Göra något åt det sjukt fula utseendet på GIGABYTE GTX 680?

Permalänk
Medlem

Göra något åt det sjukt fula utseendet på GIGABYTE GTX 680?

Hej!

Jag vet att detta är ett utav världens största I-landsproblem. Funderar på ett GTX 680 ifrån GIGABYTE. Men det "klistermärket" som dom satt på är så sinnessjukt fult (i min mening). Är detta ett vanligt klistermärke som går att slita loss med lite vilja? Eller är det av något annat material?

Permalänk
Inaktiv

Köp vattenblock och -kylning.

Permalänk

Du kanske kan pilla av klistermärket från asus gtx 260 och klistra över. http://www.hardwareoverclock.com/Grafikkarte/Asus_ENGTX260-00...

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man bry sig om ett klistermärke? sitter du och tittar på det istället för att spela.. jag fattar inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Hur fan kan man bry sig om ett klistermärke? sitter du och tittar på det istället för att spela.. jag fattar inte.

Lär dessutom sitta upp-och-ner, så hur han ens ser klistermärket är ett under för mig (utgår från att TS har standard chassidesign).

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Lär dessutom sitta upp-och-ner, så hur han ens ser klistermärket är ett under för mig (utgår från att TS har standard chassidesign).

Riser+ klistra kortet mot plexiglas-sidan?

Permalänk
Medlem

maskerings tejp o o matt svart sprej

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wiztor:

Hej!

Jag vet att detta är ett utav världens största I-landsproblem. Funderar på ett GTX 680 ifrån GIGABYTE. Men det "klistermärket" som dom satt på är så sinnessjukt fult (i min mening). Är detta ett vanligt klistermärke som går att slita loss med lite vilja? Eller är det av något annat material?

Har du öppet/fönsterchassie?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag tror att jag förstår trådskaparen, med reservation för tolkning.

Det handlar nog inte om att man rent praktiskt skulle behöva titta på det utan snarare om skadat affektionsvärde då ett 4500kr dyrt kort plockas ur kartongen och ger negativa vibbar från första sekund.

Vore klisterlappen löstagbar kan man se det som att kortet har utsatts för illa behandling av någon annan klåpare och att man "räddar det". Om det däremot är målat så har kortet fötts fult och varken vill eller kan räddas.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag har en tendens att titta på skärmen istället för grafikkortet när jag spelar... Sen lär det ju sitta uppochner i chassit så det spelar ingen roll heller. Du kan nog hitta en tuschpenna du kan kladda på klistermärket med om du inte vill se det, hur fränt skulle det inte vara med ett skrikrosa kort?

Permalänk

Är väl ändå prestandan som är viktigast. Orka bry sig om det har något fult klistermärke. Som andra säger vem sitter och tittar på grafikkortet? Dessutom så sitter det ju upp och ner

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Om du nu bryr dig så mycket om utseende, varför då välja just detta graffe?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Jag tror att jag förstår trådskaparen, med reservation för tolkning.

Det handlar nog inte om att man rent praktiskt skulle behöva titta på det utan snarare om skadat affektionsvärde då ett 4500kr dyrt kort plockas ur kartongen och ger negativa vibbar från första sekund.

Vore klisterlappen löstagbar kan man se det som att kortet har utsatts för illa behandling av någon annan klåpare och att man "räddar det". Om det däremot är målat så har kortet fötts fult och varken vill eller kan räddas.

Måste bara ge plus på detta inlägg.
Förstår känslan när man köpt något dyrt som ser ut som crap.

Just detta kort tycker jag är ganska ok ändå, inte något konstverk, men lite futuristisk look. Smaken är olika.. Kul med något annat än dessa inte allt för sällan förekommande renderade krigarbrudar ifördra tveksamt skyddande och av feminina tillgångar framhävande munderingar. Vilket i sig inte är något ont förstås.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Vänta i ett par veckor och köp kortet med OC kylaren istället. Garanterat läckrare att titta på

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Är det någon som vet om man kan få tag i en Backplate som passar till ett Gigabyte 680 kort? Skulle vara nice att klämma dit ett sådant.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

jag som trodde att man tittade på datorskärmen när man spelar osv, men jag vet inte ^^ endel kanske sitter och tittar på grafikkortet

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Vänta i ett par veckor och köp kortet med OC kylaren istället. Garanterat läckrare att titta på

Du menar 5(fler?) fläktars monstret?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wiztor:

Hej!

Jag vet att detta är ett utav världens största I-landsproblem. Funderar på ett GTX 680 ifrån GIGABYTE. Men det "klistermärket" som dom satt på är så sinnessjukt fult (i min mening). Är detta ett vanligt klistermärke som går att slita loss med lite vilja? Eller är det av något annat material?

en till som sitter och kollar på grafikortet istället för att använda det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

en till som sitter och kollar på grafikortet istället för att använda det...

Vad är fel med det då? Får man inte vilja ha en snygg dator?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Vad är fel med det då? Får man inte vilja ha en snygg dator?

har jag sagt att det är nå fel med det? men orka bry sig om något som du inte ser när du spelar/kollar mailen eller, ja vad du nu gör vid datorn.
och hur blir datorn snyggare av något som inte syns? en backplate kan jag förstå, det gör det lite snyggare, men klisterlappen som inte syns, dont get it?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

och hur blir datorn snyggare av något som inte syns? en backplate kan jag förstå, det gör det lite snyggare, men klisterlappen som inte syns, dont get it?

Den syns beroende på vilket chassi man har.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av wiztor:

Hej!

Jag vet att detta är ett utav världens största I-landsproblem. Funderar på ett GTX 680 ifrån GIGABYTE. Men det "klistermärket" som dom satt på är så sinnessjukt fult (i min mening). Är detta ett vanligt klistermärke som går att slita loss med lite vilja? Eller är det av något annat material?

Köp ett annat då? Enda nämnvärda skillnaden på referenskorten från olika tillverkare är just klistermärket, så tycker du Gigabytes är ful kan du ta ett från Zotac, MSI, Asus, EVGA etc istället.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv

Snart kommer en jämförelse med bil.

En udda detalj över lag är ju att dessa märkningar alltid är upp- och ner också...?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Den syns beroende på vilket chassi man har.

vilket chassi visar klisterlappen på undersidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Snart kommer en jämförelse med bil.

En udda detalj över lag är ju att dessa märkningar alltid är upp- och ner också...?

Skickades från m.sweclockers.com

Bilar är bra som måttstock

Undrade samma sak, man ser ju aldrig fläktkåpan? om man inte har ett fulltower med en stor jävla ruta?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Tur jag har mitt chassi i ett skåp bredvid skrivbordet så det är helt ljudlöst och man slipper bry sig ett enda dugg hur ens komponenter och ännu mindre chassit ser ut lolz.

Roligaste posten ever föresten ett klistermärke man typ omöjligt kan se

Permalänk
Medlem

Om man som mej sitter med ett Fortress 2 (med fönster)chassie till vänster om sej på datorboret så ser man ovansidan på graffet varje gång man slänger ett getöga på datorn och då är det fullt förståeligt att man inte vill ha något av Gigabytes referens kort sittandes där. EVGA eller Gainwards kort tycker jag snygga.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Ta ett annnat märke då om du stör dig på utseendet. Sen när började man köpa grafikkort efter vilken bild som sitter på kortet?

Asus

EVGA

MSI

Zotac

Permalänk

Ingen som verkar ha fått hem det kortet som undersökt om klisterlappen går att ta bort? Det verkar inte så (att någon har kortet). För det spelar väl inte så stor roll varför TS vill ta bort klistermärket, han undrar ju bara om det går.

Annars får du väl skruva loss plastkåpan (vilken väl brukar gå att ta bort) och använda din konstnärliga sida och måla den själv.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum