Permalänk
Medlem

BF4 nya Patchen

Om ni inte har haft koll på Bf4 på sistone som kom det en patch idag http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150...

Det är en stor patch med en massa ändringar som communityn har framfört genom CTE (Community Test Environment) servrarna.

Kan säga att spelet är riktigt grymt nu, så otroligt mycket viktiga ändringar som gjorts. Frågan är om detta räddar BF4 då det är alldeles för sent.

Ni som testat vad tycker ni?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Är det alla CTE ändringar? jag trodde nämligen att den patchen skulle komma i november.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

Antar det är dags att köra igen. Har inte spelat sen 4:e dagen det kom ut...

Permalänk
Medlem

Känns väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett tag, men har de fixar så att man får högre zoom under aim down sights om man har lägre FoV?

Så man fick högre som dessto lägre FoV när man aim down sights?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Här är en video om patchen.

Jag tycker att det känns mer responsivt nu, dock har jag inte så mycket speltid i BF4.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Mycket mer som har blivit sämre än bättre med denne patch.

Ljudet på min sida har blivit ohyggligt mycket sämre med dålig sync på vad som faktiskt händer. Jag kan se att han som dödar mig står med ryggen vänd mot mig, sen 0.5 sekunder efter jag dött av den personen så ser jag han vända sig mot mig. Mussensitiviteten går inte att fixa till på något sätt, utan den känns helt fel hur jag än gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Har inte spelat på ett tag, men har de fixar så att man får högre zoom under aim down sights om man har lägre FoV?

Så man fick högre som dessto lägre FoV när man aim down sights?

Tror det blev fixad för någon patch sedan.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Inte spelat det på ett bra tag så får väl testa snart igen då.

Btw, finns det något sätt att få in mer färger i spelet utan att bli bannad för "hack"? (hände i BF3 om man mixtrade med filerna). En anledning att det inte blev en hit för mig är att det ser så jäkla grått och deprimerande ut.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Ser intressant ut. Inte spelat det på ett bra tag så får väl testa snart igen då.

Btw, finns det något sätt att få in mer färger i spelet utan att bli bannad för "hack"? (hände i BF3 om man mixtrade med filerna). En anledning att det inte blev en hit för mig är att det ser så jäkla grått och deprimerande ut.

Googla på "Sweet FX", har inte använt det till just BF4 men det ska funka till det också

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Tror det blev fixad för någon patch sedan.

Sweet, kanske dags att testa igen då.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Googla på "Sweet FX", har inte använt det till just BF4 men det ska funka till det också

Damn, tack! Drar det extra på prestandan eller?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Snälla nämn det som du TS tycker är det som "räddar" spelet. Är nyfiken på detta. Eller alltså vad är det som har gjort spelet grymt nu, jämtemot tidigare. Snabba saker bara, behöver inte vara massa detaljer!

Jag är så less på färgerna i spelet, tbh.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Testpilot

Tycker denna patch verkar ha gjort underverk med spelet. Inte hunnit spelat så fenomenalt mycket än så länge, men om det inte är ren placebo så känns spelet mycket mer flytande och "balanserat" eller hur man ska uttrycka det

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Snälla nämn det som du TS tycker är det som "räddar" spelet. Är nyfiken på detta. Eller alltså vad är det som har gjort spelet grymt nu, jämtemot tidigare. Snabba saker bara, behöver inte vara massa detaljer!

Jag är så less på färgerna i spelet, tbh.

Det största för mig är att man inte känner sig som en fläskdoris när man rör sig, nu är movementen mkt mer precis.
Annars så är nätkoden mycket bättre, rush är omgjort och mycket roligare och mer balancerat nu.

Mkt småfixar som gör mycket för upplevelsen. T.ex att det är en cirkel runt "revivesymbolen" så att man ser hur länge man har på sig att reviva snubben. De har fixat en massa ställen där man fastnar på banorna (märkes rejält när man körde fordon) fixat headglitchställen, stängt av hissar osv i vissa gamemodes för att göra det mer balancerat. De har även sänkt skadan på många vapen så att de skadar 20 istället för 25 vilket gör att de krävs 5skott istället för 4 att döda någon. De har gjort så att man bara har en granat och det tar längre tid att resupplya dem också=mindre granatspam.

Spelet känns helt enkelt mkt mer polerat och det verkar som att de har eliminerat mycket av buggarna som plågat spelet. Nu fattas bara ett competitive typ 5v5 eller 8v8 mode.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Alltså:
+Hud, den är helt underbar nu, man kan faktiskt se fienden utan att ha så mycket SKIT i vägen.
+Nytt ljud på dmr:s, tack gode gud. Dom är även bättre nu efter den massiva automatvapen nerfen.
+Revive iconen, äntligen.

-"Netcode", alltså, den är ju sämre? Mer kulor som försvinner, träffar som inte ger skada trots hitmarkers.
-Mindre skada på automatvapen, rof är verkligen kung nu. Försök inte ens säga ngt annat. Allt som flyttar massa kulor på så kort tid som möjligt är helt överlägset. Jag försökte spela med Scar och Bullmaster, M416, AK5.....men seriöst, glöm dom, plocka fram allt som flyttar massa kulor fort! Detta gäller automatvapen mot automatvapen, alla andra vapen har blivit buffade tack vare den massiva nerfen av automatvapnen.
-Granaterna, tja, spelar aldrig Locker och Metro så lite hunor att dom är värdelösa nu.
-Man fastnar mer på småsaker, små kanter som man tidigare bara klev över fastnar man nu på.

Permalänk
Medlem

Efter en del funderingar så kan det inte bara vara vapenskadan som gör skillnaden, det måste vara fler kulor som försvinner mer regelbundet än jag tidigare fått för mig.

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Alltså:
+Hud, den är helt underbar nu, man kan faktiskt se fienden utan att ha så mycket SKIT i vägen.
+Nytt ljud på dmr:s, tack gode gud. Dom är även bättre nu efter den massiva automatvapen nerfen.
+Revive iconen, äntligen.

-"Netcode", alltså, den är ju sämre? Mer kulor som försvinner, träffar som inte ger skada trots hitmarkers.
-Mindre skada på automatvapen, rof är verkligen kung nu. Försök inte ens säga ngt annat. Allt som flyttar massa kulor på så kort tid som möjligt är helt överlägset. Jag försökte spela med Scar och Bullmaster, M416, AK5.....men seriöst, glöm dom, plocka fram allt som flyttar massa kulor fort! Detta gäller automatvapen mot automatvapen, alla andra vapen har blivit buffade tack vare den massiva nerfen av automatvapnen.
-Granaterna, tja, spelar aldrig Locker och Metro så lite hunor att dom är värdelösa nu.
-Man fastnar mer på småsaker, små kanter som man tidigare bara klev över fastnar man nu på.

De har gjort en stor förändring med skadan vapen gör. Det behövs 1 kula mer nu för att döda sin motståndare. Detta gör spelet ospelbart för mig och många andra. Spelar man mot high pingers(laggers) kommer det nu att bli ännu svårare att döda de.

Det som ni märker är inte att netcoden är sämre utan att man har en högre TTK. Det var en bra ide , men det var flera som redan under CTE berättade att det tog många fler skott att döda någon.

För mig känns det som att jag behöver ca 5st mer kulor att döda en lagger.

Rörselsen är mycket bättre och musen känns mycket bättre nu. Lättare att aima osv.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

De har gjort en stor förändring med skadan vapen gör. Det behövs 1 kula mer nu för att döda sin motståndare. Detta gör spelet ospelbart för mig och många andra. Spelar man mot high pingers(laggers) kommer det nu att bli ännu svårare att döda de.

Det som ni märker är inte att netcoden är sämre utan att man har en högre TTK. Det var en bra ide , men det var flera som redan under CTE berättade att det tog många fler skott att döda någon.

För mig känns det som att jag behöver ca 5st mer kulor att döda en lagger.

Rörselsen är mycket bättre och musen känns mycket bättre nu. Lättare att aima osv.

Stämmer till viss del, men inte helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Damn, tack! Drar det extra på prestandan eller?

Som tidigare nämnt, funkar sweet fx även till fyran. Det är dock inte ett godkänt tredjepartstillägg, vilket leder till en ban, om (och när) du blir påkommen.

För att svara på din fråga: Ja, det gör det : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Stämmer till viss del, men inte helt.

http://i.imgur.com/HaWh29J.jpg

Spelat lite och det är inte 1 kula extra som krävs. Jag matar hitmarkers men kan få en assist 50 eller liknande. Spelet är utom räddning.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det har gått 11 månader och nu börjar spelet likna en releaseversion. Har spelat mycket trots frustrationen, jag vill ju gilla Battlefield.
Min installation gick sönder igår när jag patchade spelet så jag orkade inte reparera, ska testa idag iaf

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Spelat lite och det är inte 1 kula extra som krävs. Jag matar hitmarkers men kan få en assist 50 eller liknande. Spelet är utom räddning.

Du har nog det som jag. Spelar du mot en lagger kommer det krävas många fler kulor. Tragiskt , men så är det för många.

Flera av mina kompisar och i min platoon känner likadant.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen så får jag bara att spelet har slutat att fungera samt att something went wrong. Har testat att reparera det. är nyinstallerat på ssd.

Någon som kan ha nån idé va de är för strul för mig. innan patchen så kunde jag lira utan problem

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Du har nog det som jag. Spelar du mot en lagger kommer det krävas många fler kulor. Tragiskt , men så är det för många.

Flera av mina kompisar och i min platoon känner likadant.

Satte mina sista 3 kulor från en Scar-rätt i bröstet på en kille på typ 6-7 meters håll, drog .45 compact fick in ett par träffar, laddade om sköt alla kulor från 2-3 meter....Blev sen knivad av han som hade typ 40 kvar i hälsa. GG säger jag bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Mycket mer som har blivit sämre än bättre med denne patch.

Ljudet på min sida har blivit ohyggligt mycket sämre med dålig sync på vad som faktiskt händer. Jag kan se att han som dödar mig står med ryggen vänd mot mig, sen 0.5 sekunder efter jag dött av den personen så ser jag han vända sig mot mig. Mussensitiviteten går inte att fixa till på något sätt, utan den känns helt fel hur jag än gör.

Kör du Windows 7?

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Semjonov:

Alltså:
+Hud, den är helt underbar nu, man kan faktiskt se fienden utan att ha så mycket SKIT i vägen.
+Nytt ljud på dmr:s, tack gode gud. Dom är även bättre nu efter den massiva automatvapen nerfen.
+Revive iconen, äntligen.

-"Netcode", alltså, den är ju sämre? Mer kulor som försvinner, träffar som inte ger skada trots hitmarkers.
-Mindre skada på automatvapen, rof är verkligen kung nu. Försök inte ens säga ngt annat. Allt som flyttar massa kulor på så kort tid som möjligt är helt överlägset. Jag försökte spela med Scar och Bullmaster, M416, AK5.....men seriöst, glöm dom, plocka fram allt som flyttar massa kulor fort! Detta gäller automatvapen mot automatvapen, alla andra vapen har blivit buffade tack vare den massiva nerfen av automatvapnen.
-Granaterna, tja, spelar aldrig Locker och Metro så lite hunor att dom är värdelösa nu.
-Man fastnar mer på småsaker, små kanter som man tidigare bara klev över fastnar man nu på.

Kan inte hålla med dig på punkten om att skjuta snabbast vinner eller Netcode problem. Kan säga att jag som spelar mycket med "Bulldog/Ace23, AK5C, PKP/LSAT och CS-LR4/M98B", kan faktiskt spela spelet nu.
Gick från ca. 400 SPM till över 580 SPM med denna patchen. Tycker spelet flyter otroligt mycket bättre och hit detection är precis som det ska. Inge mer dö efter jag kastat mig på marken, inge mer RGO-spam i ansiktet (Ja man kan faktiskt vinna som attacker på Locker Rush nu med balanserade lag), inge mer instakilled.

Sedan förstår jag inte vad för skit servers folk lirar på, varenda server jag spelat på autokickar folk över 100-120ping, och kan man inte spela mot folk på runt 80-90 snåret för man själv sitter på fiber eller dylikt, då är det bara på skytten som inte kan kompensera för situationen i mitt tycke

Har bara 2 saker jag själv kan klaga på;
* Den senaste patchen för Battlelog är intstabil, random crashar spelet när det ska startas när jag joinar en server.
* Kill-trading händer fortfarande, vet dock inte om detta skulle lösas senare eller om det inte kunde lösas bättre än såhär.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Spenderade drygt tre timmar i skype tillsammans med 6 pers till och spelade igår. Jag kan inte direkt avgöra vad som förändrats när jag lirar men nog känns det bättre, flyt och spelbarhet framförallt. Rent spontant så va tongången med det här gänget som förbytt! Alla märkte av mer flyt, mer träffsäkerhet, mindre lagg. Tidigare har samma grupp m.fl. alltid haft moment av frustration där någon rage-quittat eller så men alla var bara på bästa humör igår då spelet faktiskt funka som det borde nu.

Så ja, jag håller med övriga i tråden. Den här patchen är tamefan det som gjort spelet "färdigt" IMO Det är inte perfekt, jag åkte ut på connection time out flera gånger utan att någon annan gjorde det (kan vara vad som helst dock). Men det påverkade inte mitt humör den kvällen, det var bara skoj för alla!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att det känns som kulor försviner.. spelar jämt med famas när jag kör assault och efterssom någon skrev att fireraten var viktig nu så testade jag. 10+ hitmarkers nästan varje gång, och sen dör man av den man skjuter på och så har dom 50hp kvar.
Har testat flera servrar, jag spelar aldrig på servrar där jag har hög ping, och den jag skjuter på har inte heller hög ping.

Det skumma var ju att jag testade CTE när dom nya banorna testades, då funkade det perfekt.. kan inte testa nu men kan det kanske ha med nätverks inställningarna att göra? jag kör med 0 på smoothning och high frequenzy på iallafall.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Kör du Windows 7?

Nope, 8.1