Hej
Kan du kolla vilken felmeddelande kommer när du får blåskärm. Detta hjälper att få reda på exact vilken komponent inte fungerar korrekt. Felet kan vara i en annan komponent än grafikortet.
Best Regards,
Sebastian
ASUS Nordic
Warranty Info: http://support.asus.com/repair/repair.aspx?no=201&SLanguage=e...
Register Your Product: http://member.asus.com/login.aspx?SLanguage=en-us
Download: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...
Please do not remove any of the previous correspondence in this mail.
---------- Original Message ----------
From : fredde.aw@gmail.com
Sent : 2012-05-02 22:49:07
To : "tsd@asus.com.tw"
Subject : Re: Re:<TSD> Graphic Card ENGTX570 Series [ID="RTM20120501200404-654"]
[CASEID="TM20120502200828"]
Hej!
Nu blir jag så himla trött! Det s.k "DrvierSweeper" gjorde så jag fick BSOD
när "Välkommen" texten skulle dyka upp. Testat både drivrutinerna från CD'n
och nvidias hemsida utan någon ändring. Det ända som fungerade var
"Felsäkert Läge". Fanns inget annat alternativ än att installera om Windows
7.
Nu med en helt ny installation skulle drivrutinerna till grafikkortet in.
Började med att ta drivrutinerna från CD'n för att sen uppdatera om det
inte skulle fungera. Vad är det jag får, jo precis samma sak som hände
innan! Precis innan "Välkommen" ska dyka upp stängs skärmen av och BSOD
kommer fram.
Detta kan inte vara ett mjukvarufel då det är en helt ny Windows
installation med inget installerat (förutom moderkortsdrivrutinerna), så
det måste vara något fel på kortet. Kan också påpeka att jag häromdagen
(då skiten fungerade) skulle testa Battlefield Bad Company 2 för att
underhålla mig tills problemet med BF3 är fixat. Mötte på samma problem som
med BF3. Jag tycker även datorn är lite ostabil efter det nya kortet med
helt random BSOD!
Jag har inte tappat kortet, tagit sönder något, kortslutit det m.m då jag
hanskas väldigt försiktigt med datorkomponenter!
PS. Tack för att grafikkortet förstörde hela mitt system!!! 8-[
2012/5/2 asus_nordic5 <tsd@asus.com.tw>
> ASUS CASEID=RTM20120501200404-654[image: Please click here if you wish to
> reply this mail!] How would you rate the quality of this mail? *Poor*
> *Best*Hi
>
> The issue for us here is that i can't recommend returning the vga board to
> the point of sale either since the issue is only in one game.
>
> try the following:
>
> remove the old video drivers with driversweeper and install first the ASUS
> reference driver that came with the card.
>
> if this fails use driversweeper again and install the latest driver from
> the nvidia website (not beta)
>
> Best Regards,
> Sebastian
> ASUS Nordic
>
> Warranty Info:
> http://support.asus.com/repair/repair.aspx?no=201&SLanguage=e...
> Register Your Product: http://member.asus.com/login.aspx?SLanguage=en-us
> Download: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...
>
> Please do not remove any of the previous correspondence in this mail.
>
> ---------- Original Message ----------
> From : fredde.aw@gmail.com
> Sent : 2012-05-01 21:18:53
> To : "tsd@asus.com.tw"
> Subject : Re:<TSD> Graphic Card ENGTX570 Series
> [ID="RWTM20120428222402551-943"]
>
> [CASEID="TM20120501200404"]
>
> Jag här testat flera olika drivrutiner nu (säkert fyra stycken, även BETA).
> Sökt på både bf3 och nvidia forum utan resultat.
>
> Vad ska jag göra? Känns som jag inte längre kan lita på er!
> Den 30 apr 2012 09:35 skrev "asus_nordic5" <tsd@asus.com.tw>:
>
> > ASUS CASEID=RWTM20120428222402551-943[image: Please click here if you
> > wish to reply this mail!] How would you rate the quality of this mail? *
> > Poor*
> > *Best*
> > Hi
> >
> > I would recommend checking out the nvidia forums or the battlefield
> forums
> > for possible solutions to the problem. Since the card works in everything
> > else except this one game it is unlikely that it is broken.
> >
> >
> >
> > We can also recommend you to check our Troubleshooting & FAQ for ASUS
> > products in ASUS website for more help:
> > Troubleshooting -
> >
> http://support.asus.com/troubleshooting/troubleshooting.aspx?...
> > FAQ - http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us
> >
> > If you continue to experience issues in the future, please do not
> hesitate
> > to contact us.
> > From Sverige: 08 587 69 407
> > From Norge: 23 16 26 82
> > From Danmark: 38 32 29 43
> > From Finland: (09) 69 37 96 90
> >
> >
> > Best Regards,
> > Sebastian
> > ASUS Nordic
> >
> > Warranty Info:
> > http://support.asus.com/repair/repair.aspx?no=201&SLanguage=e...
> > Register Your Product: http://member.asus.com/login.aspx?SLanguage=en-us
> > Download: http://support.asus.