Citat:
Ursprungligen inskrivet av
WinSc
Med ett hyfsat ventilerat chassi är det inget problem att hålla tempsen nere. Tips är att göra en egen fläktkurva i Precision X eller Afterburner.
Äsch här satt man och skrev ett långt svar bara för att sen bli klar, vända sig från TVn och upptäcka att tangentbordet var avslaget så vi tar den korta versionen nedan
Tycker faktiskt att mitt chassi är ordentligt ventilerat har tre fläktar i toppen, två i fronten och en större i sidan som blåser in ordentligt med luft och en bak som suger ut luft. Däremot så kör jag med standard fläktkurva i PrecisionX och där är den väl satt till 30%. Det finns lite bilder i mitt album för den som vill se hur det ser ut i chassit
EDIT: Nu har jag lekt lite med fläktkurvan och kommit fram til en som funkar riktigt bra!
http://i39.tinypic.com/6qit5l.png
Får en temp på 34 i idle och 71 i load vilket får anses vara mycket bra och då är grafikkortet fortfarande riktigt tyst
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
BullZeye
Har inte fått några svar där så det spelar egentligen ingen roll. Vi kan nog hålla oss till denna tråd då folk ändå svarat här
Bf3 är inte det mest överklocks vänliga spel. Ganska svårt att hitta hög men stabil klock. Klockade själv mitt 580 200+ mhz men det kraschade efter en liten stund. Men ska byta till 680 inom närmsta tid så då vore det bra att ha några bra klocks färdiga
En fråga dock. Man hörde och såg så mycket om msi afterburner men nu är det evgas program som gäller verkar det som. Är den på något sätt bättre?
Det känns mer städat och lättanvänt för min del med PrecisionX plus att jag kan ändra värdena direkt via Androidluren via bluetooth.