Hjälp! Låg fps i krig på bf4

Permalänk

Hjälp! Låg fps i krig på bf4

Tjena!!

Jag köpte ett grafikkort för inte så länge sedan. När jag fick det så skulle jag testa bf4, Det gick hur bra som helst och min fps var hög. Nu när jag skulle köra bf4 idag så fick jag hög fps när jag var i spawn och när jag var inne i kriget med 64 players åker jag ner till 50-60 fps när jag egentligen ska har över 100 fps. Precis när jag dör så åker fps upp...

Jag har dom senaste drivrutinerna på alla saker förutom processorn, Finns något man kan uppgradera på processorn? Drivrutiner?

Mina specs
PC SPECS

Processor Intel Core i5 3570K 3,4ghz
Motherboard ASRock Z77 Pro4
Graphics card Nvidia GTX 780
Storage 1TB Barracuda
Memory Corsair 8GB (2x4GB)
Os: Windows 7 Home

Det är som sagt bf4 som laggar när jag är bland folk i spelet för fps sjunker!

Tack!
/Alex

Permalänk
Skrivet av Alexawict:

Tjena!!

Jag köpte ett grafikkort för inte så länge sedan. När jag fick det så skulle jag testa bf4, Det gick hur bra som helst och min fps var hög. Nu när jag skulle köra bf4 idag så fick jag hög fps när jag var i spawn och när jag var inne i kriget med 64 players åker jag ner till 50-60 fps när jag egentligen ska har över 100 fps. Precis när jag dör så åker fps upp...

Jag har dom senaste drivrutinerna på alla saker förutom processorn, Finns något man kan uppgradera på processorn? Drivrutiner?

Mina specs
PC SPECS

Processor Intel Core i5 3570K 3,4ghz
Motherboard ASRock Z77 Pro4
Graphics card Nvidia GTX 780
Storage 1TB Barracuda
Memory Corsair 8GB (2x4GB)
Os: Windows 7 Home

Det är som sagt bf4 som laggar när jag är bland folk i spelet för fps sjunker!

Tack!
/Alex

64 spelare som är involverade i fullskaligt krig med explosioner och ljudeffekter tar sin kraft. Tycker det låter ganska normalt att dippa till 50-60 fps under sådana förutsättningar, men se till att alla dina drivrutiner är aktuella och se över värmen för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem

Tar det inte en hel del på processorn när det kommer till mycket explosioner, folk och skott huller om buller? Du kanske kunde testa att överklocka den lite.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Tar det inte en hel del på processorn när det kommer till mycket explosioner, folk och skott huller om buller? Du kanske kunde testa att överklocka den lite.

Joo det måste vara processorn för grafikkortet är riktigt bra

Permalänk
Skrivet av Sprawler:

64 spelare som är involverade i fullskaligt krig med explosioner och ljudeffekter tar sin kraft. Tycker det låter ganska normalt att dippa till 50-60 fps under sådana förutsättningar, men se till att alla dina drivrutiner är aktuella och se över värmen för säkerhets skull.

Men det gjorde det inte när jag spelade från början, Jag ha testa värmen också lite och tror inte det är något med den

Permalänk
Skrivet av Alexawict:

Joo det måste vara processorn för grafikkortet är riktigt bra

Processorn är också riktigt bra, det finns inte mycket bättre att tillgå som ger någon drastisk prestandaökning. Bästa alternativet är en bra överklockning!

Permalänk
Medlem

Att det droppar ner till 50-60 fps låter helt normalt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vad har du för inställningar då?
Kör du 1920*1080 med Ultra preset så är det ju ungefär vad du kan förvänta dig, i princip alla reviews och benchmarks sätter 780 på ett snitt mellan 60-70 med drops ner mot 50. Vill du ha högre än så på 64 persons kartor så får du köpa ett till 780 och köra SLI eller köra på ett 780ti.

Om du låg på 100+ när du testade förut så var du antagligen inte på en full server eller så testade du i single player.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Alexawict:

Joo det måste vara processorn för grafikkortet är riktigt bra

jag sitter på samma processor och ett 660Ti.... så processorn är det knappast.