Verktyg Visningsval
2012-04-09, 15:33   #1

Tfarcer

Medlem

Tfarcers avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2010

Drivrutiner återställs! HJÄLP !

Tja precis som rubriken lyder så harj ag problem med drivrutinerna till mitt gtx 580. Vet ej om detta är hårdvaran eller mjukvaran som det är fel på.
Efter ett tags spelande (wow) så får jag meddelandet ''grafikdrivrutinerna har slutat att fungera och återställts '' och skärmen blir svart för några sekunder. Jag har testat äldre drivrutiner och installerat om nyaste och inget funkar. Hoppas någon har ett vettigt svar !

Tack på förhand ! /Simon
Tfarcer är inte uppkopplad
2012-04-09, 15:38   #2

Gimbergsson

Medlem

Gimbergssons avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tfarcer Visa inlägg
Tja precis som rubriken lyder så harj ag problem med drivrutinerna till mitt gtx 580. Vet ej om detta är hårdvaran eller mjukvaran som det är fel på.
Efter ett tags spelande (wow) så får jag meddelandet ''grafikdrivrutinerna har slutat att fungera och återställts '' och skärmen blir svart för några sekunder. Jag har testat äldre drivrutiner och installerat om nyaste och inget funkar. Hoppas någon har ett vettigt svar !

Tack på förhand ! /Simon
Först ladda ner senaste drivrutinerna och om det fortsätter kolla om ditt 580 är fabriks överklockat, så kan de vara de som är problemet. Ladad ner MSI Afterburner och ställ in standar klocken för 580:n så borde allt funka fint.
Chassi: Fractal Design Define XL Moddat för vattenkylning för CPU och GPU Moderkort: Asus ROG Crosshair IV Formula RAM: 16GB 2GHz GPU: AMD 7970 3GB Refrence SSD: 2st OCZ Agility 3 120GB RAID 0 + 2TB HDD CPU: AMD Phenom II X6 1100T @ 4GHz Tangentbord: QPAD MK-85 Mus: Logitech M705 Länk till mina Android appar
Gimbergsson är inte uppkopplad
2012-04-09, 15:48   #3

Tfarcer

Medlem

Tfarcers avatar

har återställt allt i afterburner nu, får se om det funkar.
GTX 580 I i7 2600K 3,4Ghz I Antec True Power 650W I MSI P67A-C45 I Corsair 16GB DDR3 I SSD 120GB Corsair SATA I Fractal Design Define R4 Window Black I SteelSeries Kana White Gaming Mouse I Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard
2012-04-09, 18:51   #4

Tfarcer

Medlem

Tfarcers avatar

Det funkade inte.
GTX 580 I i7 2600K 3,4Ghz I Antec True Power 650W I MSI P67A-C45 I Corsair 16GB DDR3 I SSD 120GB Corsair SATA I Fractal Design Define R4 Window Black I SteelSeries Kana White Gaming Mouse I Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard
Sök jobb