Sjukt less på BF3 efter uppgradering

Permalänk
Medlem

Sjukt less på BF3 efter uppgradering

Har precis lagt en massa pengar på riggen sign. En stor anledning till burken var att se BF3 flyta som smör. Dock när jag kör i upplösningen 2560*1440 dyker det upp små lagg nån gång ibland när jag maxar allt som går. Anledningen till detta är antagligen att vram användningen ligger på 1500mb....
Fan vad less jag är
Har varken tid pengar eller lust att greja något mer med denna dator

Bara så ni vet, om nån har lust att lida med mig

Permalänk
Medlem

WHOA... Jag lider med dig xD 3 st 580!? och i7 980x HAHA borde flyta som vatten tycker jag :S Men som tröst: Det kommer dem säkert fixa inom sin tid Så medans är det bara att sänka något? typ shadows till high.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag lider med dig. Tror bara det är spelet som buggar och inget fel på din dator.

Permalänk

BETA, BETA, BETA...!!!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Hur mycket har du lagt ner totallt?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Säkert upp emot 35 - 40k :S

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

samma hör, köppte nyss ett 5870 för att köra crossfire, ligger på runt 60 - 70 fps i ultra men det sjunker ibland ner till omkring 10

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk

B.E.T.A

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Hoppas ni har rätt, annars har dice gjort bort mig

Angående kostnaden har jag faktiskt inte nån riktig koll, mest för att jag är livrädd att det gått över 40k inkl allt med skärm å lurar å sånt. Så jag avböjer från att ta reda på den exakta summan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är bara betan ju!! Laggar lite för alla... Du ska nog få njuta om 1månad då du kör riktiga och dom har fixat allt:-) det kommer bli epic för dig med 3sli 580!:D
Men lider lite med dig nu...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Hoppas ni har rätt, annars har dice gjort bort mig

Angående kostnaden har jag faktiskt inte nån riktig koll, mest för att jag är livrädd att det gått över 40k inkl allt med skärm å lurar å sånt. Så jag avböjer från att ta reda på den exakta summan

Skickades från m.sweclockers.com

Oroa dig inte vännen det är Betan och beta-drivrutinerna som spökar. Med din rigg så kommer Battlefield 3 flyta riktigt fint men du får nog vänta in stabila drivrutiner efter att spelet släppts.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Hur mycket har du försökt fixa med inställningarna? Att dra ner på AA och AF kan ju släppa lite vram och kanske råda bot på ditt problem?

Jäkla shame att poola så mkt pengar och inte få ut prestandan... Hoppas DICE botar det till riktiga spelet

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Det är bara betan ju!! Laggar lite för alla... Du ska nog få njuta om 1månad då du kör riktiga och dom har fixat allt:-) det kommer bli epic för dig med 3sli 580!:D
Men lider lite med dig nu...

Känns bättre nu, för det var precis så det var tänkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Känns bättre nu, för det var precis så det var tänkt

Skickades från m.sweclockers.com

Du borde nästan få pengarna tillbaka av DICE om det INTE flyter på som det ska vid release ^^.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smajlarn:

Hur mycket har du försökt fixa med inställningarna? Att dra ner på AA och AF kan ju släppa lite vram och kanske råda bot på ditt problem?

Jäkla shame att poola så mkt pengar och inte få ut prestandan... Hoppas DICE botar det till riktiga spelet

Är det jag eller dice som ska skämmas?
Har testat lite med inställningarna men var ingen större skillnad. Vill dock helst inte dra ner nånting ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Du borde nästan få pengarna tillbaka av DICE om det INTE flyter på som det ska vid release ^^.

Tack, precis så jag känner, vad vill dom annars man ska göra lixom?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Visst, det huvudsakliga skället till att du köpte en sådan dyr dator var för BF3, men bara för att du nu känner som du känner, betyder det inte att du inte kommer njuta av din dator mer. En väl fungerande speldator kan man aldrig ha i onödan

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Men herregud. Som tidigare sagts, det är BETA. Dessutom har Nvidia/AMD säkert inte hunnit fått ut optimerade SLI/CF profiler. Spar på gnällkrutet tills spelets är släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Har precis lagt en massa pengar på riggen sign. En stor anledning till burken var att se BF3 flyta som smör. Dock när jag kör i upplösningen 2560*1440 dyker det upp små lagg nån gång ibland när jag maxar allt som går. Anledningen till detta är antagligen att vram användningen ligger på 1500mb....
Fan vad less jag är
Har varken tid pengar eller lust att greja något mer med denna dator

Bara så ni vet, om nån har lust att lida med mig

Låter mer som att det är drivrutinerna för grafikkortet som spökar. Jag vet att någon av grafikkortstillverkarna rekommenderade att inte använda den senaste versionen för BF3?

Sen kommer säkerligen mer optimerade drivrutiner släppas när ati och nvidia fått lite tid på sig, lagom till release kan man ju hoppas

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Tanke slår mig, det är inte microstuttering som du drabbats av ?

http://www.google.com/search?q=sli+micro+stuttering

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att korten har för lite minne, tvekar på att de optimerar det till den nivå att grafikminnet som krävs chocksänks.

Förstår dock inte hur du kunde köpa 3st 1500mb kort när 3gb kostar mer eller mindre lika mycket.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av woxer:

samma hör, köppte nyss ett 5870 för att köra crossfire, ligger på runt 60 - 70 fps i ultra men det sjunker ibland ner till omkring 10

Jag ser exakt samma betende 60-100 och sen tre sekunder 10,,,spelet släpps 25 men kommer nog att funger halvbra tills jul..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Problemet är ju att korten har för lite minne, tvekar på att de optimerar det till den nivå att grafikminnet som krävs chocksänks.

Förstår dock inte hur du kunde köpa 3st 1500mb kort när 3gb kostar mer eller mindre lika mycket.

Inte jag heller :s

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ehenkeee:

Är det jag eller dice som ska skämmas?
Har testat lite med inställningarna men var ingen större skillnad. Vill dock helst inte dra ner nånting ..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är du.

För det första så är det BETAAAAAA!
Det stödjer inte tri-fi eller SLI, man kan heller inte köra på ultra, utan medium. Medium är exakt likadant som High och Ultra.
För det andra är det BETA.
Det kommer optimeras rejält antagligen, det är mycket buggar och sån skit.
För det tredje, BETA!
Du ska inte ha något problem alls med att maxa BF3 efter release, även i den upplösningen.

TACKOCHHEJ

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Trist att höra, speciellt när du lagt ner så mycket pengar på burken..
Jag tycker det flyter på bra för att vara en beta, självklar är det lite buggar här och var.
Visserligen kör jag bara med 1920*1080 men det är vad min skärm klarar, prioriterade Hertzen framför upplösningen

Ingen ide att deppa. De finns de som skulle ge sin halva arm för att kunna ha samma rig som dig
Både spel och drivrutinerna är beta, Dice, Nvidia och AMD kommer att optimera så att det förhoppningsvis blir bra inför release

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur andra spels SLi stöd är vid RELEASE i vanliga fall tycker jag inte det är konstigt att du kan få problem med en Tri-SLi setup. Att du antagligen kör på Beta-drivrutiner säger väl en hel del med.

Men vad jag hört har ALLA problem med prestandan i BF3, så du ska nog inte vara orolig.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Har precis lagt en massa pengar på riggen sign. En stor anledning till burken var att se BF3 flyta som smör. Dock när jag kör i upplösningen 2560*1440 dyker det upp små lagg nån gång ibland när jag maxar allt som går. Anledningen till detta är antagligen att vram användningen ligger på 1500mb....
Fan vad less jag är
Har varken tid pengar eller lust att greja något mer med denna dator

Bara så ni vet, om nån har lust att lida med mig

Är också uppe i 1500MB användning med 2st GTX 580 men jag kör på 1920 x 1080 så jag antar att det kanske fixas i det riktiga spelet?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hukke97:

Lägger man så mycket pengar på ett spel måste man vara mer eller mindre mentalt sjuk.

Alla är vi olika och har sina egna prioriteringar, tur är väl det

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Är också uppe i 1500MB användning med 2st GTX 580 men jag kör på 1920 x 1080 så jag antar att det kanske fixas i det riktiga spelet?

Åh dra åt helvete va skönt och höra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Åh dra åt helvete va skönt och höra!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle bara vilja ställa frågan hur du får plats med 3-way SLI med DirectCU II kort!?

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |