690 beroende av SLI-stöd?

Permalänk

690 beroende av SLI-stöd?

Hejsan hoppsan!
Jag har en fråga. I slutsatsen på artikeln om geforce 690 så står det att den är beroende av SLI-stöd i spel/program. Innebär detta att den inte kan spela äldre spel, som inte har SLI-stöd, över huvud taget? En sak tänker jag hade varit om man fick en prestandaförlust, men man måste väl kunna spela gamla spel?

Permalänk
Medlem

Du kan spela men du får inte ut prestandan av båda gpuerna

Permalänk
Medlem

De spel som är gamla nog att inte stödja SLI/CF borde flyta på fint med "bara" ena GPU.

Men, du kommer att kunna spela äldre spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Precis som matte70 säger så kan du givetvis spela äldre spel förutsatt att operativet klarar av spelet, det brukar ju vara lite si och så med sånt också, beroende på vad du nu menar med "äldre" spel. Är spelet några år så lär du ju hur som helst inte behöva ha prestanda från mer än ett kort i alla fall så om det nu inte finns stöd för SLI så är det nog inte ett problem ändå.

Men som du säger, man kan spela gamla spel ändå, du får bara inte kraften av två gper om du inte kör SLI, annars fungerar kortet som vilket grafikkort som helst.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Åh, tack för hjälpen. Jag tyckte väl att det lät lite konstigt.