Permalänk
Medlem

Hjälp en newbie på BF!

Hej alla!

Har precis börjat spela BF för första gången i livet.
Köpte en PS4 och laddade ner BF4 på Ps-store och tycker det är skitsnyggt och kul
men jag är så j-a dålig.
Har ingen tidigare erfarenhet av FPS spel ska sägas,har mest lirat strategi och racing.
Jag förstår självklart att man måste spela mycket för att bli bra:
Mitt problem är att se skillnad på vän eller fiende i spelet.
Hur gör man det lättast???
Både färgerna och beteckningarna på tagsen ovanför gubbarna verkar ju variera.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av P.E:

Hej alla!

Har precis börjat spela BF för första gången i livet.
Köpte en PS4 och laddade ner BF4 på Ps-store och tycker det är skitsnyggt och kul
men jag är så j-a dålig.
Har ingen tidigare erfarenhet av FPS spel ska sägas,har mest lirat strategi och racing.
Jag förstår självklart att man måste spela mycket för att bli bra:
Mitt problem är att se skillnad på vän eller fiende i spelet.
Hur gör man det lättast???
Både färgerna och beteckningarna på tagsen ovanför gubbarna verkar ju variera.

Tacksam för hjälp.

Såhär funkar färgerna på bf4.

Själv tycker jag fägblinds alternativet TRITANOPIA funkar bättre (går att ändra under video settings)

Om du har problem med storlek/genomskinlighet går det att ändra det mesta under gameplay advanced settings.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Fiender har alltid röda tags.
Personer i samma squad som dig har grönt, och resten av dina lagkamrater blått.

Alltid dom färgerna. På PC iaf.