Datorn fryser battlefield 4

Permalänk
Medlem

Datorn fryser battlefield 4

Hejsan Bestämde mig för att installera bf4 för några dagar sedan igen. Efter att jag länga lagt det åt sidan pga av de problemen utav buggar mm spelet har haft

Det är bara ett problem att helt random då jag spelar så fryser datorn till helt och jag måste starta om den med knappen. vet att jag hade detta problem förut både i 3:an men även BC2. Har testat att uppdatera dx11 satt nvidia kontrollpanelen på maxium performance och physix x till gpu:n någon som kan ha några tips på hur man kan lösa detta börjar bli lite jobbigt.

se signatur för specs vet inte om det står med i sign men har ett Asus rog phoebus och ett sennheiser pc 350 samt att jag kör raid 0 på 2x samsung 840 Pro 256.gb där även windows samt origin mappen finns.

Tack på för hand

MVH/sebbe_93

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w

Permalänk
Medlem

Hör du ljudet? Har även det hängt sig, eller loopar eller går vidare? Går spelet illa precis innan?

Det låter som värmeproblem faktiskt, eller kanske strömfel... krasch ifrån spelet borde antingen kasta ut dig till windows eller i värsta fall blåskärm. Har du kunnat spela längre perioder utan att det händer? Du skulle ju kunna monitorera temperaturen och logga den för att sedan kolla vad det visade precis innan det frös.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Hej Allt bara hänger sig måste trycka på powerknappen det är som ett ljud börjar sedan fastnar den där. tror inte att det är värme relaterat cpu ligger runt 55 och gpu 65

vet dock inte kanske blir att blåsa om windows snart

tack för svaret

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w

Permalänk
Medlem

Jag hade ett mycket märkligt fel med BF4 ett tag som gjorde att allt hängde sig, och sedan gick allt i sirap. Först trodde jag att den hade hängt sig totalt men ctrl+alt+del fungerade, fast efter typ 30 sekunder reagerade datorn.

Det är inte samma skit då, du är lite ivrig (om man nu kan kalla 1 minut väntan på ett av dom mest högprioriterade kommandona i windows för att ha dåligt tålamod).

Kan testa det, jo... musen släpar efter typ 10 sekunder med när det väl reagerar sen. Jättestörigt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_93:

Hej Allt bara hänger sig måste trycka på powerknappen det är som ett ljud börjar sedan fastnar den där. tror inte att det är värme relaterat cpu ligger runt 55 och gpu 65

vet dock inte kanske blir att blåsa om windows snart

tack för svaret

Jag hade problemet med en gammal dator att det låste sig i BC2, då var det ljuddrivrutiner som spökade, värt att kolla på kanske

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

ska se om asus har släppt några nya tacka ska kolla ctr+alt+del saken och tackar allihopa

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w

Permalänk

Har samma problem får starta om hela datorn går inte o trycka ctrl alt delete utan det fryser , hör dock ljud kan fortsätta tala i ts.
har ni hittat någon lösning på problemet?