Gtx 690 uppe på Inet m.fl

Permalänk
Medlem

Gtx 690 uppe på Inet m.fl

http://www.inet.se/filter?CategoryId=167&properties.Index=0&p...

Sweclockers sa/gissade runt 8400 om jag inte minns fel. Verkar ligga en bit över 9000.

Finns också på Webhallen,
http://www.webhallen.com/hardvara/153133-asus_geforce_gtx_690...

Felstavning "mins > minns"
Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

jösse mig vilka priser...

Permalänk
Medlem

Mer värt att köpa 2 gtx 680 enligt mig

Permalänk
Medlem

Vem fan köper ett grafikkort för 10 papp? Helt sjukt pris, kommer säkert ändra sig snabbt.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Entusiast

Galet dyrt, men smakar det så kostar det

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Mer värt att köpa 2 gtx 680 enligt mig

This.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Ingen idé att ta ilager !
Bättre att köpa på beställning om någon köper en vill säga

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Vem fan köper ett grafikkort för 10 papp? Helt sjukt pris, kommer säkert ändra sig snabbt.

Mars II? Det kommer sälja

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Ojojoj va dyrt!!!

Med dom priserna borde man minst få med trälådan och kofoten

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anemic:

Vem fan köper ett grafikkort för 10 papp? Helt sjukt pris, kommer säkert ändra sig snabbt.

Maxade ITX och mATX system med begränsat utrymme, Quad SLI 680 (dvs 2st 690), generellt ha det snabbaste som finns att köpa eller helt enkelt bara har en näve pengar att bränna på något som han/hon tycker är latjo.

Jag hade gärna testkört en eller två st för sakens skull. Dock är inte min budget i närheten av att spontanshoppa ett GTX690 ^^

Sjukt läcker förpackning i alu och magnesium dock.

EDIT: Dessutom är nog inte nVidias huvudsakliga syfte att sälja mängder med dem, utan att kunna erbjuda "Världens snabbaste grafikkort", det är otroligt värt för nVidia eller AMD att ha den tronen, därav HD6990 och GTX690 och så småningom kommande HD7990 (antar vi).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

jösse mig vilka priser...

Mjo, men är ju releasedag. Plus att Inet och Webhallen är 2 av de allra dyraste butikerna när det gäller komponenter! Andra butiker lär sänka rätt mycket inom någon månad.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Mars II? Det kommer sälja

This, där får man mycket för pengarna!

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem

Tror nog 7990 måste lanseras först innan priserna sjunker.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Avstängd

holy sh*t

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Plus att Inet och Webhallen är 2 av de allra dyraste butikerna när det gäller komponenter!

Vart har du fått det ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Mjo, men är ju releasedag. Plus att Inet och Webhallen är 2 av de allra dyraste butikerna när det gäller komponenter! Andra butiker lär sänka rätt mycket inom någon månad.

Har ingen aning vad gäller webhalllen men inet är långt ifrån den dyraste. Snarare en av de bästa butikerna att handla ifrån. Gratis frakt för alla sweclockare + om du hittar ett lägre pris på någon annan sida så sänker de priset för dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_690_4gb_ddr5_3x...

Finns ju på cdon också, med swec-rabatten blir det ju "bara" strax under 9 papp!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Dumsnuten:

Sweclockers sa/gissade runt 8400 om jag inte mins fel. Verkar ligga en bit över 9000.
]

Nej, vi skrev att 999 USD motsvarar ~8400 kr inkl. moms. Stor skillnad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nej, vi skrev att 999 USD motsvarar ~8400 kr inkl. moms. Stor skillnad.

Sedärja jag mindes fel tydligen. Tackar.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zketch:

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_690_4gb_ddr5_3x...

Finns ju på cdon också, med swec-rabatten blir det ju "bara" strax under 9 papp!

Funkar ej, testade precis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

dubbla priset = köp dig en bil

Permalänk
Medlem

Lite missvisande att dom listas som 4GB kort. Överdrivet dyrt också..

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Lite missvisande att dom listas som 4GB kort. Överdrivet dyrt också..

Lite? Snarare grovt.

Edit: Nvidia måste ju officiellt ha kommenterat detta? Kan man köra de separat så att 4GB kan användas (utan SLI) ?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Mjo, men är ju releasedag. Plus att Inet och Webhallen är 2 av de allra dyraste butikerna när det gäller komponenter! Andra butiker lär sänka rätt mycket inom någon månad.

Stämmer nog inte riktigt, jag köpte alla mina delar där förutom moderkort och det var inte dyrare än andra butiker. Chassit var till och med billigare än på andra ställen. Kanske vissa saker är dyrare men det jag köpte var inte.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nej, vi skrev att 999 USD motsvarar ~8400 kr inkl. moms. Stor skillnad.

Jag hade också för mig att ni gissade på 8400 kr. Kan dock vara för att man är van att ni burkar nämna vad det ungefärliga priset brukar bli här i Sverige som man tänkte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Inet och Webhallen är 2 av de allra dyraste butikerna när det gäller komponenter

Va?? Skulle vilja påstå att de är bland de billigaste och "säkraste" butikerna att handla ifrån.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Lite missvisande att dom listas som 4GB kort. Överdrivet dyrt också..

Ja. Typ att det står 2GB (4GB totalt) eller liknande.
Men man får väl hoppas att alla som köper ett sånt här har koll på sådant.

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med olika leverantörer när utformandet bara får va enligt nvidias referens på just detta kort. Är det bara garantitider då eller?

Permalänk
Entusiast

Känns som att för att det ska vara "prisvärt" att köpa detta kort så ska man köpa 2 st, sitta helt lone-wolf i en källare med 5 skärmar á la 1600p

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ser inte vad som är så dyrt? Presterar ju likvärdigt med GTX 680 sli, som kostar ca 9k. Smakar det så kostar det.

Skickades från m.sweclockers.com