Battlefield 4 fryser/hackar och ljudet loopar

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 fryser/hackar och ljudet loopar

Jag är ny till Battlefield 4 och stötte på problem som gör spelet ospelbart väldigt snabbt.

När jag startar spelet så funkar allt perfekt och spelet flyter på i stadiga 144 FPS på ultra. Efter några minuter så Börjar spelet frysa i upp till 10 sekunder med jämna mellanrum. Alla temperaturer är normala, ingen hög belastning på CPU eller GPU och minnet verkar inte vara fullt. Däremot så ser jag kraftiga ökningar i användningen av SSDn, som jag inte ens har spelet installerat på.

Jag har testat att stänga av Origin in-game med bara minimal förbättring. Jag har testat slå av och på V-sync, testat olika upplösningar och grafikinställningar. Även på lägsta grafikinställningarna inträffar de här problemen. Jag har sökt både på Sweclockers och Google och inte hittat någon med ett likadant problem eller en bra lösning.

Här är en video som visar problemen. Detta är efter ungefär 2 minuter i spelet:
https://www.youtube.com/watch?v=f4o_KOnhXSY&feature=youtu.be

Specifikationer:
Intel Core i7 4790K
GTX 780 Ti
8 GB RAM
ASUS Z97-A
Samsung EVO 840 250 GB
1 TB WD Black

Har någon annan haft de här problemen? Tacksam för svar och förhoppningsvis en lösning.

Visa signatur

Intel i7 4790K @ 4.0 GHz || NVIDIA GeForce GTX 780 Ti || Corsair Vengeance 8 GB @ 1600 MHz || ASUS Z-97-A || Samsung SSD 840 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeroe:

Jag är ny till Battlefield 4 och stötte på problem som gör spelet ospelbart väldigt snabbt.

När jag startar spelet så funkar allt perfekt och spelet flyter på i stadiga 144 FPS på ultra. Efter några minuter så Börjar spelet frysa i upp till 10 sekunder med jämna mellanrum. Alla temperaturer är normala, ingen hög belastning på CPU eller GPU och minnet verkar inte vara fullt. Däremot så ser jag kraftiga ökningar i användningen av SSDn, som jag inte ens har spelet installerat på.

Jag har testat att stänga av Origin in-game med bara minimal förbättring. Jag har testat slå av och på V-sync, testat olika upplösningar och grafikinställningar. Även på lägsta grafikinställningarna inträffar de här problemen. Jag har sökt både på Sweclockers och Google och inte hittat någon med ett likadant problem eller en bra lösning.

Här är en video som visar problemen. Detta är efter ungefär 2 minuter i spelet:
https://www.youtube.com/watch?v=f4o_KOnhXSY&feature=youtu.be

Specifikationer:
Intel Core i7 4790K
GTX 780 Ti
8 GB RAM
ASUS Z97-A
Samsung EVO 840 250 GB
1 TB WD Black

Har någon annan haft de här problemen? Tacksam för svar och förhoppningsvis en lösning.

Prova att installera om och se om det funkar bättre på ssdn. Kan vara hårddisken som gett upp.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Ok, jag lyckades fixa problemet.

Först flyttade jag Origin till hårddisken, samma disk som jag har BF4 på. Detta löste inte problemet helt. Sedan använde scannade jag och reparerade båda diskarna med "chkdsk /b /v /x c:" och "chkdsk /b /v /x e:". Nu har jag kunnat spela oavbrutet i 2 timmar utan några som helt besvär.

Hoppas nån med samma problem kan ha nytta av min lösning, då jag inte hittade någon när jag sökte.

Visa signatur

Intel i7 4790K @ 4.0 GHz || NVIDIA GeForce GTX 780 Ti || Corsair Vengeance 8 GB @ 1600 MHz || ASUS Z-97-A || Samsung SSD 840 EVO 250GB