GTX 680 slut överallt?

Permalänk
Inaktiv

GTX 680 slut överallt?

Hej,

Kollade runt lite, är det verkligen så att alla GTX 680 är slut överallt? :S

Komplett ska få in 100+...den 31 maj!? Vad fan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag inte kollat själv, men inte så konstigt om alla är slut precis när det är nytt.
Kolla marknaden, har för mig att det fanns någon som sålde där. Annars finns det garanterat på Blocket osv.

Permalänk

bara för det är så dåligkt med grafikort så tror jag det har nåt med att göra att det finns dåligt med kretsar göra många grafikort hos tiilverkana

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Inaktiv

Har kollat marknaden här men det finns inget. Blocket vägrar jag av naturliga orsaker.

Kan det kanske finnas några utländska butiker med goda omdöme?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ash håll utkik bara. Inet fick in ett gäng för 3 dagar sen. Beställde och fick hem det igår.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Inaktiv

Får väl göra det. Man borde väl hamna i nån kö om man beställer något som inte finns på lager?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Får väl göra det. Man borde väl hamna i nån kö om man beställer något som inte finns på lager?

Skickades från m.sweclockers.com

http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_680_2gb_ddr5_2xd...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk

Varför inte skaffa ett 7970 istället? GTX 680 är snäppet bättre men 7970 är billigare

Permalänk

gtx 680 finns i lager på webhallen i linköping

Permalänk
Entusiast

Jag beställde ett till zotac från inwarehouse som kommer in den 23:e. Men nog finns det väl nån butik som har nåt 680 på lager?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tack för svaren!

Hmm...MSI eller Gigabyte? Vet inte vilka som kör referenskort så man kan peta på en 3e partskylning...

Permalänk

Det verkar komma in små-batchar titt som tätt. Det gäller att vara snabb när dom väl kommer in. Själv ska jag köpa ett EVGA-kort så fort det kommer in i lager någonstans igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rutger Janåker:

Det verkar komma in små-batchar titt som tätt. Det gäller att vara snabb när dom väl kommer in. Själv ska jag köpa ett EVGA-kort så fort det kommer in i lager någonstans igen.

Jag är inne på samma sak...gillar hur EVGA tar hand om sina produkter.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera gigabyte gtx 680 oc edition. Lite bättre strömförsörjning än vanliga men också mycket bättre kylning. Det är windforce kylaren på den. Får 55 grader när jag kör bf3. Har kommit upp i 65 när jag överklockat till 1275mhz på core och +350 på memory och lirat crysis 2 som maxar kortet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Kan varmt rekommendera gigabyte gtx 680 oc edition. Lite bättre strömförsörjning än vanliga men också mycket bättre kylning. Det är windforce kylaren på den. Får 55 grader när jag kör bf3. Har kommit upp i 65 när jag överklockat till 1275mhz på core och +350 på memory och lirat crysis 2 som maxar kortet.

Hur mycket låter kortet, tycker du? För jag är sjukt kräsen när det gäller ljud. (fördelen med EVGA är ju att garantin inte bryts om jag byter kylare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Hur mycket låter kortet, tycker du? För jag är sjukt kräsen när det gäller ljud. (fördelen med EVGA är ju att garantin inte bryts om jag byter kylare)

Låter bra mycket mindre än referenskort jag är van med i alla fall.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Har hört folk som klagat just på ljudet på windforcekylaren. Därför jag bestämde mig för att skippa det när de fanns i lager på inet och kör på EVGA's referenskort istället. Rätt övertygad om att det kommer att räcka för mig i några år.

Permalänk
Medlem

Fan vad sugigt, väntat sen september, på IB och bästa GPU som finns tillgänglig då (=680), och nu hör man att IB har värmeproblem och 680 är slut överallt! Sucks!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Kommer in några GTX680 kort då och då, referens korten kommer snart fasas ut och 3dpartens kort kommer istället, tex Gigabyte GTX680 windforce som är en av dom bästa finns redan ute, dom andra kommer snart.
Jag väntar själv på Asus alt Gigabyte.

Skrivet av Rutger Janåker:

Har hört folk som klagat just på ljudet på windforcekylaren. Därför jag bestämde mig för att skippa det när de fanns i lager på inet och kör på EVGA's referenskort istället. Rätt övertygad om att det kommer att räcka för mig i några år.

Förstår inte hur någon kan klaga på Windforce, jag har använt Windforce på 4st olika kort i olika klasser,från GTX460/GTX560/GTX560ti 448/GTX580,
alla är lika tysta och kyler lika bra,
Den kyler 4grader bättre än ASUS GTX 580 Matrix Platinum.
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=2111&pageID=10938
Jag har även använt 2st Asus kort och en Msi Twinfrozer o jag tycker Gigabytes är bäst.
så det ska du absolut inte vara orolig för.
Referens kylaren både låter mer och kyler sämre så det var inget smart val.

Från Bjorn3d: (finns mer tester med samma resultat)

"There is no doubt that the GIGABYTE GTX 580 SOC's cooling performance is good with its WindForce 3x fans, but what really impress us is the noise level of the card. Under load, the fan runs at 60% or lower (~2370 RPMs) and the noise is barely audible. There is hardly any perceptible difference between the load and idle conditions. Even when we overclocked the card, the fan still hovers around 60%.

Only when we manually raised the fan setting to 70% could we hear a little bit of hissing noise. At 80% and higher, we were definitely able to hear the fan noise. Luckily we think the fan will never need to run at or above 80%."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfisse:

Ash håll utkik bara. Inet fick in ett gäng för 3 dagar sen. Beställde och fick hem det igår.

Uppdatera sign isåfall!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk

Gigabytes version av GTX 680, OC med Windforce 3X är underbar. 30 grader i idle, 60 grader max load i BF3. Låter ingenting heller, inte mer än min Corsair H100 i alla fall. Fan speed ligger på 40% och har aldrig gått upp.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Inaktiv

YAY! Kom in ETT kort i Malmö, EVGA. Me so happy!

Permalänk
Medlem

Haha kul för dig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sammyc51:

Haha kul för dig!

Helt klart! Jag var nära att köpa Gigabyte's variant (hade GTX 570 från Gigabyte, men det lät som fan), och så paff jag blev när jag såg att det fanns ett EVGA liggandes med mitt namn på.

Låter dock tråden vara kvar, fanns en del länkar här med tillgängliga 680 kort.

Permalänk
Medlem

väntar fortfarande på MSI :(( om det tar för lång tid blir det fan Gigabyte, windforce istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sammyc51:

väntar fortfarande på MSI :(( om det tar för lång tid blir det fan Gigabyte, windforce istället

http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_680_2gb_ddr5_2xd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Fan vad sugigt, väntat sen september, på IB och bästa GPU som finns tillgänglig då (=680), och nu hör man att IB har värmeproblem och 680 är slut överallt! Sucks!

Kan du ge länkar till info om att IB har värmeproblem? Vore väldigt hyggligt!

Permalänk
Medlem

Menade självklart Twin Frozr

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Fan vad sugigt, väntat sen september, på IB och bästa GPU som finns tillgänglig då (=680), och nu hör man att IB har värmeproblem och 680 är slut överallt! Sucks!

Vart har du hör att IB har värme problem? Skulle med vilja ha en säker källa..

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd