DirectX problem i BF4 - spelet krashar

Permalänk
Medlem

DirectX problem i BF4 - spelet krashar

Hej,

Har inte spelat BF4 på några veckor, och nu när man har lust att spela så krashar spelet och jag får felmeddelandet: "Get device removed reason" bla bla bla. Loading screen kommer upp men sen kraschar spelet och felmeddelandet kommer upp.

Och jag har inte gjort någon speciellt de senaste veckorna, inte installerat några nya program, ingen ny hårdvara etc. Den enda skillnaden är att när jag idag försökte spela BF4 så krävdes det en uppdatering (Plugin) via battleglog som jag installerade, och det är efter detta som spelet krashar.

...har googlat och folk säger nerklocka era grafikkort, kör DirectX setup igen osv. inget funkar.

sammanfogat inlägg
Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Om du inte testat så prova inaktivera ditt antivirus medans du spelar.

Testa avinstallera grafikdrivare helt, starta om. Installera sedan drivarna igen.

Har du testat detta: "This problem occurs when "Ambient Occlusion" is disabled in the Nvidia Control Panel. If you disabled it within the NCP the Graphics Engine will report an error due to missing command sets. Just disable it in Battlefield 3 (Video Settings - Ambient Occlusion Off) or set it to "Performance" or "Quality" settings in the NPC."

Permalänk
Geeks Gaming

Först och främst testa söka i forumet innan du skriver. Detta har tagits upp säkert minst 10 gånger.

Så tar det igen. Kör du spelet genom steam eller använder någon slags overlay program så som xfire?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Om du inte testat så prova inaktivera ditt antivirus medans du spelar.

Testa avinstallera grafikdrivare helt, starta om. Installera sedan drivarna igen.

Har du testat detta: "This problem occurs when "Ambient Occlusion" is disabled in the Nvidia Control Panel. If you disabled it within the NCP the Graphics Engine will report an error due to missing command sets. Just disable it in Battlefield 3 (Video Settings - Ambient Occlusion Off) or set it to "Performance" or "Quality" settings in the NPC."

Tänker inte avaktivera mitt antivirus när jag spelar.

Ska testa att installera om grafikdrivrutinerna. Vad gäller Ambient Occlusion så hittar jag det inte i kontrollpanelen - jag har Radeon.

Det jag inte fattar är att jag inte har gjort några ändringar, varför uppstår detta problem. Den enda orsaken jag kan tänkta mig är den nya uppdateringen för BF4 - kan det stämma?

Skrivet av Jinxswe:

Först och främst testa söka i forumet innan du skriver. Detta har tagits upp säkert minst 10 gånger.

Så tar det igen. Kör du spelet genom steam eller använder någon slags overlay program så som xfire?

Har sökt, och vad menar du med att spela genom Steam - det körs ju via Origin. Om du menar att jag hade Steam som ett overlay program så Nej. Dessutom stängde jag av Origin i spel (Shift + F1).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk

Tror inte det är något fel hos dig. Har haft också de här crasharna under denna helg. Hände jättemånga gånger i lördags. När jag spelade under söndagen har det inte hänt någon gång.

Vad Jinxswe menar är att du går in i Origin- Inställningar och sedan stänger av Origin ingame.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tror inte det är något fel hos dig. Har haft också de här crasharna under denna helg. Hände jättemånga gånger i lördags. När jag spelade under söndagen har det inte hänt någon gång.

Vad Jinxswe menar är att du går in i Origin- Inställningar och sedan stänger av Origin ingame.

Har gjort - alltså stängt av Origin ingame men det är fortfarande samma problem. Fattar inte att såna här problem bara dyker upp hur som helst. Jag har inte kunnat spela BF4 på mer än 1 vecka nu och jag vill spela. Vet inte hur jag ska fixa detta.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Har gjort - alltså stängt av Origin ingame men det är fortfarande samma problem. Fattar inte att såna här problem bara dyker upp hur som helst. Jag har inte kunnat spela BF4 på mer än 1 vecka nu och jag vill spela. Vet inte hur jag ska fixa detta.

Har ockås haft crasher mer efter helgen. Verkar dock bero på webbläsaren för min del. Använder jag Mozzila crashar jag ofta , medan Internet Explorer händer det sällan. Du kan testa det och se om det blir bättre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jippi, nu har final stand kommit och jag kan fortfarande inte spela BF4, fan vad kul!!!! (OBS SARKASM!!)

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Inaktiv

Är du säker på att din proccessor är stabil? Vad kör du för voltages?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Är du säker på att din proccessor är stabil? Vad kör du för voltages?

Processorn går just nu på 3.4 GHz - 1.224 V

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

testat olika webbläsare, reparerat spelet i origin, nya drivrutiner till ditt grafikkort? Har du en .cfg fil kan du testa att ta bort den innan du startar också.

Ps. Final Stand har inte kommit än utan det är på test hos CTE.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

testat olika webbläsare, reparerat spelet i origin, nya drivrutiner till ditt grafikkort? Har du en .cfg fil kan du testa att ta bort den innan du startar också.

Ps. Final Stand har inte kommit än utan det är på test hos CTE.

Ja, har testat olika webbläsare, reparerat spelet i origin och drivrutinerna är uppdaterade. Men vilken .cfg fil kan jag ta bort?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Ja, har testat olika webbläsare, reparerat spelet i origin och drivrutinerna är uppdaterade. Men vilken .cfg fil kan jag ta bort?

C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4 kolla om du har någon .cfg fil där. I så fall kan du testa att ta bort den. Har du inte lagt till någon själv så har du ingen där men det kan vara värt och kolla. Supportar mantle ditt kort, i så fall kör du med det eller directx i spelet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4 kolla om du har någon .cfg fil där. I så fall kan du testa att ta bort den. Har du inte lagt till någon själv så har du ingen där men det kan vara värt och kolla. Supportar mantle ditt kort, i så fall kör du med det eller directx i spelet?

Jag har ingen CFG i den mappen. Vad ska jag då göra?

Vet inte om mantle stöder HD 6990.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Jag behöver visst skriva en lista på allt jag gjort innan jag postat denna tråd. Jag har sökt på BF4 forumet och inget har tagit upp samma problem. Jag har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet, använt andra webläsare, nedklockat grafkkorten, lagt till en key till Windows registry (TdrLevel), installerat om DirectX, reparerat spelet i Origin, tagit bort web plugin och installerat om, försökt hitta CFG filen men inget hjälper. Detta problem bara uppstod ur ingenstans.

***bort/moderator***

Tagit bort citat och otrevligt svar
Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort otrevligheter, påhopp, meningslösa inlägg/gnäll och ett bumpish inlägg. Vänligen håll diskussionen på en trevlig nivå och anmäl olämpliga inlägg istället för att kommentera dessa. Har man inget hjälpsamt att skriva, låt bli tangentbordet.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har haft samma problem ett par veckor, men fixen verkar funka än så länge, tack

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Har haft samma problem ett par veckor, men fixen verkar funka än så länge, tack

Har redan prövat detta!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Uppdaterad lista på åtgärder utan framsteg!:

- Uppdaterat ATI Catalyst Control Center till senaste versionen.

- Ominstallerat DirectX flera gånger.

- Använt annan webläsare (använder normalt Firefox men har även prövat Internet Explorer).

- Klockat ned mitt grafikkort.

- Lagt till en key till Windows registry (TdrLevel).

- Reparerat Battlefield 4 i Origin.

- Tog bort webplugin flr Battlefield 4 och laddade ned och installerade den igen.

- Lagt till en CFG fil i BF4 mappen.

- Laddat ned C++ för Windows 7 64-bit.

- Ominstallerat Punkbuster.

- Laddat ned Microsoft .NET frame.

- Installerat senaste Adobe Flash Player.

- Svurit många svordomar

Allt detta utan framsteg som sagt. Andra spel funkar, såsom Skyrim, Wings of Pre, Quake mfl. Det är bara bägge Battlefield-spelen som inte funkar - BF3 och BF4.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Hej King D.

Det är ingen hjälp, men jag har exakt samma fel. DirectX error i ENBART BF3 och BF4, alla andra spel fungerar klockrent.
Jag hade 2x Radeon HD 7970 förut och hade inga problem då. Jag blåste datorn när mitt nya GTX 780 Ti kom, och när allt var installerat började felen komma. Från en helt clean install. Så det är troligen ingenting du gjort utan helt enkelt BF3 och BF4 som inte är bra kodade. Dock kan du kanske slippa det om du går in i BF4 och väljer Mantle som grafikritare istället för DirectX?

Värt ett försök iaf, och om det funkar så kan du ju skjuta lite fuskande ryssar från mig sen...

Mvh Rikard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superpwnguin:

Hej King D.

Det är ingen hjälp, men jag har exakt samma fel. DirectX error i ENBART BF3 och BF4, alla andra spel fungerar klockrent.
Jag hade 2x Radeon HD 7970 förut och hade inga problem då. Jag blåste datorn när mitt nya GTX 780 Ti kom, och när allt var installerat började felen komma. Från en helt clean install. Så det är troligen ingenting du gjort utan helt enkelt BF3 och BF4 som inte är bra kodade. Dock kan du kanske slippa det om du går in i BF4 och väljer Mantle som grafikritare istället för DirectX?

Värt ett försök iaf, och om det funkar så kan du ju skjuta lite fuskande ryssar från mig sen...

Mvh Rikard

Jag sänkte min överklock/klock med 40 hz och nu går det helt stabilt igen. Inga fler direct x krasher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jag sänkte min överklock/klock med 40 hz och nu går det helt stabilt igen. Inga fler direct x krasher.

Sänkte GPU clock med 60 Mhz men det hjälpte inte....memory clock är på det lägsta, kan inte sänka mer - spelet kraschar fortfarande.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Uppdaterad lista på åtgärder utan framsteg!:

- Uppdaterat ATI Catalyst Control Center till senaste versionen.

- Ominstallerat DirectX flera gånger.

- Använt annan webläsare (använder normalt Firefox men har även prövat Internet Explorer).

- Klockat ned mitt grafikkort.

- Lagt till en key till Windows registry (TdrLevel).

- Reparerat Battlefield 4 i Origin.

- Tog bort webplugin flr Battlefield 4 och laddade ned och installerade den igen.

- Lagt till en CFG fil i BF4 mappen.

- Laddat ned C++ för Windows 7 64-bit.

- Ominstallerat Punkbuster.

- Laddat ned Microsoft .NET frame.

- Installerat senaste Adobe Flash Player.

- Svurit många svordomar

Allt detta utan framsteg som sagt. Andra spel funkar, såsom Skyrim, Wings of Pre, Quake mfl. Det är bara bägge Battlefield-spelen som inte funkar - BF3 och BF4.

Ungefär i detta läge är jag nu.

Var gång, sedan måste man starta om datorn för att spela igen, i typ 3 minuter innan det kommer igen.
_ALLA_ andra spel fungerar, men icke BF.
Satt all överklockning på stock, samt underklockat grafikkortet.

Citat:

Felet uppstod i programmet med namn: bf4.exe, version 1.3.2.15221, tidsstämpel 0x541a1598
, felet uppstod i modulen med namn: KERNELBASE.dll, version 6.3.9600.17278, tidsstämpel 0x53eebf2e
Undantagskod: 0x887a0006
Felförskjutning: 0x000000000000606c
Process-ID: 0x101c
Programmets starttid: 0x01cff14fe4cef23e
Sökväg till program: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe
Sökväg till modul: C:\Windows\system32\KERNELBASE.dll
Rapport-ID: f16265ca-5d45-11e4-9cce-fffc5c226ec0
Fullständigt namn på felaktigt paket:
Program-ID relativt till felaktigt paket:

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Ungefär i detta läge är jag nu.

http://i.imgur.com/KP3Voyx.png

Var gång, sedan måste man starta om datorn för att spela igen, i typ 3 minuter innan det kommer igen.
_ALLA_ andra spel fungerar, men icke BF.
Satt all överklockning på stock, samt underklockat grafikkortet.

I feel ya....

Uppdatering: Kan fortfarande inte spela Battlefield (varken BF3 eller BF4) och jag tror aldrig att jag kommer att kunna spela det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av King D:

I fell ya....

Uppdatering: Kan fortfarande inte spela Battlefield (varken BF3 eller BF4) och jag tror aldrig att jag kommer att kunna spela det.

Nog något fel med datorn? Om du omstallerat etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Nog något fel med datorn? Om du omstallerat etc etc.

Japp, har ominstallerat och reparerat spelet i Origin...samma problem kvarstår. Och detta uppstod som sagt både med BF4 och BF3 samtidigt, så mycket osannolikt att det är något fel med datorn. Dessutom fungerar alla andra spel.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av King D:

Japp, har ominstallerat och reparerat spelet i Origin...samma problem kvarstår. Och detta uppstod som sagt både med BF4 och BF3 samtidigt, så mycket osannolikt att det är något fel med datorn. Dessutom fungerar alla andra spel.

Okej. Fast det är rätt krävande också jämfört med andra spel. Testa med annat grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Okej. Fast det är rätt krävande också jämfört med andra spel. Testa med annat grafikkort?

Men det är ju det här som jag tycker är ologiskt. Varför ska jag testa med ett annat grafikkort? Mitt är ju inte trasigt, och jag spelar andra krävande spel såsom Wings of Prey, A10 Warthog, Skyrim osv...så grafikkortet fungerar med andra ord. Och problemet uppstod som sagt som en blixt från klar himmel just med både BF3 och BF4 och inte andra spel, så sannolikheten att det är grafikkortet det är fel på är nära 0 %.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

BUUUUUUUUUUUUUUUUUMP.

Snart 4 månader nu utan att kunna spela BF4...suger!!!!!!!!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.