, precis som M416.

Jag sa att det är lika lätt/svårt med andra vapen, inte exakt alla vapen i hela spelet. Jag svarade bara på generaliserande tjat om att ett specifikt vapen skulle vara orsaken till att BF4 är så otroligt dåligt då det såklart är ett löjligt påstående.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz