går det spela nya spel ok med detta grafikkortet?

Permalänk
Medlem

går det spela nya spel ok med detta grafikkortet?

hej...

jag är pågång att köpa en ny dator och jag har hittat en hyfsad dator tror jag men jag är lite osäker på detta grafikkortet...

NVIDIA GeForce GT 530 2gb ddr3

den har 2 gig dedikerat grafikminne... och jag undrar om detta grafikkortet är okej och spela nya spel med??

//NAMLAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAMLAX:

hej...

jag är pågång att köpa en ny dator och jag har hittat en hyfsad dator tror jag men jag är lite osäker på detta grafikkortet...

NVIDIA GeForce GT 530 2gb ddr3

den har 2 gig dedikerat grafikminne... och jag undrar om detta grafikkortet är okej och spela nya spel med??

//NAMLAX

länk på resten av datorn tack då ett 520 låter som någon hp ala skräpburk som du inte kommer vara nöjd med länge alls och om du ska köpa ny dator länka gärna för du kommer inte klara av mkt bara för att det har två gb minne det kortet klarar inte av sådär jätte mkt bara så du vet low på bf3 är nog det tyngsta den klarar i 1366x768

kika på en dator från antingen inet, komplett eller webhallen som inte görs av hp eller något sånt märke då de är mer tänkta att vara kontorsburkar som ska stå och rulla i typ 4 år innan de skrotas...
deras egna datorer som de gör har mkt mer prestanda för pengarna.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAMLAX:

hej...

jag är pågång att köpa en ny dator och jag har hittat en hyfsad dator tror jag men jag är lite osäker på detta grafikkortet...

NVIDIA GeForce GT 530 2gb ddr3

den har 2 gig dedikerat grafikminne... och jag undrar om detta grafikkortet är okej och spela nya spel med??

//NAMLAX

Kort svar nej, det beror på vilken upplösning du kör i och vilket spel exakt men spel som BF3 kommer du inte kunna göra med det grafikkortet

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Samma svar som ovan det är inget direkt spel kort, det beror helt på vad du kan tänkas tycka e ok köra med för inställningar och vilken upplösning du kör.
Och ja ska du köpa ett grafikkort ska du nog satsa på 1,5-2gb grafik minne eftersom spel kommer komma nästa år vilket troligen kommer kräva mer än 1gb jag skulle satsa på ett begagnat 560ti på swec marknaden eller kanske till och med ett 6950/6970 eller 6870 2gb versionen.
Men som sagt grafik minne inget hänga upp sig på det är inte det viktigaste för mängden minne tillför inget till prestandan på kortet.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

NEJ NEJ NEJ NEJ INGEt sånt där

köp inet eller bara plocka ihop o bygg kan du inte bygga låt inet eller som jag gjorde förr åk till din lokala it butik dom byggde mina grejer jag köpte på cdon för 500kr

Permalänk
Medlem

då har jag ett problem... då får nog jag spara ett halvår till... datorn finns inte på internet... bara på expert i borås... men jag har en väldigt åtstramad budget... ca 6 000 kronor... och jag vill ju egentligen bygga en dator men för 6 000 kronor får jag knapt en kontorsdator... XD så jag sparar nog ett halvår till tack för hjälpen dock... tänk om jag hade köpt datorn med det kortet haha.

datorn jag tänkte köpa var en asus burk
RAM: 6gig
processor: intel core i5, 2320(tror jag) med 3,0 ghz (4 kärnor)
hårddisk: 600 gig (vet inte vilken modell eller rpm)

men om någon vill hjälpa mig bygga en dator på ca 7-8 000 kronor så är mitt enda krav att:

en 4 kärnig processor i5 eller i7 spelar ingen roll.
ett grafikkort (bra) jag vill kunna spela gta IV med bra flyt så om någon vill hjälpa så vore det as bra
jag vet att budgeten inte räcker till så mycket men... om det går

Permalänk
Skrivet av NAMLAX:

då har jag ett problem... då får nog jag spara ett halvår till... datorn finns inte på internet... bara på expert i borås... men jag har en väldigt åtstramad budget... ca 6 000 kronor... och jag vill ju egentligen bygga en dator men för 6 000 kronor får jag knapt en kontorsdator... XD så jag sparar nog ett halvår till tack för hjälpen dock... tänk om jag hade köpt datorn med det kortet haha.

datorn jag tänkte köpa var en asus burk
RAM: 6gig
processor: intel core i5, 2320(tror jag) med 3,0 ghz (4 kärnor)
hårddisk: 600 gig (vet inte vilken modell eller rpm)

men om någon vill hjälpa mig bygga en dator på ca 7-8 000 kronor så är mitt enda krav att:

en 4 kärnig processor i5 eller i7 spelar ingen roll.
ett grafikkort (bra) jag vill kunna spela gta IV med bra flyt så om någon vill hjälpa så vore det as bra
jag vet att budgeten inte räcker till så mycket men... om det går

Vill påstå att du kan bygga en mycket kompetent dator för 7-8000kr. Jag hade nog t.o.m. inte byggt en speldator något dyrare än så då de sista extra fpsen blir väldigt dyra.

Behöver du allting? Skärm tangentbord? Kan du tänka dig AMD för att spara några kronor eller en tvåkärning intel vilken fortfarande i spel bör prestera bättre än vad grafikkortet i din prisklass i nuläget kan driva?

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1342344/dyrare - Denna har processor som klarar det mesta för en lång tid framöver och ett grafikkort som ligger i den övre delen av "mest prisvärd". Bör klara de flesta spel utom BF3 på högsta inställningar.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1342388/amd - AMD processor, långsammare än Intels men billigare och gör ingen skillnad i spel om du inte har ett mycket dyrare grafikkort. Den kommer dock inte "hålla" lika länge och den kan göra andra saker lite långsammare (som att skapa video etc.) Shogun II, DeusEX, Dirt 3 kommer tillsammans med grafikkortet.

Det här är generella ideér för vad du kan få. Ett par timmars efterforskning så kan du få samma komponenter ännu billigare eller varför inte ett chassi som du tycker är snyggare / tystare eller liknande.

Amd 955 till 980, 1055-1090 eller FX 4100 till 8150 är bra processorer, likväl som Intel i3 2100, i5 2500. Intels i5 är snabbast medan i3 är tvåkärning men ungefär lika bra som de billigare amd.

Grafikkort kan ordnas efter en lista där de bästa och dyraste står högst upp:
AMD 6970 / Nvidia 570 - ca 2700kr
AMD 6950 - ca 2200kr
Nvidia 560 ti - ca 1900kr
AMD 6870 - ca 1500kr
Nvidia 560 - ca 1500kr
AMD 6850 - ca 1300kr

AMD 6870 klarar spel äldre än Dragon Age 2 på ultra inställningar med ca 30fps.

Nätagg behöver du ca 500-700. Sikta på bättre märken gärna 80+ certifierad.
Minnen kan du ta vilka som helst 1333mhz-1600mhz - ca 8gb (2x4)
Hårddiskar är ovanligt dyra just nu, hitta gärna en gammal hemma istället för att köpa.

Riktpriser:
Processor: AMD 4100, 955 / Intel i3 2100 - ca 1000kr, Intel i5 2500k - ca 1700kr
Moderkort: ca 800-1200kr
Minnen - ca 400kr
Nätagg - ca 5-700kr
Hårddisk - ca 1000kr
Grafikkort - se ovanför
Chassi - ca 500-1000kr
Skärm - ca 1300kr
Tangentbord + mus - ca 600kr
Cd-läsare vilket glömdes i paketen - ca 200kr

Det billigaste grafikkortet nämnt här (6850) jämfört med gt530 som i den på expert bör vara som att jämföra en större audi mot en skateboard.
Använd prisjakt. Riktpriser på vad komponenter borde kosta står ovan. Kom tillbaka när du hittat något

Permalänk
Medlem

Du borde kunna bygga en dator som klarar BF3 på ~Medium~ för runt 6k

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

tack så jättemycket för hjälpen!! det får nog bli grejerna med amd processor för jag håller inte på så jättemycket med videoredigering... lite efter effects ibland men tack än en gång för hjälpen
så i denna så finns allt med?? allt som behövs jag behöver inte ha något mer då??

Permalänk
Skrivet av NAMLAX:

tack så jättemycket för hjälpen!! det får nog bli grejerna med amd processor för jag håller inte på så jättemycket med videoredigering... lite efter effects ibland men tack än en gång för hjälpen
så i denna så finns allt med?? allt som behövs jag behöver inte ha något mer då??

Inte bara videoredigering, tänk dig t.ex. att du packar upp en zip-fil, sådant går fortare med i5. Köper du ett grafikkort som är mycket dyrare om några år är det möjligt att AMD inte räcker till då medan i5 skulle. Just nu räcker den dock till mycket mer än vad grafikkortet någonsin kommer att klara av.

Vill påstå att detta är bland det allra mest prisvärda du kan få idag, generellt. http://www.inet.se/kundvagn/visa/1342428/prisvart
Däremot värderar man naturligtvis olika aspekter olika högt och det du kan vilja ändra på är t.ex. - Processorn går att överklocka en hel del men vill du inte göra det nu eller i framtiden så kan du spara 80kr på ett billigare nätaggregat. Vill du ha en mindre skärm så kan du spara 300kr? Prioriterar du en tyst dator eller varför inte bygga en som är 30% mindre om du t.ex. har trångt vid skrivbordet. Ett ljuddämpat chassi för 200kr extra kanske kan vara värt?
Minnen är jättebilliga idag men de flesta klarar sig med bara 4gb så där kan du spara 200kr.

Vad som du även behöver tänka på är att hårrdiskar är 3 gånger dyrare nu än för några månader sen och att de komponenterna jag valt hos inet kan finnas billigare på andra ställen. Alina systems här i Uppsala säljer t.ex chassit för 50kr mindre.

Lägg den här i kundvagnen ifall du handlar från inet. https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Du behöver kanske även tangentbord + mus + windows 7 vilket kommer dra upp priset.
Rekommenderar även en annan processorfläkt då den som följer med processorn låter ganska illa även för dem som inte är kräsna. Det gör dock ingen skillnad på prestanda sålänge det inte är överklockning på gång. En sådan bör kosta runt 250-300kr och upp till 600kr om du vill ha något exklusivt.

Permalänk
Medlem

dom grejerna du lade upp tidigare... med amd sakerna... klarar dom 64 bitars operativsystem? och just det... du lade dit ett grafikkort med 1024mb ded minne... men jag har ett radeon 4?50 och det har 1024mb ded minne... och den klarar inte av gta IV på högsta ens...??

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAMLAX:

dom grejerna du lade upp tidigare... med amd sakerna... klarar dom 64 bitars operativsystem? och just det... du lade dit ett grafikkort med 1024mb ded minne... men jag har ett radeon 4?50 och det har 1024mb ded minne... och den klarar inte av gta IV på högsta ens...??

Som sagt så är det inte minnet osm avgör prestandan.
Dett aär något som "el kjedjorna" försöker framhäva det som!

Det finns:
1. Olika typer av minnen. Detta är av en nyare typ, och snabbare än ditt 4?50. (DDR och Mhz spelar roll).
2. FRAMFÖRallt så innehåller korten olika slags GPU'er (processorn för grafikkortet), det är den som gör skillnaden till största del.
3.minnes bus.

Kort o gott iallafall

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Skrivet av NAMLAX:

dom grejerna du lade upp tidigare... med amd sakerna... klarar dom 64 bitars operativsystem? och just det... du lade dit ett grafikkort med 1024mb ded minne... men jag har ett radeon 4?50 och det har 1024mb ded minne... och den klarar inte av gta IV på högsta ens...??

Minnesmängden spelar inte så stor roll för hur snabbt kortet är.

Tänk såhär - minnet är som en öppen behållare där grafikkortet laddar in instruktioner eller bilder som sedan skall ritas upp. Instruktionerna eller bilderna finns redan på andra platser i datorn men kopieras till grafikkortets minne för att den skall kunna hämta de direkt därifrån och inte från t.ex. hårddisk eller ram. Mer minne innebär inte att bilderna ritas fortare utan bara att fler bilder får plats i kön samtidigt.
Om grafikkortet vore en arkitekt eller en konstnär vore mer minne ungefär som att "ge arkitekten ett större skrivbord." Det kommer inte gå fortare, det är bara att man kan lägga större bilder där. Oftast är halva skrivbordet är tomt,
Om däremot alla bilder som skall ritas inom den närmsta sekunden inte får plats i minnet tar det tvärstopp. "Arkitekten/konstnären blir tvungen att springa hundra gånger i sekunden till bokhyllan för att hämta mer papper då de inte får plats på skrivbordet"

Hittills är det bara Battlefield 3 på högsta inställningar eller då man exempelvis kör 3d eller spel på 3 skärmar samtidigt där det kan ta "stopp". Själva beräkningskraften hos grafikkortet är många många gånger större och dessutom kommer minnet att tömmas och fyllas / arbeta snabbare.

Det klarar 64 bitars OS, det till och med bör vara 64-bitars för att all ram skall fungera.

Permalänk
Medlem

Minne har lite med saken att göra, Mer minne gör inte kortet starkare.
Mer minne behövs när du spelar riktigt krävande spel på VÄLDIGT höga inställningar.
1024mb räcker för dig med din budget tro mig.

Ska du spela tex BF3 på Max i HD upplösning så behöver du mer minne, men då behöver du också ett väldigt mycket starkare kort
Nu pratar vi 3000kr per kort och du behöver 2 stycken.

Det är ett säljknep att fokusera på hur mycket MINNE grafik kort har idag när det är en av de sista sakerna som spelar roll i hur ett kort presterar.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

men... när jag spelar gta iv på min dator jag har nu så finns det en liten mätare i spelet som visar hur mycket av grafikminnet den behöver använda... så ni menar att den kommer gå upp långsammare med detta kortet när jag höjer grafiken?

Permalänk
Skrivet av NAMLAX:

men... när jag spelar gta iv på min dator jag har nu så finns det en liten mätare i spelet som visar hur mycket av grafikminnet den behöver använda... så ni menar att den kommer gå upp långsammare med detta kortet när jag höjer grafiken?

Det kommer inte gå fortare med 2gb gentemot 1gb.

För att ta ett annat retoriskt exempel: Du kan förmodligen lasta in mer i bagageutrymmet på en Volkswagen golf än på en Porsche 911. Problemet kommer när du vill lasta in en hel bokhylla men i jämförelse är varje bild som skall ritas i GTA IV inte mycket större än en skokartong.

Jag litar inte riktigt på den här sidans jämförelser med processorer så kan ej heller garantera att resultaten för grafikkort stämmer helt men det kan ge dig en idé av hur grafikkorten presterar jämfört med ditt gamla. Det skiljer sig också från spel till spel exempelvis.
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+4650

Permalänk
Skrivet av NAMLAX:

men... när jag spelar gta iv på min dator jag har nu så finns det en liten mätare i spelet som visar hur mycket av grafikminnet den behöver använda... så ni menar att den kommer gå upp långsammare med detta kortet när jag höjer grafiken?

Det finns förresten en hårddisk på cdon.com som är 400kr billigare än den som jag länkade i paketet på inet.

Permalänk
Medlem

ja men det är smidigare att köpa allt från samma ställe

Permalänk
Medlem

jag har modifierat kundvagnen till den listan du (irrationell) lade upp med amd processor... jag lade till ett bättre grafikkort så jag undrar om det kommer gå att ha istället
kundvagnen: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1346844/battre-grafikkort
grafikkortet jag lade till: http://www.inet.se/produkt/5409288/asus-radeon-6970-2048mb-di...

Permalänk
Skrivet av NAMLAX:

jag har modifierat kundvagnen till den listan du (irrationell) lade upp med amd processor... jag lade till ett bättre grafikkort så jag undrar om det kommer gå att ha istället
kundvagnen: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1346844/battre-grafikkort
grafikkortet jag lade till: http://www.inet.se/produkt/5409288/asus-radeon-6970-2048mb-di...

Det är ett mycket starkt grafikkort som skall fungera utmärkt ihop med resten. Processorn räcker sålänge du inte sätter i två stycken sådana kort tillsammans.

Glöm inte att fixa Windows 7 på något sätt.

Om du vill överklocka utan att det låter som ett flygplan om datorfläkten - http://www.inet.se/produkt/5321604/cooler-master-hyper-212-pl...

Och glöm inte heller denna underbara gratisprodukt. - https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Läs moderkortsmanualen noga, skaffa ett antistat-armband / esd-armband och stjärnmejsel samt leta upp en skön polare att skruva ihop tillsammans med.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

tack så jättemycket då vet jag att det kommer passa så det kommer inte bli jätte trångt i chassit så att det låter som ett jetplan som lyfter??? och ne jag har inga planer på att klocka den... men det räcker med 600w nätagg då??

och föresten... fölåt för idiotfråga... men vad är ett antistat armband???

Permalänk

Du kan byta fläkten sen om du tycker att datorn låter för mycket, den som följer med klarar av att kyla oklockad processor.

600w räcker.

Antistat-armband är än lång metallkabel man sätter mellan armen och chassit. Den minskar risken för att du skulle "råka" ge någon av delarna en stöt, statisk elektricitet. Du vet som när man gnuggar en fleecetröja i håret.

De ser ut såhär men brukar finnas för 20kr på andra ställen, chlaes ohlsson till exempel. https://www.inet.se/produkt/6901005/esd-armband-for-montering...

Permalänk
Medlem

men altså... statisk elektricitet är väll inte så stark... hur stark måste den statiska laddningen vara?? för jag tänker mig en typ som en stöt som man får når man till exempel har hoppat studsmatta... är det tillräckligt för att skada komponenterna??

Permalänk
Skrivet av NAMLAX:

men altså... statisk elektricitet är väll inte så stark... hur stark måste den statiska laddningen vara?? för jag tänker mig en typ som en stöt som man får når man till exempel har hoppat studsmatta... är det tillräckligt för att skada komponenterna??

Ja en sådan stöt kan vara mer än nog, det behövs inte så mycket. Fel laddning i fel krets som går åt fel håll etc.
Och även om en sådan stöt innehåller en väldigt liten "mängd" ström kan det vara en ganska "stark" ström. Tänk dig en åsk-blixt, de är extremt kraftiga men eftersom de bara varar i någon micro-sekund är det ingen idé att försöka samla in strömmen för att driva någonting. Det är en ganska liten "mängd" el.

Hela datorn är inte strömförande på samma sätt som vägguttaget utan olika delar och olika delar av delar har olika mönster och strömstyrkor.

Men med ett antistat-armband tar de fysikaliska lagarna kål på de flesta risker, även om du skulle stå och gnugga fötterna mot en ryamatta.

Permalänk
Medlem

ok då kanske det är bäst att skaffa ett sånt då! som du säkert hör så är detta första kontakten jag har med insidan på en dator! självklart har jag öppnat en del datorer för att jag har varit nyfiken men aldrig har jag försökt mig på att byta delar... och nu ska jag BYGGA en dator haha men igentligen så borde det väll vara lungt om man har chassit på en bänk eller ett bord för då har den ju ingen kontakt med "jord"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Snyggt förklarat, låter som mig när jag ska förklara för arbetskamrater eller frugan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAMLAX:

men altså... statisk elektricitet är väll inte så stark... hur stark måste den statiska laddningen vara?? för jag tänker mig en typ som en stöt som man får når man till exempel har hoppat studsmatta... är det tillräckligt för att skada komponenterna??

Det är en ganska hög spänning, här är en generalisering på spänningarna i olika scenarion:

Walking Across a Carpet 1000V -1500V
Walking Across a Vinyl Floor 150V -250V
Handling Material Protected by Clear Plastic Covers 400V -600V
Handling Polyethylene Bags 1000V -2000V
Pouring Polyurethane Foam Into a Box 1200V -1500V
Note: Above Assumes 60% RH. For Low RH (30%), Voltages Can Be > 10 Times
Det vill säga att dessa värden kan öka med mer än en faktor tio i extrema fall.

Skrivet av NAMLAX:

ok då kanske det är bäst att skaffa ett sånt då! som du säkert hör så är detta första kontakten jag har med insidan på en dator! självklart har jag öppnat en del datorer för att jag har varit nyfiken men aldrig har jag försökt mig på att byta delar... och nu ska jag BYGGA en dator haha men igentligen så borde det väll vara lungt om man har chassit på en bänk eller ett bord för då har den ju ingen kontakt med "jord"?

Det där med vad som är "ESD-säkert" är något som de pratas mkt skit om.
Jag kan sammanfatta vad du behöver veta här:
Det som skadar dina komponenter är om det finns en spänningspotential mellan dig och komponenten.
Det är oftast du som människa som har en rejäl laddning på plussidan, den orsakas bland annat av att du gnuggar dina kläder mot varandra.
För att bli av med denna laddning så jordar du dig.
Det är som sagt skillnaden i spänning mellan dig och komponenten som är det farliga, därför bör du ansluta ditt nätagg mot ett jordat väggutag, och sedan gjorda dig i samma uttag, eller bara ned i chassiet.

Notera att det är mkt skitsnack om att du kan jorda dig i element. Gör inte det! Det kan ligga spänningspotentialer på många tiotals volt mellan element och jorden i väggutaget.
Det samma gäller två olika jordade väggutag. Om de inte är på samma fas så kan det vara spänningsskillnader mellan dem.

Permalänk

Ens "vanlig" statisk urladdning har i stort sett ingen ström att tala om och är därför harmlös för oss människor.
Spänningen är dock desto större. Det är inte ovanligt att den kan ligga på flera tusen volt. Tyvärr är vissa typer av halvledare väldigt känsliga för dessa spänningar.
Det är viktigt att alltid vara försiktig med elektronik. Försök att aldrig ta direkt på komponenter, lödpunkter eller kontaktytor. Börja med att röra vid något som inte är direkt anslutet till PCB't, t.ex. bakplåten på grafikkortet, kylar kåpan, etc.
För att minska riskerna är det bra att undvika syntetmaterial i kläder.
Lycka till med bygget och glöm inte att läsa och/eller titta på några instruktioner om hur man bygger en dator. De timmar det tar kan spara dig mycket tid och pengar.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

istället för en FX-4100 lägg till en AMD Phenom II x4 960T, kostar lika mycket och presterar bättre, speciellt om du vill ge dig på lite klockning m.m.
sidan för dem på Inet visar error men de finns 17st på lager och de kostar bara 44kr mer och går att lägga till i kundvagnen

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1348264/amd_p2960t

Denna sidan för den funka visst dock
http://www.inet.se/produkt/5308696/amd-phenom-ii-x4-960t-3-0g...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood